Sæsonen 2015-2016

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #265 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2015-2016

MMM skrev:

Storken skrev:

MMM skrev:

Fondo_Sur skrev: Nogen som ved hvornår næste præsidentvalg bliver holdt?

En dommer kan fremtvinge nyvalg til november, når der skal tages stilling til om Perez vedtægtsændringer blev gennemført på upåklagelig vis, men ellers om 3 år. Og formodentlig uden modkandidater.

Jeg forudsiger en stemmeprocent på 99,97%, hvor alle har stemt på deres kære leder Florentino Perez.

:-)

Pjat, den slags er kun for usikre mænd af lav statur. Florentino kunne aldrig drømme om sådan noget, næh, der er jo ingen grund til at afholde valget når nu der jo alligevel er enighed om hans overlegenhed ;-)

Det ved jeg nu ikke. Du ville aldrig høre Kim Jong-un sige "I don't know" på spørgsmålet om, hvorfor han henrettede sin onkel :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #266 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2015-2016

Vildfaren skrev: W

Pelle skrev:

Sahinovic skrev: Pelle skrev:

Jeg tror dog desværre, at vi fans må berede os på den sidste sæson med Ronaldo hos Real Madrid.

Jeg håber inderligt at din forudsigelse er rigtig.

Jeg er splittet. Kan sagtens undvære Ronaldos attitude, men jeg har svært ved at undvære hans assist og mål. Især sidstnævnte har jeg svært ved at se, hvor skal komme fra. Hverken Benz eller Bale scorer nær nok til, at jeg er tryg ved at lade Ronaldo gå.

I 2008 vandt vi La Liga med et forspring til nr. 2 på 8 point og med 18 point ned til Barcelona på 3. pladsen.
Vores mest scorende spiller var Raul med 18 mål og han var ikke i nærheden af at være topscorer. Mange mål er ikke lig med succes.
Hvis prisen er rigtig så sælg ham og som Johnson skriver byg holdet op om holdspillere. Og få gerne Reus til klubben. En rigtig tysk slider, der kan det hele. ;)

Fodbold har udviklet sig meget. Dengang var man måske verdens bedste angriber, hvis man scorede 20 mål og man kunne vinde ligaen med 85 point. Der er større krav nu og det ved du også godt selv.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #267 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016

ChrillRM14 skrev:

Fondo_Sur skrev:

Pelle skrev:

Sahinovic skrev:

Pelle skrev: Måske ikke. Med Ronaldo væk vil Benzemas målsnit naturligvis stige. Men hvor meget? Og vil det være nok? Det har jeg mine tvivl om.

Det kan man selvfølgelig aldrig vide, men med de spillere vi allerede har og nok kommer til at hente efter Ronaldo smutter er jeg ret sikker på at Real Madrids målsnit ikke kommer til at falde super meget, men jeg er også ret sikker på at der ikke kommer en mand som scorer lige så mange mål som Ronaldo.

Altså det er gennemsnitligt 45-50 mål pr. Sæson i ligaen alene, vi skal finde et eller andet sted. Det tror jeg simpelthen ikke kommer til at ske. Jeg kan sagtens leve med 90-100 mål pr. Sæson, hvis bare ligaen vindes.

Da mange af Ronaldos mål kommer efter straffespark og ligegyldige mål til 4 eller 5-1 mod opgivende hold, behøver man som sådan ikke være bekymret. Det relle tal er vel mindre. Man skal dog stadig slet ikke tage Ronaldo tilstedeværelse for givet, da han er dog vores go-to-guy, som er så vigtig at have på et hold. Det er altså for mit synspunkt meget vigtigt at have en topscorer på holdet, og hvis vi på et tidspunk kan erstatte Ronaldo med en anden vaskeægte goalgetter, er jeg ikke så bekymret.

Vigtig debat at tage i klubben, når man tænker på, hvor dårlig han (og Bale) er i opspillet.

Ronaldo kan ikke erstattes af nogle enkelte spillere lige pt. - især hvad parametre som mål angår, det kan man umuligt fornægte?
Til gengæld er det en interessant diskussion, om holdet vil spille bedre og mere effektivt uden ham. Uden Ronaldo, med Benzema og en ny winge/forward, der blender perfekt ind på holdet og dets system kan sagtens spille bedre, end vi gør nu, og muligvis også vinde mere.
Man skal skelne lidt mellem antallet af mål, vi scorer, og hvor effektive vi er. Ronaldo er kun mulig at erstatte ud fra det parameter, at holdet kan blive mere "homogent" eller effektivt.

Jeg skriver også klart at, hvis vi på et tidspunkt finder en anden - ikke nu. Ronaldo er alt for værdifuld til at lade ham gå pt.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #268 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016
Angående Ronaldo og hans rolle på holdet har jeg en formodning om, at forholdet mellem ham og Benitez ikke bliver den bedste. Benitez stiller store disciplinære krav til alle 11 mand, hvilket der ikke var på samme måde under Ancelotti. Det glæder mig at Benitez ønsker, at få balancen tilbage på holdet (det har han udtalt), men det kan vise sig at det er denne trænerperiode, som kan ændre Ronaldo's position i klubben - og gør at man overvejer andre alternativer.

Eller også kan Ronaldo ligeledes score cirka 70 mål pr. sæson de næste tre år og blive den suverænt mest scorende spiller i klubbens historie - Hala Cristiano. Men nu er han 30 år (om det så end gør noget) og Benitez er ny træner, så jeg ville være meget imponeret, hvis det stadig fungerer, som det har gjort indtil nu med Ronaldo.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #269 af SR4

Fondo_Sur skrev: Angående Ronaldo og hans rolle på holdet har jeg en formodning om, at forholdet mellem ham og Benitez ikke bliver den bedste. Benitez stiller store disciplinære krav til alle 11 mand, hvilket der ikke var på samme måde under Ancelotti. Det glæder mig at Benitez ønsker, at få balancen tilbage på holdet (det har han udtalt), men det kan vise sig at det er denne trænerperiode, som kan ændre Ronaldo's position i klubben - og gør at man overvejer andre alternativer.

Eller også kan Ronaldo ligeledes score cirka 70 mål pr. sæson de næste tre år og blive den suverænt mest scorende spiller i klubbens historie - Hala Cristiano. Men nu er han 30 år (om det så end gør noget) og Benitez er ny træner, så jeg ville være meget imponeret, hvis det stadig fungerer, som det har gjort indtil nu med Ronaldo.

Heldigvis har Ronaldo præsterede på forskellige niveauer af hold, under forskellige trænere og helt forskellige spillere. Og der har ikke været et hold, hvor han ikke har præsteret legendarisk. Ronaldo har det bare med altid at kunne præstere. Lad os håbe det fortsætter.
Iøvrigt ligner han en på 23 med den fysik.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #270 af Raul-Madrid
Besvaret af Raul-Madrid på emne Sæsonen 2015-2016
hold kæft jeg glæder mig ikke til Ronaldo og Messi stopper! hvad fanen skal vi så diskutere ????? :D

hvem der VAR den bedste ?? heh

RAUL!!!!
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Raul-Madrid.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #271 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne Sæsonen 2015-2016

SR4 skrev:

Pelle skrev:

Jeg tror dog desværre, at vi fans må berede os på den sidste sæson med Ronaldo hos Real Madrid.

Jeg er splittet. Kan sagtens undvære Ronaldos attitude, men jeg har svært ved at undvære hans assist og mål. Især sidstnævnte har jeg svært ved at se, hvor skal komme fra. Hverken Benz eller Bale scorer nær nok til, at jeg er tryg ved at lade Ronaldo gå.

I 2008 vandt vi La Liga med et forspring til nr. 2 på 8 point og med 18 point ned til Barcelona på 3. pladsen.
Vores mest scorende spiller var Raul med 18 mål og han var ikke i nærheden af at være topscorer. Mange mål er ikke lig med succes.
Hvis prisen er rigtig så sælg ham og som Johnson skriver byg holdet op om holdspillere. Og få gerne Reus til klubben. En rigtig tysk slider, der kan det hele. ;)

Fodbold har udviklet sig meget. Dengang var man måske verdens bedste angriber, hvis man scorede 20 mål og man kunne vinde ligaen med 85 point. Der er større krav nu og det ved du også godt selv.

Jeg er både enig og uenig i det med udviklingen. Jeg mener dog ikke det er præmisen for at vinde der har ændret sig, men resten af ligaens bundniveau, der fuldstændigt har polariseret ligaen. Den har derfor under den økonomiske krise i Spanien virket som en regulær gavebod for både FCB og Real. Netop det lave bundniveau hos andre klubber har gjort, at vi kunne sætte os til skærmen hver weekend og gætte på sejrens størrelse og stedet for, at håbe på 3 point. For mig har det været ganske uspændende at der faktisk har været to konkurrencer. En imellem FCB og Real, og en for resten.
Til gengæld er det superfantastisk at A. Madrid er kommet med i kampen og både Sevilla og Valencia er på vej. Jeg håber resten følger trop.
Gaveboden må gerne lukke, så vi kan holde på de spanske storspillere og talenter i stedet for, at sende dem til England og Tyskland hele tiden og så opleve en regulær modstand i ligaen.

Men en ting er sikkert man behøver stadig ikke en måldifference på +80 for at vinde ligaen, +40 kan gøre det. Og det er heller ikke 4-1,5-1, 6-2 sejrene der vinder ligaen.
Personligt hader jeg holdingen der hedder: "bare vi scorer mere end modstanderne.", jeg håber Benitez kan få sat lidt skik på organisationen, så vi ikke er afhængige af så mange mål.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #272 af SR4

Vildfaren skrev:

SR4 skrev:

Pelle skrev:

Jeg er både enig og uenig i det med udviklingen. Jeg mener dog ikke det er præmisen for at vinde der har ændret sig, men resten af ligaens bundniveau, der fuldstændigt har polariseret ligaen. Den har derfor under den økonomiske krise i Spanien virket som en regulær gavebod for både FCB og Real. Netop det lave bundniveau hos andre klubber har gjort, at vi kunne sætte os til skærmen hver weekend og gætte på sejrens størrelse og stedet for, at håbe på 3 point. For mig har det været ganske uspændende at der faktisk har været to konkurrencer. En imellem FCB og Real, og en for resten.
Til gengæld er det superfantastisk at A. Madrid er kommet med i kampen og både Sevilla og Valencia er på vej. Jeg håber resten følger trop.
Gaveboden må gerne lukke, så vi kan holde på de spanske storspillere og talenter i stedet for, at sende dem til England og Tyskland hele tiden og så opleve en regulær modstand i ligaen.

Men en ting er sikkert man behøver stadig ikke en måldifference på +80 for at vinde ligaen, +40 kan gøre det. Og det er heller ikke 4-1,5-1, 6-2 sejrene der vinder ligaen.
Personligt hader jeg holdingen der hedder: "bare vi scorer mere end modstanderne.", jeg håber Benitez kan få sat lidt skik på organisationen, så vi ikke er afhængige af så mange mål.

Så hvis det virker med at vi scorer 100 mål og vi har en af verdens bedste til det, kan jeg ikke forstå der findes folk der ude, som er imod det og istedet ønsker defensiv fodbold, hvor vi scorer halvt så mange mål.

Iøvrigt er jeg unig for vi har fx. set Ronaldo æde Sevilla op til flere gange og det er et hold der har vundet Europa League 2 år i træk. Så det handler ikke kun om at bunden er blevet svagere. I moderne spansk fodbold bliver der bare scoreret mere.

Og iøvrigt hader jeg den med "det er bevist at vi kan vinde uden Ronaldo" og så tro det argument i sig selv.
Barca har på under 10 år vundet the treble senest med en trio, der scorede mange mange mål. Hvorfor ikke følge det eksempel i stedet?
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #273 af Vildfaren

SR4 skrev: Så hvis det virker med at vi scorer 100 mål og vi har en af verdens bedste til det, kan jeg ikke forstå der findes folk der ude, som er imod det og istedet ønsker defensiv fodbold, hvor vi scorer halvt så mange mål.

Iøvrigt er jeg unig for vi har fx. set Ronaldo æde Sevilla op til flere gange og det er et hold der har vundet Europa League 2 år i træk. Så det handler ikke kun om at bunden er blevet svagere. I moderne spansk fodbold bliver der bare scoreret mere.

