Sæsonen 2015-2016

11 år 2 uger siden #253 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016

Vildfaren skrev: W

Pelle skrev:

Sahinovic skrev: Pelle skrev:

Jeg tror dog desværre, at vi fans må berede os på den sidste sæson med Ronaldo hos Real Madrid.

Jeg håber inderligt at din forudsigelse er rigtig.

Jeg er splittet. Kan sagtens undvære Ronaldos attitude, men jeg har svært ved at undvære hans assist og mål. Især sidstnævnte har jeg svært ved at se, hvor skal komme fra. Hverken Benz eller Bale scorer nær nok til, at jeg er tryg ved at lade Ronaldo gå.

I 2008 vandt vi La Liga med et forspring til nr. 2 på 8 point og med 18 point ned til Barcelona på 3. pladsen.
Vores mest scorende spiller var Raul med 18 mål og han var ikke i nærheden af at være topscorer. Mange mål er ikke lig med succes.
Hvis prisen er rigtig så sælg ham og som Johnson skriver byg holdet op om holdspillere. Og få gerne Reus til klubben. En rigtig tysk slider, der kan det hele. ;)

God pointe. Jeg ville have troet at mål imod spillede en forskel, da vi garanteret fik scoret færre mål imod os dengang end i dag - men det er jo ikke tilfældet.
Istedet vil jeg så trække et lidt andet kort. I den sæson, du henviser til, scorede vi Jf. Zizoumos fine overblik kun 84 mål. Raul stod for de 18 af dem. Altså var der rigtig mange andre på holdet, som scorede kasserne. I Madrid i dag er det jo angriberne, der scorer 9/10 mål. Og Ronaldo med langt de flest - langt ned til nr. 2.
Jeg ved godt, at folk vil sige "Jamen når Ronaldo smutter, så vil der være andre, der kan score de mål". Men det ved vi jo reelt ikke? Hverken Bale eller Benzema som målscorer huer mig specielt meget. Slet ikke Bale, han er hamrende uskarp foran målet.
James måske? Men ellers har vi ikke rigtig så mange andre, som kontinuerligt kan score målene i øjeblikket. Det mener jeg er et problem. Et problem som vi nok først rigtig forstår omfanget af den dag, Ronaldo ikke er her mere.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #254 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2015-2016
ZizouMou skrev:

Hvis vi ender sæsonen 2015-2016 med kun at scorer 84 mål, så bliver Benitez fyret og så det lige meget om man vinder La liga.

Hvorfor skulle han dog blive fyret hvis kun man scorer 84 mål, men stadig formår at vinde La Liga?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #255 af Sahinovic
Pelle skrev:

Hverken Bale eller Benzema som målscorer huer mig specielt meget. Slet ikke Bale, han er hamrende uskarp foran målet.

Benzema kan sagtens blive vores målscorer når hans rolle bliver omdefineret, bare se ham nu med den rolle han har;

- La Liga - 29 kampe, 15 mål + 10 assist
- Champions League - 8 kampe, 6 mål + 1 assist.

Jeg synes ikke man som sådan kan forvente meget mere af Benzema, taget hans rolle i betragtning.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #256 af Pelle
Måske ikke. Med Ronaldo væk vil Benzemas målsnit naturligvis stige. Men hvor meget? Og vil det være nok? Det har jeg mine tvivl om.

Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #257 af Sahinovic

Pelle skrev: Måske ikke. Med Ronaldo væk vil Benzemas målsnit naturligvis stige. Men hvor meget? Og vil det være nok? Det har jeg mine tvivl om.

Det kan man selvfølgelig aldrig vide, men med de spillere vi allerede har og nok kommer til at hente efter Ronaldo smutter er jeg ret sikker på at Real Madrids målsnit ikke kommer til at falde super meget, men jeg er også ret sikker på at der ikke kommer en mand som scorer lige så mange mål som Ronaldo.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #258 af Pelle

Sahinovic skrev:

Pelle skrev: Måske ikke. Med Ronaldo væk vil Benzemas målsnit naturligvis stige. Men hvor meget? Og vil det være nok? Det har jeg mine tvivl om.

Det kan man selvfølgelig aldrig vide, men med de spillere vi allerede har og nok kommer til at hente efter Ronaldo smutter er jeg ret sikker på at Real Madrids målsnit ikke kommer til at falde super meget, men jeg er også ret sikker på at der ikke kommer en mand som scorer lige så mange mål som Ronaldo.

Altså det er gennemsnitligt 45-50 mål pr. Sæson i ligaen alene, vi skal finde et eller andet sted. Det tror jeg simpelthen ikke kommer til at ske. Jeg kan sagtens leve med 90-100 mål pr. Sæson, hvis bare ligaen vindes.

Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #259 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016

Pelle skrev:

Sahinovic skrev:

Altså det er gennemsnitligt 45-50 mål pr. Sæson i ligaen alene, vi skal finde et eller andet sted. Det tror jeg simpelthen ikke kommer til at ske. Jeg kan sagtens leve med 90-100 mål pr. Sæson, hvis bare ligaen vindes.

Da mange af Ronaldos mål kommer efter straffespark og ligegyldige mål til 4 eller 5-1 mod opgivende hold, behøver man som sådan ikke være bekymret. Det relle tal er vel mindre. Man skal dog stadig slet ikke tage Ronaldo tilstedeværelse for givet, da han er dog vores go-to-guy, som er så vigtig at have på et hold. Det er altså for mit synspunkt meget vigtigt at have en topscorer på holdet, og hvis vi på et tidspunk kan erstatte Ronaldo med en anden vaskeægte goalgetter, er jeg ikke så bekymret.

Vigtig debat at tage i klubben, når man tænker på, hvor dårlig han (og Bale) er i opspillet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #260 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2015-2016

Fondo_Sur skrev:

Pelle skrev:

Sahinovic skrev:

Da mange af Ronaldos mål kommer efter straffespark og ligegyldige mål til 4 eller 5-1 mod opgivende hold, behøver man som sådan ikke være bekymret. Det relle tal er vel mindre. Man skal dog stadig slet ikke tage Ronaldo tilstedeværelse for givet, da han er dog vores go-to-guy, som er så vigtig at have på et hold. Det er altså for mit synspunkt meget vigtigt at have en topscorer på holdet, og hvis vi på et tidspunk kan erstatte Ronaldo med en anden vaskeægte goalgetter, er jeg ikke så bekymret.

Vigtig debat at tage i klubben, når man tænker på, hvor dårlig han (og Bale) er i opspillet.

Ronaldo kan ikke erstattes af nogle enkelte spillere lige pt. - især hvad parametre som mål angår, det kan man umuligt fornægte?
Til gengæld er det en interessant diskussion, om holdet vil spille bedre og mere effektivt uden ham. Uden Ronaldo, med Benzema og en ny winge/forward, der blender perfekt ind på holdet og dets system kan sagtens spille bedre, end vi gør nu, og muligvis også vinde mere.
Man skal skelne lidt mellem antallet af mål, vi scorer, og hvor effektive vi er. Ronaldo er kun mulig at erstatte ud fra det parameter, at holdet kan blive mere "homogent" eller effektivt.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Vildfaren, JimmyBroe, Pelle, Sahinovic
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #261 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 2015-2016

ChrillRM14 skrev: Til gengæld er det en interessant diskussion, om holdet vil spille bedre og mere effektivt uden ham. Uden Ronaldo, med Benzema og en ny winge/forward, der blender perfekt ind på holdet og dets system kan sagtens spille bedre, end vi gør nu, og muligvis også vinde mere.
Man skal skelne lidt mellem antallet af mål, vi scorer, og hvor effektive vi er. Ronaldo er kun mulig at erstatte ud fra det parameter, at holdet kan blive mere "homogent" eller effektivt.

Jeg er generelt enig i at det er værd at overveje om Ronaldos afgang kunne gøre det nemmere at få holdet til at præstere som mere end summen af de enkelte dele, men så længe Bale er Florentinos projekt så bliver det ikke mere homogent. Et hold bygget op omkring Ronaldo har sine omkostninger men også mange fordele, et hold bygget op omkring Bale vil have mindst ligeså store omkostninger og langt færre fordele.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, Neye
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #262 af MMM

Fondo_Sur skrev: Nogen som ved hvornår næste præsidentvalg bliver holdt?

En dommer kan fremtvinge nyvalg til november, når der skal tages stilling til om Perez vedtægtsændringer blev gennemført på upåklagelig vis, men ellers om 3 år. Og formodentlig uden modkandidater.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #263 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2015-2016

MMM skrev:

En dommer kan fremtvinge nyvalg til november, når der skal tages stilling til om Perez vedtægtsændringer blev gennemført på upåklagelig vis, men ellers om 3 år. Og formodentlig uden modkandidater.

Jeg forudsiger en stemmeprocent på 99,97%, hvor alle har stemt på deres kære leder Florentino Perez.

:-)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #264 af MMM

Storken skrev:

MMM skrev:

Jeg forudsiger en stemmeprocent på 99,97%, hvor alle har stemt på deres kære leder Florentino Perez.

:-)

Pjat, den slags er kun for usikre mænd af lav statur. Florentino kunne aldrig drømme om sådan noget, næh, der er jo ingen grund til at afholde valget når nu der jo alligevel er enighed om hans overlegenhed ;-)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum