Sæsonen 2015-2016

11 år 2 uger siden #277 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2015-2016

Vildfaren skrev:

Sahinovic skrev: Vildfaren skrev:

Men vi har set flere gange i CHL, at f.eks. Bayern fuldstændig har lukket ned for ham og så har vi intet at skyde med.

Er det ikke et ret så dårligt eksempel med FC Bayern, efter som vi vandt 5-0 sammenlagt over dem sidst vi mødtes?

Jo det kan man vel godt sige og alligevel ikke da kampen i 2012 mod Bayern, er et glimrende eksempel på, at man kan hive en mand ud af kampen og resten falder.
Og det er generelt derfor jeg er villig til at ofre individualister fremfor temwork
Men hvis det var alt du kunne finde på, at debattere om ud fra det indlæg, så håber jeg der er andre jeg kan debattere med. ;)
Var der virkelig ikke noget du selv kunne bidrage med? der er masser af stof at tage fat på, men du vælger den nemme vej, hvor du bare nøjes med at pege på andre. ;)

Endnu et dårligt eksempel, jeg tror rettere sagt at jeg skal til at finde en anden en at debattere med (-:

Kampen i 2012 mod FC Bayern på Benabéu, var der kun én mand som var skyld i ''nederlaget'' og det var José Mourinho og ikke Ronaldo som formåede at putte to kasser ind. Jeg ved ikke om du husker kampen - nej vent, det gør du jo ikke baseret udfra dit udsagn - så starter vi jo ud med et brag og kommer foran 2-0, der er spillet cirka 15 min, FC Bayern er så groggy på det tidspunkt at de knap nok ved hvilket stadion de er på, istedet for at køre dem fuldstændigt over, så vælger Mourinho sjovt nok at ændre taktikken og spille defensivt og afventende, dermed gav han FC Bayern tid til at komme sig igen og det gjorde de så.

Når men det var bare det jeg havde at sige, god aften (-;

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #278 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2015-2016

Vildfaren skrev:

SR4 skrev: Så hvis det virker med at vi scorer 100 mål og vi har en af verdens bedste til det, kan jeg ikke forstå der findes folk der ude, som er imod det og istedet ønsker defensiv fodbold, hvor vi scorer halvt så mange mål.

Iøvrigt er jeg unig for vi har fx. set Ronaldo æde Sevilla op til flere gange og det er et hold der har vundet Europa League 2 år i træk. Så det handler ikke kun om at bunden er blevet svagere. I moderne spansk fodbold bliver der bare scoreret mere.

Og iøvrigt hader jeg den med "det er bevist at vi kan vinde uden Ronaldo" og så tro det argument i sig selv.
Barca har på under 10 år vundet the treble senest med en trio, der scorede mange mange mål. Hvorfor ikke følge det eksempel i stedet?

Men syntes du det virker? Jeg syntes ikke at det virker, vi har vundet et sølle mesterskab, i den tid han har været her.
100 mål er stadig ikke lig med succes. Det har gået godt for FCB med mange mål, men vi har altså kun det ene mesterskab hos os.
Forskellen på FCB's succes kan jo netop ligge i(som du selv skriver) ligge i, at det er en trio, der arbejder sammen. Meget af vores spil lægger op til, at Ronaldo selv skal klare ærterne. Og der kan de dårligere hold ikke følge med. Men vi har set flere gange i CHL, at f.eks. Bayern fuldstændig har lukket ned for ham og så har vi intet at skyde med.
Jeg håber ikke at du mener jeg vil have defensiv fodbold og at jeg mener, at det er bevist vi kan det hele uden Ronaldo. Ingen af de ting har jeg skrevet.
Jeg ønsker til gengæld lidt defensiv metodisk organisation, da jeg alt for mange gange har set os indkassere mål, hvor vi har været uopmærksomme mod ufarlige modstandere. Det er jeg helt sikker på, at Benitez nok skal få styr på, med sin tilgang til fodbold. Men det har intet med defensiv fodbold at gøre.

Mit holdning til salg af Ronaldo kan man sagtens kædes sammen med din solstrålehistorie fra Barcelona. Jeg er af den opfattelse at de har været heldige, at 3 så gode spillere som Messi, Xavi og Iniesta har peaket samtidigt hos dem. Der hvor successen indtræffer er, at de har forstået at sammen er de stærkere. Det til trods for at de individuelt kunne kræve mere plads til sig selv og vælge en mere selvisk bane. Alle har løftet i flok og arbejdet i samme retning, det er den reele succes.

Lige her mener jeg vi kan få noget mere ud af situationen med Ronaldo, for han arbejder til tider meget for sig selv, hvor vi burde løfte i flok. Det er min holdning og det kan sagtens være at i andre har en anden mening. Derudover er der et økonomisk aspekt i, at et salg på nuværende tidspunkt kan indbringe 800+ mio i år og nok max 250mio. næste år hvor han er fyldt 31 år.
Jeg har faktisk ikke rigtig lyst til, at sælge Ronaldo for han er simpelthen så god og en enmandshær. Men jeg mener vi kommer tættere på solstrålehistorien ovenover og dermed succes som hold, ved at sælge ham og få gang i teamworket.. Og der vil jeg hellere ende ud med 800mio end 250mio, plus at vi kommer tættere på nu og ikke næste år.

Der er nogle ting, der helt klart ikke fungerer, for ellers havde vi haft lidt flere titler de senere år. Der hvor vi uenige er, om hvorvidt vores chancer for at vinde titler er bedre, hvis vi afskaffer vores bedste spiller. Jeg ser nu tværtimod Ronaldo som en bonus, på trods af manglende titler.
Men i Real har der været meget rod:
- Udskiftning af flere spillere hvert år, hvilket ødelægger harmonien i truppen
- Konstante trænerudskiftninger
- Dyre spillere har førsteret i startopstillingen fordi... de dyre

Barca har haft Messi med i flere sæsoner og han har langt mere "magt" i Barca end Ronaldo har i Real. Og alle præsidentkandidater snakkede altmulig om at sørge for Messi var den bedste. Og alligevel har de formået at vinde the treble 2 gange så det er bare ikke rigtigt, at det er en ulempe at have verdens bedste spiller eller bygge spillet omkring en spiller, der er så god.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #279 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2015-2016
Så er det på Canal8 Sport om lidt, at City skal ha' nogle bank!

Vi stiller i stærkeste opstilling (efter min opfattelse) i en 4-2-3-1. Jeg glæder mig til at se Isco som rigtig 10'er. Derudover bemærker jeg, at Bale fortsat ligger ude til højre - så jeg er spændt på at se hvad hans nye rolle er.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #280 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2015-2016

M_linding skrev: Så er det på Canal8 Sport om lidt, at City skal ha' nogle bank!

Vi stiller i stærkeste opstilling (efter min opfattelse) i en 4-2-3-1. Jeg glæder mig til at se Isco som rigtig 10'er. Derudover bemærker jeg, at Bale fortsat ligger ude til højre - så jeg er spændt på at se hvad hans nye rolle er.

Det hedder "Eurosport Danmark" nu:)

Der er da vidst ingen tvivl om, at Bale og Ronaldo begge har fået frie roller. Det bliver spændene at se om det gavner Bales spil. Han har ihvertfald været mere i venstresiden i de første 20 min, end vi har set ham være det, i to sæsoner til sammen.

Isco fortsætter. Han er selvfølgelig fast mand hvis det fortsætter. Mon ikke også Benitez har et godt øje til ham?:)

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved JimmyBroe.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #281 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2015-2016

M_linding skrev: Så er det på Canal8 Sport om lidt, at City skal ha' nogle bank!

Det er nu Isco i højresiden og Bale primært som hængende.

Madrid startede noget sløvt, men et par gode individuelle detaljer gjorde, at vi kom på 2-0 ret let, og nu kører det noget bedre.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #282 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 2015-2016
Holdet gør det ret godt. Bale centralt har fungeret fint indtil videre, det bliver spændende at følge. Benzema har også været fremragende!
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #283 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2015-2016

Steen skrev: Holdet gør det ret godt. Bale centralt har fungeret fint indtil videre, det bliver spændende at følge. Benzema har også været fremragende!

Ronaldo derimod... Hold da kæ**, det er ikke hans dag.

Jeg er her stadig XOXO
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #284 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016
Glæder mig til at se Danilo folde sig ud!
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #285 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2015-2016
Dejligt at kunne sætte folk som Jesé, Varane, Casemiro og Danilo ind!;)

(Ja Pelle, vi ved godt hvad du tænker;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Sahinovic
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #286 af Sahinovic
Det eneste som formår at stoppe os i denne kamp er dommer-trioen. Først straffesparket og nu det smukke sammespil mellem Cristiano og Isco som var onside.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
  • Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #287 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2015-2016
Nydeligt at se Casemiro tage en fysisk duel med verdens stærkeste midtbanespiller, og vinde den! Jeg tror virkelig der er noget i den knægt! Håber han fortsætter.

Og der har vi jo Isco igen igen. Han fortsætter kurs mod toppen. 2 flotte mål som han selv skaber. Det ene annulleret, muligvis fejlagtigt.
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Moohh.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #288 af Sahinovic
Isco er jo ustyrlig.

Florentino Pérez
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum