Rygtebørsen XIX
madrid2000 skrev:
Tyskfugl skrev: Mht Pogba forstår jeg ikke hvorfor at nogen, ikke syntes vi skal købe ham.
Han er en af de bedste midtbane spillere i verden, han har lige alt hvad vi kræver af en defensiv midtbane 4-3-3 så står han der med kroos og modric, i en 4-2-3-1 står han der med modric så har vi 2 af de 3 bedste centrale midtbane spillere i verden.
Intet kommer forbi og Ronaldo kan få lov at lave 50% mindre i defensiven, så trækker vi lige 2 topscorer titler mere ud af ham.
Måske også det første hold til at vinde Chl to år i streg.
For husk på at vi får ikke en klassisk 6'er i Real, de er ikke gode nok offensiv de fleste. 3-5 brændte 100% chancer og så bliver der buhet af 80 tusind fans(altså vi smed makalele for porten)
Forresten så er beløbet i mine øjne irellevant da det ikke er mine penge de bruger bortset fra den årlige Madrid trøje jeg køber.
Ellers tænker jeg også levandowski skal købes, da han ville passe godt ind. Eller Zlatan i et år eller to så må han dele spilletiden med moyaral men helst levandowski.
Hvis man er fan af en klub kan man da ikke have sådan en holding. Laver klubben dårlige investeringer, så påvirker det også spillet på banen og man vil ikke være konkurrence dygtige osv. Så økonomien er det absolutte vigtigste og uden det vil resten ikke eksistere.
Vi skal heller ikke købe dårlige spillere, til mange penge. Men jeg mener han har kvaliteten til at spille for Real nu og potientiale til at blive en del af historien i Real. Derfor mener jeg at om man betaler 100 eller 120 millioner €, hvis det giver La Liga titler og Chl trofæer er det ligegyldig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
raul7=kongen skrev:
Tyskfugl skrev: Mht Pogba forstår jeg ikke hvorfor at nogen, ikke syntes vi skal købe ham.
Han er en af de bedste midtbane spillere i verden, han har lige alt hvad vi kræver af en defensiv midtbane 4-3-3 så står han der med kroos og modric, i en 4-2-3-1 står han der med modric så har vi 2 af de 3 bedste centrale midtbane spillere i verden.
Intet kommer forbi og Ronaldo kan få lov at lave 50% mindre i defensiven, så trækker vi lige 2 topscorer titler mere ud af ham.
For husk på at vi får ikke en klassisk 6'er i Real, de er ikke gode nok offensiv de fleste. 3-5 brændte 100% chancer og så bliver der buhet af 80 tusind fans(altså vi smed makalele for porten)
Forresten så er beløbet i mine øjne irellevant da det ikke er mine penge de bruger bortset fra den årlige Madrid trøje jeg køber.
Ellers tænker jeg også levandowski skal købes, da han ville passe godt ind. Eller Zlatan i et år eller to så må han dele spilletiden med moyaral men helst levandowski.
Udfordringen er vel at Pogba ikke er defensiv midtbane. I Juventus spiller han foran Khedira, hos Frankrig foran Kanté og på u-landshold foran Kondogbia. Han er fysisk stærk, men for offensiv og dynamisk til at være defensiv midtbanespiller. Særligt når vi har tre luksusspillere på toppen.
Du har ret i at han ikke er født som 6'er, men det er det der gør at han kan overleve i en klub som Real.
I Juventus har han spillet som sidste man før forsvaret, ikke så tit men det er noget han har i sit spil, hans størrelse giver et ekstra plus i min bog. I de store kampe tænker jeg da også at casimiro skal spille med pogba og modric, men det er jo også ren luksus
Tyskfugl skrev:
raul7=kongen skrev:
Udfordringen er vel at Pogba ikke er defensiv midtbane. I Juventus spiller han foran Khedira, hos Frankrig foran Kanté og på u-landshold foran Kondogbia. Han er fysisk stærk, men for offensiv og dynamisk til at være defensiv midtbanespiller. Særligt når vi har tre luksusspillere på toppen.
Du har ret i at han ikke er født som 6'er, men det er det der gør at han kan overleve i en klub som Real.
I Juventus har han spillet som sidste man før forsvaret, ikke så tit men det er noget han har i sit spil, hans størrelse giver et ekstra plus i min bog. I de store kampe tænker jeg da også at casimiro skal spille med pogba og modric, men det er jo også ren luksus
I glemmer altså at modric er godt oppe i årene og pogba er måske en arvtager med tiden.
Det er ville da være tåbeligt at smide 100 millioner euro efter en mand, der skal agere midtbaneslider på Real Madrids hold. Jeg skal ikke kloge mig på, om Pogba har spillet rollen på Juventus' hold et par gange eller tre, men jeg vil gerne garantere, at det ikke er dér han er bedst OG det ikke er dér, at Pogbas kvaliteter kommer til sin ret.
Manden er en enestående fodboldspiller og et af verdens allerstørste midtbanetalenter, men det er uden diskussion som 8'er og ikke 6'er. Bum :-)
Real Madrid skal desuden ikke ud og hente en 6'er. Casemiro har overbevist om sine kvaliteter. Han er manden, Real Madrid skal satse på, og så man finde et supplement i egne rækker. Eventuelt Llorente!
Det er samtidig ironisk at folk herinde mener at Navas skal belønnes for sit hårde arbejde, at man ikke vil skabe splid og ubalance i truppen og man af den grund ikke køber De Gea, selvom han er bedre, dog ikke SÅ meget bedre at man ville ligge en del penge for ham. Men når det så kommer til Pogba ofrer man gerne over 100 mill. euro på trods at vi for første gang i lang tid har balance på midtbanen og allerede ligger inde med en række verdensklassespillere her.
Jeg er med på at Pogba er rigtig god, men er han 100 mill. euro bedre end Kroos? For det er jo hans direkte erstatning, ikke Casemiro, Isco eller James, og Modric er vel ret beset fredet. Og en midtbane, som nævnt forskellige steder, bestående af Kroos med Pogba og Modric foran, eller med Pogba bagerst, ville være katastrofal. Kroos og Pogba er IKKE DM’ere, det ville blive alt for offensivt og det har vi prøvet, uden succes.
Kroos mener jeg er verdensklasse, når brugt rigtigt, samtidig er han jo stadig kun 26 år (tre år ældre end Pogba) Enig i at han ikke var god i første halvdel af sæsonen, men efter han er blevet skubbet frem og Casemiro lagt bag ham, har han virkelig fået sit gode spil tilbage. Og Pogba som arvetager for Modric kan jeg se på længere sigt, men Modric er kun 30, der burde være flere gode sæsoner tilbage i ham.
Det er også vigtigt at vi beholder Casemiro og giver ham spilletid, han har, som andre nævner, bevist sit værd, og som Bale siger, han er deres Makelele.
Er Pogba så vigtig at få fat på at vi skal have erstatninger til andre pladser af meget mindre kvalitet, når alle andre midler er smidt efter ham. Med et potentielt transferban in mente, virker det ikke som den rette løsning.
Jeg føler ikke at midtbanen er hvor vi har mest brug for forstærkning, men mere forsvar og angreb. En spiller som Alaba mener jeg er helt essentiel at få fat i, da han er ung, verdensklasse, og vigtigst af alt, særdeles versatil - venstre back, central forsvar og defensiv midt. Vi ville være hårdt ramt med en Marcelo eller Casemiro ude. Han skal dog selvfølgelig ikke være en backup spiller, men kæmpe om pladsen med Marcelo, som Danilo gør det med Carvajal.
Derudover mener jeg, som mange andre har nævnt, at vi skal have fat på en spiller som Eden Hazard, som er både gennembruds- og driblestærk. Chelsea må være til at snakke med nu de står uden europæisk fodbold i den kommende sæson.
Jeg er helt vild med at en canterano som Lucas Vasquez har fået masser og spilletid og succes på holdet, på trods af ikke at være en spiller helt i toppen, og det skal vi simpelthen have plads til og håber vi finder plads til spillere som Asensio og Diego Llorente.
Hvem vi ellers skal have, vil jeg ikke gøre mig klog på pt.
Helt essentielt er det dog, og en modsætning til Pogba-købet, er at Real Madrid får sig en fodbold-filosofi, en identitet, der er langtidssikret. Det og en sportsdirektør der, sammen med Zidane, kan skabe fremtidens Real Madrid hold.
Summasummarum, kunne det tænkes at en ordentlig, langsigtet strategi og filosofi kunne vise sig meget mere værdifuld end een spiller til over 100 mill. euro?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
El Siete skrev: Er meget uenig i købet at Pogba. Det virker som et køb udelukkende for at andre klubber ikke skal have ham og for at markere overfor verden at vi SKAL have de dyreste spillere, uanset om de rent faktisk passer ind i truppen og spillestilen. Der skal gøres op med den filosofi, omend det er ønsketænkning.
Det er samtidig ironisk at folk herinde mener at Navas skal belønnes for sit hårde arbejde, at man ikke vil skabe splid og ubalance i truppen og man af den grund ikke køber De Gea, selvom han er bedre, dog ikke SÅ meget bedre at man ville ligge en del penge for ham. Men når det så kommer til Pogba ofrer man gerne over 100 mill. euro på trods at vi for første gang i lang tid har balance på midtbanen og allerede ligger inde med en række verdensklassespillere her.
Jeg er med på at Pogba er rigtig god, men er han 100 mill. euro bedre end Kroos? For det er jo hans direkte erstatning, ikke Casemiro, Isco eller James, og Modric er vel ret beset fredet. Og en midtbane, som nævnt forskellige steder, bestående af Kroos med Pogba og Modric foran, eller med Pogba bagerst, ville være katastrofal. Kroos og Pogba er IKKE DM’ere, det ville blive alt for offensivt og det har vi prøvet, uden succes.
Kroos mener jeg er verdensklasse, når brugt rigtigt, samtidig er han jo stadig kun 26 år (tre år ældre end Pogba) Enig i at han ikke var god i første halvdel af sæsonen, men efter han er blevet skubbet frem og Casemiro lagt bag ham, har han virkelig fået sit gode spil tilbage. Og Pogba som arvetager for Modric kan jeg se på længere sigt, men Modric er kun 30, der burde være flere gode sæsoner tilbage i ham.
Det er også vigtigt at vi beholder Casemiro og giver ham spilletid, han har, som andre nævner, bevist sit værd, og som Bale siger, han er deres Makelele.
Er Pogba så vigtig at få fat på at vi skal have erstatninger til andre pladser af meget mindre kvalitet, når alle andre midler er smidt efter ham. Med et potentielt transferban in mente, virker det ikke som den rette løsning.
Jeg føler ikke at midtbanen er hvor vi har mest brug for forstærkning, men mere forsvar og angreb. En spiller som Alaba mener jeg er helt essentiel at få fat i, da han er ung, verdensklasse, og vigtigst af alt, særdeles versatil - venstre back, central forsvar og defensiv midt. Vi ville være hårdt ramt med en Marcelo eller Casemiro ude. Han skal dog selvfølgelig ikke være en backup spiller, men kæmpe om pladsen med Marcelo, som Danilo gør det med Carvajal.
Derudover mener jeg, som mange andre har nævnt, at vi skal have fat på en spiller som Eden Hazard, som er både gennembruds- og driblestærk. Chelsea må være til at snakke med nu de står uden europæisk fodbold i den kommende sæson.
Jeg er helt vild med at en canterano som Lucas Vasquez har fået masser og spilletid og succes på holdet, på trods af ikke at være en spiller helt i toppen, og det skal vi simpelthen have plads til og håber vi finder plads til spillere som Asensio og Diego Llorente.
Hvem vi ellers skal have, vil jeg ikke gøre mig klog på pt.
Helt essentielt er det dog, og en modsætning til Pogba-købet, er at Real Madrid får sig en fodbold-filosofi, en identitet, der er langtidssikret. Det og en sportsdirektør der, sammen med Zidane, kan skabe fremtidens Real Madrid hold.
Summasummarum, kunne det tænkes at en ordentlig, langsigtet strategi og filosofi kunne vise sig meget mere værdifuld end een spiller til over 100 mill. euro?
Du mener det er ironisk at folk (inkl mig selv) mener at Pogba er et godt køb - hovedsageligt fordi du mener at han ik er SÅ meget bedre end Kroos. Min tanke om det er:
1: Vi er fuldstændigt enige i at det er i stedet for Kroos at han ska købes og dén plads han ska spille.
2: Kroos er rigtigt nok god, så langt er vi enige, men jeg mener dog at dén dynamik, fysik og målfarlighed som Pogba bibringer er fantastisk og at man pga af netop disse 3 parametre, hvor Pogba er klasser over på alle 3, ka forbedre holdet væsentligt.