Og iøvrigt hader jeg den med "det er bevist at vi kan vinde uden Ronaldo" og så tro det argument i sig selv.
Barca har på under 10 år vundet the treble senest med en trio, der scorede mange mange mål. Hvorfor ikke følge det eksempel i stedet?

Men syntes du det virker? Jeg syntes ikke at det virker, vi har vundet et sølle mesterskab, i den tid han har været her.
100 mål er stadig ikke lig med succes. Det har gået godt for FCB med mange mål, men vi har altså kun det ene mesterskab hos os.
Forskellen på FCB's succes kan jo netop ligge i(som du selv skriver) ligge i, at det er en trio, der arbejder sammen. Meget af vores spil lægger op til, at Ronaldo selv skal klare ærterne. Og der kan de dårligere hold ikke følge med. Men vi har set flere gange i CHL, at f.eks. Bayern fuldstændig har lukket ned for ham og så har vi intet at skyde med.
Jeg håber ikke at du mener jeg vil have defensiv fodbold og at jeg mener, at det er bevist vi kan det hele uden Ronaldo. Ingen af de ting har jeg skrevet.
Jeg ønsker til gengæld lidt defensiv metodisk organisation, da jeg alt for mange gange har set os indkassere mål, hvor vi har været uopmærksomme mod ufarlige modstandere. Det er jeg helt sikker på, at Benitez nok skal få styr på, med sin tilgang til fodbold. Men det har intet med defensiv fodbold at gøre.

Mit holdning til salg af Ronaldo kan man sagtens kædes sammen med din solstrålehistorie fra Barcelona. Jeg er af den opfattelse at de har været heldige, at 3 så gode spillere som Messi, Xavi og Iniesta har peaket samtidigt hos dem. Der hvor successen indtræffer er, at de har forstået at sammen er de stærkere. Det til trods for at de individuelt kunne kræve mere plads til sig selv og vælge en mere selvisk bane. Alle har løftet i flok og arbejdet i samme retning, det er den reele succes.

Lige her mener jeg vi kan få noget mere ud af situationen med Ronaldo, for han arbejder til tider meget for sig selv, hvor vi burde løfte i flok. Det er min holdning og det kan sagtens være at i andre har en anden mening. Derudover er der et økonomisk aspekt i, at et salg på nuværende tidspunkt kan indbringe 800+ mio i år og nok max 250mio. næste år hvor han er fyldt 31 år.
Jeg har faktisk ikke rigtig lyst til, at sælge Ronaldo for han er simpelthen så god og en enmandshær. Men jeg mener vi kommer tættere på solstrålehistorien ovenover og dermed succes som hold, ved at sælge ham og få gang i teamworket.. Og der vil jeg hellere ende ud med 800mio end 250mio, plus at vi kommer tættere på nu og ikke næste år.

Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Vildfaren.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #274 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2015-2016
Vildfaren skrev:

Men vi har set flere gange i CHL, at f.eks. Bayern fuldstændig har lukket ned for ham og så har vi intet at skyde med.

Er det ikke et ret så dårligt eksempel med FC Bayern, efter som vi vandt 5-0 sammenlagt over dem sidst vi mødtes?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #275 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2015-2016
Lige et par opdateringer....

Benitez har bedt om at man beholder Denis, som har imponeret meget.

Og vi åbner sæsonen d. 23/8 kl. 20.30 ude med Sporting...;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #276 af Vildfaren

Sahinovic skrev: Vildfaren skrev:

Men vi har set flere gange i CHL, at f.eks. Bayern fuldstændig har lukket ned for ham og så har vi intet at skyde med.

Er det ikke et ret så dårligt eksempel med FC Bayern, efter som vi vandt 5-0 sammenlagt over dem sidst vi mødtes?

Jo det kan man vel godt sige og alligevel ikke da kampen i 2012 mod Bayern, er et glimrende eksempel på, at man kan hive en mand ud af kampen og resten falder.
Og det er generelt derfor jeg er villig til at ofre individualister fremfor temwork
Men hvis det var alt du kunne finde på, at debattere om ud fra det indlæg, så håber jeg der er andre jeg kan debattere med. ;)
Var der virkelig ikke noget du selv kunne bidrage med? der er masser af stof at tage fat på, men du vælger den nemme vej, hvor du bare nøjes med at pege på andre. ;)

Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Vildfaren.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum