Rygtebørsen XIX

10 år 1 uge siden #2125 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Rygtebørsen XIX

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

Daniel skrev: Derfor er virkeligheden velsagtens, at Real Madrid skal afhænde spillere, før klubben omvendt begynder at smide om sig med penge?

Asensio, Ødegaard, James, Isco, Llorente, Casemiro, Kroos, Modric og Kovacic.

Men vi er også enige om at det bare ik KAN være det som er problemet her. Vi er næsten ved 1. august - den nye sæson er ved at være igang i Europa og det er 2½ måned siden sæsonen sluttede - hvis man ville af med Kovacevic og Ødegaard eller Isco eller James eller Asensio, så er det jo spillere som er vildt eftertragtede - nuvel, man ska tænke sig om, ik forhaste, finde den rette handel ift hvem man ska ha ind og hvordan man ska forme truppen, MEN det er jo ik fordi man ik ka afhænde de her spillere hvis man vil.

Den hænger lidt på Zidane, som ville have mange spillere med i optakten. Hvis han havde skåret igennem ved sæsonafslutningen og fortalt, at han ikke ville se nogen af spillerne, så var de blevet sendt videre. Undtagelsen er så Ødegaard, men der drejer det sig kun om en udlejning, så det har ikke den store betydning for budgettet. Zidane har flere gange sagt, at han vil have Isco bliver og James bliver. Derudover skriver Marca, at han også vil have Asensio bliver. Så begynder det hurtigt at blive meget lidt plads tilbage.

Siempre fiel skrev: Jeg tolker det her vindue som total og fuldstændig forvirring - og toget kører bare ift de interessante emner der ku være. Jeg ka såmænd godt li at man ik nødvendigvis bare køber til en eller anden opskruet pris som vi tidligere ser ud til at ha gjort (Danilo, James, Coentrao, Illarra er gode eksempler på elendigt købmandsskab hvor man allerede på forhånd ku sige at det lod til at være en vanvittig pris - at alle fire nævnte spillere så ik har været 1/10-del af deres købspris værd (ok, James i glimt i starten da han blev pudret i røven og holdt i hånden når han gik over vejen) er så bare med til at understrege problemet.

... hold da helt fast... Det kan da ikke være en vanvittig pris, hvis vi får tilbudt noget tilsvarende for James, når han endda har haft hans karrieres vel nok dårligste sæson? Coentrao betragter jeg i øvrigt også som en (meget lille) succes, fordi Marcelo's niveau steg.

Jeg synes, at det er spændende, at vi ikke køber noget vildt i denne sæson. Vi kan risikere at få to sæsoner med et fantastisk sammenspillet hold, eller vi kan risikere at få to dårlige sæsoner, hvor vi kun får sølv, og derefter gå ud og smadre alle transferrekorder a la 2009.

Det svarer jo til at sige at Zidane var billig fordi han kun kostede 71 mio EUR - men priser forandrer sig jo - og James' pris for 2 år siden var imo hul i hovedet - han burde jo end ik være handlet blandt de 30 dyreste transfers i historien. Og priserne i netop dette vindue har været helt vildt inflaterede, så måske derfor ku vi ha fået same pris i år - men selv 80 mio for ham i år er imo også vanvittigt overdrevet. Men hvis du syntes han var et røverkøb, så har du naturligvis lov til at være uenig.

Jeg ka ik sige om det hænger på Zidane - men hvis han mener at han vil ha alle spillere med i sæsonoptakten som jo varer et godt stykke ind i august og man samtidig ved at man ik ka handle før man sælger, så er det jo så de facto det samme som at sige at vi nok ik handler - ik andre end måske Sissoko-niveauet. Jeg ved godt hva Zidane har sagt udadtil, men sådanne ting siges jo konstant - hvor ofte siger man ik "han er ik til salg", "han er her i næste sæson også" og to timer senere er spilleren sparket afsted - så det giver jeg reelt intet for. Det betyder jo ik at det ik ka være noget Zizou virkelig mener, men hva sku han ellers sige, f.eks ka han jo ik sige "jeg håber James er solgt indenfor de næste dage", så falder prisen jo med raketfart - så de her ting ska man jo altid se i sammenhængen.

Men fint nok - nu ka Zizou så ha alle med i optakten - problemet er så bare at når han er færdig med at vurdere spillerne, så står vi tilbage med muligheden for at hente Stig Tøfting på en fri transfer og ik ret meget andet - og bud i 85 mio-størrelsen ska man nok ik regne med gentager sig hvis vi står og vil sælge i panik før lukketid. Så enten har det været rent sludder for en sladder af Zizou (det tror jeg) og ellers har man bare ik anet hvilke spillere man sku gå efter på markedet og har ik rigtigt trykke på aftrækkeren ift salg som følge af den usikkerhed (det tror jeg desværre også).

Og den her "spænding" ift at fortsætte med den samme trupsammensætning som tydeligt har vist hvor langt vi efter Barca - og som vi jo har kørt med stort set samme dynamikforladte start-11er i 2 år, den spænding ka jeg ik lige selv finde må jeg sige - men ok - nu får det samme hold så 2 år mere til pludselig magisk at ændre sig til en velfungerende enhed. Hvornår "lade-stå-til-og-krydse-fingre-for-at-de-samme-spillere-pludselig-virker"-konceptet nogensinde har virket i fodboldhistorien, det har jeg ik lige ku finde bevis for, men én ting har man da lykkedes med - nemlig at sætte forventningerne så lavt at man nærmest kun ka blive positivt overrasket.

Jeg tror, at du er ærketypen på de fans, som Florentino har appelleret til med sine indkøb.

Andre steder er kontinuitet et plus ord, specielt når rytmen bliver fundet sidst på sæsonen, men åbenbart ikke for dig.

Ja jeg er den ultimative fanboy - jeg har ik gjort andet end lave indlæg efter indlæg hvor jeg bare skriver min ønskeliste for store navne jeg vil ha Florentino køber!!! Jeg har ikke skrevet indlæg efter indlæg efter indlæg hvor jeg i detaljer redegør for hva det er for nogle taktiske problemer jeg ser holdet har haft i flere år og hva en spiller med Pogbas egenskaber ville bringe til holdet som imo ku gøre os bedre. Men fordi at dén spiller jeg foreslår som værende den oplagte løsning til at ku forbedre vores hold har et stort navn (altså de bedste spillere er jo store navne - det ene følger ligesom det andet, men jeg er klar over at det her på forum er meget fy fy og slet ik street hvis man vil ha et sådan stort navn), men så er jeg klart en fanboy, eller arketypen på en Florentino-savler som du skriver. Nå men intelligent profil du lige tegner af mig - jeg tror så til gengæld du er typen på en misundelig DK4-seer der er blevet drillet i skolen - det er en mindst lige så intelligent profil af dig som jeg gætter er i hvert fald mindst lige så rigtig som din forsimplede karakteristik af mig (som du giver på trods af jeg har fyret nogenlunde saglig argumentation af i en lind strøm).

"Kontinuitet er ik et plusord for mig" - altså hvor du hiver dine grundløse konklusioner frem fra er mig en gåde. Du må ha læst noget af mine indlæg for at skrive det, men samtidig gider du åbenbart ik forholde dig til hva jeg har skrevet - lidt af et paradoks. For det første har vi spillet med den samme startopstilling i to år (på nær Case) og problemerne med en statisk midtbane er de samme nu som for to år siden.

Din argumentation er så at fordi jeg mener at man efter ét mesterskab på otte år ska forsøge at få en anden spillertype ind på holdet, så siger jeg samtidig at kontinuitet er skidt???? Er det din velunderbyggede konklusion på mine indlæg?

Altså jeg synes det er fint og hyggeligt at debattere fodbold og være uenige og høre andres holdninger selv om de mange gange er forskellige fra egne - men det blir altså lidt tungt hvis man konstant ska forsvare deciderede forsimplede tåbeligheder man blir skudt i skoene enten fordi folk ik kan eller vil forstå hva man skriver. Men ok, cool nok, nu håber jeg at jeg har gjort det klart at jeg ik er kontinuitethader blot fordi jeg er kritisk over for holdets præstationer.

Og om jeg er fanboy fordi jeg er interesseret i at forbedre holdet med en anden spillertype som tilfældigvis har et stort navn må du vurdere. Zidane er også kontinuitethader og fanboy for han har ifølge samtlige spanske medier været meget interesseret i at få Pogba til klubben - men det er der sjovt nok ik så mange der kommenterer på :-)
Sidste redigering: 10 år 1 uge siden ved Siempre fiel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 uge siden #2126 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
Jeg er altså også lidt med Siempre fiel her. Ikke, at jeg fuldstændig ønsker samme spillere som ham, men jeg mener bare heller ikke vores nuværende start 11'er er god nok, eller der er udsigt til det bliver bedre.
Kontinuitet er vigtigt, men det var vi jo også masser af. Stammen af Ramos, Pepé, Marcelo, Modric, Kroos, Ronaldo, Benzema, Bale og til dels Carvajal har jo spillet sammen i plus 2 sæsoner.
Vi har siddet med følelsen af, at det her kan ikke blive bedre, hvor alt gik op i en højere enhed og massakrerede alt på vores vej. Den periode varede bare ikke længere end 3-4-5 måneder, og faldet derefter var vitterligt skræmmende.
Nuvel, så har vi vundet de 2 Chl trofæer, men det har jo aldrig været med følelsen af, at vi var det absolut bedste hold i verden, eller vi fuldstænding dominerede modstanderen. Ja ja, vi voldtog Bayern, men ikke på vores primisser. Ikke på den måde vi helst vil spille på. Vi parkerede bussen, og fralagde os alt ansvar for at dominere og underholde. Fantastisk genistreg, men det er ihvertfald ikke den form jeg ønsker at se Real Madrid vinde i.

Hvem man køber eller sælge er jo blevet debatteret så mange gange. Og uanset hvad Zidane gør, så vil der falde brænde medmindre alt går op i en højere enhed. Hvis han stoler så meget på holdet, eller det stadig er Perez som bestemmer, så er det jo sådan det er, men det ser immervæk sort ud, hvis man tager udgangspunkt i spillernes sidste sæson. Sæson efter sæson er det bare Barcelona som står stærkest på papiret, og desværre er det også sådan virkeligheden kommer til at se ud når titlerne skal fordeles. 1 mesterskab med næsten identisk stamme siden 09 er jo fuldstændig uacceptabelt. Bredden eller ej, så er det bare start 11'eren, som aldrig har kunne vinde de store opgør. Vi er konstant dårligere indbyrdes mellem holdene i top 3, og det er bare ikke breddens skyld, men derimod sammensætningen af individuelisterne.

