Sæsonen 2015-2016
Jeg er enig i at der er for langt mellem de gode perioder og at Bale generelt skal løfte sit spil og ikke mindst finde sin plads + genopbygge troen på sig selv.
Men at påstå at målet giver sig selv og er forventeligt, det skriger til himlen. Sat på spidsen kan ikke se andre i truppen lave dette mål, hvis erobringen havde været i den anden side, så er Ronaldo (han havde i hver fald forsøgt) og Jese været muligheder.
Det kræver at spilleren har farten til at erobre bolden, ønsket om at score mål, kvaliteten til at bringe forsvaren på bagkant og så et pænt riv.. det må udelukke de fleste
Bale har været katastrofal i sidste sæson. Det tror jeg, at vi alle er enige om. Bale skal i den grad løfte sit spil i den kommende sæson, ellers må han sælges. Det forventer jeg også, at alle er enige om.
Men det er altså ok, selv for Jer, der virkelig ikke bryder sig om manden - Jimmy, Brylle, Dios, Roesen, Neye, Sahinovic, og hvem der nu ellers er - at rose ham for de gode aktioner, han trods alt har. Han scorede i dag et fint mål på tvivlsomt målmandsspil. Men han skabte målet selv, og det vil han da også kunne gøre i La Liga. Kom nu med bare lidt optimisme og så stop med at hate på ham konstant, det er seriøst ved at være en smule latterligt. Vi er jo alle enige om, at han skal vise noget nu. Men derfor behøver man ikke læse stolpe op og stolpe ned om, hvor ringe Bale er konstant. Den synes jeg, at i bør tænke lidt over :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Og hvori er det nu lige forskellen på Bale og Ronaldo så er? Ronaldo gør da også netop kun, hvad han skal - score mål. Hans deltagelse i spillet er ligeså meget til grin som Bales. Men havde Ronaldo nu scoret, så havde det været fantastisk, han var på vej i topform, en mand man kan regne med i næste sæson, osv. Men når det er Bale, så er han stadig bare en inkompetent abe, der skal tage tilbage til PL. Det er ved at på grænsen til det sørgelige med den her hetz.
Kunne Bale overtage Ronaldos rolle som målscorer, så er det fint for mig. Ingen af dem bliver nogensinde gode til at være med i det opbyggende spil, det må vi bare acceptere.
Nu er jeg på ingen måder bedste venner med Ronaldo, men skal vi ikke være enige om, at han trods alt har lidt at løbe på ift. dårlige kontra gode præstationer i Real Madrid trøjen? Altså vi taler her om Real Madrid's all time topscorer inden September måned er omme på blot 5 sæsoner og nogle uger. Hvis man først vil måle Ronaldo's præstationer med Bale's, så skal du få alvor se kritik af Bale!
Ingen af dem er gode i det opbyggende spil. Derimod er Ronaldo en hjernedød målscorer, hvor Bale ikke engang er i top 3 i Real Madrid, og top 10 i Europa, hvis man ser på sidste års stats.
Jeg er enig i, at nogle brugere herinde ville skrive positivt om Ronaldo, hvis det omvendte scenarie skulle være sket, men det gør det jo ikke mere rigtigt? Derimod er kritikken rigtig i situationen. Selvfølgelig er det godt lavet af Bale. Han snupper bolden, accelerere og scorer. Det er her man for alvor kan se de rene tal ikke rigtig holder. For analysere man målet, så er der ingen tvivl om, at det er et kæmpe målmandsdrop, og faktisk halv dårligt afsluttet ift. hvor stor chancen er. 1 mod 1 eller 2 mod 2 bestemmer man selv, men det tæller i bogen ligesom målet i VM finalen gjorde, men det holder jo bare ikke helt. Han skal selvfølgelig have ros for selve "opspillet" til målet, men udførelsen var jo på ingen måder god.
Men mener du da ikke at Bale skal have kritik for hans kamp idag? Synes du ikke det er vanvittigt skræmmende, at han kun kommer til 1 åben målchance eller kun har 2 gode/afgørende aktioner i kampen? Hans hovedstød og målet. Og du ved, at jeg havde skrevet præcis det samme, hvis det var om Ronaldo, så tør den ikke af på mig :)
Det her er jo ikke Illarramendi kritik, hvor man forventer noget helt andet end hvad spilleren er. Man har set 2-4 min. youtube-videoer, og har læst, at han ville være den nye Alonso. Man bliver skuffet, fordi han ikke slår de lange diagonal bolde frem i banen, og man dermed kun bedømmer ham udfra Alonso's kvaliter.