3: Prisen. "Er Pogba 100 mio mere værd end Kroos"? Nej, måske ik, men pris er også aldeles svær at blive helt klog på når vi taler de allerbedste. De spillere der koster 2,5 og 30 mio der ka man sammenligne på prisen, men når vi taler Messi, Neymar, Cristiano, Bale og Pogba, så taler vi "liebhaveri" og så er prisen bare relativ - der findes et udvalg af en 5-10 spillere som bare er uden for kategori (hvis overhovedet så mange) og disse ka ik prissættes efter gængse regler. Så nej, han er måske ik 100 mio bedre end Kroos, men vil man ha de spillere i dén allerypperste klasse, så ka man bare ik sammenligne det sådan - der spiller helt andre ting ind og i prisen ska også medregnes at en Pogba, Messi eller Cristiano har en helt anden marketingsværdi end den store gruppe af spillere på Kroos' niveau.
4: Du mener Pogba er unødvendig, men du mener at Alaba er "essentiel". For det første er jeg helt enig i at Alaba er fremragende og udover Pogba måske nok den spiller jeg helst vil ha grundet hans versatilitet. Men at kalde ham essentiel og rangere et køb af ham højere end et køb af Pogba, grundet, og dette er dit argument, at han hovedsageligt ska kæmpe om venstrebacken med Marcelo!! Her falder kæden så af imo - vi taler om verdens bedste 2 venstrebacker, så hvis Alaba ska købes for 50-60+ mio for at dele venstrebacken med Marcelo, så taler vi vist det mest luksusagtige køb i historien. Fint nok, vi blir usårlige på positionen, men et køb af Pogba ville vist nok være noget mere givtigt for holdet.
Pogba..............Modric
..............Kroos.............
Jeg har ikke forstået det på den måde at Kroos skal erstattes sådan som nogle lægger op til.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- Ikertheman
- Gæst
-
El Siete skrev: Er meget uenig i købet at Pogba.
Hørt... men er bange for, at Perez ikke har :(
2. Om han er klasser bedre end Kroos ved jeg ikke, næppe, men jeg er dog enig i at han i hvert fald har potentialet til det.
3. Enig, prisen er svær at definere her, men mener nu langt fra at Pogba har samme markedsværdi som Ronaldo eller Messi. De to er jo i en kategori for sig. Og har vi ikke nok markedsværdi i Ronaldo, Bale og James allerede. Min pointe er jo netop også at gøre op med den filosofi om at købe spillere pga. deres marketingspotentiale, og så rent faktisk skabe et hold i harmoni og med en fodboldfilosofi.
4. Men Alaba kan spille både venstreback, central forsvar og defensiv midt, deraf hans alsidighed, og lige nu har vi jo ikke en fuldgod erstatning for Marcelo. Med 60+ kampe i sæsonen, er der rigeligt med minutter til begge på venstrebacken, samt vi er dækket godt ind på andre pladser hvis vi løber ind i skader. Og det gør vi. Så vidt jeg husker har vi både spillet med Nacho, L. Vasquez og Cheryshev (ret mig hvis jeg er galt på den) på venstre back, i Marcelos fravær. Vi købte immervæk også Danilo, den dyreste forsvarer i Real Madrids historie, til at konkurrere med Carvajal om højrebacken. Pogba købes ind på en midtbane der allerede er fuldt besat, og i min optik, i balance. DET ville være luksus.
Jeg er fuldt ud enig i alle der ser potentialet i Pogba, og skulle en Kroos eller Modric pludselig smutte til en anden klub, ville jeg måske godt kunne se meningen med det, men som truppen ser ud nu, mener jeg ikke det er her vi skal forstærkes.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Det har jeg også læst, problemet er bare, at ingen af disse 3 er defensive midt. Det er alt for offensivt, og selvom vi kan tromle den nederste halvdel a La Liga over, så ville vi komme i problemer mod toppen af Spansk og Europæisk fodbold. Vi har prøvet Kroos som DM, uden succes.
PS. hvordan laver jeg en direkte referering til et indlæg? :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Du klikker på "Citér", og så skriver du din besked under den citerede tekst.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
"Maybe they hate me because I'm too good."