Rygtebørsen XIX

9 år 5 måneder siden #2149 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Rygtebørsen XIX

Kassow-Rossing skrev:

SR4 skrev: Det er på ingen måde det samme, eftersom engelsk fodbold stadig er attraktivt, stærkt og tradeitionelt.

Kinesisk fodboler er til gengæld kun penge, penge og penge ;)

Ugyldigt argument fordi det sagde man også om engelsk fodbold da Chelsea blev købt op og igen da City blev købt op. Ha du glemt alle diskussionerne med "Hvad gør de så når deres sugar daddies mister interessen og trækker milliarderne?"

Det er jo netop sådan folk taler om den kinesiske liga netop nu.

Jeg garanterer dig at hvis de fortsætter deres frembrusen med køb af spillere og tilbud til de dygtigste dommere, så vil ligaen også blive interessant inden for de næste 15 år.

Så håber jeg da at de skelner til tidsforskellen og giver os kampe på nogenlunde fornuftige tidspunkter.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #2150 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Rygtebørsen XIX

Kassow-Rossing skrev:

SR4 skrev: Det er på ingen måde det samme, eftersom engelsk fodbold stadig er attraktivt, stærkt og tradeitionelt.

Kinesisk fodboler er til gengæld kun penge, penge og penge ;)

Ugyldigt argument fordi det sagde man også om engelsk fodbold da Chelsea blev købt op og igen da City blev købt op. Ha du glemt alle diskussionerne med "Hvad gør de så når deres sugar daddies mister interessen og trækker milliarderne?"

Det er jo netop sådan folk taler om den kinesiske liga netop nu.

Jeg garanterer dig at hvis de fortsætter deres frembrusen med køb af spillere og tilbud til de dygtigste dommere, så vil ligaen også blive interessant inden for de næste 15 år.

Selvfølgelig er argumentet ikke ugyldigt. Uanset Citys niveau inden rigmandens tilkomst var det jo et hold, som befandt sig i den mest populære liga i verden. Ligaen er attraktiv, stærk og har klubber med en stor historie. Det samme kan man ikke sige om den kinesiske.
Så længe den kinesiske liga har reglerne om 3 udlændinge pr. hold, så vil jeg gerne garantere dig, at ligaen ikke når en voldsom interesse. Specielt ikke når Kina ikke evner at producere spillere, der kan lykkes på øverste hylde. Så løber der 6 middelmådige spillere rundt på banen ud af 22, og det er ikke mange. Det er trods alt ikke de allerstørste, der endnu er taget til Kina. Tevez er efterhånden over the hill, og der var jo en grund til, at en spiller som Oscar ikke havde en betydningsfuld rolle i Chelsea.

9 år 5 måneder siden #2151 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Rygtebørsen XIX
Tjaa du har ret i at det er på en helt anden skala, som jeg også skrev i mit oprindelige indlæg. Uden tvivl er skridtet ned fra La Liga til Premier League ikke så stort som skridtet fra La Liga til den kinesiske. På samme måde med udviklingsmulighedere i ligaen.

Bare husk på at Premier League ikke blev set halvt så meget som før Chelsea blev købt. Og det er ikke fordi der er blevet flere fodboldfans på verdensplan. De har blot skiftet fokus til ligaen, der pludselig ikke kun havde United og Arsenal som store hold men nu også Chelsea og City.

Samme teori kan påvises på den kinesiske liga. Bare i mindre skala. Femten år er lang tid til at trække opmærksomhed.

Siden vi startede denne debat har Clattenburg også fået et tilbud fra den kinesiske liga og har været ude til pressen og udtale, at han overvejer det.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 5 måneder siden #2152 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
@Kassow-Rossing.

Drop nu din evige propaganda!
Nuvel, så er alle hold stort set "børsnoteret" i England, men glemmer du, at det stort set er blevet samme vilkår i Spanien? Klubber som Racing, Valencia, Malaga etc. er også klubber som er eller har været købt/solgt.

Der er ingen klubber verden over, som er evige tophold. Hvad ville Real Madrid være i moderne fodbold uden Perez? Selvfølgelig har alle transfers, aftaler med banker osv. ikke været helt legale. Der er ingen andre klubber i verden, som har kunne optage samme lån som Real Madrid, eller samme lokumsaftaler med bystyret i Madrid.
Det er lidt ligesom Bodybuilding og cykling. For at være den bedste, så skal du slå den bedste, og den bedste bruger ulovlige midler, så derfor bliver du nødt til at gøre det samme.

Ingen så engelsk fodbold før Chelsea blev opkøbt? Er du seriøs? Haha :D

Har du aldrig hørt om Tipslørdag? Ført an med legendariske Tommy Troelsen som vært. Er Svend Gehrs og Dong-lyden et kendt fænomen fra 12/13 i dit univers eller hvad sker der? Haha :D
Jeg er ked af at sige det, men i mine øjne rammer du oftest forkert, men denne her viser jo egentlig bare hvor meget du taler uden at have forstand!

Det er simpelthen for dumt det her. Jeg undskylder for mit indlæg intet bidrager til debatten, men nogen må altså stoppe den åbenlyse hjerneblødning. No hard feelings Kassow, men nu må det simpelthen stoppe :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: unicum, Raul7-2880, Pelle

9 år 5 måneder siden #2153 af Kassow-Rossing

Dios skrev: Ingen så engelsk fodbold før Chelsea blev opkøbt? Er du seriøs? Haha :D

Har du glemt hvordan man læser eller er det igen hukommelsen, den er gal med? Lad os se hvad jeg skrev:

Kassow-Rossing skrev: Bare husk på at Premier League ikke blev set halvt så meget som før Chelsea blev købt. Og det er ikke fordi der er blevet flere fodboldfans på verdensplan. De har blot skiftet fokus...

Dios skrev: Det er lidt ligesom Bodybuilding og cykling. For at være den bedste, så skal du slå den bedste, og den bedste bruger ulovlige midler, så derfor bliver du nødt til at gøre det samme.

Nej det skal aldrig være tilladt at snyde bare fordi de andre gør det.

Dios skrev: Det er simpelthen for dumt det her. Jeg undskylder for mit indlæg intet bidrager til debatten, men nogen må altså stoppe den åbenlyse hjerneblødning. No hard feelings Kassow, men nu må det simpelthen stoppe :D

Du kan altid undlade at kommentere, hvis du ikke kan lide lugten i bageriet. Hvis du alligevel skal blande dig, bedes du venligst ligesom Pelle i forrige uge om at citere mig og andre brugere korrekt. At skabe din egen fantasiverden og diskutere ud fra den, får ingen noget godt ud af. Fakta er ikke at ingen så Premier League før Chelsea, og det var ikke hvad jeg skrev. Fakta er at dobbelt så mange følger ligaen efter købet af Chelsea og City

Det er i øvrigt for sindssygt at sammenligne Valencia, Racing og Málaga med Chelsea og City. Hvor mange år i træk for de spanske klubber sparket en milliard i klubben til spillerindkøb? Hvor mange gange igangsatte FIFA en Financial Fair Play på baggrund af de spanske klubber? Hvor mange gange har de spanske klubber fået bøde for at bryde med Financial Fair Play på baggrund af konkurrenceforvridende pengeindsprøjtninger? Årsagen til at FFP blev indført var NETOP de to engelske klubber og årsagen til at folk strømmede til Premier League var netop de to engelske klubber. Valencia, Racing og Málaga blev ikke købt op af rigmænd til at bruge som legetøj med intentionen om at blive det største hold i verden. Kan du se forskellen nu?

9 år 5 måneder siden #2154 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XIX
Den kinesiske liga vil ikke være ligeså langtidsholdbar som den spanske eller engelske. De store firmaer, der er gået ind i ligaen, gør det fordi et politisk overhoved har et prestigeprojekt. Når han erstattes, så kommer der er nyt prestigeprojekt, og firmaerne og deres penge vil følge det i stedet for.

De får en super god infrastruktur, og der vil komme flere talenter over de næste 20 år, men økonomisk og sportsligt kan de ikke opretholde det nuværende niveau. De skal reelt stjæle asiatiske seere fra PL og La Liga, og deres største fordel er tidszonen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 5 måneder siden #2155 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Rygtebørsen XIX
@Dios: Bare opgiv, det er som at slå i en pude. Manden er komplet uden for pædagogisk rækkevidde!

