Rygtebørsen XIX
Snakken har gået på Marco Verratti og Luiz Gustavo, men kunne det ikke være en mulighed, at handle fra Tottenhams overskudslager? Tottenham har været ude efter både Benjamin Stambouli, Morgan Schneiderlin (han kunne i øvrigt også være interessant) og Alex Song, til trods for, at de i forvejen råder over et hav af centrale midtbanespillere. Og nu ser det ud til, at de er tæt på at sikre sig Stambouli, hvilket kan åbne op for et salg af enten Sandro, Paulinho, Mousa Dembélé og/eller Étienne Capoue (samt Lewis Holtby, som dog ikke er aktuel i forhold til denne snak). Jeg tænker en af dem kunne være en mulighed, hvis det skal være. Selv om det ikke virker videre realistisk, men alligevel. Måske på en lejeaftale, eller sågar måske Fellaini på en lejeaftale.
Så forstår jeg ikke, hvorfor klubben ikke kigger i retningen af Lavezzi, Cerci eller Kagawa. Som erstatning for Di María og backup for Bale. Sågar et Callejón-retur. Lavezzi meldes på vej væk fra PSG, Cerci vil gerne væk fra Torino og Kagawa meldes nu tæt på et skifte retur til Borussia Dortmund. Det er endvidere her klubben nok skulle have overvejet, at beholde Denis i stedet for at sende ham på lån (selv om det til trods alt stadig er en fornuftig og også den rigtige løsning). Nuvel, ingen af disse spillere er nogen Marco Reus, men som backup for Bale ville det passe fint.
Jeg er utrolig spændt på, hvordan de griber det an her i weekenden, inden transfervinduet smækker i. For at forglemme, at Arbeloas fremtid ligeledes hænger i det uvisse.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Den halve sandhed
- Gæst
-
Men nu havde vi jo også hentet 2 ind før det. Kroos >-< Alonso og James >-< Di Maria. Så verdens undergang er det jo ikke.
Vi har pt. Toni Kroos, James Rodriguez, Luka Modric, Isco, Khedira og Illaramendi. Jeg tror simpelthen ikke, at vi kan holde balancen i truppen, hvis man nu går ud og henter Vidal/Veratti/Pogba. Så står man med 7 spillere, hvor alle bortset fra Illaramendi vel næsten kræver at spille fast? Det holder jo ikke i længden. Det ender med, at der kommer dårlig harmoni i truppen, og så kan vi gå som i Los Galacticos tiden med alt for mange stjerner og alt for få titler...
Hvis man nu vil ud og vise muskler endnu engang på markedet efter salget af Di Maria, og går efter enten Pogba, Vidal eller Veratti, jamen så tror jeg simpelthen, at man er nødt til at skille sig af med Khedira. Vi kan ikke have 3 forholdsvis defensive midtbanespillere i truppen, hvor normalt maks 1 vil blive brugt i en kamp, jah endda nogle gange 0 hvis man kører James - Kroos - Modric. Det holder ikke på sigt.
Omkring en afløser på den defensive plads, så mener jeg, at Pogba passer klart bedst ind. Vidal spiller ikke den bagerste rolle i Juve, på samme måde som Yaya Toure også ofte bliver fejlset som dygtig defensiv midt. Toure løber godt nok sjældent tilbage, hvis man søger igennem meningerne på et City forum. Vidal er en smule mere defensivt indstillet, men samtidig med rigtig mange offensive løb, hvilket 18 mål i 46 kampe (ifølge Wiki) jo fortæller alt om! Veratti vil betyde, at vi bliver så fysisk svage og små på midtbanen. Vi vil få præcis det problem, som Barcelona har, forskellen er bare, at de er langt mere boldsikre end vi er, så de er bedre rustet til det. Især på hjørnespark vil det koste mål at stille op med Modric - Kroos - Veratti/James. Der har en Vidal og en Pogba den fysiske styrke, højde men også hurtighed, som i dagens fodbold er så uhyre vigtig. Pogba er den af de 3 spillere, som jeg ser som den mest diciplinerede af de 3, medmindre Vidal kan overtales til at holde sig mere tilbage i de store kampe.
Men så kommer spørgsmålet igen, har vi brug for Pogba eller Vidal? De koster kassen! og Vidal er altså 27 år, så det er rigtig meget at smide efter ham. Dertil kommer, at det SKAL betyde, at Khedira så forlader holdet, ellers går det harmonisk galt vil jeg tro. Der er også problemer med Vidals knæ pt., så igen rigtig meget at smide efter ham. Man kan spare pengene, og for en gangs skyld have balance på transferregnskabet, hvor man stadig har spillet med musklerne ved købet af Kroos og især James.
Hvor står jeg selv? Jeg ville da elske at se Pogba eller Vidal i klubben, også i stedet for Khedira. De bringer IMO mere kvalitet på samtlige områder sammenlignet med Khedira, selvom Khedira slet ikke er dårlig. Pogba vil da om noget give Perez den signal værdi, som han muligvis ønsker. Pogba er jo kendt af alle efterhånden som en af de bedste allerede på sin position i en alder af 21(!) år. En fremtidssikring, hvis man får ham. Vi har også to franskmænd i truppen, så det ville jo evt. være fint også der. Med Vidal så kommer han fra Sydamerika, og dem har Madrid jo også mange af samt den sydamerikanske samt Portugisiske og spanske kultur ikke er langt fra hinanden.
Åha, alle de ord jeg fik smidt ned.. Det bliver i hvert fald spændende og følge, så må jeg holde resten af analysen til vi ved hvem det bliver (hvis nogen overhovedet) :)
- Den halve sandhed
- Gæst
-
Falcao blev for blot ét år siden set som den vel nok absolutte bedste 9'er, han var også på årets hold i verden sammen med Ronaldo og Messi i angrebet.
Et andet sjovt fact med Falcao er, at han er den 3. mest scorende i La Liga de seneste 3 sæsoner (efter Ronaldo og Messi selvfølgelig), men det utrolige er jo, at han kun har spillet 2 af disse. Han er fantastisk foran mål, det er svært at se, om manden faktisk ER højrebenet, for nøj han sparker godt med venstre. Hans hovedspil er jo også eminent, og det kan hjælpe os i begge felter mere end Benzema. Han er kendt for at score på alt han rør ved, hvorfor han har fået navnet El Tigre. Derimod er Benzema vidst efterhånden kendt for, at brænde giga chancer på samlebånd, samt ikke ane hvordan offside reglen fungerer. Og det er sket så mange gange, at man bare tager sig til hovedet og ryster det, for det er simpelthen ufatteligt. Sådanne chancer er der normalt ikke plads til at brænde, hvilket måske også er grunden til, at vi røg ud i Champions League semifinalerne 3 år i træk, før det hele så lykkedes i år, hvor Benzema så også i finalen var helt væk. Det siger også meget om Benzema, når Ancelotti i en Champions League finale med 20 minutter igen, hvor vi skal JAGTE det mål, som kan bringe os tilbage i kampen vælger at tage Benzema ud og sætter MORATA ind. Det er da et TYDELIGT bevis på, at han bare ikke er bedre. Hvis man i en CHL finale bliver taget ud, når man skal satse ALT, og så for Morata, amen så er der jo også en grund til alt den kritik han får. Derudover har Benzema lavet nu 2 mål i de seneste 16 kampe... Jep, skandaløst ringe, også selvom alt ikke handler om mål. For han virker også luddoven på banen.
Så ja, min drømmetænkning går på, at man sælger Benzema til Arsenal, som ifølge rygter går stærkt efter en angriber (pt. Cavani og Falcao mest af alt), og så henter Falcao og en ung reserve som ikke vil kræve meget spilletid, men stadig kan bidrage når/hvis Falcao bliver skadet.
Og til dem som ikke er helt 100% inde i Falcao, så vil jeg lige linke til en youtube video, som fydeligt viser mandens fantastiske afslutningskvaliteter. Se den, så vil i i hvert fald ikke blive skuffet, hvis Falcao er indlemmet i vores trup ved vinduets luk.
Til at runde af på kan i også få en video af Benzemas utallige afbrændere, undskyld hvis det virker som spam med 2 videoer i et indlæg, men jeg synes, at det er godt "bevismateriale" for hvad jeg forsøger at udtrykke.
- Cristiano
- Gæst
-
Håber inderligt på 1-2 nye spillere! 1.holds truppen er lige nu på 18 markspillere (inkl. Jesé der først vender tilbage omkring dec-jan) og 3 målmænd. Lidt tyndt.
- Champen
- Gæst
-
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Champen skrev: For mig virker det ikke som, at vi får flere indkøb denne sæson. Der har været helt dødt de sidste par dage, og i dag er det nu 3. sidste dag vi har at handle i. Jeg ved ikke hvad, de har gang i, for det ville være mest optimalt med en spiller eller 2 mere. Men for mig at se, tror jeg ikke vi får flere indkøb
Lukker vinduet ikke i morgen den 31. kl 24? Der kommer helt sikkert flere indkøb. Klubben er bare blevet langt bedre til at holde os hen i hemmelighed om hvad deres planer er. F.eks. gik der meget få dage fra Keylor Navas blev nævnt første gang som emne, til at alle medier vidste at handlen var i hus.
Jeg tror ikke på han er førsteprioritet ihvertfald, for prisen burde ej heller være problemet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Dios skrev: Jeg tænker også bare, at hvis vi 100% gik efter Falcao, så var han allerede præsenteret. Monaco ved de ikke kan beholde ham og Falcao er jo mere i Madrid end Monaco efterhånden.
Jeg tror ikke på han er førsteprioritet ihvertfald, for prisen burde ej heller være problemet.
Ja, det er et interessant perspektiv. Spørgsmålet er om Ancelotti har overbevist Perez om, at Llorente eller Negredo er bedre løsninger. Det er umiddelbart meldingerne fra spanske medier i dag.
Den halve sandhed skrev: Og for lige hurtigt at nævne Falcao sagaen, så ville det for mig personligt være en drøm, hvis man kunne skippe Benzema afsted til den fransk-spiller liderlige Wenger, Jeg ser simpelthen intet håb i ham som spids for Madrid. Folk som argumenterer med hvordan han trækker ned i banen og smider bolde til Ronaldo og Bale kan jeg ikke se at Falcao ikke på minimum samme niveau kan gøre.. Falcao laver ikke mange assists, men det hænger unægteligt sammen med, at han altid har været den ubestridte stjerne, både i Porto, Atletico og Monaco, hvilket har betydet, at han har været den, som skal score målene og derfor er spillet bygget op efter ham.
Falcao blev for blot ét år siden set som den vel nok absolutte bedste 9'er, han var også på årets hold i verden sammen med Ronaldo og Messi i angrebet.
Et andet sjovt fact med Falcao er, at han er den 3. mest scorende i La Liga de seneste 3 sæsoner (efter Ronaldo og Messi selvfølgelig), men det utrolige er jo, at han kun har spillet 2 af disse. Han er fantastisk foran mål, det er svært at se, om manden faktisk ER højrebenet, for nøj han sparker godt med venstre. Hans hovedspil er jo også eminent, og det kan hjælpe os i begge felter mere end Benzema. Han er kendt for at score på alt han rør ved, hvorfor han har fået navnet El Tigre. Derimod er Benzema vidst efterhånden kendt for, at brænde giga chancer på samlebånd, samt ikke ane hvordan offside reglen fungerer. Og det er sket så mange gange, at man bare tager sig til hovedet og ryster det, for det er simpelthen ufatteligt. Sådanne chancer er der normalt ikke plads til at brænde, hvilket måske også er grunden til, at vi røg ud i Champions League semifinalerne 3 år i træk, før det hele så lykkedes i år, hvor Benzema så også i finalen var helt væk. Det siger også meget om Benzema, når Ancelotti i en Champions League finale med 20 minutter igen, hvor vi skal JAGTE det mål, som kan bringe os tilbage i kampen vælger at tage Benzema ud og sætter MORATA ind. Det er da et TYDELIGT bevis på, at han bare ikke er bedre. Hvis man i en CHL finale bliver taget ud, når man skal satse ALT, og så for Morata, amen så er der jo også en grund til alt den kritik han får. Derudover har Benzema lavet nu 2 mål i de seneste 16 kampe... Jep, skandaløst ringe, også selvom alt ikke handler om mål. For han virker også luddoven på banen.
Så ja, min drømmetænkning går på, at man sælger Benzema til Arsenal, som ifølge rygter går stærkt efter en angriber (pt. Cavani og Falcao mest af alt), og så henter Falcao og en ung reserve som ikke vil kræve meget spilletid, men stadig kan bidrage når/hvis Falcao bliver skadet.
Og til dem som ikke er helt 100% inde i Falcao, så vil jeg lige linke til en youtube video, som fydeligt viser mandens fantastiske afslutningskvaliteter. Se den, så vil i i hvert fald ikke blive skuffet, hvis Falcao er indlemmet i vores trup ved vinduets luk.
Til at runde af på kan i også få en video af Benzemas utallige afbrændere, undskyld hvis det virker som spam med 2 videoer i et indlæg, men jeg synes, at det er godt "bevismateriale" for hvad jeg forsøger at udtrykke.
Hvem ønsker egentligt at være 100% inde i Falcao.....;)
Benzema har lige forlænget sin kontrakt, så det er stærkt usandsynligt at han tager til Arsenal.