2 år er bare rigtig mange fodbold år, så hvis spillerne ikke viser sit værd næste sæson, så står vi med præcis samme lort sæsonen efter. Alt det kan skyldes denne passivitet i dette transfervindue, hvor man uden at blinke burde hente Kanté til den latterlige pris. Llorente er da sikkert en fin backup, men her får du bare højere kvalitet ind i start 11'eren uden du skal give fuldstændig overpris.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

10 år 1 uge siden #2127 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XIX

Siempre fiel skrev:

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

Daniel skrev: Derfor er virkeligheden velsagtens, at Real Madrid skal afhænde spillere, før klubben omvendt begynder at smide om sig med penge?

Men vi er også enige om at det bare ik KAN være det som er problemet her. Vi er næsten ved 1. august - den nye sæson er ved at være igang i Europa og det er 2½ måned siden sæsonen sluttede - hvis man ville af med Kovacevic og Ødegaard eller Isco eller James eller Asensio, så er det jo spillere som er vildt eftertragtede - nuvel, man ska tænke sig om, ik forhaste, finde den rette handel ift hvem man ska ha ind og hvordan man ska forme truppen, MEN det er jo ik fordi man ik ka afhænde de her spillere hvis man vil.

Den hænger lidt på Zidane, som ville have mange spillere med i optakten. Hvis han havde skåret igennem ved sæsonafslutningen og fortalt, at han ikke ville se nogen af spillerne, så var de blevet sendt videre. Undtagelsen er så Ødegaard, men der drejer det sig kun om en udlejning, så det har ikke den store betydning for budgettet. Zidane har flere gange sagt, at han vil have Isco bliver og James bliver. Derudover skriver Marca, at han også vil have Asensio bliver. Så begynder det hurtigt at blive meget lidt plads tilbage.

Siempre fiel skrev: Jeg tolker det her vindue som total og fuldstændig forvirring - og toget kører bare ift de interessante emner der ku være. Jeg ka såmænd godt li at man ik nødvendigvis bare køber til en eller anden opskruet pris som vi tidligere ser ud til at ha gjort (Danilo, James, Coentrao, Illarra er gode eksempler på elendigt købmandsskab hvor man allerede på forhånd ku sige at det lod til at være en vanvittig pris - at alle fire nævnte spillere så ik har været 1/10-del af deres købspris værd (ok, James i glimt i starten da han blev pudret i røven og holdt i hånden når han gik over vejen) er så bare med til at understrege problemet.

... hold da helt fast... Det kan da ikke være en vanvittig pris, hvis vi får tilbudt noget tilsvarende for James, når han endda har haft hans karrieres vel nok dårligste sæson? Coentrao betragter jeg i øvrigt også som en (meget lille) succes, fordi Marcelo's niveau steg.

Jeg synes, at det er spændende, at vi ikke køber noget vildt i denne sæson. Vi kan risikere at få to sæsoner med et fantastisk sammenspillet hold, eller vi kan risikere at få to dårlige sæsoner, hvor vi kun får sølv, og derefter gå ud og smadre alle transferrekorder a la 2009.

Det svarer jo til at sige at Zidane var billig fordi han kun kostede 71 mio EUR - men priser forandrer sig jo - og James' pris for 2 år siden var imo hul i hovedet - han burde jo end ik være handlet blandt de 30 dyreste transfers i historien. Og priserne i netop dette vindue har været helt vildt inflaterede, så måske derfor ku vi ha fået same pris i år - men selv 80 mio for ham i år er imo også vanvittigt overdrevet. Men hvis du syntes han var et røverkøb, så har du naturligvis lov til at være uenig.

Jeg ka ik sige om det hænger på Zidane - men hvis han mener at han vil ha alle spillere med i sæsonoptakten som jo varer et godt stykke ind i august og man samtidig ved at man ik ka handle før man sælger, så er det jo så de facto det samme som at sige at vi nok ik handler - ik andre end måske Sissoko-niveauet. Jeg ved godt hva Zidane har sagt udadtil, men sådanne ting siges jo konstant - hvor ofte siger man ik "han er ik til salg", "han er her i næste sæson også" og to timer senere er spilleren sparket afsted - så det giver jeg reelt intet for. Det betyder jo ik at det ik ka være noget Zizou virkelig mener, men hva sku han ellers sige, f.eks ka han jo ik sige "jeg håber James er solgt indenfor de næste dage", så falder prisen jo med raketfart - så de her ting ska man jo altid se i sammenhængen.

Men fint nok - nu ka Zizou så ha alle med i optakten - problemet er så bare at når han er færdig med at vurdere spillerne, så står vi tilbage med muligheden for at hente Stig Tøfting på en fri transfer og ik ret meget andet - og bud i 85 mio-størrelsen ska man nok ik regne med gentager sig hvis vi står og vil sælge i panik før lukketid. Så enten har det været rent sludder for en sladder af Zizou (det tror jeg) og ellers har man bare ik anet hvilke spillere man sku gå efter på markedet og har ik rigtigt trykke på aftrækkeren ift salg som følge af den usikkerhed (det tror jeg desværre også).

Og den her "spænding" ift at fortsætte med den samme trupsammensætning som tydeligt har vist hvor langt vi efter Barca - og som vi jo har kørt med stort set samme dynamikforladte start-11er i 2 år, den spænding ka jeg ik lige selv finde må jeg sige - men ok - nu får det samme hold så 2 år mere til pludselig magisk at ændre sig til en velfungerende enhed. Hvornår "lade-stå-til-og-krydse-fingre-for-at-de-samme-spillere-pludselig-virker"-konceptet nogensinde har virket i fodboldhistorien, det har jeg ik lige ku finde bevis for, men én ting har man da lykkedes med - nemlig at sætte forventningerne så lavt at man nærmest kun ka blive positivt overrasket.

Jeg tror, at du er ærketypen på de fans, som Florentino har appelleret til med sine indkøb.

Andre steder er kontinuitet et plus ord, specielt når rytmen bliver fundet sidst på sæsonen, men åbenbart ikke for dig.

Ja jeg er den ultimative fanboy - jeg har ik gjort andet end lave indlæg efter indlæg hvor jeg bare skriver min ønskeliste for store navne jeg vil ha Florentino køber!!! Jeg har ikke skrevet indlæg efter indlæg efter indlæg hvor jeg i detaljer redegør for hva det er for nogle taktiske problemer jeg ser holdet har haft i flere år og hva en spiller med Pogbas egenskaber ville bringe til holdet som imo ku gøre os bedre. Men fordi at dén spiller jeg foreslår som værende den oplagte løsning til at ku forbedre vores hold har et stort navn (altså de bedste spillere er jo store navne - det ene følger ligesom det andet, men jeg er klar over at det her på forum er meget fy fy og slet ik street hvis man vil ha et sådan stort navn), men så er jeg klart en fanboy, eller arketypen på en Florentino-savler som du skriver. Nå men intelligent profil du lige tegner af mig - jeg tror så til gengæld du er typen på en misundelig DK4-seer der er blevet drillet i skolen - det er en mindst lige så intelligent profil af dig som jeg gætter er i hvert fald mindst lige så rigtig som din forsimplede karakteristik af mig (som du giver på trods af jeg har fyret nogenlunde saglig argumentation af i en lind strøm).

"Kontinuitet er ik et plusord for mig" - altså hvor du hiver dine grundløse konklusioner frem fra er mig en gåde. Du må ha læst noget af mine indlæg for at skrive det, men samtidig gider du åbenbart ik forholde dig til hva jeg har skrevet - lidt af et paradoks. For det første har vi spillet med den samme startopstilling i to år (på nær Case) og problemerne med en statisk midtbane er de samme nu som for to år siden.

Din argumentation er så at fordi jeg mener at man efter ét mesterskab på otte år ska forsøge at få en anden spillertype ind på holdet, så siger jeg samtidig at kontinuitet er skidt???? Er det din velunderbyggede konklusion på mine indlæg?

Altså jeg synes det er fint og hyggeligt at debattere fodbold og være uenige og høre andres holdninger selv om de mange gange er forskellige fra egne - men det blir altså lidt tungt hvis man konstant ska forsvare deciderede forsimplede tåbeligheder man blir skudt i skoene enten fordi folk ik kan eller vil forstå hva man skriver. Men ok, cool nok, nu håber jeg at jeg har gjort det klart at jeg ik er kontinuitethader blot fordi jeg er kritisk over for holdets præstationer.

Og om jeg er fanboy fordi jeg er interesseret i at forbedre holdet med en anden spillertype som tilfældigvis har et stort navn må du vurdere. Zidane er også kontinuitethader og fanboy for han har ifølge samtlige spanske medier været meget interesseret i at få Pogba til klubben - men det er der sjovt nok ik så mange der kommenterer på :-)

Dine indlæg stikker simpelthen i for mange retninger, hvis jeg skal kommentere på det hele. Der er ikke en rød tråd, som man kan kommentere på, og derfor bliver det simpelthen for tidskrævende. Jeg tænker, at andre har det på samme måde med mine indlæg, som jeg har det med dine. Det her er ikke en kritik af essensen, men formen som jeg synes er virkelig ringe. Der kan sagtens være noget godt i dem, men det bliver præsenteret virkelig dårligt.

I forhold til essensen kan jeg så sige, at mine forsimplinger på ingen måde er værre end dine. Jeg har for eksempel aldrig kaldt James et røverkøb, i sin tid var det vel nærmere det modsatte, som jeg argumenterede for, men du føler dig åbenbart ikke hævet over at insinuere det modsatte. Jeg har læst ufattelig mange af dine indlæg (også dem du beskriver som værende 'detaljerede redegørelser af taktiske problemer'), og jeg har med vilje udgået at kommentere på mange af dem, for i dem er en tirade af påstande om alt muligt.

Nogle af de årsager til at hente Pogba, der er blevet nævnt, handler om at han bryder kæderne. For nyligt smed jeg en statistik op om Kroos, der brød flest kæder til EM. Den spiller, der modtog flest bolde imellem kæderne var Özil. Tidligere har vi også haft både Dí María og Khedira, der om nogen løb igennem kæderne, men nu er det løb imellem kæderne igen, der er et af argumenterne igen. Men jeg gider simpelthen ikke diskussioner, som bare går i ring, og de samme pointer bliver gentaget igen og igen (med enkelte undtagelser). Derfor gider jeg heller ikke at skrive lange floromvundne indlæg med videoklip, statistikker og lignende, for enten kommer der intet tilbage, eller også er det lort. Også genstartes diskussionen i samtlige nye tråde, hvor man ender ved samme konklusion igen. Det er simpelthen så trist og så spild af tid. Derfor gider jeg ikke skrive lange svar på dine indlæg.

Du nævner én ting i dit indlæg, som du selv glemmer, når jeg skriver om kontinuitet: Casemiro. Vi begyndte at spille med et defensivt anker, og derefter begyndte vi at vinde (lidt mere i hvert fald).
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Pelle

10 år 1 uge siden #2128 af Siempre fiel

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

Dine indlæg stikker simpelthen i for mange retninger, hvis jeg skal kommentere på det hele. Der er ikke en rød tråd, som man kan kommentere på, og derfor bliver det simpelthen for tidskrævende. Jeg tænker, at andre har det på samme måde med mine indlæg, som jeg har det med dine. Det her er ikke en kritik af essensen, men formen som jeg synes er virkelig ringe. Der kan sagtens være noget godt i dem, men det bliver præsenteret virkelig dårligt.

I forhold til essensen kan jeg så sige, at mine forsimplinger på ingen måde er værre end dine. Jeg har for eksempel aldrig kaldt James et røverkøb, i sin tid var det vel nærmere det modsatte, som jeg argumenterede for, men du føler dig åbenbart ikke hævet over at insinuere det modsatte. Jeg har læst ufattelig mange af dine indlæg (også dem du beskriver som værende 'detaljerede redegørelser af taktiske problemer'), og jeg har med vilje udgået at kommentere på mange af dem, for i dem er en tirade af påstande om alt muligt.

Nogle af de årsager til at hente Pogba, der er blevet nævnt, handler om at han bryder kæderne. For nyligt smed jeg en statistik op om Kroos, der brød flest kæder til EM. Den spiller, der modtog flest bolde imellem kæderne var Özil. Tidligere har vi også haft både Dí María og Khedira, der om nogen løb igennem kæderne, men nu er det løb imellem kæderne igen, der er et af argumenterne igen. Men jeg gider simpelthen ikke diskussioner, som bare går i ring, og de samme pointer bliver gentaget igen og igen (med enkelte undtagelser). Derfor gider jeg heller ikke at skrive lange floromvundne indlæg med videoklip, statistikker og lignende, for enten kommer der intet tilbage, eller også er det lort. Også genstartes diskussionen i samtlige nye tråde, hvor man ender ved samme konklusion igen. Det er simpelthen så trist og så spild af tid. Derfor gider jeg ikke skrive lange svar på dine indlæg.

Du nævner én ting i dit indlæg, som du selv glemmer, når jeg skriver om kontinuitet: Casemiro. Vi begyndte at spille med et defensivt anker, og derefter begyndte vi at vinde (lidt mere i hvert fald).

Jeg læser og forstår dit "bla bla bla, jeg er for fin til at svare, bla bla bla" - og jeg undskylder at "det stikker i for mange retninger" - jeg fik desværre ik skrevet og godkendt en problemstilling inden jeg fordybede mig og forfattede et indlæg som var dine to latterlige udsagn værdigt! Så jeg undskylder - og så tørrer du øjnene og så er alt godt igen ;-)

Desuden har jeg da netop skrevet at det blev bedre med Case og hver gang påpeget at han er den eneste nye markspiller i startopstillingen de sidste to år, men imo mener jeg stadig at vi har et problem med mangel på dynamik, energi, vildskab, fysik og målfarlighed på den nuværende sammensætning på midtbanen. Hvis Kroos ka være løsningen på det problem han selv er og pludselig ka bidrage med noget helt anderledes dynamisk, så er det da super - sådan har han bare ik spillet de to første år i klubben. Men nuvel, det er jo sådan noget jeg må håbe på nu hvor Sissoko nok blir årets helt store forstærkning.

Og du er naturligvis mere end velkommen til at fortsætte med at undlade at kommentere på mine indlæg, da de jo indeholder "en tirade af påstande", men det er nu også mest fordi jeg havde hørt det her var et debatforum hvor man kom med sine holdninger til og opfattelse af tingenes tilstand. Er naturligvis knust over at jeg ik holder din høje standard - og det er da synd du bare får "lort" tilbage når du kommer med én af dine afhandlinger :-D

Spøg til side, du har ret i at denne debat, ligesom andre går ring i ring, og tingene blir gentaget flere gange - personligt synes jeg dog det ka være nødvendigt da der er en tendens til at folk misforstår og fejlfortolker og man så ka føle trang til at præcisere. Nå, men jeg tror ik vi kommer videre. Ha en god weekend - jeg tror nok du ska overleve den "form" jeg bruger i mine indlæg her på siden - ingen er døde, alt er godt, solen skinner og snart har vi Sissoko til at skræmme bukserne af Barca

10 år 1 uge siden #2129 af MadridistaPorVida
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Rygtebørsen XIX

Siempre fiel skrev:

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

BBB skrev:

Siempre fiel skrev:

Daniel skrev: snart har vi Sissoko til at skræmme bukserne af Barca

ja og her er nogle af de ting han er godt til. Virker som en der ville passe rigtig godt ind og velspillende med Ronaldo og Bale

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Sidste redigering: 10 år 1 uge siden ved MadridistaPorVida.

