Sæsonen 2015-2016 - II
Sebberg skrev: www.goal.com/en/news/1716/champions-leag...s-time-ronaldo-gives
Artikel om Ronaldos hånlige frisparksstatistik. Hvad der er endnu værre, og som ikke fremgår af artiklen, er, at de sidste tre frispark, som man refererer til, er mod Bayern, Eibar og Espanyol. Og kan i huske dem?
Bayern: Under muren. Flot.
Eibar: Kæmpe målmandsdrop
Espanyol: Fint sparket, men klart et bold, som målmanden skal tage
Vi skal altså over to sæsoner tilbage, før han har sparket et frispark i mål, hvor man faktisk kan tage hatten af for ham. Det er simpelthen en skandale, at den mand stadig sparker frispark. Vi har så mange andre dygtige fodboldspiller, der helt sikkert kunne have en bedre ratio. Jeg tør i hvert fald godt æde min hat på, at både Kroos, Ramos, Modric og næsten også Benzema ville klare det bedre, for ikke at tale om, at man da godt kunne give enten James eller Bale chancen i den side aswell.
Det, der irriterer mig mest, er at han ikke 'anerkender' dette. Han fortsætter tilsyneladende sin 'frisparksstil', hvor han tyrer bolden ind i muren, selv umiddelbart udenfor feltet i stedet for at prøve at føle den over. Jeg synes virkelig, at hele det her frisparkscirkus er ÉN lille ting, der repræsenterer hele det problem, som jeg ser i Ronaldos rolle i den her klub. Se bare i Man Utd. Rooney brænder et par straffe og bum, nu tager Mata dem.
James og Bale har jo været skadet, for ellers havde de taget nogle af de frispark mod fx PSG.
Men ja klart! Det må være dér Cristiano har mistet med alderen ;-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
1. Bale
2. James
3. Ramos
4. Kroos
5. Modric
6. Isco
7. Alle andre spillere (inklusiv målmænd) undtagen Ronaldo
8. Rafael Benitez
9. Ronaldo
Raul7-2880 skrev: Frisparks rækkefølgen:
1. Bale
2. James
3. Ramos
4. Kroos
5. Modric
6. Isco
8. Rafael Benitez
9. Ronaldo
Blev nød til at give dig en tak for den. Kunne ikke lade være med at smile.
As skriver selv: as.com/diarioas/2015/10/23/english/1445590857_304344.html hvor mange flere skader Real har haft denne sæson indtil nu, og jeg synes Benitez har gjort det rigtig godt indtil videre, og man sidder ikke med samme bange følelse af at holdet snart lukker et mål ind igen.
- Storken
- Gæst
-
HHB65 skrev: En anden ting jeg lige studsede over i dag i pressen er de fortsatte artikler omkring Benitez. Nogle roser som berettiget den utrolig flotte defensiv, mens andre som denne as.com/diarioas/2015/10/22/english/1445521533_635325.html fokuserer på at der er scoret en del færre mål en under Ancelotti.
As skriver selv: as.com/diarioas/2015/10/23/english/1445590857_304344.html hvor mange flere skader Real har haft denne sæson indtil nu, og jeg synes Benitez har gjort det rigtig godt indtil videre, og man sidder ikke med samme bange følelse af at holdet snart lukker et mål ind igen.
For tophold er det at indkassere færre mål væsentligt mere værdifuldt end at score tilsvarende flere mål. Jeg har regnet mig frem til, at Real Madrid ville have samme gavn af 0,3 færre indkasserede mål per kamp, som de har af 0,5 mål flere scorede. Jeg tager udgangspunkt i deres historiske målsnit på omkring 3 mål scoret og 1 mål indkasseret per kamp. Derudover får Real Madrid omkring 2,85 point per kamp, når de laver et clean sheet. Det kan altså godt betale sig at holde nullet.
Storken skrev:
HHB65 skrev: En anden ting jeg lige studsede over i dag i pressen er de fortsatte artikler omkring Benitez. Nogle roser som berettiget den utrolig flotte defensiv, mens andre som denne as.com/diarioas/2015/10/22/english/1445521533_635325.html fokuserer på at der er scoret en del færre mål en under Ancelotti.
For tophold er det at indkassere færre mål væsentligt mere værdifuldt end at score tilsvarende flere mål. Jeg har regnet mig frem til, at Real Madrid ville have samme gavn af 0,3 færre indkasserede mål per kamp, som de har af 0,5 mål flere scorede. Jeg tager udgangspunkt i deres historiske målsnit på omkring 3 mål scoret og 1 mål indkasseret per kamp. Derudover får Real Madrid omkring 2,85 point per kamp, når de laver et clean sheet. Det kan altså godt betale sig at holde nullet.
Rart med lidt tal på og bekræfter mig i at holdet bliver stærkere end nogensinde til at vinde sølvtøj. Spændende sæson vi har gang i.
- KesseBM
- Gæst
-
Raul7-2880 skrev: Frisparks rækkefølgen:
1. Bale
2. James
3. Ramos
4. Kroos
5. Modric
6. Isco
8. Rafael Benitez
9. Ronaldo
Er fuldstændig enig, jeg er bare bange at portugiseren bliver svært fornærmet hvis han skal afgive sin rolle som frisparksskytte. Selvom det giver 100% mening at give den rolle til Bale eller James som er langt farligere på frispark.
Om det så er indbilskhed eller om det har noget på sig, det er svært at sige.
Lige da han ankom til Real Madrid sparkede han bolden hårdt med vristen, lige på, og det gav pote langt oftere. Så gik der nogle år og så ændrede han det til hvad vi ser idag, nemlig en hård inderside/vrist, der ofte har utrolig meget fart, men som sjældent kommer over eller forbi muren. Og som en anden bruger pointerede var de sidste to mål han scorede på frispark nærmere målmandsdrop end egentlige perler.
Men nu scorer han garanteret på frispark i weekenden. Og så kan vi ellers vente på han sparker yderligere 80-90 frispark i muren før han igen rammer målet. Det er en skam enten ham selv eller Benitez ikke prøver en anden skytte. For Ronaldo er så ualmindeligt dygtig til en masse andet på en fodboldbane, men frispark er ikke en af tingene længere.
DC19
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Pelle skrev: Hverken Bale, Benzema eller James er blevet klar til kampen i morgen. Lad os bare forberede os på pointtab. Forhelvede hvor er jeg deprimeret over de her latterlige skader!
Eller lade os forberede os på en sejr.
Hvorfor skulle dette hold ikke kunne vinde den kamp: Navas, Danilo, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Modric, Kroos, Isco, Cristiano Ronaldo, Jesé.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev:
Pelle skrev: Hverken Bale, Benzema eller James er blevet klar til kampen i morgen. Lad os bare forberede os på pointtab. Forhelvede hvor er jeg deprimeret over de her latterlige skader!
Hvorfor skulle dette hold ikke kunne vinde den kamp: Navas, Danilo, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Modric, Kroos, Isco, Cristiano Ronaldo, Jesé.
Fordi Celta har lukket 8 mål ind i deres 8 ligakampe. Samtidig har de scoret 17. Alt respekt for vores hold, men vores offensiv har ikke nok pondus uden så vitale spillere som de 3 ovennævnte. Ronaldo er så afhængig af især James og Benzema, han er ikke længere typen, der kan skabe noget selv. Jesé gjorde det fint mod PSG, men når den kamp skal gøres op, så var det jo ikke fordi vi vadede i chancer. Vi stod fantastisk defensivt - det kan man håbe på sker igen. Offensivt tror jeg dog vi får det mere end svært.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Pelle skrev:
Siempre Madrid skrev:
Fordi Celta har lukket 8 mål ind i deres 8 ligakampe. Samtidig har de scoret 17. Alt respekt for vores hold, men vores offensiv har ikke nok pondus uden så vitale spillere som de 3 ovennævnte. Ronaldo er så afhængig af især James og Benzema, han er ikke længere typen, der kan skabe noget selv. Jesé gjorde det fint mod PSG, men når den kamp skal gøres op, så var det jo ikke fordi vi vadede i chancer. Vi stod fantastisk defensivt - det kan man håbe på sker igen. Offensivt tror jeg dog vi får det mere end svært.
Den topper jeg med, at Real Madrid har lavet 18 mål og kun ladet to gå ind.
Du er lige på kanten af det naive, hvis du regner med, at vi i en udekamp skal vade i chancer mod Paris SG. Vi styrede spillet i lange perioder, kom frem til flere chancer, som faktisk burde være endt i scoring og det skete hovedsageligt som følge af en god organisation på holdet. Der er absolut ingen grund til, at Real Madrid ikke skulle kunne gentage det i morgen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.