Tiltag til Madridista.dk

• Torben
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 uger siden #1333 af Torben
Besvaret af Torben på emne Tiltag til Madridista.dk

Steen skrev: ... jeg synes at man skal bevare tælleren. Det er især nyttigt for nye bruger, som får et forhåndsindtryk af de forskellige brugere...

Vi har muligheden for at aktivere en "karma"-funktion på forumet. Det fungerer ved at man kan give andre brugere plus eller minus (man kan ikke justere sin egen karma). For at det ikke går amok, er det indbygget i funktionen at der skal gå 6 timer fra du har justeret et point (ligegyldigt på hvilken bruger) til du kan gøre det igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 uger siden #1334 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Tiltag til Madridista.dk

Torben skrev:

Steen skrev: ... jeg synes at man skal bevare tælleren. Det er især nyttigt for nye bruger, som får et forhåndsindtryk af de forskellige brugere...

Vi har muligheden for at aktivere en "karma"-funktion på forumet. Det fungerer ved at man kan give andre brugere plus eller minus (man kan ikke justere sin egen karma). For at det ikke går amok, er det indbygget i funktionen at der skal gå 6 timer fra du har justeret et point (ligegyldigt på hvilken bruger) til du kan gøre det igen.

Ok, det lyder klart som en bedre ide og rammer også noget af det jeg havde i tankerne. AKTIVER og mange tak :-)

Har valgt at takke af på forum!

13 år 2 uger siden #1335 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Tiltag til Madridista.dk
Kommer det ikke til at virke forbavsende meget som den "Nej tak"-funktion, der blev foreslået for et lille stykke tid siden?

Kan vi ikke iscenesætte en eller anden form for afstemning om hvorvidt TAK-visningen skal have sit indtog igen eller ej? Så kan vi lade demokratiet råde ;)

(man kunne også bare oprette en internet afstemning, hvis der er for meget bøvl med at oprette en her)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 2 uger siden #1336 af Dios
Besvaret af Dios på emne Tiltag til Madridista.dk
Hvad er det helt specifikt der er i vejen med tak funktionen siden den skulle fjernes? Jeg forstår udmærket godt, at den ikke skal misbruges, men bliver den misbrugt, så er det vel ikke sværere og advare personen, og gør personen det igen, så er det ud. For mit vedkommende er en advarsel også lige lovlig diplomatisk, for giver du så mange tak i streg, så kan det kun være én og samme person som giver de tak.

Det burde også være muligt og nemt, og deaktivere brugerens aktivitet på forummet, hvis brugeren bliver bannet. Altså alle brugerens indlæg, tak etc. ikke længere vil være tilgængelig på forummet efter en banning.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 2 uger siden #1337 af Hugol
Man kunne eventuelt blande det lidt, få tak "antal" funktionen tilbage men ha et bestemt antal tak man kan give i løbet af dagen/ugen.
Også tilfører en synes godt om/synes ikke godt om.. På en eller anden måde kunne jeg godt tænke mig at man havde denne synes ikke godt om funktion, eller karma funktionen som Torben har talt om længere nede. Det er en anden måde at være kritisk på og man behøver nødvendigvis ikke at svarer tilbage på et indlæg som man synes er skidt.

Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Hugol.

13 år 2 uger siden #1338 af Dios
Besvaret af Dios på emne Tiltag til Madridista.dk

Hugol skrev: Man kunne eventuelt blande det lidt, få tak "antal" funktionen tilbage men ha et bestemt antal tak man kan give i løbet af dagen/ugen.
Også tilfører en synes godt om/synes ikke godt om.. På en eller anden måde kunne jeg godt tænke mig at man havde denne synes ikke godt om funktion, eller karma funktionen som Torben har talt om længere nede. Det er en anden måde at være kritisk på og man behøver nødvendigvis ikke at svarer tilbage på et indlæg som man synes er skidt.

Men var det netop ikke den funktion som tak knappen havde? Jeg synes ihvertfald man er sluppet for de ligegyldige indlæg som jeg er enig, og man nu i stedet er blevet mere konkret i indlæggene.

En "synes ikke godt om" funktion, vil blot vende det hele til noget negativt. Uenighed skaber en god debat, og det skal ikke vendes til noget negativt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Dios.

13 år 2 uger siden #1339 af Hugol

Dios skrev:

Hugol skrev: Man kunne eventuelt blande det lidt, få tak "antal" funktionen tilbage men ha et bestemt antal tak man kan give i løbet af dagen/ugen.

Men var det netop ikke den funktion som tak knappen havde? Jeg synes ihvertfald man er sluppet for de ligegyldige indlæg som jeg er enig, og man nu i stedet er blevet mere konkret i indlæggene.

En "synes ikke godt om" funktion, vil blot vende det hele til noget negativt. Uenighed skaber en god debat, og det skal ikke vendes til noget negativt.

Hvis vi tager Torbens forslag så er det ikke samme funktion, det er mere kontrolleret. Jeg vil gerne se en test af den hvert fald.

• Torben
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 uger siden #1340 af Torben
Besvaret af Torben på emne Tiltag til Madridista.dk
Jeg forstår ikke behovet. Det indtryk nye brugere skal have, burde de kunne se ud fra debatindlæggene og ikke ud fra en eller anden pointbedømmelse.

Tak-funktionen er nu degraderet til en "Jeg er enig"-funktion, som jeg godt kan se det fornuftige i.

Karma-funktionen synes jeg heller ikke er super, da den er en bedømmelse af personen og ikke det enkelte indlæg. Det skal siges at karma ikke kan gå i negativ – den går kun til "0". Men igen, hvad er formålet med at give hinanden point?

Og jeg synes slet ikke om en "Nej tak"-funktion på indlæg, som de har på EB.dk's nationen. Det ender hurtigt i ubrugelige meta-diskussioner om hvorfor folk bedømmer et indlæg negativt...

13 år 2 uger siden #1341 af Hugol
For mig er en jeg er enig funktion ligegyldig da folk næppe sidder og checker sineindlæg igennem for at se om de er enige. Kunne kun forestille mig Dario Gomez gøre dette.

13 år 2 uger siden #1342 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Tiltag til Madridista.dk
"Tak"-funktionens tidligere konsekvenser (én positiv og to negative).

Den positive konsekvens

1. Et godt indlæg havde mulighed for at blive hyldet.

De negative konsekvenser

1. Ens indre narcissist havde mulighed for at blive hyldet ved et "tak" og dette havde visse brugere - jeg udelukker ikke mig selv - svært ved at håndtere.

2. Misbrug af funktionen, og det ER set!

"Tak"-funktionens nuværende konsekvens (én positiv og INGEN negative):

1. Et godt enkeltstående indlæg har nu mulighed for at blive hyldet, og vi, der tit og ofte læser debatterne herinde, har stor mulighed for at vide, hvem der nyder stor anseelse, hvorfor et "taks" egentlige funktion (endelig) kommer til sin ret.

Der er trods alt en grund til, at den er blevet fjernet. Voldtægt af madridista.dk's funktioner kommer naturligvis til debat, og i denne henseende er det fundet overvejende relevant (blot) at hylde et godt indlæg, og det er absolut givtigt på sigt. Jeg begræder ikke funktionens "død", tværtimod, ligesom jeg heller ikke er henrykt over det senmoderne samfunds nye idealer, men jeg kan se, at netop dét deler vandene. Det er øjensynligt vigtigt at kunne sidde højest på piedestalen og sige: "Se mig, se mig, se mig".

Jeg glæder mig i øvrigt til PB-funktionen ser dagens lys på madridista.dk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

13 år 2 uger siden #1343 af Hugol
Ja der er jo åbenlyst der er positive og negative konsekvenser ved alle ting, men hvorfor forhindrer en ting fordi Brian H skal ødelægge det. Brian H er ikke engang madrid fan, han er en person som tidl har vandret fra forum til forum for kun at ødelægge.

Anyway, det undrer mig at folk ikke tænker i udvikling angående de her funktioner, uanset hvad det går hen og bliver til. Hvis Madridista.dk på en eller anden måde kunne kåre en årets bruger (som giver en trøje) så er det da denne her vej vi skal gå.

13 år 2 uger siden #1344 af BBB
Besvaret af BBB på emne Tiltag til Madridista.dk

Hugol skrev: Hvis Madridista.dk på en eller anden måde kunne kåre en årets bruger (som giver en trøje) så er det da denne her vej vi skal gå.

Hold da op, så hellere noget i stil med årets tiltag her på siden, og så give alle trøjerne til Torben de næste mange år for at have opfundet PB - når de kommer :p

Jeg må indrømme, at jeg tænder på likes og tak, men nogle gange er det de underligste ting som de bliver givet for. Indlægget skal normalt være velskrevet, men uden for dybe overvejelser og/eller meget bombastisk for at få et tak. Hvis jeg skal være hudløst ærlig (på et anonymt forum), så brugte jeg tak til at se hvor stor en 'idiot' en person var. Hvis man får et tak for et indlæg, så har det et eller andet sted været brugbart enten til at starte en debat, komme med gode input eller bekræfte andre i deres påstande (ved at man fx har skrevet præcis det samme som dem), men alle de indlæg man ikke har fået tak for har på den måde ikke betydet noget. Som eksempel har jeg fået et tak for ca. hvert tredje indlæg - det fortæller jeg i hvert fald mig selv når mit selvværd skal have et boost og heldigvis kan det ikke tjekkes - så ca. 66% af alle mine indlæg har ikke været værdige, behjælpelige e.l.. Derfor anser jeg mig selv som værende ca. 33% debattør-geni og 66% idiot.

Det er noget af det jeg har hygget mig med når jeg har set mit eller jeres navne, antal posts og antal tak, men det kan jeg desværre ikke længere. Der er også andre ting, men en enkelt tilståelse må vist gøre det for i aften.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum