Sæsonen 2014/2015

11 år 6 måneder siden #853 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg elsker Karim Benzema - verdens bedste 10'er - og jeg savner lidt 4-4-2-opstillingen, frem for 4-3-3! Nuvel, Gareth Bale er - i mine øjne - mere angriber end midtbanespiller og i en kamp som i dag mod Getafe gør det ikke den store forskel, men jeg kunne godt tænke mig, at få ham længere tilbage på banen. Han slækker for meget på det når han spiller med bevidstheden om, at han fungerer som angriber. Så arbejde han ikke nok for holdet. Og generelt set indgår han ikke nok i kombinationspillet med de andre. Der skal han også stadig forbedre sig. I den henseende tror jeg ligeledes det vil gavne ham, at blive flyttet lidt længere tilbage på banen igen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, MMM, FranciscoISCO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #854 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015
En ting jeg savner ganske ofte, er nogle flere indlæg fra James. Hans indlæg er to klasser bedre end Bales og Carvajals, og også bedre end Marcelos.

Jeg har alt for ofte brokket mig over kvaliteten af indlægene, og det er jo fjollet når man har en mand som James på holdet. Jeg savner den James vi så mod Barcelona, som lå ud på kanten. I dag gjorde han det fremragende, og målet til 2 og 3-0 fortæller jo alt om hans venstreben;)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Pelle, FranciscoISCO

11 år 6 måneder siden #855 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg savner 4-4-2 og James på højrekanten uendeligt meget!

Bruddet med overstående synes jeg har været enormt svært at sluge. James var endelig begyndt at blomstre på denne position. Nuvel, i min bog spiller James i dag sin bedste kamp på den position han ser ud til at være tiltænkt. I min bog er han tilmed kampens spiller i dag. Men han var altså stadig bedre på den højrekant, det bør stå klart, og når Modric, som sammen med Kroos er indiskutabel starter på midten, er tilbage fra sin skade, så står der kun én ledig plads tilbage på midten... Man smider ikke Isco på bænken, det gør man bare ikke!

Som Bales tilbagekomst, for et par måneder siden, rykkede nærmere, begyndte man at tale om, hvordan man nu skulle få denne brik til at passe ind på et hold, som spilmæssigt blomstrede i en sjælden set grad. Der blev snakket om, bl.a. med referencer fra noget Ancelotti skulle have udtalt, at 4-4-2 formationen ville bestå, og at Bale fremover var tiltænkt en mere tilbagetrukket position. Han skulle altså overtage James' position, i 4-4-2'eren, og primært med tanke på fortiden som backspiller, så ville Bale jo være kvalificeret til at skulle dække et større område af banen. Hvad gik der galt? Vi har på ingen måde set en ny rolle til Bale, og 4-4-2 formationen, ja, den hører nu fortiden til, ligesåvel som det flotteste spil, vi længe havde set, gør det - sidstnævnte kan der ganske vist være flere årsager til, men mere end rigeligt tyder bare på, at formationsskift og en dyr waliser har været mest afgørende for dette.

Da jeg ikke er Ancelotti, og dermed ikke står ansigt til ansigt med de konsekvenser der, i nogle tilfælde, kan være ved at sætte et hold som Reals, er det selvfølgelig også nemmere for mig at vælge spillere til og fra. Men hvis man nu savner den spilmæssigt mindre direkte 4-4-2 udgave af holdet, ville det så ikke være lidt ligesom at gå over åen for at hente vand; at skulle 'skole' Bale til en af kanterne i denne formation, når man nu har en så dygtig kant i James?

I sidste ende er det nok en and... Rygterne om Bale til United er efterhånden bare så vedholdende, at man næsten får lyst til at håbe. En pose penge, De Gea og (ikke mindste) James på højrekanten lyder bare altsammen enormt fristende!

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved FranciscoISCO.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, El_Juan, JimmyBroe

11 år 6 måneder siden #856 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015
@FranciscoISCO

Åh, hvor er jeg dog enig. Du rammer den lige i røven med det indlæg. For guds skyld, hvor jeg håber at Ancelotti læser med på Madridista.dk, her til aften.

Du har så ret.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

11 år 6 måneder siden #857 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Nu er det dog godt nok ikke fordi Bale ligefrem skal "skoles" til positionen på en af kanterne i en 4-4-2. Han har før vist, at han sagtens kan gå ind og besætte den rolle. Noget han i stor stil viste i slutningen af sidste sæson, særligt i de to kampe mod Bayern. "Problemet" er at han lige nu spiller med en angribers mentalitet.

11 år 6 måneder siden #858 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Sæsonen 2014/2015

El_Juan skrev: Nu er det dog godt nok ikke fordi Bale ligefrem skal "skoles" til positionen på en af kanterne i en 4-4-2. Han har før vist, at han sagtens kan gå ind og besætte den rolle. Noget han i stor stil viste i slutningen af sidste sæson, særligt i de to kampe mod Bayern. "Problemet" er at han lige nu spiller med en angribers mentalitet.

En angribers mentalitet, ja, men i og med han lige nu bliver anvendt som én af de tre forreste i en 4-3-3, så spiller han jo også en angribers position ;) Problemet, for os der savner 4-4-2 formationen, er vel først og fremmest, at det ikke rigtig lader til, at Ancelotti har tænkt sig at spille 4-4-2?

Bale har rigtig nok spillet den plads før, kampene mod Bayern er et ganske glimrende eksempel. Hvis man vil tilbage til 'dette-er-det-bedste-hold-nogensinde-hypen', så skal der rokkeres en smule på brikkerne og enten så må Bales mentalitet indstilles til en mere arbejdsom rolle, eller så må James placeres på kanten i waliserens sted (forudsat at man altså vil hente vand direkte fra åen og ikke på den anden side af den).

Ift. Bayern kampene og kampene fra denne sæson, hvor vi har spillet 4-4-2 i Bales fravær, så synes jeg dog der var en væsentlig attraktions forskel mellem disse. Ved førstnævnte var spillet simpelthen - på trods af at resultatet var fremragende og taktikken i bund og grund genial mod lige præcis Bayern - alt for direkte til min smag, mens sidstnævnte til gengældt mindede mig om hvordan jeg lærte at elske sporten. Og det er sådan set endnu en grund til hvorfor, jeg altså foretrækker colombianeren i den her sammenhæng.

Altid Real Madrid.

11 år 6 måneder siden #859 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

FranciscoISCO skrev:

El_Juan skrev: Nu er det dog godt nok ikke fordi Bale ligefrem skal "skoles" til positionen på en af kanterne i en 4-4-2. Han har før vist, at han sagtens kan gå ind og besætte den rolle. Noget han i stor stil viste i slutningen af sidste sæson, særligt i de to kampe mod Bayern. "Problemet" er at han lige nu spiller med en angribers mentalitet.

En angribers mentalitet, ja, men i og med han lige nu bliver anvendt som én af de tre forreste i en 4-3-3, så spiller han jo også en angribers position ;) Problemet, for os der savner 4-4-2 formationen, er vel først og fremmest, at det ikke rigtig lader til, at Ancelotti har tænkt sig at spille 4-4-2?

Bale har rigtig nok spillet den plads før, kampene mod Bayern er et ganske glimrende eksempel. Hvis man vil tilbage til 'dette-er-det-bedste-hold-nogensinde-hypen', så skal der rokkeres en smule på brikkerne og enten så må Bales mentalitet indstilles til en mere arbejdsom rolle, eller så må James placeres på kanten i waliserens sted (forudsat at man altså vil hente vand direkte fra åen og ikke på den anden side af den).

Ift. Bayern kampene og kampene fra denne sæson, hvor vi har spillet 4-4-2 i Bales fravær, så synes jeg dog der var en væsentlig attraktions forskel mellem disse. Ved førstnævnte var spillet simpelthen - på trods af at resultatet var fremragende og taktikken i bund og grund genial mod lige præcis Bayern - alt for direkte til min smag, mens sidstnævnte til gengældt mindede mig om hvordan jeg lærte at elske sporten. Og det er sådan set endnu en grund til hvorfor, jeg altså foretrækker colombianeren i den her sammenhæng.

Er det mig der husker helt forkert, eller angreb vi ikke i en 4-3-3 og forsvarede i en 4-4-2 mod Bayern?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 6 måneder siden #860 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2014/2015

Pelle skrev:

FranciscoISCO skrev:

Er det mig der husker helt forkert, eller angreb vi ikke i en 4-3-3 og forsvarede i en 4-4-2 mod Bayern?

Helt generelt er det sådan, at talkombinationer i opstillinger udtrykker, hvorledes holdet står i forsvarende formation.

11 år 6 måneder siden #861 af Fernando M.
Besvaret af Fernando M. på emne Sæsonen 2014/2015
James har fået en del kritik - men med tanke på, at det er første sæson, går det vist meget godt.
www.marca.com/en/2015/01/19/en/football/...drid/1421656786.html

Hvis formkurverne fortsætter for Isco, James, Kroos, Modric, så står vi foran seriøse luksusproblemer, hvis også Khedira (og Bale) kommer i form igen. Så er Reus og Pogba altså ikke umiddelbart nødvendigt, som nogle på rygtebørsen ellers antyder.

Så skal vi vist mere til at kigge efter afløsere for Pepe og/eller Ramos...

11 år 6 måneder siden #862 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

Fernando M. skrev: James har fået en del kritik - men med tanke på, at det er første sæson, går det vist meget godt.
www.marca.com/en/2015/01/19/en/football/...drid/1421656786.html

Hvis formkurverne fortsætter for Isco, James, Kroos, Modric, så står vi foran seriøse luksusproblemer, hvis også Khedira (og Bale) kommer i form igen. Så er Reus og Pogba altså ikke umiddelbart nødvendigt, som nogle på rygtebørsen ellers antyder.

Så skal vi vist mere til at kigge efter afløsere for Pepe og/eller Ramos...

Her har vi vel reelt set et glimrende eksempel på, at statistikker lyver? Personligt er jeg langt fra imponeret over James. Han har en uvant rolle, bevares, men hans boldomgang, driblinger, spilforståelse, m.v. sidder stadig ikke i skabet. Jeg synes ganske enkelt det går for langsomt. Han er meget lig Ronaldo og Bale - virkelig god, når der er plads. Det så vi også i går.

Men når vi møder kompakte forsvar, så synes jeg han er tæt på at være ubrugelig. Der vil jeg langt hellere have en type som Isco. James skal ikke afskrives. Men som jeg har nævnt i et andet indlæg bør han have lov at kæmpe med Bale om højrekanten og så Isco, Kroos og Modric på midtbanen.

Han passer ganske enkelt ikke til den position, han spiller nu.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

11 år 6 måneder siden #863 af Fernando M.
Besvaret af Fernando M. på emne Sæsonen 2014/2015
Jo, men så lyver statistikken om Bale og Ronaldo jo også.

De har også begge kampe, hvor spillet ikke fungerer - og hvor de alligevel er kampafgørende, hvilket kendetegner klassespillere. Med tanke på Modric' første sæson, Iscos første sæson, så er James startet langt bedre - og hvis han får ordentlig tid til at passe ind, så bliver han en kæmpegevinst (tror jeg).

Det er dæleme sjældent, at nye spillere passer ind fra dag 1, som man har set med Ronaldo og Kroos. Så mit budskab er bare, at selv i en klub betaler det sig med en (lille) portion tålmodighed.

11 år 6 måneder siden #864 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2014/2015
Haha! Så slår hyklerens hykleriske læremester til igen:

ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...r-ballon-dor/5404959

Uduelige hollænder - ja, det er dobbeltkonfekt!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Leveret af Kunena Forum