10 år 1 uge siden #2130 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Rygtebørsen XIX
Haha siempre og BBB man får sku lidt et smil på læben når man læser jeres aggressive diskutioner ;)

Der bør naturligvis være plads til alle holdninger her på forum, selv om man ikke er enige om alt, ellers ville det blive kedeligt.

Pogba havde ikke et specielt godt EM, og hans pris er vanvittig. Men der er bare virkelig gået inflation i de spiller priser de sidste år, og især dette år bare se på Higuain. Men de kampe jeg har set fra Juventus (som ikke nødvendigvis er vildt mange men em 7 - 9 stykker i år, har han for det meste været verdens klasse, offensivt som defensivt. Og han viste da også nogle glimt af hans talent em, med nogle gode driblinger og spilninger, omend han røg lidt udvalg kampene. Han havde også én virkelig god halvleg under EM, husker dog ikke lige mod hvem, men det var 1. Halvleg af kvart eller semi finale.

Folk dømmer ham meget ud fra EM og ikke klub bold på nuværende tidspunkt. Nogle har påpeget at det er lidt hyklerisk at dømme pogba negativt ud fra et dårligt em, samtidig med at spiller der bliver købt pga. En god slutrunde ligeså også er forkert . Og det er jeg enig i, siger man a må man sige b. Enten tilskrives slutrunder stor værdi, eller lille værdi alt efter om man vil købe eller ej, man kan ikke vælge eller vrage alt efter hvad der lige passer én.
Jeg er også godt klar over at det ikke nødvendigvis er de samme der dømmer på negativt på både en god og dårlig slutrunde, så det var mere generelt og ikke tiltænkt en specifik bruger her på forum ( bare så folk ikke føler sig truffet)

Pogba ville klart være en forstærkning. Men hvem skal ud? Mod de store hold kan man nok ikke lave en pogba - Kroos - modric midtbane. (Eller pogba centralt hvis man vil ) en den er noget god mod den nederste 2/3 af la liga. Mod de bedste kræver det Case. Og hvem skal så ud ? Kroos er blevet bedre efter at han ikke skal lege defensiv midt, og viste under EM kvalitet, og Siempre smed også en interessant statestik på ham, med gennembrydende pasninger. Modric er IMO ofte vores bedste midtbane spiller og er hvertfald top 5 midtbane spillere i verden (igen IMO, 100 % subjektivt).
Skal man så smide en af de foresten 3 ud?
Jeg mener at det ville være idioti at smide CR 7 ud, folk kan mene hvad de vil om hans udstråling, spillestil, mentalitet, metroseksualitet, fokus i truppen, frisparksstil/effektivitet, måliver og rekord-besættelse, men jeg mener at man skal være en noget subjektiv og inkarneret CR7 hader hvis man virkelig tror på at han ikke gør holdet bedre med de latterlig mange mål han laver. Fair nok ikke at kunne lide ham, eller hans stil, men det er svært at argumentere rent objektivt og logisk for at han ikke giver flere sejre. Han havde flest mål og næstflest assist (mener jeg, jeg kan tage fejl og at han vat nr. 1 eller 3) hele sidste sæson af alle vores spillere. Man må godt mene at det ikke er smukt eller "messiansk " nok, men det er benhårde tal lige der. Det er ikke sikkert at han er lige så god næste sæson , men man har lige nu ingen grund til at tro andet end at han holder niveau.
Så CR7 bliver i start opstillingen, selv om det selvfølgelig er helt ok at han ikke nødvendigvis skal spille samtlige minutter næste sæson, skader, træthed, alder, rotation osv. Men han får ikke nok pauser til at refærdoøiggøre at pogba skal have en plads pga. Det.
BALE ? Har en stærk opadgående kurve, er dygtig og har været dyr. Han er nok også tiltænkt en plads i start 11.
BENZEMA? kan egentlig ikke så godt lide Benzema, synes han nogle gange brænder for store chancer, og laver for meget kriminelt. Men han passer nu alligevel godt i systemet, og han er blevet meget mere sikker formål sidste sæson. Og han lyner mere og mere (scorer mål på små chancer) så en meget speciel spiller synes jeg, jeg er personligt ikke vild med ham, men han fungere ofte. Og et angreb med Bale og CR7 går ikke. De er ikke deciderede angribere, det går kun i FIFA.

