Rygtebørsen XIX
Ikke et ord nævnt om en central midtbanespiller (Verratti eller Luiz Gustavo).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- JohnJohn
- Gæst
-
Jeg er af den overbevisning at en topangriber skal have kontinuitet, tillid og spilletid hver gang, så derfor er Falcao bestemt ikke min førsteprioritet. Mit største problem er bare, jeg ikke rigtigt kan se et alternativ - og Falcao er alligevel en bedre løsning end ingenting.
Nåh ja, så skal vi i øvrigt stadig også bruge en midtbane. Om det så bliver Verratti, Luiz Gustavo eller en helt tredje er sgu lidt hip som hap.
- Paulochichon
- Gæst
-
Casillas
Carvajal - Pepe - Ramos - Marcelo
Modric - Illara - Kroos
Bale - Benz - Cr7
og følgende 10 til at supplere med hvor det reelt set kun er Arbeloa og Nacho der ikke er tiltænkt startpladser!
Keylor
Arbeloa - Varane - Nacho - Coentrao
Isco - Khedira - James
Jesé - Soldado
Vanvittigt konkurrencedygtigt, alsidigt mandskab med sund harmoni, blanding af canteranos, spanske og udenlandske. Alder, udvikling osv taget i betragtning er det simpelt sagt MEGET LOVENDE!
Hala :-)
- Inspektøren
- Gæst
-
raul7=kongen skrev: Hvad med Khedira, er han lige helt glemt.
Jeg forstår i øvrigt, at man vil savne Di Marias driblinger, hans overraskende raids fra den centrale midtbane og de enkelte boldjagte, som til tider gav overraskende bolderobringer, men ligefrem at sige vi vil savne hans defensive arbejdsiver?
Di Maria arbejdede ingenlunde hårdt defensivt, tværtimod dækkede Bale ofte ind for ham defensivt, når Di Maria endnu engang havde taget et offensivt løb for meget og glemt sine defensive pligter. Ligeledes var det - særligt i opgørene mod Barca - tydeligt, at modstanderne forsøgte at have backs som skulle angribe i den side Di Maria skulle dække af, da han flere gange i kampene droppede de defensive pligter.
Nu må vi altså lige holde os til virkeligheden. Ja, Di Maria vil blive savnet på visse punkter og spørgsmålet er, om vi virkelig kan dække af for det tab, men det at kalde det et defensivt tab, det er unægteligt at fifle med sandheden.
Vi har tydeligvis ikke set de samme kampe. De Maria var manden der pressede og stressede Barcelona mest, da vi tabte 3-4 og vandt 2-1. Mod Bayern, især i det første opgør arbejde han vanvittigt hårdt og var utrolig disciplinerende. Bale? Haha. Bale gjorde kun en bemærkelsesværdig ting sidste sæson og det var hans scoring mod Barcelona. Andet han bedrog med var boldtab, en masse dårlige frispark og dårlige tæmninger. Iniestas scoring til 1-0 i 3-4 kampen viste tydeligt Bales manglende defensive kvaliteter. Di Maria var MVP fra januar til maj, sidste sæson, og ham sælger du bare ikke, men det er en diskussion, som jeg ikke orker igen.
Nu vi er ved Barcelona, hvem skal egentlig så stresse dem og ødelægge deres tiki taka spil? Kroos? Modric? Khedira? Jamés? Bolden er allerede afleveret videre inden nævnte spillere nærmer sig manden. Vidal derimod er hurtig og fysisk stærk. Han er lige præcis den mand, som vi mangler. Han vil både være god at bruge mod Barcelona og deres Tiki-taka og mod defensive stærke hold som Atletico og Chelsea. Ronaldo, Bale og Benzema arbejder ikke tilbage. Især Ronaldo. Han er den værste, når det kommer til det defensive. Der er altid masser af plads på vores venstre side, når vi møder top-modstand pga. Ronaldos manglende defensive løb. Det er også en af grundende til at Vidal skal hentes.
Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, om man i yderste konsekvens ikke kunne spille Benzema og Falcao samtidig... Med samme arbejdsfordeling som der er imellem Benzema og Giroud, når de har spillet samtidig på landsholdet. Benzema har faktisk mange kvaliteter, som kommer fint til sin ret, når han tager sit udgangspunkt på Ronaldos position.
Personligt synes jeg også selv Benzema kan fungere på alle 3 pladser, så det ville være en mulighed i mine øjne. Dertil er der stadig et problem synes jeg.
Falcao eller Benzema vil stadig kunne risikere og sidde på bænken, hvis Ronaldo og Bale begge er fit, så man kun kan håbe på de er. Det er jo kun i tilfælde af skader eller hvile der kan gøres brug af begge, eller den ene, hvor sidst nævnte først vil blive aktuelt i slutfasen af sæsonen. Der er vel ingen spillere som behøver hvile efter 3 måneder :) Rotation er selvfølgelig også en mulighed, men som en anden bruger nævnte, så skal stamspillere have en form for kontinuitet, og det var netop det der ødelagde både Benzema og Higuain i deres sidste sæson sammen.
Jeg er enig i, at Falcao vil være bedre end ingen her og nu, men det er bare ikke en løsning på sigt IMO, og spørgsmålet er om det så er det værd? Det synes jeg nemlig ikke.
Inspektøren skrev:
Min startopstilling, hvis nævnte spillere bliver hentet:
Ronaldo - Benzema/Falcao - Bale
Vidal/Kroos-Jamés/Kroos-Modric/Kroos
Coentrao - Ramos/Varane - Pepé/Varane - Carvajal
Ikér/Navas
Egentlig besvarer kongen dit indlæg til perfektion, men jeg vil alligevel lige høre. Ser du helst Kroos på bænken?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Brylle
- Gæst
-
Hvordan kan Bale have dækket af for Di Maria når vi ofte dækkede i en 4-4-2 (specielt i de store kampe)?raul7=kongen skrev: Hvad med Khedira, er han lige helt glemt.
Jeg forstår i øvrigt, at man vil savne Di Marias driblinger, hans overraskende raids fra den centrale midtbane og de enkelte boldjagte, som til tider gav overraskende bolderobringer, men ligefrem at sige vi vil savne hans defensive arbejdsiver?
Di Maria arbejdede ingenlunde hårdt defensivt, tværtimod dækkede Bale ofte ind for ham defensivt, når Di Maria endnu engang havde taget et offensivt løb for meget og glemt sine defensive pligter. Ligeledes var det - særligt i opgørene mod Barca - tydeligt, at modstanderne forsøgte at have backs som skulle angribe i den side Di Maria skulle dække af, da han flere gange i kampene droppede de defensive pligter.
Nu må vi altså lige holde os til virkeligheden. Ja, Di Maria vil blive savnet på visse punkter og spørgsmålet er, om vi virkelig kan dække af for det tab, men det at kalde det et defensivt tab, det er unægteligt at fifle med sandheden.
Her lå Di Maria ude mod venstre, mens Bale lå i højre side. Di Maria lavede mange defensive og offensive løb. F.eks. mod Barcelona, var han med i begge ender og kæmpede virkelig for holdet, hvorfor han også gik død inden der var gået en time. Det er selvfølgelig ikke et defensivt tab i forhold til at bruge Khedira i stedet, men det er et defensivt tab, hvis man benytter 10'ere som Isco og James.
- Inspektøren
- Gæst
-
Dios skrev: M_linding skrev:
Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, om man i yderste konsekvens ikke kunne spille Benzema og Falcao samtidig... Med samme arbejdsfordeling som der er imellem Benzema og Giroud, når de har spillet samtidig på landsholdet. Benzema har faktisk mange kvaliteter, som kommer fint til sin ret, når han tager sit udgangspunkt på Ronaldos position.
Personligt synes jeg også selv Benzema kan fungere på alle 3 pladser, så det ville være en mulighed i mine øjne. Dertil er der stadig et problem synes jeg.
Falcao eller Benzema vil stadig kunne risikere og sidde på bænken, hvis Ronaldo og Bale begge er fit, så man kun kan håbe på de er. Det er jo kun i tilfælde af skader eller hvile der kan gøres brug af begge, eller den ene, hvor sidst nævnte først vil blive aktuelt i slutfasen af sæsonen. Der er vel ingen spillere som behøver hvile efter 3 måneder :) Rotation er selvfølgelig også en mulighed, men som en anden bruger nævnte, så skal stamspillere have en form for kontinuitet, og det var netop det der ødelagde både Benzema og Higuain i deres sidste sæson sammen.
Jeg er enig i, at Falcao vil være bedre end ingen her og nu, men det er bare ikke en løsning på sigt IMO, og spørgsmålet er om det så er det værd? Det synes jeg nemlig ikke.
Inspektøren skrev:
Min startopstilling, hvis nævnte spillere bliver hentet:
Ronaldo - Benzema/Falcao - Bale
Vidal/Kroos-Jamés/Kroos-Modric/Kroos
Coentrao - Ramos/Varane - Pepé/Varane - Carvajal
Ikér/Navas
Egentlig besvarer kongen dit indlæg til perfektion, men jeg vil alligevel lige høre. Ser du helst Kroos på bænken?
Det afhænger som sagt af modstanderen og desuden også, hvilke spillere der er klar.
Hvis Vidal hentes og vi møder Barcelona og deres tiki-taka eller et defensivt og fysisk stærkt mandskab (eks. Chelsea eller Atletico), så mener jeg oprigt, at Kroos bør henvises til bænken. I mine øjne er det enten ham eller Modric og jeg synes personligt, at Modric er bedre end Kroos. Man kan dog godt starte med både Kroos, Modric og Vidal, men så kræver det, at Kroos overtager 10'er positionen og henviser Jamés til bænken. Det er en anden mulighed.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Brylle skrev:
Hvordan kan Bale have dækket af for Di Maria når vi ofte dækkede i en 4-4-2 (specielt i de store kampe)?raul7=kongen skrev: Hvad med Khedira, er han lige helt glemt.
Her lå Di Maria ude mod venstre, mens Bale lå i højre side. Di Maria lavede mange defensive og offensive løb. F.eks. mod Barcelona, var han med i begge ender og kæmpede virkelig for holdet, hvorfor han også gik død inden der var gået en time. Det er selvfølgelig ikke et defensivt tab i forhold til at bruge Khedira i stedet, men det er et defensivt tab, hvis man benytter 10'ere som Isco og James.
Jeg er egentlig, for at sige det på Michael Laudrupsk, ikke så optaget af talkombinationer. Når vi forsvarer har kun Cristiano og Benzema 'fri', mens Bale eller Di Maria ofte skiftedes. Offensivt angreb vi noget anderledes, Ancelotti foretrækker at den ene back er med fremme, hvorfor man ofte så Arbeloa-Marcelo eller Carvajal-Coentrao som kombination. En defensiv, en offensiv, begge må dog gå med frem. I min verden er du lidt for optaget af talkombinationen, men fred være med det :)
@Inspektøren.
Så forstår jeg. Med defensive løb passer man i min optik sine defensive pligter i hele den tid man ikke har bolden, du er mere til genpres og tæller dette med. Jeg kan til dels godt følge dig, i at Di Marias genpres vil blive savnet, omvendt var det i mine øjne oftest skønne spildte kræfter og han endte tit med at løbe sig lidt træt, for herefter at gemme sine defensive pligter i resten af tiden uden bold. Jeg er dog mere tilbøjelig til at give dig ret, Vidal er dog i mine øjne heller ikke sådan en spiller, hans udgangspunkt er også længere tilbage i banen - egentlig er Vidal og Khedira i øvrigt to spillere som minder mere om hinanden. Begges kompetencer er som felt-til-felt-spillere der bryder kæderne, mens ingen af dem for alvor er fantastiske med bolden for fødderne - modsat Di Maria.
Uanset hvad, så bliver det interessant at følge de kommende dage. En midtbanespiller vil bestemt være godt. Vi er dog noget uenige om årsagen og hvordan vedkommende skal passe ind. Bale lader vi ligge. Han har sine svagheder, men han gav bestemt også Madrid flere andre ting i sidste sæson, end det éne mål.
Det afhænger som sagt af modstanderen og desuden også, hvilke spillere der er klar.
Hvis Vidal hentes og vi møder Barcelona og deres tiki-taka eller et defensivt og fysisk stærkt mandskab (eks. Chelsea eller Atletico), så mener jeg oprigt, at Kroos bør henvises til bænken. I mine øjne er det enten ham eller Modric og jeg synes personligt, at Modric er bedre end Kroos. Man kan dog godt starte med både Kroos, Modric og Vidal, men så kræver det, at Kroos overtager 10'er positionen og henviser Jamés til bænken. Det er en anden mulighed.
Hvad får dig til at tro James skal spille 10'er rollen, og vi ændre system? Vi havde jo ikke nogen 10'er rolle sidste sæson på vores 3-mandsmidtbane. For bare lige at blande mig lidt i Di María debatten, så er jeg mest enig med kongen. Jeg synes dog på ingen måder Di María overbeviste mig sidste sæson om hans defensive arbejde, og faktisk skrev jeg det også flere gange dengang. Oftest så han situationerne forkert, og fulgte aldrig sin mand hjem. Hans mange pres-løb var i mine øjne oftest med hovedet under armen, da det er sindssygt nemt, og spille bolden forbi 1 mand, som han oftest var. Hans taktiske forståelse var jeg særligt bange for, da han nemlig ofte tog de tunge løb alene, og selvom det gav minimalt pote, så er det dét alle husker. Jeg tager intet fra Di María, men han bliver også lige gjort 40% bedre end han egentlig var.
Personligt tror jeg den kommer til at hedde Khedira, Kroos og Modric, som også er min klare favorit. Men James giver den ekstra streng at spille på imod kompakte hold, som gør, at man kan sætte ham ind i stedet for Khedira, så man går over i noget der mest minder om en 4-2-3-1 med en decideret 10'er, som vi så det under Mourinho.
Vidal behøves ikke, da Khedira er præcis samme type, noget som kongen også er inde på. Så kan man diskutere om man er til den ene eller anden, men forskellen er minimal!
Fysisk eller teknisk midtbane synes jeg ikke er problemet om man så stiller med den ene eller anden. Det er mere hvordan fordelingen og samarbejdet bliver imellem vores 3 centralt som kan bekymre mig. For stiller man op med Modric, Kroos og James, så frygter jeg i den grad for balancen, men erstatter man James med Khedira, så har den midtbane stort set alt. Det eneste ville være Di María's uforudsigelighed, men det vil et køb af Vidal ikke ændre på.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Rygterne i diverse medier går på at Ancelotti skulle have ønsket sig Desto som backup for Benzema, men italieneren ser ud til at nærme sig Chelsea. Destro passer jo egentlig meget godt på Carletto's beskrivelse af en Morata-erstatning, ung 9'er.
Negredo nævnes nu også som mulighed og et eller andet sted er jeg tilhænger af den ide - hvis altså Carlo afviser Falcao - da han giver rutine og kvalitet fra dag 1 og så er vant til omgivelserne og kender klubben. Det skader ikke at vi får en spanier mere i truppen, nu hvor både Lopez og Alonso er væk og måske Arbeloa er på vej ud også.
Jeg tror bare ikke Perez kun er tilfreds med Negredo (eller Destro)...
Verratti virker urealistisk, nu hvor Rabiot er tæt på Roma. Det er lang tid siden at det har været så svært at læse ledelsens plan, især fordi det er svært at gennemskue hvor meget magt Ancelotti har.
- Inspektøren
- Gæst
-
@Kongen og Dios, hvad har I fået til aftensmad? Khedira = Vidal!? WOW! and I thought I was crazy, but this definitely takes the cake with some icing.
Khedira er først og fremmest meget langsommere end Vidal. Second of all, så er han ikke lige så stærk defensivt som Vidal. Vidal er bare fysisk stærkere og giver sig meget meget mere end Khedira. Sorry Sami, but that's the truth. Derudover så kan Vidal også bidrage med mål, hvilket Khedira på ingen måder gør.
Med Vidal, så får du også en spiller der kan få Atletico til at smage på deres egen medicin. Vi skal bare have ham.