Sæsonen 2015-2016 - II
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
- Platin bruger
Sebberg skrev: Hmm. Benzema skadet med landsholdet efter et mål, hvor det helt tragikomisk ser ud til, at det er Griezmann, der i jubelscenen hopper op på ryggen af Benzema, hvorefter de får overbalance. Var det dét, der skabte skaden? :/
røg vores eneste konsistente målscorer lige dér???????????? Så det alvorligt ud?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Real Madrid
- Platin bruger
- 7 sejre og 3 uafgjorte
- 24 mål (2.4) og 2 imod (0.20)
- Nummer 1 i La Liga og i gruppespillet CL
På papiret er det overbevisende. 2 mål imod i 10 kampe? - det troede jeg aldrig, jeg skulle være vidne til!
Spillet kan selvfølgelig forbedres, men ellers er jeg godt tilfreds.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Jeg kunne til gengæld godt tænke mig at se en statistik på, hvor mange chancer vores modstander har skabt i de første 10 kampe under Benitez vs. De første 10 kampe under Ancelottis sidste sæson.
Jeg er hvert fald langt fra imponeret.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Raul-Madrid
- Guld bruger
Hvis du så gerne vil sammenligne de to træner så kig på det spillermateriale Benitez har haft kontra det Ancelotti havde de første 10 kampe sidste sæson og derefter kig på point skaffet!
Jeg er glad og tilfreds med det han har formået med de spiller han har haft tilrådighed - vi har jo ikke spillet 1 kamp med 100% stærkeste opstilling siden første kamp i sæsonen ( hvis vi overhovedet gjorde det der ) Giv manden noget tid til at spille truppen og start 11eren sammen så er jeg sikker på vi nok skal shine til foråret hvor det virkelig gælder, ligenu skal vi "bare" følge med hvilket vi også gør med 1 plads i la liga og Chl.
RAUL!!!!
Pelle skrev: Er der nogen, der sådan for alvor er imponeret over vores defensiv under Benitez? I starten troede jeg, at vi så en markant forbedring. Men det gør vi jo ikke. Modstanderne kommer frem til ligeså mange chancer som tidligere, vi har blot en keeper i vanvittig form i øjeblikket. Mellemrummet mellem forsvar og midtbane er stadig - på trods af en storspillende Casemiro - ikke lukket. Vores backs efterlader stadig oceaner af plads bag dem, og de bliver ofte overløbet. Jeg synes, at statistikken omkring vores defensiv lyver. Den eneste grund til, at vi kun har lukket to mål ind i 10 kampe er pga. Navas. Han har ikke fået meget hjælp fra forsvaret.
Jeg kunne til gengæld godt tænke mig at se en statistik på, hvor mange chancer vores modstander har skabt i de første 10 kampe under Benitez vs. De første 10 kampe under Ancelottis sidste sæson.
Tal lyver aldrig, Pelle ;-) Vores forsvar har vel egenligt været europas bedste denne sæson. Vi vaklede til tider i går, men det tænker jeg personligt ikke så meget over, da vi havde en rusten Danilo og Nacho i forsvaret. Men det handler ikke kun om vores forsvarskæde, som jeg ser det. Strukturen er blevet bedre, så vi forsvarer bedre som hold.
Også hjælper det nok også, at Keylor vanvittig på stregen - men jeg synes bestemt at der en er fremgang i forhold til at forsvare!
Fondo_Sur skrev:
Pelle skrev: Er der nogen, der sådan for alvor er imponeret over vores defensiv under Benitez? I starten troede jeg, at vi så en markant forbedring. Men det gør vi jo ikke. Modstanderne kommer frem til ligeså mange chancer som tidligere, vi har blot en keeper i vanvittig form i øjeblikket. Mellemrummet mellem forsvar og midtbane er stadig - på trods af en storspillende Casemiro - ikke lukket. Vores backs efterlader stadig oceaner af plads bag dem, og de bliver ofte overløbet. Jeg synes, at statistikken omkring vores defensiv lyver. Den eneste grund til, at vi kun har lukket to mål ind i 10 kampe er pga. Navas. Han har ikke fået meget hjælp fra forsvaret.
Tal lyver aldrig, Pelle ;-) Vores forsvar har vel egenligt været europas bedste denne sæson. Vi vaklede til tider i går, men det tænker jeg personligt ikke så meget over, da vi havde en rusten Danilo og Nacho i forsvaret. Men det handler ikke kun om vores forsvarskæde, som jeg ser det. Strukturen er blevet bedre, så vi forsvarer bedre som hold.
Også hjælper det nok også, at Keylor vanvittig på stregen - men jeg synes bestemt at der en er fremgang i forhold til at forsvare!
Tal lyver da i den grad :-) Især omkring vores forsvar. Jeg synes, det er lidt vildt, at man vælger at se igennem fingre med alle er chancer, vi giver væk til upåagtede hold. Levante bør ikke kunne skabe så mange chancer mod os, som de gjorde i går. Og det er jo ikke små chancer?
Raul-Madrid. Skru lige ned for retorikken engang og så styr dig med alle de udråbstegn. Jeg er ovre Ancelotti, det har intet med det at gøre. Min påstand går på, at Benitez er en markant mere defensiv orienteret træner end Ancelotti er. Det mener jeg jo så, at man burde kunne spore i spillet. Men Benitez har ikke formået at få skabt det genpres, som jeg mener er essentielt for vores spil. Han formår heller ikke at lukke ned for modstanderne, når de rammer vores banehalvdel. Vores forsvar og midtbane er stadig for langt fra hinanden. Så kan du bebrejde vores skadeshelvede, men det ændrer jo ikke på det faktum, at det er den samme trup af spillere, som træner sammen hver dag og kender hinanden.
Jeg vil vente med, at bedømme spillet og spillerne til efter nytår, ellers vil jeg ikke lyde kvalmende som de fleste herinde efterhånden. Som fodbold fan behøver man selvfølgelig ikke at have spillet fodbold på et lidt højere plan end hygge bold som søndagen, men det hjælper i den grad for forståelsen af spillet. Jeg er efterhånden målløs.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Jeg kan egentlig ikke huske det, men haglede kritikken også ned over Ancelotti efter 3 måneder, fordi spillet ikke var specielt pænt? Jeg kan vitterligt ikke huske det, men det er jo nærmest ekstremt det her.
Jeg vil vente med, at bedømme spillet og spillerne til efter nytår, ellers vil jeg ikke lyde kvalmende som de fleste herinde efterhånden. Som fodbold fan behøver man selvfølgelig ikke at have spillet fodbold på et lidt højere plan end hygge bold som søndagen, men det hjælper i den grad for forståelsen af spillet. Jeg er efterhånden målløs.
Hvad er det, du er så målløs over? At jeg anfægter det postulat, at vores defensiv ikke er så fantastisk, som folk herinde forsøger at gøre det til. Hvis ikke der skal mere til, så skal du vist igang med at opsøge en krisepsykolog, Dios ;-)
Selvfølgelig kan vi ikke vurdere Benitez endnu. Og jeg er som sådan heller ikke utilfreds med ham eller det, han præsterer. Men vi kommer ikke uden om, at han er defensiv orienteret. Og det vil jeg mene, at man burde kunne spore en fremgang i, når der var spillet 3 måneder. Faktum er bare, at vi forærer sindssygt mange chancer væk.
Pelle skrev:
Dios skrev: Jeg kan egentlig ikke huske det, men haglede kritikken også ned over Ancelotti efter 3 måneder, fordi spillet ikke var specielt pænt? Jeg kan vitterligt ikke huske det, men det er jo nærmest ekstremt det her.
Hvad er det, du er så målløs over? At jeg anfægter det postulat, at vores defensiv ikke er så fantastisk, som folk herinde forsøger at gøre det til. Hvis ikke der skal mere til, så skal du vist igang med at opsøge en krisepsykolog, Dios ;-)
Selvfølgelig kan vi ikke vurdere Benitez endnu. Og jeg er som sådan heller ikke utilfreds med ham eller det, han præsterer. Men vi kommer ikke uden om, at han er defensiv orienteret. Og det vil jeg mene, at man burde kunne spore en fremgang i, når der var spillet 3 måneder. Faktum er bare, at vi forærer sindssygt mange chancer væk.
Jeg er målløs over du bliver ved. Jeg er målløs over, at du konsekvent vil se negativt på tingene, og konkludere alt udfra ingenting, selvom du gentagende gange modsiger dig selv. Efter hver kamp anfægter du noget, men hvis vi kommer helt ind til benet, så vil du alligevel ikke stå ved det, og først vurdere senere end alle dine indlæg ellers giver udtryk for.
Hvorfor er det du ikke bare kan give projektet tid? I mine øjne er det klart, at der på ingen måder er fremskridt i øjeblikket. Vi har jo endnu ikke haft 2 identiske opstillinger de seneste 2 måneder. Vores træner er ny, og har givet spillerne nye roller. Nuvel, så har de fleste spillere trænet sammen i mange år, men hvad kan Kroos bruge det til, når han ligepludselig skal omstille sit spil fra kun at bevæge sig inde i midtercirklen til, at skulle gå med frem, og deltager langt mere i det offensive spil? Hvad kan Bale bruge hans 2 foregående sæsoner til når han for første gang i sin Real Madrid karriere har udgangspunkt inde centralt? Hvad kan Isco bruge hans tid i Real Madrid i, når der ikke går mere end 2 uger, før han skal bruges til noget nyt?
Kom nu med det konstruktive i stedet for altid, at råbe og skrige som en fornærmet lille dreng (no hate). Vi har indenfor de 2 seneste måneder haft skader af 7-8 spillere som ville indgå i startopstillingen på hver sin måde. Vores bagerste 4 spillere er aldrig ens. Hvordan forventer du timing af den, og oven i købet kun 3 måneder efter vi har fået Benitez?
Det er derfor jeg måske skal have krisehjælp ifølge dig. Jeg kan bare ikke arbejde med mennesker, som konstant søger facebook debatten i stedet for lige at stoppe op og tænke på, hvad problemet egentlig kan skyldes.
Lad os nu se hvad der sker når Ramos, Carvajal, Danilo, Modric, James, Bale og Benzema alle er 100% fit, og der er gået mere end 3 måneder under Benitez. Alt andet er simpelthen for tosset til mig.
Sorry hvis du tager noget af det personligt, men det er skrevet med et smil på læben. Godt nok et irriteret smil, men positivt hele vejen igennem, selvom man nok ikke fornemmer det :)
Jeg savner bare de mere dybdegående indlæg fra din side af. Jeg ved du har dem i dig, for jeg elskede at læse dine anderledes synspunkter end mine egne, men der er simpelthen bare gået for meget facebook over dig :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
rene skrev: Nogle der om James Rodriguez bliver klar til kampen på onsdag , samt lørdag, for det satme nogle vigtige kampe der er på spil der, synes jeg har læst et sted at han skulle blive klar på tirsdag.
På startsiden (til højre og nede) kan du tjekke hvornår de skadede spillere umiddelbart er klar ;-)