Vi taler her om en spiller som vitterligt ikke spiller godt. Vi er meget uenige om hans første sæson, men godkendt var den helt sikkert. Problemet for mig opstår, når han i hans 2. sæson viser samme spil som i første sæson bare uden mål. Et endnu større problem opstår, når han gør præcis det samme i hans trejde sæson. Det er ikke længere en tilfældighed, men en meget overvurderer spiller IMO. Man har set det før, og det er nok ikke sidste gang. Nuvel, så passer hans stil meget bedre til det engelske spil, men nogle spillere overpræstere bare i en længere periode. Di María f.eks..!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Hvis nu du havde fulgt lidt med...;-)
Så ville du vide at jeg i den grad har kritiseret Ronaldo for -ligesom Bale- ikke at engagere sig nok i resten af spillet. Jeg kritisere Bale fordi han falder igennem på så mange områder. Men værst af alt, på det som der forventes af ham; målene.
Den eneste forskel på Bale og Ronaldo (groft sagt) er at Ronaldo er langt mere effektiv foran kassen, han scorer langt flere mål, hvor Bale simpelthen brænder alt for ofte. Det mener jeg er tungen på vægtskålen, for du har helt ret i at "resten" af spillet er de slet ikke på niveau med så mange andre.
Når jeg siger at det forventes at Bale scorer på sådan en chance han scorer på idag, er det jo ikke nødvendigvis givet at han gør det. Det er netop det jeg anfægter med min kritik.
Når vi taler Bale og Ronaldo, så taler vi om målscorer. Det forventes at de scorer på de større chancer samt for skabt noget for dem selv. Som f.eks. idag, Bale tager løbet, modtager bolden og bom; han scorer. Det skete idag, men netop den størrelse chance som idag, har Bales tid i Real Madrid vist, at han kun scorer på i 1 ud af 3 forsøg.
Så med en spiller som "kun" har til opgave at dukke op og score et afgørende mål for holdet, så fejler Bale bigtime, det gør Ronaldo ingenlunde.
Jeg mener ikke Bale er en "inkompetent abe", men du har ret i at han bør tage tilbage til PrL der vil han få stor succes.
For min skyld kunne Nacho overtage tronen som målsluger for Real Madrid. Det er komplet ligegyldigt i denne sammenhæng. For min skyld kunne vi sælge begge til næste sommer og bygge spillet op omkring holdet istedet for enkelte spillere. Ronaldo har dog vidst sig for kampafgørende til at det vil være klogt at skille sig af med ham allerede nu.
Pelle, lad vær med at lægge ord i min mund og antage en hel masse. Så kan du diskutere med dig selv hvis du alligevel føler trang til at tale for dine meddebatører.
Jeg er her stadig XOXO
Ved du også kræver mere af Ronaldo eller ufrivilligt prøver at acceptere at han "blot" er supermålscorer. Men jeg synes personligt stadig din retorik omkring Bale er småt uklædelig (eller i hver fald meget negativ), set i forhold til hvor høj kvalitet dine indlæg generelt besidder (altså efter min opfattelse)
2:18 skrev: @ Jimmy
Jeg er enig i at der er for langt mellem de gode perioder og at Bale generelt skal løfte sit spil og ikke mindst finde sin plads + genopbygge troen på sig selv.
Men at påstå at målet giver sig selv og er forventeligt, det skriger til himlen. Sat på spidsen kan ikke se andre i truppen lave dette mål, hvis erobringen havde været i den anden side, så er Ronaldo (han havde i hver fald forsøgt) og Jese været muligheder.
Det kræver at spilleren har farten til at erobre bolden, ønsket om at score mål, kvaliteten til at bringe forsvaren på bagkant og så et pænt riv.. det må udelukke de fleste
Lige nøjagtig det udelukker nemlig de fleste. Men i Bale og Ronaldo har vi netop de to spillere som kan og skal scorer på den slags chancer. Tror du misforstod mig, for jeg er helt enig i, at man ikke kan forvente en Modric, Kroos eller Isco scorer på sådan en chance.:)
Jeg kritisere ikke Bales mål. Jeg synes han gør sin opgave.
Jeg er her stadig XOXO
- Johnson
- Gæst
-
Det ville selvfølgelig betyde at han ikke ville score nær så mange mål fordi han skulle spille længere tilbage på banen, men holdet vil få mest ud af ham. Det kommer selvfølgelig ikke til at ske at Bale bliver trukket tilbage på banen fordi Real Madrid er mere et cirkus end en fodboldklub så længe Florentino Perez har magten
OK, hvis det er forventningsniveauet, så er det jo svært ikke at skuffe
Jeg kan faktisk godt lide Bale, jeg synes at han er en sympatisk fyr og jeg ''hater'' (hader at bruge ordet i en dansk sammenhæng) ikke på ham, men man kan ikke komme udenom at han kommer til at få en ligeså elendig sæson som han havde sidste sæson. Hans spil indikere tydeligt, at det ikke er blevet forbedret, og der er heller ikke tegn på at det har muligheden for at blive forbedret og det ændre et målmandsdrop altså ikke noget på.
Havde han f.eks. kommet til en helvedes masse chancer, indgået i forskellige kombinationer osv. men ikke formåede at score, så ville jeg da være optimistisk, fordi så ville det kun være det sidste som manglede, nemlig skarpheden foran målet.
Florentino Pérez
Johnson skrev: Den største katastrofe er vel egentlig at Bale skal spille på en plads han tydeligvis ikke mestrer. Jeg tror hans imponerende fysik ville komme til sin ret hvis han blev trukket længere tilbage på banen. Hvis han spillede på den plads hvor Di Maria spillede i sin sidste sæson ville vi få gavn af hans fart både fremad banen og i tilbageløb. Han kunne også være en trussel på indlæg fordi han ville kunne løbe ind i feltet med høj fart, fremfor bare at stå derinde i forvejen.
Det ville selvfølgelig betyde at han ikke ville score nær så mange mål fordi han skulle spille længere tilbage på banen, men holdet vil få mest ud af ham. Det kommer selvfølgelig ikke til at ske at Bale bliver trukket tilbage på banen fordi Real Madrid er mere et cirkus end en fodboldklub så længe Florentino Perez har magten
Det ville også være tåbeligt IMO. Vi har rigeligt med folk der kan spille centralt.
Folk er nødt til at se i øjenene at Bale er fejlcastet. Ikke i forhold til Perez Galactico-ide. Men i forhold til hvad der gavner holdet mest.
Jeg er her stadig XOXO
Dios skrev: Pelle skrev:
Og hvori er det nu lige forskellen på Bale og Ronaldo så er? Ronaldo gør da også netop kun, hvad han skal - score mål. Hans deltagelse i spillet er ligeså meget til grin som Bales. Men havde Ronaldo nu scoret, så havde det været fantastisk, han var på vej i topform, en mand man kan regne med i næste sæson, osv. Men når det er Bale, så er han stadig bare en inkompetent abe, der skal tage tilbage til PL. Det er ved at på grænsen til det sørgelige med den her hetz.
Kunne Bale overtage Ronaldos rolle som målscorer, så er det fint for mig. Ingen af dem bliver nogensinde gode til at være med i det opbyggende spil, det må vi bare acceptere.
Nu er jeg på ingen måder bedste venner med Ronaldo, men skal vi ikke være enige om, at han trods alt har lidt at løbe på ift. dårlige kontra gode præstationer i Real Madrid trøjen? Altså vi taler her om Real Madrid's all time topscorer inden September måned er omme på blot 5 sæsoner og nogle uger. Hvis man først vil måle Ronaldo's præstationer med Bale's, så skal du få alvor se kritik af Bale!
Ingen af dem er gode i det opbyggende spil. Derimod er Ronaldo en hjernedød målscorer, hvor Bale ikke engang er i top 3 i Real Madrid, og top 10 i Europa, hvis man ser på sidste års stats.
Jeg er enig i, at nogle brugere herinde ville skrive positivt om Ronaldo, hvis det omvendte scenarie skulle være sket, men det gør det jo ikke mere rigtigt? Derimod er kritikken rigtig i situationen. Selvfølgelig er det godt lavet af Bale. Han snupper bolden, accelerere og scorer. Det er her man for alvor kan se de rene tal ikke rigtig holder. For analysere man målet, så er der ingen tvivl om, at det er et kæmpe målmandsdrop, og faktisk halv dårligt afsluttet ift. hvor stor chancen er. 1 mod 1 eller 2 mod 2 bestemmer man selv, men det tæller i bogen ligesom målet i VM finalen gjorde, men det holder jo bare ikke helt. Han skal selvfølgelig have ros for selve "opspillet" til målet, men udførelsen var jo på ingen måder god.
Men mener du da ikke at Bale skal have kritik for hans kamp idag? Synes du ikke det er vanvittigt skræmmende, at han kun kommer til 1 åben målchance eller kun har 2 gode/afgørende aktioner i kampen? Hans hovedstød og målet. Og du ved, at jeg havde skrevet præcis det samme, hvis det var om Ronaldo, så tør den ikke af på mig :)
Det her er jo ikke Illarramendi kritik, hvor man forventer noget helt andet end hvad spilleren er. Man har set 2-4 min. youtube-videoer, og har læst, at han ville være den nye Alonso. Man bliver skuffet, fordi han ikke slår de lange diagonal bolde frem i banen, og man dermed kun bedømmer ham udfra Alonso's kvaliter.
Vi taler her om en spiller som vitterligt ikke spiller godt. Vi er meget uenige om hans første sæson, men godkendt var den helt sikkert. Problemet for mig opstår, når han i hans 2. sæson viser samme spil som i første sæson bare uden mål. Et endnu større problem opstår, når han gør præcis det samme i hans trejde sæson. Det er ikke længere en tilfældighed, men en meget overvurderer spiller IMO. Man har set det før, og det er nok ikke sidste gang. Nuvel, så passer hans stil meget bedre til det engelske spil, men nogle spillere overpræstere bare i en længere periode. Di María f.eks..!
Det vár heldigt, at du lige lavede et tillæg til din oprindelige tekst her - nu nærmer vi os hinanden ;-)
Men! Hvis du læser det som om, at jeg sammenligner Bale og Ronaldo, så må jeg bede dig gå tilbage og læse mit indlæg en gang til. For det er slet ikke det, jeg gør. At sammenligne Bale med manden, der bliver all-time topscorer på 5 sæsoner vil være dybt useriøst. Men jeg kunne godt tænke mig at se Bale overtage den rolle. Altså rollen som målscorer, hvor man ikke behøver være vanvittig i det opbyggende spil.
Problemet opstår for mig, når spilleren gør noget godt, men i alligevel tager de pessimistiske briller på. Altså på dette forum kan Bale ikke vinde. Og det er dét, der er galt i det her billede. Selv når han gør noget rigtigt, som f.eks. at score i dag, er der dårlig stemning.
"Han gjorde bare, hvad man kunne forvente"
"Det var et målmands-drop"
Istedet for at fokusere på de gode ting. Bale fik scoret! Det kan forhåbentlig styrke hans skrantende selvtillid, og det kan måske endda bevirke, at vi får en oplagt og produktiv Bale at se, når ligaen skydes igang lige om lidt. Det er seriøst deprimerende at skulle læse de her indlæg fra jer hele tiden om, hvor dårlig Bale er, og bla bla bla. Vi er allesammen enige ffs! Han havde en elendig 2. Sæson, men han ser ikke ud til at skulle nogle steder, så lad os da for pokker se, hvad han får ud af sin 3. Sæson, istedet for at skrive det samme gylle igen og igen. Det er trættende.
Ja, jeg er udmærket klar over, at du havde skrevet det samme om Ronaldo, hvis han havde lavet det mål i dag. Men du ved ligeså godt som mig, at det ikke gør sig gældende for alle de brugere, som har travlt med Bale-hetzen. Og det er fandme hyklerisk!
Jeg synes, at Bale skal oppe sit spil. Jeg synes ikke, at det er noget, man behøver at konstatere på et simpelt forum 5-10 gange om dagen. Så må man simpelthen grave dybere i sit Real Madrid-kartotek, så man kan drøfte andre ting end hvor ringe Bale er!
"Maybe they hate me because I'm too good."
2:18 skrev: @ Jimmy
OK, hvis det er forventningsniveauet, så er det jo svært ikke at skuffe
Bør man forvente andet? Jeg mener det er netop sådan en chance du er heldig at få i en meget vigtig kamp. Den skal vel ind i kassen når vi har med verdens to dyreste målslugere at gøre. Det skal den ihvertfald efter min overbevisning.
Men lad os bare lade den ligge:)
Jeg er her stadig XOXO