Uefa Champions League 2014/2015
- Inspektøren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Storken skrev:
Inspektøren skrev: Jeg har lagt mærke til, at næsten alle siger, at Juventus er den svageste modstander af de fire semi-finalister. Men der syntes, at folk i den grad tager fejl.
Bayern München har vist sig, at være utrolig dårlige på udebane i denne sæsons Champions League slutspil. Derudover, har de utrolig mange skader. Og bare fordi, at de bliver klar fysisk til kampene om halvanden uges tid (Robben, Schweinsteiger, Matinez og Ribery), så betyder det ikke at de er kampklar.
Juventus har "kun" Pogba skadet, ellers er alle deres spillere klar og de også i god form og vil til semi-finalerne ikke have et presset program, da ligaen højst sandsynligt vil være afgjort til lige præcis den tid og ikke måneder inden semi-finalerne, som med Bayern sidste år, der som bekendt blev knust 5-0 samlet over to kampe mod os. :)
Jeg vil derfor sige, at Bayern er den svageste modstander af de 4 hold; Bayern, Real, Juve og Barca.
Dernæst kommer Juventus.
Hvem der er stærkest af os og Barca, syntes jeg lige nu er Barcelona. Vi har dog nogle vigtige spillere skadet; Bale, Benzema og Modric. Det kan derfor godt ændre sig, når semi-finalerne spilles.
Du gør Juventus langt bedre end de er. De bliver på ingen måde udfordret til dagligt, da tempoet i Serie A er rigtig langsomt. Juventus har god tid på bolden og massere af plads. Det ser man også i Europa, hvor de ofte har svært ved at omstille sig til det højere tempo. De kan blive overmatchet af selv mindre hold, hvis man presser dem centralt. Juventus blev eksempelvis 2'er i deres gruppe med 10 point. De fik et point mere end Olympiakos og tre færre end Atletico.
Juventus er godt nok dygtige defensivt, men de er intet match for Bayern, Barca eller Real Madrid. Der er simpelthen klasseforskel. Real Madrid kunne sagtens køre dem over på udebane, hvis de rammer dagen. De skal bare hæve tempoet i kampen, da Juventus foretrækker det stille og roligt.
Ja, det så man nemlig mod Monaco og Dortmund.... både ude og hjemme........
Folk undervurderer Juventus alt for meget. Men vi får se, om vi virkelig kommer til at knuse et Juventus mandskab der ikke har vundet Champions League i over 10 med et fyldt Juventus Stadium i ryggen...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Inspektøren skrev:
Storken skrev:
Inspektøren skrev: Jeg har lagt mærke til, at næsten alle siger, at Juventus er den svageste modstander af de fire semi-finalister. Men der syntes, at folk i den grad tager fejl.
Bayern München har vist sig, at være utrolig dårlige på udebane i denne sæsons Champions League slutspil. Derudover, har de utrolig mange skader. Og bare fordi, at de bliver klar fysisk til kampene om halvanden uges tid (Robben, Schweinsteiger, Matinez og Ribery), så betyder det ikke at de er kampklar.
Juventus har "kun" Pogba skadet, ellers er alle deres spillere klar og de også i god form og vil til semi-finalerne ikke have et presset program, da ligaen højst sandsynligt vil være afgjort til lige præcis den tid og ikke måneder inden semi-finalerne, som med Bayern sidste år, der som bekendt blev knust 5-0 samlet over to kampe mod os. :)
Jeg vil derfor sige, at Bayern er den svageste modstander af de 4 hold; Bayern, Real, Juve og Barca.
Dernæst kommer Juventus.
Hvem der er stærkest af os og Barca, syntes jeg lige nu er Barcelona. Vi har dog nogle vigtige spillere skadet; Bale, Benzema og Modric. Det kan derfor godt ændre sig, når semi-finalerne spilles.
Du gør Juventus langt bedre end de er. De bliver på ingen måde udfordret til dagligt, da tempoet i Serie A er rigtig langsomt. Juventus har god tid på bolden og massere af plads. Det ser man også i Europa, hvor de ofte har svært ved at omstille sig til det højere tempo. De kan blive overmatchet af selv mindre hold, hvis man presser dem centralt. Juventus blev eksempelvis 2'er i deres gruppe med 10 point. De fik et point mere end Olympiakos og tre færre end Atletico.
Juventus er godt nok dygtige defensivt, men de er intet match for Bayern, Barca eller Real Madrid. Der er simpelthen klasseforskel. Real Madrid kunne sagtens køre dem over på udebane, hvis de rammer dagen. De skal bare hæve tempoet i kampen, da Juventus foretrækker det stille og roligt.
Folk undervurderer Juventus alt for meget. Men vi får se, om vi virkelig kommer til at knuse et Juventus mandskab der ikke har vundet Champions League i over 10 med et fyldt Juventus Stadium i ryggen...
Personligt er jeg ret forstrøstningsfuld. Juventus har slet ikke opbygget en vinderkultur i Champions League igen endnu, så hvis vi bare spiller klogt, skal vi nok hive den hjem. Hvis vi først scorer til 0-1 i Torino, har jeg meget svært ved at se hvordan de skal vende den.
- Storken
- Gæst
-
Inspektøren skrev:
Storken skrev:
Dernæst kommer Juventus.
Deres indsats mod Monaco er netop et bevis på deres manglende styrke. De gik videre på et tvivlsomt straffespark mod en svag modstander. De havde (udover straffesparket) 4 skud i alt inden fra feltet over de to opgør. Det er decideret ringe, at de ikke var mere dominerende.
- papi-a
- Gæst
-
- Men jeg tror bestemt ikke det bliver en walk over, som mange herinde tror.
- Juventus er et hold med stort H, de arbejder sten hårdt alle mand, hvor real er bygget mere op omkring indivualisme.
Bare kig på de to kampe i gruppespillet sidste år, der var Juventus mere end godt med, og var vel tæt på at være det bedste hold på banen i 120 min, hvor kun et latterligt Chielini rødt afgjorde kampen , samt et meget tvivlsomt straffespark.
- Argumenterne med hvor ringe Juve var mod Monaco holder ikke. Historisk set har Juventus altid haft det svært mod defensive svage hold. Juvenus har ikke ronaldo, modric osv til og åbne kompakte hold op , men får Juventus plads er de dødsens farlige -- så vi også i Dortmund.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
De kom i en nem gruppe og havde store problemer med at komme videre fra gruppen. De endte som 2'er. Det var dengang de havde hele deres trup spilleklar. Det har de ikke længere.
Resten af mine pointer har Storken og Fondo_Sur allerede nævnt.
Inspektøren når du skriver "Bayern München har vist sig, at være utrolig dårlige på udebane i denne sæsons Champions League slutspil." mener du så i to kampe? Altså i 180 minutter ud af de 900 minutter i dette års Champions League? Den ene kamp fik de 0-0 og vandt det omvendte opgør 7-0 og i det andet opgør manglede de 5 ud af 11 stamspillere. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- papi-a
- Gæst
-
- inden for de seneste tre år har de mødt følgende
Chelsea - Juventus 2-2
Juventus - Chelsea 3-0
A Madrid - Juventus 1-0
Juventus - A Madrid 0-0
Juventus - Dortmund - 2-1
Dortmund - Juventus 0-3
Bayern - Juventus 2-0
Juventus - Bayern 0-1
Juventus - Real Marid 2-2
Real Madrid - Juventus 2-1 (Juventus rødt kort i starten af 2. halveg)
- Som du ser er deres resultater egentlig ganske pæne mod de "store" Læg dertil en meget stemningsfyldt hjemmebane. og at det er deres liv chance, og hold Som Real står godt til Juventus, da de giver en masse plads væk.
Ingen tvivl om Real Madrid er store favoritter, og nok også står som vinder - men en overraskelse kan sagtens forekomme.
Jeg nærer stor respekt for Juventus og deres europæiske genkomst. Det er godt at se dem tilbage. Jeg vil dog alligevel mene, at det vil være en katastrofe, hvis Real Madrid ikke evner at spille sig videre til finalen over to kampe. Det er jeg da også sikker på, at de gør.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Alt kan ske i fodbold. Jeg frygter også Juventus. Det er altså en af Europas største klubber, så det bliver bestemt ikke let. Vi så jo alle sammen, hvordan Real Madrid gik videre mod Schalke 04, så jeg forstår ikke, at der er så mange bruger, som er så selvsikre.
Tegner sig godt for Barcelona.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Robben skadet på ny, og Lewandowski ude med en brækket kæbe og næse.
Tegner sig godt for Barcelona.
Det er vel bare en regel at et hvert hold i Champions League mister stamspillere, inden de støder ind på Barca.
- Inspektøren
- Emne forfatter
- Gæst
-
www.dr.dk/tv/se/deadline/#!/02:19