Rygtebørsen XIX
Pelle skrev: Folk, der mener, at vi skal erstatte Pogba med Kroos, bør virkelig begynde at se Tysklands landskampe. Manden er fænomenal - igen i aften mod Ukraine. Så snart Kroos rykkes længere frem, kommer alle hans kvaliteter i spil. Han er playmaker, skyder på kassen udefra og splitter forsvaret selv om han står 25 meter ude. Jeg kan slet ikke se, at Pogba skulle kunne gøre det så fantastisk meget bedre.
Som udgangspunkt spiller han da ved siden af Khedira i en 4-2-3-1 formation. Det er ikke mere offensivt, end når han spiller til venstre for Casemiro på en tremandsmidtbane i 4-3-3.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Chamartin skrev:
Pelle skrev: Folk, der mener, at vi skal erstatte Pogba med Kroos, bør virkelig begynde at se Tysklands landskampe. Manden er fænomenal - igen i aften mod Ukraine. Så snart Kroos rykkes længere frem, kommer alle hans kvaliteter i spil. Han er playmaker, skyder på kassen udefra og splitter forsvaret selv om han står 25 meter ude. Jeg kan slet ikke se, at Pogba skulle kunne gøre det så fantastisk meget bedre.
Som udgangspunkt spiller han da ved siden af Khedira i en 4-2-3-1 formation. Det er ikke mere offensivt, end når han spiller til venstre for Casemiro på en tremandsmidtbane i 4-3-3.
Det er - i min bog - helt anderledes. Når Tyskland har boldbesiddelsen ligger både Kroos og Khedira sig højt. Det gør Case slet ikke på samme måde. Jeg ser ham heller ikke arbejde specielt meget defensivt - det er tydeligt, at det er Khediras rolle at rydde op.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Chamartin skrev:
Det er - i min bog - helt anderledes. Når Tyskland har boldbesiddelsen ligger både Kroos og Khedira sig højt. Det gør Case slet ikke på samme måde. Jeg ser ham heller ikke arbejde specielt meget defensivt - det er tydeligt, at det er Khediras rolle at rydde op.
Vi kan i hvert fald godt blive enige om, at Kroos spillede en flot kamp i aftes og var banens bedste.
Jeg vil også være meget betænkelig ved at erstatte Kroos med Pogba. Sidsnævnte er nok mere målfarlig og laver flere assists. Kroos holder derimod meget bedre flow i spillet. Jeg ved ikke, om man kan forestille sig en rotation mellem Casemiro, Kroos, Modric og Pogba. Især Modric har jo brug for nogle pauser, og Kroos kan jo i princippet godt erstatte Casemiro som 6'er mod lettere modstandere, hvor Pogba så vil give mere fysik i venstresiden end Kroos. Men helt optimalt synes jeg bestemt ikke det er at skulle flytte Kroos frem og tilbage mellem to pladser, alt efter hvem han spiller mod.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Chamartin skrev: Jeg ved ikke, om man kan forestille sig en rotation mellem Casemiro, Kroos, Modric og Pogba.
Det er lige præcis det, jeg håber på! Vi ved alle sammen godt at både Kroos og Modric har brug for pauser engang imellem, og (selvom vi ikke ved det pga mangel til kendskab til spillerne, når de får for meget spilletid), så har Casemiro og Pogba det sikkert også. At spille 3/4 af al spilletid burde være nok for alle fire verdensklassespillere. Det lugter dog lidt af at Toni Kroos skal afsted :(
ABC har i øvrigt netop skrevet, at Juventus har accepteret Real Madrids bud på Pogba.
Transfer: 95 Mio Euro
Kontrakt: 6 år med en årlig løn på 9 Mio Euro
Jeg kender ikke ABC's troværdighed. Anyone?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Det må da slet slet slet ikke være i stedet for Kroos - det ville være en katastrofe :O Zidane og Perez overværede da forhåbenligt Tysklands kamp mod Ukraine
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Jeg er vild med Kroos, og ingen over Modric. Casemiro kan sagtens erstattes IMO, det kan hans rolle tilgengæld ikke! Når man taler Real Madrid, så bliver vi nødt til at snakke BBC før alt andet. Deres mangler bliver vores midtbane nødt til at kompentensere for, desværre. Vores spil blev alt for ofte forudsigeligt med Kroos og Modric, fordi vi har 3 oppe foran som ikke rigtig skaber liv. Hverken Kroos eller Modric søger feltet, 2. boldene eller generelt de dybe løb uden bold, så derfor blev det hele lidt statisk og kedeligt.
Det kan Pogba tilgengæld gøre en ende på, for han er nemlig den type som kan skabe noget liv. Lave nogle fantastiske løb, skabe kaos og usikkerhed fra 2. geled. Et køb af ham vil også være gennemtænkt, da man ikke skal opfinde en ny rolle til ham. Problemet er nok mere, at Kroos skal ned og spille 6'er igen, og så kan vi starte forfra.
Pogba vil nok være et af de dyre køb jeg vil kunne forstå, men jeg så langt hellere man løste problemet og lavede udskiftningen i BBC. Jeg ville være helt fint tilfreds med Kroos, Modric, Isco og Kovacic til den centrale midtbane til næste sæson.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Fondo_Sur skrev: Casemiro, Kroos, Modric og Pogba lyder aldeles fremragende...
Undskyld jeg siger det, men det er Football Manager optik det der. Hvis vi forudsætter, at vi gør som du siger, så vil det 10/10 gange være 3 af de 4 største stjerner, der starter inde. I det her tilfælde Pogba, Modric og Kroos. Problemet er bare, at ingen af dem kan agere den 6'er, vi har behov for. Vores midtbane og forsvar vil endnu engang komme til at have flere meter imellem sig, hvilket giver modstandere som Barca, Atletico og generelt klubber fra den øvre halvdel af ligaen masser af plads at boltre sig på.
Jeg er meget enig med Dios, når han peger på vores offensiv. Efter min overbevisning henter man Hazard og vinker farvel til Ronaldo. Jeg har sagt det mange gange før. Manden bremser stadig flere angreb end han hjælper til med at udføre dem. Et angreb med Bale, Hazard og Benzema vil jeg slet ikke have problemer med. Og naturligvis en habil backup for Benzema. Det vil give os den nødvendige fleksibilitet oppe foran, og lur mig, om ikke det vil fordre både Kroos og Modric til at blive mere målfarlige, da de automatisk vil komme tættere på mål.
Pogba er et mere unødvendigt købt end James var i sin tid. Det er seriøst på tide, at vi snart køber ind efter, hvad der passer spillestilen, fremfor hvad der matcher trøjesalget. Ved nærmere eftertanke burde en habil sportsdirektør være den første signing.
- Shevchenko
- Junior bruger
-
Det er rigtigt at Kroos og Modric er to af verdens bedste midtbanespillere, men det er Pogba i den grad også. Modric fylder 31 så snart den nye sæson går i gang og var skadet en halv sæson forrige år, Pogba er den naturlige arvetager her. Jeg er ikke fan af at sende Modric afsted, men var det enten eller i forhold til at få Pogba nu, så ville jeg gøre det. Pogba har en del af Modric finesse, derimod giver han meget mere fysisk.
Pogba - Casemiro - Kroos kunne danne en yders velbalanceret midtbane sammen de næste 4-5 år, det samme gælder for en rotation imellem Casemiro - Kroos - Modric og Pogba i de næste par år. Pogba har en del af Modric finesse, derimod giver han meget mere fysisk.
I det store hele synes jeg der foregår et rigtigt godt stykke arbejde i Madrid med henblik på fremtiden: Pogba istedet for Modric, Asensio for Ronaldo, Varane og Valejo for Pepe og Ramos. Dertil længere ud i fremtiden er det forhåbentligt Mayoral for Benzema og Ødegaard for Bale.
Pelle skrev: Et angreb med Bale, Hazard og Benzema vil jeg slet ikke have problemer med.
Hvad er "ting modstandernes forsvar siger"?