@Kassow: Du mener, at der er dobbelt så mange seere til PL nu, end før Chelsea blev købt. Det er ordret, hvad du skriver!
1) Hvor har du de tal fra?
2) Du er med på, at der stort set ikke blev vist andet end PL på internationalt plan for nogle år siden, ikke?

Dios har fuldstændig ret, når han skriver, at du igen igen igen er på afveje, for du skriver, som du har forstand til, og det er ærlig talt ikke særlig meget.
Du bliver ved med at hænge dig i, at vi skal citere dig korrekt. Mon ikke du skulle begynde at overveje, hvordan du formulerer dig skriftligt, siden folk bliver ved med at misforstå dine indlæg? Nu er du jo - hvert fald i dit eget lille univers - halvvejs jurist, så det kan da ikke være for meget at forlange!

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 5 måneder siden #2156 af Kassow-Rossing
Pelle når I læser ord, som jeg ikke har skrevet, så er det klart at I har det svært.

Er du seriøs at jeg skal finde tallene for Premier Leagues udvikling i antal seere, fans og følgere siden Chelsea blev købt og til i dag? (edit: de står længere nede)

Kan vi ikke snart få bannet Pelle permanent? Han bliver ved med at slynge om sig med mit navn, udsagn som jeg ikke har udtalt og fantasiforestillinger om hvad jeg har eller ikke har af uddannelse. Hvis du kender mig så godt, hvorfor kender du så ikke mine uddannelser? Det burde være imod reglerne at smide om sig med personlig information om andre brugere.

Edit: Jeg har fundet tallene.

Inden Chelsea blev købt op blev der vist 60 Premier League kampe om året i England.

Efter købet af Chelsea har det tal udviklet sig til 168 kampe om året på engelsk TV.

Er det en fin nok indikator på at Premier League er blevet dobbelt så meget set som før Chelsea blev købt op?

en.m.wikipedia.org/wiki/Premier_League

Før Chelsea blev købt var deres årlige TV aftale på 1.000 milliarder pund for en tre-årig periode. Nu er den 5.000 milliarder pund for en tre-årig periode. En stigning på 400 % siden 2003 hvor Chelsea blev købt op.

Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Kassow-Rossing.

9 år 5 måneder siden #2157 af Kassow-Rossing
Godt nytår til jer andre. Lad os håbe at RM taber lige så få kampe i 17 som de gjorde i 16.

Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #2158 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Rygtebørsen XIX

Kassow-Rossing skrev: Pelle når I læser ord, som jeg ikke har skrevet, så er det klart at I har det svært.

Er du seriøs at jeg skal finde tallene for Premier Leagues udvikling i antal seere, fans og følgere siden Chelsea blev købt og til i dag? (edit: de står længere nede)

Kan vi ikke snart få bannet Pelle permanent? Han bliver ved med at slynge om sig med mit navn, udsagn som jeg ikke har udtalt og fantasiforestillinger om hvad jeg har eller ikke har af uddannelse. Hvis du kender mig så godt, hvorfor kender du så ikke mine uddannelser? Det burde være imod reglerne at smide om sig med personlig information om andre brugere.

Edit: Jeg har fundet tallene.

Inden Chelsea blev købt op blev der vist 60 Premier League kampe om året i England.

Efter købet af Chelsea har det tal udviklet sig til 168 kampe om året på engelsk TV.

Er det en fin nok indikator på at Premier League er blevet dobbelt så meget set som før Chelsea blev købt op?

en.m.wikipedia.org/wiki/Premier_League

Før Chelsea blev købt var deres årlige TV aftale på 1.000 milliarder pund for en tre-årig periode. Nu er den 5.000 milliarder pund for en tre-årig periode. En stigning på 500 % siden 2003 hvor Chelsea blev købt op.

En person, der er i besiddelse af en account med så flot en historie, bør ikke råbe højt om at folk skal udelukkes permanent. Det er simpelthen for dumt. Jeg kan følge dig i, at det er irriterende, at de går lidt ekstra hårdt til dig end så mange andre, men du beder sgu også om det, når du smider så mange skjulte provokationer og derefter forsøger at fremstå som offeret som var du en ægte catalaner.

Købet af Chelsea er jo ikke den direkte årsag til stigningen... Jeg kan vel også finde noget om vandstanden i Danmark og give den skylden for det lavere tilskuergennemsnit i Superligaen.

9 år 5 måneder siden #2159 af Kassow-Rossing

Brylle skrev: Købet af Chelsea er jo ikke den direkte årsag til stigningen... Jeg kan vel også finde noget om vandstanden i Danmark og give den skylden for det lavere tilskuergennemsnit i Superligaen.

Naturligvis er det ikke den eneste årsagsforklaring, men det var heldigvis heller ikke emnet. Vi kom fra om Premier League overhovedet var blevet mere populært siden Chelsea købet, og det håber jeg selv Dios kan se nu.

På samme måde vil kinesisk fodbold også blive mere og mere populært på verdensplan, hvis de fortsætter deres frembrusen. Det har vi tidligere set eksempel på med Premier League. Case and point!

9 år 5 måneder siden #2160 af Numeredoce
Besvaret af Numeredoce på emne Rygtebørsen XIX

Kassow-Rossing skrev:

Brylle skrev: Købet af Chelsea er jo ikke den direkte årsag til stigningen... Jeg kan vel også finde noget om vandstanden i Danmark og give den skylden for det lavere tilskuergennemsnit i Superligaen.

Naturligvis er det ikke den eneste årsagsforklaring, men det var heldigvis heller ikke emnet. Vi kom fra om Premier League overhovedet var blevet mere populært siden Chelsea købet, og det håber jeg selv Dios kan se nu.

På samme måde vil kinesisk fodbold også blive mere og mere populært på verdensplan, hvis de fortsætter deres frembrusen. Det har vi tidligere set eksempel på med Premier League. Case and point!

Premier League var utrolig populær, også før Chelsea blev købt for 13½ år siden. Manchester United, Liverpool og Arsenal havde allerede dengang utroligt mange fans rundt om i verden. Jeg kan se to store ting, som værende årsagen til at Premier League er blevet mere populær: Sendefladen og den deraf følgende økonomi. Ikke det at Chelsea har fået penge, eller at City kan hente Agúero. Men at du i LANGT højere grad end tidligere, kan komme i kontakt med ligesindede fans på fora verden over, at du kan se alle kampe på TV, nettet, mobilen eller din tablet og at TV ikke i lige så høj grad dikterer, om du skal se Manchester United eller Arsenal spille, for du kan finde samtlige kampe i samtlige runder et eller andet sted, uanset hvem du holder med.

Så ja, Premier League har flere seere i dag, end i 2003, men ikke fordi Chelsea har fået penge. Uden at google rundt lige nu (da jeg skal ud ad døren), vil jeg tro det er det samme for seertallene i La Liga, Bundesligaen og de fleste andre ligaer i dag. Fordi det er blevet langt nemmere at følge sit favorithold, eller at finde et favorithold, end før i tiden, ikke fordi nogle hold har fået flere penge.

Lille sammenligning: MLS har/har haft fornøjesen af Henry, Defoe, Gerrard, Villa, Lampard, Pirlo, Kaká og flere. Disse spiller er væsentligt større navne end Hulk, Oscar og Asamoah Gyan. Henry skiftede endda for 6 år siden til MLS, men det er aldrene spillere der ikke alle spillede fast i Europa. Det er ikke ligefrem creme de la creme de henter. Europsport sender så vidt jeg ved enkelte kampe fra MLS, men slår ligaen dig som værende en der er på vej til at blive mere populær end de fem store i Europa? For det er bestemt ikke det indtryk jeg har. Jeg synes det er fedt hvis der kommer flere fodboldfans verden over, men jeg kan simpelthen ikke se den kinesiske liga gå hen og blive så stærk eller populær som de europæiske. Jeg tror ikke at fordi nogle rigmænd spytter milliarder i klubberne, så bliver hele ligaen pludselig bliver super populær på verdensplan. For de har slet ikke den historie som de største europæiske ligaer har og dét kan man ikke købe sig til.

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

Leveret af Kunena Forum