Sæsonen 2015-2016

11 år 1 uge siden #373 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016

Daniel skrev: Hvis Real Madrid sælger Bale, vil Real Madrid købe en anden verdensstjerne. Det er præmissen. Reus eller Hazard. Det er lige meget. Isco og James skal stadig kæmpe om den sidste offensive plads.

Men som du er inde på, så kan det også løses ved, at Benzema afhændes til Arsenal.

Det bliver i hvert fald ikke løst ved et salg af Bale. Tværtimod.

Den der har mindste verdensstjernekvaliteter af dem der er i spil, er netop Bale. Når han så pr. automatik skal spille som fast, opstår problemet.

En 3. mulighed kunne også være et større rotationssystem a la Guadiola, hvor der roteres hele vejen rundt på offensiven. F.eks. 4 mand om 3 pladser osv. Men det lyder unægtelig som om Rafa tager over hvor Carlos slap og spiller med faste spillere og så nogle deciderede "sidekicks" der kan dels om resterne. Og så bliver det svært at beholde verdensklasse i bredden, da det er de færreste verdensklassespillere, der kan leve med sekundære sidekickroller.
Sidste redigering: 11 år 1 uge siden ved Neye.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #374 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016
Efter en uge i skyggen har jeg naturligvis siddet og fulgt lidt med på forummet, og jeg er godt nok uenig med nogle stykker af jer ang. Spillernes præstationer i pre-season.
Vi havde en snak om det efter de første kampe, hvor især Isco blev fremhævet. Dem så jeg desværre ikke, så dem vil jeg undlade at udtale mig om. Men jeg så kampen mod hhv. Inter og A.C. Milan. Og der strålede Isco altså på ingen måde, tværtimod. Alle omstillinger gik i stå, når han fik bolden, han skal simpelthen blive hurtigere frem ad banen. Jeg elsker knægten, men vi bliver simpelthen nødt til at være bare en smule objektive omkring hans præstationer. Isco spillede to dårlige kampe mod de to italienske hold, det kan der simpelthen ikke være to meninger omkring.

Danilo ser ud til at blive et aktiv. Jeg tror, at ham og Carvajal kommer til at kæmpe en rigtig hård kamp om den højre back.
Jeg har endnu ikke fundet mit yndlings-makkerpar i det centrale forsvar, men Varane og Ramos så rigtig godt ud sammen. Det er dog skønt at se, at Pepe stadig holder højt niveau.
Marcelo starter på det høje niveau, som han sluttede på sidste sæson.

Casemiro ser spændende ud rent defensivt. Jeg synes, at han smider for mange bolde væk - både lange og korte - i det offensive spil. Han er bestemt ingen Xabi Alonso, så man burde lade Kroos og Modric om at føre bolden frem og så lade Casemiro agere ren defensiv 6'er - for der har han set stærk ud.
Bale ser markant bedre ud på den frie position i midten end han gjorde på højrekanten. Men han kommer stadig ikke frem til nok. Tilgengæld erobrer han faktisk mange bolde højt på banen, så tak til Rafa for endelig at have indført et højt presspil.
James? Manden er vanvittig. Det mål mod Inter fra 30m. Jeg tror, at hvis man benytter ham på den rigtige position, så bliver James vores stjerne på holdet om 1-2 år. Han er simpelthen en fantastisk fodboldspiller.
Ronaldo? Har måske ikke set helt fantastisk ud, men han bliver en mand, vi skal regne med i den kommende sæson, uden tvivl.
Benzema så decideret skidt ud mod A.C. Milan. Jeg har min frygt for, om han mon er på vej væk fra klubben, for han lignede en, der slet ikke gad den dag.

Det ser ud til, at vi har en fornuftig bænk, og det er jo svært ikke at være dybt imponeret over Jesé og Cherysev. Rafa har tydeligvis tænkt sig at gøre brug af hele truppen i år - det bliver en gevinst!
Jeg er dog fuldstændig enig med en af de spanske journalister, som udtalte, at hvis Modric bliver skadet, så står vi med det samme problem som sidste år. Den har jeg ikke en løsning på, ud over at købe en stjerne 8'er, som er på Modric niveau.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #375 af Neye
Marca spytter artiklerne ud i fin timing :)

www.marca.com/en/2015/08/02/en/football/...drid/1438503880.html
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #376 af Neye

Pelle skrev: Efter en uge i skyggen har jeg naturligvis siddet og fulgt lidt med på forummet, og jeg er godt nok uenig med nogle stykker af jer ang. Spillernes præstationer i pre-season.
Vi havde en snak om det efter de første kampe, hvor især Isco blev fremhævet. Dem så jeg desværre ikke, så dem vil jeg undlade at udtale mig om. Men jeg så kampen mod hhv. Inter og A.C. Milan. Og der strålede Isco altså på ingen måde, tværtimod. Alle omstillinger gik i stå, når han fik bolden, han skal simpelthen blive hurtigere frem ad banen. Jeg elsker knægten, men vi bliver simpelthen nødt til at være bare en smule objektive omkring hans præstationer. Isco spillede to dårlige kampe mod de to italienske hold, det kan der simpelthen ikke være to meninger omkring.

Danilo ser ud til at blive et aktiv. Jeg tror, at ham og Carvajal kommer til at kæmpe en rigtig hård kamp om den højre back.
Jeg har endnu ikke fundet mit yndlings-makkerpar i det centrale forsvar, men Varane og Ramos så rigtig godt ud sammen. Det er dog skønt at se, at Pepe stadig holder højt niveau.

Casemiro ser spændende ud rent defensivt. Jeg synes, at han smider for mange bolde væk - både lange og korte - i det offensive spil. Han er bestemt ingen Xabi Alonso, så man burde lade Kroos og Modric om at føre bolden frem og så lade Casemiro agere ren defensiv 6'er - for der har han set stærk ud.
Bale ser markant bedre ud på den frie position i midten end han gjorde på højrekanten. Men han kommer stadig ikke frem til nok. Tilgengæld erobrer han faktisk mange bolde højt på banen, så tak til Rafa for endelig at have indført et højt presspil.
James? Manden er vanvittig. Det mål mod Inter fra 30m. Jeg tror, at hvis man benytter ham på den rigtige position, så bliver James vores stjerne på holdet om 1-2 år. Han er simpelthen en fantastisk fodboldspiller.
Ronaldo? Har måske ikke set helt fantastisk ud, men han bliver en mand, vi skal regne med i den kommende sæson, uden tvivl.
Benzema så decideret skidt ud mod A.C. Milan. Jeg har min frygt for, om han mon er på vej væk fra klubben, for han lignede en, der slet ikke gad den dag.

Det ser ud til, at vi har en fornuftig bænk, og det er jo svært ikke at være dybt imponeret over Jesé og Cherysev. Rafa har tydeligvis tænkt sig at gøre brug af hele truppen i år - det bliver en gevinst!
Jeg er dog fuldstændig enig med en af de spanske journalister, som udtalte, at hvis Modric bliver skadet, så står vi med det samme problem som sidste år. Den har jeg ikke en løsning på, ud over at købe en stjerne 8'er, som er på Modric niveau.

Jeg kan kun udtrykke min dybeste uenighed vedr. Isco. Her er jeg på stort set alle mediers side, vedr. Isco. Klart holdets dirigent i offensiven og det endda uanset om han spiller på 10´eren eller på fløjen.
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #377 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2015-2016
Det ændre ikke på præmissen, Neye. Om du vil det eller ej :-)

Det kan ikke overraske, men jeg kan godt forstå, at det kan forarge.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #378 af Pelle

Neye skrev:

Pelle skrev: Efter en uge i skyggen har jeg naturligvis siddet og fulgt lidt med på forummet, og jeg er godt nok uenig med nogle stykker af jer ang. Spillernes præstationer i pre-season.

Jeg kan kun udtrykke min dybeste uenighed vedr. Isco. Her er jeg på stort set alle mediers side, vedr. Isco. Klart holdets dirigent i offensiven og det endda uanset om han spiller på 10´eren eller på fløjen.

Det kommer ikke bag på mig, at du er. Men med al respekt, så er du heller ikke objektiv, når du diskuterer Isco. Det virker ikke som om, at du ser hans fejl og mangler. Som i den grad blev udstillet mod især A.C. Milan.

Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #379 af Neye

Pelle skrev: Det kommer ikke bag på mig, at du er. Men med al respekt, så er du heller ikke objektiv, når du diskuterer Isco. Det virker ikke som om, at du ser hans fejl og mangler. Som i den grad blev udstillet mod især A.C. Milan.

Jeg tror nu ikke jeg er alene med mit synspunkt. Alle medier er sådan set enig med mig om han har gjort det bedst og mod Inter blev han endda kåret som "man of the match". Så det handler ikke alene om min subjektive mening om Isco men en konsensus om, at han har gjort det bedst og det skaber problemer for træneren.

EDIT: Hov fandt lige den her på as

as.com/diarioas/2015/08/01/english/1438453612_987020.html
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #380 af Pelle

Neye skrev:

Pelle skrev: Det kommer ikke bag på mig, at du er. Men med al respekt, så er du heller ikke objektiv, når du diskuterer Isco. Det virker ikke som om, at du ser hans fejl og mangler. Som i den grad blev udstillet mod især A.C. Milan.

Jeg tror nu ikke jeg er alene med mit synspunkt. Alle medier er sådan set enig med mig og mod Inter blev han kåret som "man of the match". Så det handler ikke alene om min subjektive mening om Isco

EDIT: Hov fandt lige den her på as

as.com/diarioas/2015/08/01/english/1438453612_987020.html

Hvis han blev kåret som MoM mod Inter, så siger det vist det hele. Jeg er bare slet og ret uenig - Isco var ikke god mod Milan-holdene. Det handler om øjnene, der ser. Og mine så en mand, der var decideret langsom frem ad banen, og som stoppede mange omstillinger og egentlig også mistede mange bolde. Som skrevet - det gjorde sig især gældende mod A.C. Milan.

Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #381 af Neye

Pelle skrev: Hvis han blev kåret som MoM mod Inter, så siger det vist det hele. Jeg er bare slet og ret uenig - Isco var ikke god mod Milan-holdene. Det handler om øjnene, der ser. Og mine så en mand, der var decideret langsom frem ad banen, og som stoppede mange omstillinger og egentlig også mistede mange bolde. Som skrevet - det gjorde sig især gældende mod A.C. Milan.

Vi bliver ikke enige. Har svært ved at få øje på noget der kunne danne konsensus at debattere ud fra. Så her er det vist bedst bare at konstatere en enighed om uenigheden :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle
Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #382 af Neye

Daniel skrev: Hvis Real Madrid sælger Bale, vil Real Madrid købe en anden verdensstjerne. Det er præmissen. Reus eller Hazard. Det er lige meget. Isco og James skal stadig kæmpe om den sidste offensive plads.

Men som du er inde på, så kan det også løses ved, at Benzema afhændes til Arsenal.

Det bliver i hvert fald ikke løst ved et salg af Bale. Tværtimod.

Sprit ny udmelding

Arsenal set aside 65M for Benzema raid

as.com/diarioas/2015/08/02/english/1438508527_549621.html

Emnet er blevet låst.
11 år 1 uge siden #383 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2015-2016
Det er en OK pose penge for Benzema og skal dette transfervindue minde om de foregående, så skal Real Madrid også sælge en "stjerne" (Higuain, Özil, Di María). Det giver mening.
Emnet er blevet låst.
  • Juzizu
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 uge siden #384 af Juzizu
Besvaret af Juzizu på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg vil give Pelle ret i at Isco stort set i hver kamp varmer bolden lidt for meget i visse situationer og tit medføre det til at en kontra bliver ødelagt - der kunne have ført til en stor chance. Det er et problem og forhåbentligt er det noget Benitez vil forbedre. Når jeg tænker tilbage på de vanvittige kontra mål Vi lavede for et par sæsoner siden, så må Isco blive bedre til at slippe bolden hurtigere. Han er jo så bare en spiller der elsker at spille i små rum og varme bolden så han rigtig kan udfolde sig.

Jeg synes dog at det er fortjent at Isco er blevet kåret til vores bedste spiller, da han stort set hver gang har bolden (undtagen på de omtalte omstillinger) skaber noget og er farlig. Jeg synes at holdet har vist positive takter, men som en bruger nævner får Vi et problem hvis Modric igen bliver skadet. Jeg håber på og tror at Benitez har styr på det og at vi får købt en god gardering til den plads, samt en fin angriber.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum