Uefa Champions League 2014/2015

• D_P_Z
  • Gæst
  • Gæst
7 år 2 måneder siden #289 af D_P_Z
Besvaret af D_P_Z på emne Uefa Champions League 2014/2015
Toni Kroos og Pepe bærer rundt med to gule kort. Det er lidt bekymrende. Håber så sandeligt Modric bliver klar til returen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #290 af M_linding

Storken skrev: Det var selvfølgelig en heldig lodtrækning I fik, men det er mindre afgørende end man umiddelbart skulle tro. Real Madrid vil nemlig møde enten Barca eller Bayern i finalen, hvis de slår Juventus ud. Barca kan derimod møde Juventus eller Real Madrid i finalen, hvis de slår Bayern. Barca vil derfor have det nemmere i en eventuel finale end Real Madrid. Real Madrid vil dog have fordel af, at de møder Juventus, der er det klart svageste hold.

Det giver sig også til udtryk i oddsene for Champions League, hvor Barca stadig er favoritter til trofæet:
www.betfair.com/exchange/football/market?id=1.114199118&exp=e

Barcas chance for at vinde trofæet er gået fra 36% inden lodtrækningen til 33% efter. Real Madrids vinderchancer er gået fra 22% inden til 29% efter. Sagt på en anden måde: Lodtrækningen er heldig for Real Madrid, men mindre afgørende for Barca.

Du overser det vigtigste!

Modric er ude de næste 2-5 uger og der er mange spørgsmåltegn omkring hans situation. Samtidig har vi flere profiler med småskavanker, inkl. Bale og Bezema. Derfor kan tiden arbejde for Real Madrid. For hvis vi har en fit trup, så frygter jeg absolut ingen... Men jeg ville være bange for at møde Barcelona eller Bayern nu, med Mexi-boy i angrebet og Ramos på midtbanen.

I Bayern kommer systemet foran alt andet, i Real Madrid er meget af systemet spillerne selv, og deres evne til at spille spontant og kreativt. Derfor er Modric, Kroos, Benzema, Ronaldo og Ramos ikke bare brikker som kan erstattes - som profilerne i nogen grad kan i Bayern - for disse spilleres unikke kendetegn er det, som grundlægger hele holdets måde at spille på. Modric gør Real Madrid 15% bedre...

Hvis Barcelona, Bayern og Real Madrid har alle mand klar, så er Real Madrid det stærkeste hold IMO. Men det niveau kan Real Madrid ikke nå til semi-finalerne.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Fondo_Sur

7 år 2 måneder siden #291 af Madridnation.

D_P_Z skrev: Toni Kroos og Pepe bærer rundt med to gule kort. Det er lidt bekymrende. Håber så sandeligt Modric bliver klar til returen.

Alle spillere er "renset " for gule kort til semi-finalerne. Det vil sige at ingen har gule kort når de træder ind til semi-finalerne her den 5/6 maj.
Det er en ny ændring som gælder fra i år af :)

Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).

7 år 2 måneder siden #292 af Fondo_Sur

Madridnation. skrev:

D_P_Z skrev: Toni Kroos og Pepe bærer rundt med to gule kort. Det er lidt bekymrende. Håber så sandeligt Modric bliver klar til returen.

Alle spillere er "renset " for gule kort til semi-finalerne. Det vil sige at ingen har gule kort når de træder ind til semi-finalerne her den 5/6 maj.

Er du sikker på det? Der var blevet lavet en ny regel om at gule kort skulle fjernes efter gruppespillet, men jeg ikke hørt noget om at de også fjernes (igen) til semifinalerne.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
7 år 2 måneder siden #293 af Storken
Besvaret af Storken på emne Uefa Champions League 2014/2015

M_linding skrev:

Storken skrev: Det var selvfølgelig en heldig lodtrækning I fik, men det er mindre afgørende end man umiddelbart skulle tro. Real Madrid vil nemlig møde enten Barca eller Bayern i finalen, hvis de slår Juventus ud. Barca kan derimod møde Juventus eller Real Madrid i finalen, hvis de slår Bayern. Barca vil derfor have det nemmere i en eventuel finale end Real Madrid. Real Madrid vil dog have fordel af, at de møder Juventus, der er det klart svageste hold.

Det giver sig også til udtryk i oddsene for Champions League, hvor Barca stadig er favoritter til trofæet:

Barcas chance for at vinde trofæet er gået fra 36% inden lodtrækningen til 33% efter. Real Madrids vinderchancer er gået fra 22% inden til 29% efter. Sagt på en anden måde: Lodtrækningen er heldig for Real Madrid, men mindre afgørende for Barca.

Modric er ude de næste 2-5 uger og der er mange spørgsmåltegn omkring hans situation. Samtidig har vi flere profiler med småskavanker, inkl. Bale og Bezema. Derfor kan tiden arbejde for Real Madrid. For hvis vi har en fit trup, så frygter jeg absolut ingen... Men jeg ville være bange for at møde Barcelona eller Bayern nu, med Mexi-boy i angrebet og Ramos på midtbanen.

I Bayern kommer systemet foran alt andet, i Real Madrid er meget af systemet spillerne selv, og deres evne til at spille spontant og kreativt. Derfor er Modric, Kroos, Benzema, Ronaldo og Ramos ikke bare brikker som kan erstattes - som profilerne i nogen grad kan i Bayern - for disse spilleres unikke kendetegn er det, som grundlægger hele holdets måde at spille på. Modric gør Real Madrid 15% bedre...

Hvis Barcelona, Bayern og Real Madrid har alle mand klar, så er Real Madrid det stærkeste hold IMO. Men det niveau kan Real Madrid ikke nå til semi-finalerne.

Hvad var det helt nøjagtig jeg overså? Jeg gengav bare bookmakernes vurdering af de forskellige holds chancer for at vinde Champions League. Bookmakerne ved mere om chancevurderinger end vi gør, da der er rigtig mange penge involveret. Vi har ikke andet end vores subjektive vurderinger. Det er derfor interessant at se på oddsene, hvis man vil have et objektivt syn på tingene.

7 år 2 måneder siden #294 af andreashn

Fondo_Sur skrev:

Madridnation. skrev:

Er du sikker på det? Der var blevet lavet en ny regel om at gule kort skulle fjernes efter gruppespillet, men jeg ikke hørt noget om at de også fjernes (igen) til semifinalerne.

Som jeg husker det, er det til finalen, at karantæner bliver annulleret - bortset fra røde kort. Ikke til semifinaler.

¡Hala Madrid!

7 år 2 måneder siden #295 af Fondo_Sur

Storken skrev:

M_linding skrev:

Hvad var det helt nøjagtig jeg overså? Jeg gengav bare bookmakernes vurdering af de forskellige holds chancer for at vinde Champions League. Bookmakerne ved mere om chancevurderinger end vi gør, da der er rigtig mange penge involveret. Vi har ikke andet end vores subjektive vurderinger. Det er derfor interessant at se på oddsene, hvis man vil have et objektivt syn på tingene.

Haha, "bookmakerne ved mere om chancevurderinger end vi gør". Når bookmakerne sætter oddsene handler det udelukkende om statistiker og form samt andre overfladiske forhold - alt dette har en delvis indflydelse, men betyder altså ikke alt. Eksempelvis ved vi som fodboldkyndige, at hele Italien står bag Juventus i semifinalerne og at de vil give absolut alt for komme videre. Det kommer nok til at betyde at Juventus kommer til at løbe mere end Real Madrid-spillerne (gid man kunne oddse på det). Barcelona er favoritter, da de indtil nu har fuldført foråret næsten uden fejl, men min pointe er bare, at der er nogle facetter og forhold, som er svære at regne ud før man overværer kampen. Som det psykologiske spil som der hele tiden er i bevægelse mellem Real Madrid og Atleti.

Selv mener jeg, at Real Madrid undervurderes grundet deres skader og halv sløje form - men dette kan heldigvis ændre sig, så vi med "stor overraskelse" pludseligt leverer til makspotentialet. Her kunne knock-out mesteren Carlo Ancelotti spille en stor rolle som sidste år. Det tager bookmakerne bare ikke højde for.
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Pelle

7 år 2 måneder siden #296 af Madridnation.

andreashn skrev:

Fondo_Sur skrev:

Madridnation. skrev:

Som jeg husker det, er det til finalen, at karantæner bliver annulleret - bortset fra røde kort. Ikke til semifinaler.

Ja jeg er sikker - www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/nu-blive...rantaene-cl-finalen/

De gule kort slettes efter kvartfinalerne er spillet

Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Fondo_Sur

7 år 2 måneder siden #297 af Chamartin

Storken skrev:

M_linding skrev:

Bookmakerne sætter odds efter at optimere deres egen fortjeneste, og dette betyder, at de ikke udelukkende baserer deres odds alt efter, hvem de anser for at være favoritter, men også på, hvordan folk spiller på odds'ne. I starten af perioden er dette nok mindre udtalt, men op imod afslutningen af perioden til afgørelsen, hvor folk spiller mere og mere, kan det rykke noget på odds'ne.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
7 år 2 måneder siden #298 af Storken
@Fondo_Sur

Haha, "bookmakerne ved mere om chancevurderinger end vi gør". Når bookmakerne sætter oddsene handler det udelukkende om statistiker og form samt andre overfladiske forhold.

Det er er sjovt, at folk tror bookmakerne er en flok uvidende fjolser, der ikke ved hvad de foretager sig. Der er så mange penge i sportsbetting, at bookmakerne er nødsaget til at have de klogeste hoveder ansat. Det er muligt, at bookmakerne anvender rigtig meget statistik i deres oddssætning, men det bygger på meget avanceret økonomisk teori (læs: matematik på et vanvittigt højt plan). Det er ikke uden grund, at Rasmus Ankersen (direktør i FC Midtjylland) har udtalt, at de klogeste menesker i fodbold arbejder i bettingindustrien. De mange penge tiltrækker nemlig meget intelligente mennesker.

Jeg siger ikke at oddsene er den eneste sandhed, når det kommer til chancevurderinger, men det er det tætteste vi kommer. Hvis du mener noget andet, så synes jeg du skal blive professionel bettor. Der er enorme summer at hente, hvis du er klogere.

7 år 2 måneder siden #299 af Fondo_Sur

Storken skrev: @Fondo_Sur

Haha, "bookmakerne ved mere om chancevurderinger end vi gør". Når bookmakerne sætter oddsene handler det udelukkende om statistiker og form samt andre overfladiske forhold.

Det er er sjovt, at folk tror bookmakerne er en flok uvidende fjolser, der ikke ved hvad de foretager sig. Der er så mange penge i sportsbetting, at bookmakerne er nødsaget til at have de klogeste hoveder ansat. Det er muligt, at bookmakerne anvender rigtig meget statistik i deres oddssætning, men det bygger på meget avanceret økonomisk teori (læs: matematik på et vanvittigt højt plan). Det er ikke uden grund, at Rasmus Ankersen (direktør i FC Midtjylland) har udtalt, at de klogeste menesker i fodbold arbejder i bettingindustrien. De mange penge tiltrækker nemlig meget intelligente mennesker.

Jeg siger ikke at oddsene er den eneste sandhed, når det kommer til chancevurderinger, men det er det tætteste vi kommer. Hvis du mener noget andet, så synes jeg du skal blive professionel bettor. Der er enorme summer at hente, hvis du er klogere.

Og alligvel bliver man overrasket på kampdagen. Jeg kan evt. henvise til overstående indlæg fra Chamartin, som egenligt kommer nogle argumenter, som jeg ikke havde taget højde for:
"Bookmakerne sætter odds efter at optimere deres egen fortjeneste, og dette betyder, at de ikke udelukkende baserer deres odds alt efter, hvem de anser for at være favoritter, men også på, hvordan folk spiller på odds'ne. I starten af perioden er dette nok mindre udtalt, men op imod afslutningen af perioden til afgørelsen, hvor folk spiller mere og mere, kan det rykke noget på odds'ne."

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
7 år 2 måneder siden #300 af Storken

Fondo_Sur skrev:

Storken skrev: @Fondo_Sur

Og alligvel bliver man overrasket på kampdagen. Jeg kan evt. henvise til overstående indlæg fra Chamartin, som egenligt kommer nogle argumenter, som jeg ikke havde taget højde for:
"Bookmakerne sætter odds efter at optimere deres egen fortjeneste, og dette betyder, at de ikke udelukkende baserer deres odds alt efter, hvem de anser for at være favoritter, men også på, hvordan folk spiller på odds'ne. I starten af perioden er dette nok mindre udtalt, men op imod afslutningen af perioden til afgørelsen, hvor folk spiller mere og mere, kan det rykke noget på odds'ne."

Licensbookmakerne (Bet365, Unibet, Danske Spil osv) tager rigtig meget risiko, da de netop ikke lader oddsene bestemmes af omsætningen. Deres odds følger i høj grad de asiatiske bookmakere (Pinnacle Sports, SBOBet osv.), der derimod bruger omsætningen til at justere oddsene. Hos bookmakeren Pinnacle Sports kan man eksempelvis sætte 500.000kr på en Premier League kamp på kampdagen. Derfor tiltrækker Pinnacle Sports de dygtige bettere, der placerer store summer på de forskellige kampe.

Eksempel:
I weekendens Premier League kamp mellem Crystal Palace og Hull er 94% af omsætningen hos Unibet kommet på Crystal Palace. Alligevel er oddset på Crystal Palace steget fra 1.90 til 2.05. Dette skyldes, at oddset er steget hos de asiatiske bookmakere, hvor omsætningen omvendt har været på Hull. Unibet vil herved lide et kæmpe tab, hvis Crystal Palace vinder, men denne risiko er de indfundet med.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.