Sæsonen 2015-2016
Det bliver spændende at se Danilo fra start, ligesom Casemiros ageren ved siden af Kroos er værd at tage notits af; kan han magte opgaven i et eventuelt fravær af Modric?
Jeg ser frem til kampen!
Fondo_Sur skrev: Og Jesé tilbage som 9'er. Vigtigt at prøve af igen
Helt sikkert. Jesé kan blive løsningen på flere problemer offensivt. Det er essentielt, at Benitez tror på ham.
- Moohh
- Gæst
-
Sebberg skrev: Nu føler jeg snart, at der må ske noget på transfersiden. Jeg har sagt det længe, og nu siger jeg det igen, vi mangler en bestemt type offensiv spiller. Dribleren. Sidste sæson - og sæsonen forinden også - havde vi enorme problemer med hold, der står rigtig godt defensivt. Dette er gang på gang blevet eksemplificeret af kampene mod Atlético. Det ender oftest med, at vi spiller bolden rundt fra den ene side til den anden og prøver at finde de huller i forsvaret, som desværre ikke er tilstedeværende.
Det er aldrig let at bryde sådan et forsvar ned, men spørger du mig, så ville det i den grad hjælpe, hvis vi havde noget med 1 mod 1 x-factor oppe foran. Ronaldo, Benzema og Bale er alle gudsbenådede fodboldspiller på hver deres måde, men de har én ting tilfælles; ingen af dem er synderligt stærke i 1 mod 1 situationer, når der ikke er meget plads. For at gøre det mere konkret: Det er ikke Benzema, Bale eller Ronaldo, der modtager bolden nede ved hjørneflaget, hvorefter de sætter den direkte modstander for derefter at skabe en stor chance. Vi har en spiller, der kan noget af det; Marcelo. Marcelo er utvivlsomt vores bedste dribler (Isco er noget andet), og han er fantastisk 1 mod 1. Det samme var Di Maria.
Breder vi lige perspektivet lidt ud og ser på europæisk topfodbold, så er der ganske få spillere, der besidder evnen til at være en succesfuld dribler på egen hånd. Neymar, Hazard og Messi er naturligvis selvskrevne, men også Aguero, Sterling, Dybala, Di Maria, Robben, Alexis og tildelsvis Reus besidder også denne evne. Vi ejer ingen af disse spillere, og det er et problem.
Ronaldo kunne det tidligere, Benzema er for stationær og Bale skal have mere plads. Vi er simpelthen nødt til at implementere det i vores spil, og det kan kun gøres ved at erhverve en spiller, der ejer denne evne. Evnen til at drible succesfuldt, men også accelerationen til at sætte modstanderen. Det er så tydeligt, at vores angreb er alt for udynamisk, når vi møder hold som Atlético og Juventus. Jeg er ikke, og jeg vil gerne sætte tyk streg under det, ikke Barcelona-fan, og faktisk så hader jeg dem mere end noget andet på jorden, MEN. Se nu hvordan de klarede den mod eksempelvis Atlético og Juventus i den netop overståede sæson. De hold var barnemad for Barca, og det var de, fordi deres angribere er så dynamiske, adrætte og driblestærke.
Det kan faktisk godt ærgre mig, at vi ikke fik Sterling. Prisen var alt for høj godt nok, og jeg ved, at han både på og udenfor banen kan være en skandale, men han er eddermandme en dygtig udfordrer, og det kunne man allerede se, da vi mødte City. Det er dog ikke for sent at anskaffe en spiller, der har noget af det samme. Drømmen er naturligvis Hazard, men hvis det ikke kan lade sig gøre, så tager jeg mig gerne til takke med noget mindre godt. Findes der en eller anden upcoming Robinho-wannabee er jeg villig til at tage chancen. Så længe vi har mulighed for at have det es i ærmet, hvis vi møder et forsvar, der er umuligt at spille sig igennem.
Fornuftigt indlæg! Jeg er helt enig i at Marcelo og Isco er de bedste vi har på den front, Isco er endda vanvittigt dygtig når det gælder dribling, han mangler dog lidt det Messi, Neymar og Hazard har, nemlig det nødvendige acceleration til at udføre det i så høj fart at modstanderen bliver sat fuldstændig. Isco klarer det alene på fantastisk boldkontrol og teknik, men det er ikke nok. Jeg synes Felipe Anderson i Lazio kunne være spændende. Kan huske jeg har set ham have ret gode drible kundskaber. Dybala kunne have været et spændende alternativ til Benzema, som samtidig også kan spille højrekanten. Ville have været vores egen lille Messi. Barcelona havde jo netop kæmpe succes sidste sæson, med 3 deciderede uhyggelige 1 mod 1 spillere. Det var netop den dynamik der fungerede så godt for dem. Jeg synes der skal være lidt variation offensivt. Hvis nu man spiller med 2 kanter og 1 angriber/3 angribere. Så skal de helst kunne noget lidt forskelligt, for at de ikke kommer med det samme alle 3. Og det er måske problemet i vores offensiv, at vi ikke har den variation. Barcelona har den heller ikke, men det fungerer for dem fordi deres 3 angribere er i så vanvittig høj klasse alle 3.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Og så er Casemiro altså genial; udover at være enormt stærk, så ligner han også en Ninja Turtle - fortrinvis Donatello.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Jese gør det også fremragende. Tænk at nogen ønsker ham solgt...
Marcelo ej at forglemme hold op et niveau han viser.
Jeg er her stadig XOXO
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
JimmyBroe skrev: Jeg elsker allerede Danilo:D
Allerede sidste sæson var jeg utallige gange forbløffet over Marcelos niveau.......... ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: Noget helt andet. Lad os håbe det aldrig vil regne igen, når spillerne ifører sig denne ellers smukke hvide trøje. Den er jo gennemsigtig. Man kan se hvilket slags undertøj de har på. Det ser for åndsvagt ud.
Tror også at det er pga. luftfugtigheden i Kina, at trøjerne er drivvåde. Ikke et særligt spillevenligt sted. Ser kampen på et dårligt stream, så kan ikke se om det regner haha.
Men hold da op et tempo kampen bliver spillet på. Inter giver alt hvad de har.
- Moohh
- Gæst
-
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Slap lige af.. Jese har spillet 1 god halvleg for første gang i 2 år snart..
henrikcomn skrev:
Slap lige af.. Jese har spillet 1 god halvleg for første gang i 2 år snart..
Hvis du havde fulgt lidt med ville du forstå ironien...
Jeg er her stadig XOXO