Sæsonen 2014/2015
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Den beslutning har jeg respekt for.
- Inspektøren
- Gæst
-
nono skrev: Meget kan man sige om Luis Enrique, men det kræver boller af stål at smide Messi ud på den højre-kant, når han langt hellere vil spille centralt. Det giver bedre plads til Suarez og mulighed for at spille deres gamle 4-4-3 frem for den nye 4-4-1-2 variant som de ikke har haft meget held med.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Inspektøren skrev:
nono skrev: Meget kan man sige om Luis Enrique, men det kræver boller af stål at smide Messi ud på den højre-kant, når han langt hellere vil spille centralt. Det giver bedre plads til Suarez og mulighed for at spille deres gamle 4-4-3 frem for den nye 4-4-1-2 variant som de ikke har haft meget held med.
Hehe. Mon der tænkes på dommeren? ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Nu så jeg for første gang i evigheder en Barcelona-kamp, og deres midtbane var jo rystende ringe, og lod sig overspille af Villarreal igen og igen. Ikke kun i omstillinger, men såmænd også i det etablerede angrebsspil.
Det er altså svært for alvor at være bange for alt andet end deres angreb.
Ret beset så er jeg slet ikke i tvivl om, at vi som hold er noget bedre end dem.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Arnenugacream
- Ekspert bruger
-
- Storken
- Gæst
-
Ud over midtbanen falder Alves og Suarez igennem næsten hver eneste kamp. Alves har jeg opgivet for længst. Han laver det ene dårlige indlæg efter det andet. Jeg kan dog ikke rigtig sige, at alternativerne er bedre. Jeg tror muligvis Suarez vil blive bedre med tiden, men han er boldmongol sammenlignet med Neymar og Messi. De er teknisk på et helt andet niveau, men de er selvfølgelig også verdens to bedste på det område. Derudover kunne han have godt af at tabe et par kilo, da han virker en anelse tung. Sammenspillet mellem Neymar og Messi virker dog over al forventning. Man skal bare lige have Suarez til at blive en del af det.
Man forsvarer ligeledes en smule bedre, da genpresset fungerer i størstedelen af kampene. Man kan stadig blive spillet tyndt i forsvaret, men det er bedre end tidligere. Mascherano har taget over efter Puyol, hvilket gavner Pique, da han har brug for en fast klippe ved sin side. Bravo og Ter Stegen klarer det begge godt i målet, så fraværet af Valdes har ikke betydet det store rent spillemæssigt. Man er ligeledes bedre til at forsvare på dødbolde, hvilket har været længe undervejs.
Alt i alt er det ikke helt tosset. Midtbanen skal være mere dominerende, Suarez skal finde formen og Alves skal stoppe sine hovedløse indlæg. Det er dog befriende at være vidne til Messi og Neymar, når de folder sig ud. Jeg glæder mig til at se vores kampe i denne sæson, hvilket er en dejlig følelse. Man vinder måske ikke the treble, men mindre kan også gøre det.
- Inspektøren
- Gæst
-
Storken skrev: Midtbanen har været usynlig hele sæsonen. De evner ikke at dominere en kamp. Det var noget helt andet, da Xavi og Iniesta var på toppen. Jeg er dog villig til at give Raktic en enkelt sæson, hvor han vender sig til spillet. Transferkarantænen er en mulighed for at give nogle af talenterne chancen. De får ikke bedre vilkår, hvis de vil ind i startopstillingen. Jeg synes dog ikke, at man har det helt åbenlyse talent i truppen.
Ud over midtbanen falder Alves og Suarez igennem næsten hver eneste kamp. Alves har jeg opgivet for længst. Han laver det ene dårlige indlæg efter det andet. Jeg kan dog ikke rigtig sige, at alternativerne er bedre. Jeg tror muligvis Suarez vil blive bedre med tiden, men han er boldmongol sammenlignet med Neymar og Messi. De er teknisk på et helt andet niveau, men de er selvfølgelig også verdens to bedste på det område. Derudover kunne han have godt af at tabe et par kilo, da han virker en anelse tung. Sammenspillet mellem Neymar og Messi virker dog over al forventning. Man skal bare lige have Suarez til at blive en del af det.
Man forsvarer ligeledes en smule bedre, da genpresset fungerer i størstedelen af kampene. Man kan stadig blive spillet tyndt i forsvaret, men det er bedre end tidligere. Mascherano har taget over efter Puyol, hvilket gavner Pique, da han har brug for en fast klippe ved sin side. Bravo og Ter Stegen klarer det begge godt i målet, så fraværet af Valdes har ikke betydet det store rent spillemæssigt. Man er ligeledes bedre til at forsvare på dødbolde, hvilket har været længe undervejs.
Alt i alt er det ikke helt tosset. Midtbanen skal være mere dominerende, Suarez skal finde formen og Alves skal stoppe sine hovedløse indlæg. Det er dog befriende at være vidne til Messi og Neymar, når de folder sig ud. Jeg glæder mig til at se vores kampe i denne sæson, hvilket er en dejlig følelse. Man vinder måske ikke the treble, men mindre kan også gøre det.
Suarez har en svaghed, hvis du spørger mig, og det er hans skarphed eller mangel på samme, om man vil. Han får virkelig mulighederne, men hold nu kæft, hvor han brænder meget. I går havde han to muligheder som han helt klart burde ha' omsat til mål. Det ville Suarez fra sidste sæson ha' gjort. Til gengæld, så syntes jeg, at han til en vis grad kompenserer for de mange brændte chancer, ved at arbejde hårdt og disciplineret, hvilket er en dimension som jeg ikke syntes, at Neymar og La Pulga tilfører holdet. Men for 700 millioner kroner, så syntes godt at man kan kræve mere af ham. Især også, hvis vi ser tilbage til sidste sæson og ser hvad han virkelig er i stand til. Vi husker vel alle VM kampen mellem England og Uruguay, hvor Uruguay får to chancer i hele kampen og gæt hvem der omsætter begge muligheder til mål? El Pistolero.
Alves' store problem, det er, at han ikke har haft matematik i skolen. Hold kæft, hvor er han bare uintelligent. Manden forsøger at lave indlæg i luften fra sin højre kant til spillere der alle sammen er mellem 167 cm og 178 cm høje, men samtidig heller ikke er så stærke, fysisk. Hvad er sandsynligheden for, at den rammer en af de spillere på hovedet, når de kæmper mod høje midterforsvarer der alle har en højde mellem 182 cm og 194 cm? Ikke ret høj, kan vi let blive enige om, hvorfor mange af hans indlæg også ender med et boldtab.
Men hvad er alternativet, hvis Alves forlader jer til sommer på en fri transfer? Montoya og Douglas. Douglas kan vi lige så godt afskrive. Montoya? Tjaa, der er et potentiale, men jeg vil nu stadig ikke mene, at han er bedre end Alves, både offensive og defensive kvaliteter, taget i betragtningen.
- guti-madrid
- Gæst
-
Tilbage til Real.
Fremragende mod Real sociedad, udover at vi kommer bagud igen, ligner tidligere tendenser, og at Sociedad var skræmende ringe. Det synes jeg ikke rigtig viser hvor vi står ud fra den kamp.
Spillerne vi snakker om: Illara er decideret en joke. så ligegyldig en spiller! defensivt for langt fra sin mand, offensivt uinspireret.
Khedira ser næsten tyk ud og er alt for slatten og klart for dårlig til start11. Isco fantastisk og er i mine øjne grunden til vi havde problemer mod Eibar, fordi han ikke var med. Den næste tid er sindsyg vigtig i mine øjne, mange svære hold, tæt program og man kan ikke tåle at smide point, især fordi det ikke just ligner at vi hiver 3 mod Atletico, derfor er Sevilla kampen meget vigtig.
Jeg bliver ved med at være uenige med nogle af jer her inde på madridista, i første omgang da man var alt for nostalgiske i forhold til Jese, som mange havde det synspunkt at han for start ville bidrage positivt.. ked af at sige det, det ikke sket.
En sidste ting der irritere, er folk der bidrager til skanderlerne om Bale, nu må det stoppe. Han brænder ja, og det er ikke godt nok. Men som jeg ser det, de sidste tre forrige kampe, arbejder han mere offensivt og defensivt en Ronaldo og Benzema tilsammen.
Benzema der før kampen i weekenden lignede en der spiste en stor Durum før kick off, og Ronaldo som jeg ellers elsker, bliver mere og mere pigerfornærmet hver gang han ikke laver et mål og lignede en der var ligeglad om han vandt. Bale får så mange chancer og selvfølgelig skal der nok komme flere mål. Men det er en stor joke at han får den samme gennemsnitsbedømelse som Illara mod Sociedad...
Håber at høre fra fornuftige.
Ville være til stor hjælp.
Kiwes skrev: Nogen der har et link til en side med en liste over spillere der enten har karantæne eller er ét enkelt gult kort fra karantæne? :)
Ville være til stor hjælp.
www.transfermarkt.com/real-madrid/sperre...letzungen/verein/418
;)