Suna sumarum det er svært at finde plads til pogba, og jeg har ikke engang berørt James og Isco. Han et klart verdensklasse og jeg ville elske at have pogba på holdet. Det kan måske lade si gøre, men det stiller kæmpe krav til en velplanlagt rotations plan hvor man skifter mellem Case, Modric , Kroos og pogba. Hvilket måske kan give et problem med sammenspilningen og "kontinuieteten" på midtbanen at skifte konstellation i hver kamp. Men i teorien ville alle disse 4 spillere få 3/4 kampe hvilket egentlig er fint (plus udskiftninger og skader )

Jeg ved ikke om det er en god idé at købe ham. Han et en genial spiller, han SKAL have start 11'er tid hvis han købes, han har mange år i benene. Men det skal satme være velovervejet inden man gør det. Måske bliver det konge, måske bliver det noget juks, jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg mest tror på, og jeg ved ikke om jeg håber han kommer eller ej.

Undskyld mange gange for et MEGET LANGT indlæg (som mine desværre ofte bliver) og dårlig opsætning og korriktur, men det er skrevet på en touch telefon i udlandet, og jeg kan simpelthen ikke overskue at rette i det mes touch på en lille skærm.
God dag til jer
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Jonas

• Joaquin7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 1 uge siden #2131 af Joaquin7
Besvaret af Joaquin7 på emne Rygtebørsen XIX
Hej Alle.

Vedrørende det mulige køb af Pogba og diskussionen heraf, har jeg et indspark til debatten.

Det nævnes ofte, at vores midtbane er meget statisk. Det kan der for så vidt være noget om, idet Kroos ikke har sine spidskompetencer i at drive bolden over længere afstande i højt tempo. Dét er dog, hvad Modric og specielt Kovacic har. Kovacic var i sæsonen 2014/2015 for Inter en af de spillere i Europa, der havde flest løb med bolden. Ligeledes fremgår det af følgende link(: www.whoscored.com/News/gcgnaf_m3uejxqaiy...cy-and-Effectiveness ) at Kovacic allerede i 2012/2013 var en af de bedste driblere på det europæiske kontinent.
Det får mig frem til, at vi i højere grad bør se Kovacic optræde på banen, da han, især på lidt længere sigt, vil kunne blive den spiller, der skal give holdet dette aspekt i endnu mere udpræget grad. I sidste sæson var det tydeligt, at både Toni Kroos og Luka Modric hen i foråret var godt slidte efter mange kampe, hvorfor det i Kovacic' anden sæson i højere grad bør være muligt at sluse ham mere ind i start 11'eren.

Det er flere gange blevet nævnt, at James er blevet handlet til en stor overpris. Uden at forholde mig til det, vil jeg blot via linket tilføje, at han er en enorm trøjesælger, hvorfor han naturligvis er svær for Florentino at skille sig af med. (www.totalsportek.com/football/clubs-with-most-shirt-sales/)
Vedrørende James' situation i Real er det helt tydeligt, at det nuværende system ingenlunde passer til ham. Det optimale med en spiller af den kaliber er vel et salg. Han har ikke farten til at erstatte på kanterne, Morata er nu tilbage i klubben til at dække 9'eren, og han ligger for dybt i banen, hvis han skal spille én af de to 8'ere. Omvendt er hans potentiale jo enormt, og måske bør man søge at finde en rolle til ham som 10'er ved at kunne skifte system henover kampene i sæsonen. Deri plejer han at levere glimrende, og får han først selvtilliden retur, som manglede specielt i foråret, så vil vi få en dåseåbner af den ypperste slags.

Jeg læste for nyligt, at Nemanja Matic og Sissoko er mulige bud. Det må siges at understrege klubbens desperation efter nye køb.. Matic til +£35 mio. er temmelig overpriced, nu vi har en af spillets allermest lovende 6'ere i Casemiro. Spillere til den pris skal helst spille, og jeg ser ingenlunde Matic bedre end vores brasilianske profil, der vel var banens bedste i Milano tilbage i maj. Hellere fastholde Llorente i truppen, og sluse ham ind her. Ligeledes med Sissoko, der på ingen måde passer ind. Sissoko mangler det større overblik til at spille centralt og har for store bevægelser. I en traditionel 4-4-2 er han et glimrende valg på højrekanten, da han evner at drive bolden, men i Real Madrid er det næppe scenariet.

Jeg håber således, at man fastholder den nuværende midtbanebesætning, der virkelig indeholder alle de kvaliteter forskellige brugere efterspørger. Heri består også muligheden for at korrigere under kampen ved at lægge en 10'er ind med stor kvalitet i enten Isco eller James. Skal man endelig forstærke sig bør kikkerten være stift rettet mod Marco Verratti i PSG, hvad rygterne småt indikerer.

Vedrørende Coentrao er det efterhånden længe siden foråret 2014, hvor han virkelig brillerede i de afgørende kampe. Kampene mod Bayern spillede han til ug, og sjældent har man set Robben så usynlig. Krydret med assisten til Benzema i den første kamp.
Om han finder retur til det niveau er jeg mere i tvivl om, men jeg hælder helt klart mod at give det et skud. Vi får næppe mange penge for spilleren, ligesom en erstatning vil være enormt dyr, skal han reelt kunne blot udfordre Marcelo marginalt.

Ryger Jesé videre, hvad meget tyder på, så bør man overveje, om ikke der skal hentes en spiller ind her, alternativt give Asensio en indkøringssæson. Payet er dog ikke løsningen, og et skrækscenarie er at se Perez' stange +400 mio. kr. ud for en 29-årig franskmand, der ikke kan forventes at skulle spille sig ind i start11'eren uden Zizou må give køb på sit foretrukne system. Et optimalt scenarie ville muligvis være at hive en venstrebenet kantspiller ind på leje den kommende sæson, hvem det så skulle være? Højrekanten dækker Lucas Vazquez meget fint, og han ligner en spiller, der kan lægge endnu flere lag på forårets fine præstationer.

Jeg synes, det hele ser væsentligt lysere ud, selvom holdet skal lykkes med at dominere flere kampe i det kommende år. Den lange sejrsrække i La Liga under Zidane taler sit tydelige spor. Der er hentet en rigtig 9'er ind til at spille i Benzemas fravær, venstrebacken er nu igen besat af to rigtige venstrebacks, og det bør vel være muligt at mindske det vilde omfang af skader i sidste sæson. Ligeledes har vi altså lige uden for start11'eren spændende spillere som Morata, Isco, Kovacic, James, Varane, Nacho, Vazquez, Coentrao m.fl.
Hertil bør nævnes, at Bale har spillet godt længe, og det vil forhåbentligt føre til endnu bedre kampe i den kommende sæson, hvor han har muligheden for at manifestere sig som den kæmpeprofil, vi vel alle afventer lidt endnu.
Sidste redigering: 10 år 1 uge siden ved Joaquin7.

10 år 1 uge siden #2132 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Rygtebørsen XIX
Til jer der siger vi ikke på noget tidspunkt har lignet verdens bedste hold.
Hvornår ligner man det bedste hold? Når man vinder the treble 6 år i træk?

Nej, når det har kørt for os, så har det også virkelig kørt godt. Det er kun Barca der oplevet en kæmpe succes over en længere periode. Selv Bayern snakkede man om at skulle være de absolut bedste og dominerede alt men var det alligevel kun 1 sæson. Så sæt lige forventningerne ned.

10 år 1 uge siden #2133 af Siempre fiel
Jeg håber også vi beholder Kovacic og tror også vi måske ka få mere ud af ham. Men vi er self også derude hvor vi efterhånden må se evt forbedringer til holdet som værende spillere allerede i truppen - det ser jo ud til at alle interessante spillere udefra mere eller mindre er væk nu - og pogba behøver vi jo ik tale mere om - ham må de jo trækkes med i united, stakkels hold :-)

Seneste rygte er at vores træner, som er blandt dem som godt ku se idéen i pogba, har bedt Florentino om at hente Alaba - den mulighed sku dog være nærmest ikke-eksisterende da Bayern ik vil sælge - så vi er nok tilbage ved Sissoko :-D

Nå, jeg er ik specielt excited - vurderet ud fra vores præstationer de seneste sæsoner og da det jo er de samme spillere der igen ska forsøge at få det til at lykkes. Jeg må jo sætte min lid til at Case, som jeg virkelig godt ka li, vitterlig ka transformere holdet og at Kroos pludselig ka spille som han åbenbart gør på landsholdet - og så bare håbe at manglen på fysik og dynamik ka overskygges af at Cristiano bare blir ved at score ud af ingenting - for det blir vi desværre nok stadig meget afhængige af. Og så krydser jeg fingre for at Zizou ka få os til i større grad at kontrollere kampene og ik spille kontrabold som mildt sagt ik er det jeg forelskede mig i ved holdet. Nå, in Zizou we trust (eller noget), når vi nu ik ka få noget der minder om forstærkninger til holdet. Jeg frygter det værste, men håber at blive positivt overrasket
Sidste redigering: 10 år 1 uge siden ved Siempre fiel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

10 år 1 uge siden #2134 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Rygtebørsen XIX
Du fik et tak for at nævne United og "In Zizou we trust" i samme indlæg :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

10 år 1 uge siden #2135 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Rygtebørsen XIX
Pogba er på vej til New York.
Real Madrid er i New York.

Just sayin' ;-)

I den mere alvorlige boldgade, så forstår jeg ikke, hvorfor franskmanden endnu ikke har skrevet under med Manchester United, HVIS han virkelig vil til det kolde England. Men fodbold er også en besynderlig størrelse.....

10 år 1 uge siden #2136 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Rygtebørsen XIX

Daniel skrev: Pogba er på vej til New York.
Real Madrid er i New York.

Just sayin' ;-)

I den mere alvorlige boldgade, så forstår jeg ikke, hvorfor franskmanden endnu ikke har skrevet under med Manchester United, HVIS han virkelig vil til det kolde England. Men fodbold er også en besynderlig størrelse.....

Den sidste del har jeg også undret mig over..............men så fandt jeg ud af, at Pogbas skifte til Manchester United falder til jorden den 31. august, fordi deres faxmaskine ikke virker.....i stedet ryger der en fax til Real Madrid ;-)

Mere alvorligt, så er det mærkeligt at hans såkaldte lægetjek rundt omkring i USA ikke snart fører til kontrakt-underskrivelse. Mino og Povl hygger sig tydeligvis.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Leveret af Kunena Forum