Uefa Champions League 2014/2015
1. Juve minder om Atletico, bare i en mindre god version.
2. Atletico havde vi mindreværdskomplekser imod. Juve slog vi ud af grupperunden sidst.
3. Vi har flere spillere tilgængelige til Juve (forhåbentlig) end mod Atletico.
4. Hjembane i anden kamp.
5. Juve spiller ikke så fejt som Atletico, hvilket var en af de faktorer der medvirkede til at Real blev distraheret.
Er dog bekymret for vi får en clasico finale. Det magter mit hjerte og mine nerver simpethen ikke!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Man skal bestemt ikke undervurdere Juventus, selvom de af mange bliver vurderet, som det tynde øl. Vi skal score og minimum have uafgjort med fra Torino. Ellers så bliver det muligvis en Atletico kamp om igen og er ikke sikker på, at vi kan hænge vores hat på, at Chicharito står det rigtige sted igen ;-)
Selvfølgelig er det på papiret den letteste modstander, men Tevez, Pogba, Vidal, Marchisio, Pirlo og en stærk defensiv er bestemt ikke en 'walk in the park'.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
M_linding skrev: Overdriver I ikke fordelen ved, at spille returen på hjemmebane, bare en smule?
Jeg synes tit at man har set, at det også kan være en kæmpe fordel, at kunne ændre antallet af udebanemål, lige til det sidste. Tænk bare hvis Atletico havde scoret 1 mål mod os i onsdags; så havde vi været helt fucked, selvom de så kun var foran med et mål sammenlagt...
Men jeg klager bestemt ikke over lodtrækningen. Drengene skal bare huske at tage Juventus seriøst... Men jeg mener at Atletico var en mere skræmmende modstander end Juve, da italienerne ikke har været helt skarpe, rent defensivt.
Var netop også det der skete med Paris og Chelsea så du har ret.
MEN hvis man nu formår at score nogle udebanemål i første kamp, SÅ er det en fordel at være hjemme i returen. Det er kun ved 0-0 returen hjemme kan være farlig og derfor skal det ikke ske igen. Man skal ALTID score ude.
Roesen7 skrev: Er jeg den eneste, der lige så et skrækscenarie, hvor Morata sender os ud, som en god gammel Morientes gjorde det, da han var udlejet til Monaco i 2004 (vidst nok)?
Man skal bestemt ikke undervurdere Juventus, selvom de af mange bliver vurderet, som det tynde øl. Vi skal score og minimum have uafgjort med fra Torino. Ellers så bliver det muligvis en Atletico kamp om igen og er ikke sikker på, at vi kan hænge vores hat på, at Chicharito står det rigtige sted igen ;-)
Selvfølgelig er det på papiret den letteste modstander, men Tevez, Pogba, Vidal, Marchisio, Pirlo og en stærk defensiv er bestemt ikke en 'walk in the park'.
Tror ikke nogen mener de er den decideret walkover. Det er mere taget omgivelserne i betragtning, at de er en drømmemodstander :)
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Godt nok har jeg ikke set Juventus i lang tid, men det er trods alt en semifinale og det bliver ikke let. Juve har allerede afgjort ligaen og de komme til at satse alt på CHL.
Nogen der ved, hvem deres bedste spiller er ud over Aturo Vidal og Paul Pogba?
SR4 skrev:
M_linding skrev: Overdriver I ikke fordelen ved, at spille returen på hjemmebane, bare en smule?
Jeg synes tit at man har set, at det også kan være en kæmpe fordel, at kunne ændre antallet af udebanemål, lige til det sidste. Tænk bare hvis Atletico havde scoret 1 mål mod os i onsdags; så havde vi været helt fucked, selvom de så kun var foran med et mål sammenlagt...
Men jeg klager bestemt ikke over lodtrækningen. Drengene skal bare huske at tage Juventus seriøst... Men jeg mener at Atletico var en mere skræmmende modstander end Juve, da italienerne ikke har været helt skarpe, rent defensivt.
Var netop også det der skete med Paris og Chelsea så du har ret.
MEN hvis man nu formår at score nogle udebanemål i første kamp, SÅ er det en fordel at være hjemme i returen. Det er kun ved 0-0 returen hjemme kan være farlig og derfor skal det ikke ske igen. Man skal ALTID score ude.
Helt enig. Vi skal score ude - så skal bernabeu nok bære os hele vejen til Berlin.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Glem finalen mellem Real og Barca. Håber at Barca istedet får en deja vu oplevelse fra 2013 ;-)
SR4 skrev:
Roesen7 skrev: Er jeg den eneste, der lige så et skrækscenarie, hvor Morata sender os ud, som en god gammel Morientes gjorde det, da han var udlejet til Monaco i 2004 (vidst nok)?
Tror ikke nogen mener de er den decideret walkover. Det er mere taget omgivelserne i betragtning, at de er en drømmemodstander :)
Jeg overfortolker måske bare nogens glæde. Jeg knyttede da selv næverne i glæde, da jeg så lodtrækningen, men på nogen lød det i mine ører, som om, at Juventus var en fribillet til finalen. Det tror jeg trods alt ikke det er.
Bliver Modric ikke klar, så er Ramos på midten sandsynligvis en god løsning igen mod Juve. Noget de tre kommende liga kampe evt. kunne bruges på at træne. Særligt ude mod Sevilla kunne Ramos på midten være god, da vi sandsynligvis vil komme under pres i perioder.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Ude:
Carvajal-Pepe-Varane-Marcelo
Bale-Ramos-Kroos-James
Ronaldo-Benzema
Hvis man ikke lykkedes med at score 1-2 kasser ude, så mener jeg faktisk man skal fastholde Ramos på midten. Men jeg forventer at vi går til stålet fra start og overrumpler deres noget tunge 3-backkæde med minimum 1 scoring, så kan man spille med større risiko hjemme, da et udebanemål fra deres side ikke er så farligt.
Og så kan det iøvrigt være ligegyldigt om Morata får held med at snige en ind hos os - jeg tror dog han får rigeligt at se til med Varane.
Hjemme:
Carvajal-Ramos-Varane-Marcelo
Bale-Modric/Isco-Kroos-James
Ronaldo-Benzema
Føj, en god lodtrækning!
madrid2000 skrev: Lad os nu se.
Godt nok har jeg ikke set Juventus i lang tid, men det er trods alt en semifinale og det bliver ikke let. Juve har allerede afgjort ligaen og de komme til at satse alt på CHL.
Nogen der ved, hvem deres bedste spiller er ud over Aturo Vidal og Paul Pogba?
Tevez står noteret for 18 mål og 7 assist i ligaen. Lukkes han ned, så er en stor del af Juves offensiv også væk.
Det værste der kunne ske var at Barca fik Juventus, det ville medføre at vi skulle op imod tyskere imens barca fik en lettere udgang mod italienere. Fik vi Barca, ville tyskere så få en let udgang mod italienere. - Ved at lade Barca og Bayern klasker sammen, får vi absolut den mindst sværeste modstander mulige pt.
Hjemmebanefordelen tror jeg ikke en fis på. – Myten er opstået fordi folk ikke forstår at efter gruppespillet skulle 1’er og 2 to’er tørne mod hinanden hvor 1’er fik hjemmebanen til sidst. Og når 1’er alligevel som regel gik videre skyldes simpelthen at de var et bedre hold jævnfør..... deres 1 plads i gruppespillet.
Prøv det her:
videnskab.dk/kultur-samfund/champions-le...mebane-i-sidste-kamp
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