Sæsonen 2015-2016 - II

10 år 2 måneder siden #805 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Hvorfor er det, at Dele Alli aldrig er blevet bragt op som et emne for os? Knægten er da godt nok et større talent end Sterling var da han var 20 år! Hold da op! Sikke et fryd han er for øjet. Sølle 45 millioner kroner betalte Tottenham til MK Dons for at kapre vel et af de største talenter i fodbolden lige nu. Jeg ved godt man snakker meget om Coman, Pogba, Gimenez, Varane, Isco, Ousmanne Dembele (Rennes), men jeg er helt tosset med Dele Alli!

Jeg vil elske at se ham i en Real trøje! Vi har en tendens til købe de største spiller fra Tottenhams række og skulle jeg vælge den næste i rækken, vil jeg ikke tøve med at udpege Dele Alli over Harry Kane! Han bliver et kommende Ballon d'or Nominee, mærk jer mit ord! 20 ÅR! Han er 20 år og 7 dage gammel!
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Hansen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #806 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Og det var så nummer 4 i ligaen vi mødte. Der skal altså snart kanaliseres nogle flere penge ud i resten af ligaen og så skal det spanske fodbold forbund til at tage sig sammen, det her er for lollet.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

10 år 2 måneder siden #807 af 2:18
Besvaret af 2:18 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
På dagen var der klasseforskel, men de har også lavet et dybt europæisk run plus de slog os hjemme, så ved ikke helt om det er så slemt.
Selvfølgelig kan pengene distribueres mere ligeligt, men hvor meget det rokker ved jeg ikke..
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved 2:18.

10 år 2 måneder siden #808 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Top 3 i Spanien er bedre end top 3 i alle andre ligaer
Top 7 i Spanien er også i sin egen klasse
Om springet fra top3 til 7 er for stort er måske rigtigt nok, men topniveauet i spansk fodbold er rigtig rigtig højt, så det ville være utopi at tro, at man kunne hæve niveauet markant hos sub-toppen.

Bliver Spanien ved at dominere Europa, så vil der formentlig også komme en form for "afkast" til resten af ligaen, hvilket man kan håbe på.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved ChrillRM14.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #809 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Er aftalen om en mere ligelig fordeling af TV pengene ikke allerede fastlagt?

10 år 2 måneder siden #810 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Raúl 7 skrev: Er aftalen om en mere ligelig fordeling af TV pengene ikke allerede fastlagt?

Jo, du har ret, kunne ikke huske hvad det endte med, her er den: www.forbes.com/sites/bobbymcmahon/2015/1...a-liga/#5b1c042a3ea7

I henhold til en eventuel utopisk 1. plads i ligaen, ligger mine håb hos Betis og Levante. Hvis de af alle hold i ligaen kan sikre uafgjort på hjemmebane mod Atl. Madrid og Barca og vi samtidigt sikrer de sidste 12 p. begynder det at ligne noget.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved Zyconith.

10 år 2 måneder siden #811 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2015-2016 - II

ChrillRM14 skrev: Top 3 i Spanien er bedre end top 3 i alle andre ligaer
Om springet fra top3 til 7 er for stort er måske rigtigt nok, men topniveauet i spansk fodbold er rigtig rigtig højt, så det ville være utopi at tro, at man kunne hæve niveauet markant hos sub-toppen.

Bliver Spanien ved at dominere Europa, så vil der formentlig også komme en form for "afkast" til resten af ligaen, hvilket man kan håbe på.

Jeg er som udgangspunkt enig i, at man skal arbejde imod en mere lige fordeling af midlerne fra tv-pengene, så ligaen bliver mere konkurrencedygtig. Det sagt, så falder der jo et automatisk afkast af, i og med de tre store spytter en stor del af deres transferpenge efter de andres bedste spillere. Casilla, Vietto, Navas, Isco, Illarra, Vidal, Mathieu, Rakitic, Bravo, Alba, Vietto, Griezmann, Siquera og Baptistao er nogle af navnene som har kanaliseret penge fra to tre til resten i de seneste sæsoner. Faktisk kan man spørge, om det næsten er bedre ud fra et samlet talentperspektiv at 3-5 klubber er elite og resten måske netop har mere interesse i at satse på talenter(som man kan få et større afkast på - men risikerer mere ustabile præstationer fra), end som i PL, hvor man ser langt færre klubber satse på unge profiler, fordi de har en forventning om og en økonomi til at satse på høje placeringer.

Derudover er det jo interessant at tre af Europas fire bedste mål på koefficienter er spanske. Spaniens nr. 4(Valencia) er kun lige efter Englands 2 og 3(City og Arsenal), samt foran Italiens nr. 2 og Tysklands nr. 3. Spaniens nr. 5 er på niveau med Italiens 2, Tysklands 3 og Englands 4. Sådan fortsætter det sjovt nok ned af listen.

Spanien har tilmed 4 af 7 hold tilbage i Europa, mens eneste anden nation med to hold er England, som har 2 af 8 tilbage.

Den med uligheden er måske heller ikke så slem:
I Spanien har top 3 79, 79 og 78 points efter 34 runder.
I England har top 3 73, 68 og 61 efter 34 runder.
I Italien har top 3 82, 73 og 68 efter 34 runder.
I Tyskland har top 3 78, 71 og 51 efter 30 runder(dog kun 18 hold).

Bunden:
I Spanien har bund 3 30, 28 og 28 points efter 34 runder.
I England har bund 3 30, 29 og 16 efter 34 runder.
I Italien har bund 3 30, 29 og 22 efter 34 runder.
I Tyskland har bund 3 30, 27 og 21 efter 30 runder(dog kun 18 hold).

De spanske og tyske bundhold tager altså flere points end de britiske.

Hvad der ikke er med i disse tal er, at der i Spanien er et markant drop-off fra 3 til 4, men i alle ligaer er dette eksisterende et sted i tabellen. Således er også kun 2 hold med i den engelske mesterskabskamp med 4 runder igen.

Men de spanske bundhold er i tættere kontakt med resten af ligaen end i andre lande(med undtagelse af den tyske liga). De spanske tophold er med længder bedst i Europa set over de seneste år. De spanske midterhold er ligeledes langt bedre.

Alligevel taler alle om, at den spanske liga ikke er konkurrencedygtig pga. bredden. Jeg finder det egentlig utilstedeligt.

Lige før ovenstående indlæg skulle smides afsted som et skriv til en Madridista Mener eller et af de større medier. Nå, nu får I det i første omgang.
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Roesen7, Zyconith, BBB, andreashn

10 år 2 måneder siden #812 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev:

ChrillRM14 skrev: Top 3 i Spanien er bedre end top 3 i alle andre ligaer

Jeg er som udgangspunkt enig i, at man skal arbejde imod en mere lige fordeling af midlerne fra tv-pengene, så ligaen bliver mere konkurrencedygtig. Det sagt, så falder der jo et automatisk afkast af, i og med de tre store spytter en stor del af deres transferpenge efter de andres bedste spillere. Casilla, Vietto, Navas, Isco, Illarra, Vidal, Mathieu, Rakitic, Bravo, Alba, Vietto, Griezmann, Siquera og Baptistao er nogle af navnene som har kanaliseret penge fra to tre til resten i de seneste sæsoner. Faktisk kan man spørge, om det næsten er bedre ud fra et samlet talentperspektiv at 3-5 klubber er elite og resten måske netop har mere interesse i at satse på talenter(som man kan få et større afkast på - men risikerer mere ustabile præstationer fra), end som i PL, hvor man ser langt færre klubber satse på unge profiler, fordi de har en forventning om og en økonomi til at satse på høje placeringer.

Derudover er det jo interessant at tre af Europas fire bedste mål på koefficienter er spanske. Spaniens nr. 4(Valencia) er kun lige efter Englands 2 og 3(City og Arsenal), samt foran Italiens nr. 2 og Tysklands nr. 3. Spaniens nr. 5 er på niveau med Italiens 2, Tysklands 3 og Englands 4. Sådan fortsætter det sjovt nok ned af listen.

Spanien har tilmed 4 af 7 hold tilbage i Europa, mens eneste anden nation med to hold er England, som har 2 af 8 tilbage.

Den med uligheden er måske heller ikke så slem:
I Spanien har top 3 79, 79 og 78 points efter 34 runder.
I England har top 3 73, 68 og 61 efter 34 runder.
I Italien har top 3 82, 73 og 68 efter 34 runder.
I Tyskland har top 3 78, 71 og 51 efter 30 runder(dog kun 18 hold).

Bunden:
I Spanien har bund 3 30, 28 og 28 points efter 34 runder.
I England har bund 3 30, 29 og 16 efter 34 runder.
I Italien har bund 3 30, 29 og 22 efter 34 runder.
I Tyskland har bund 3 30, 27 og 21 efter 30 runder(dog kun 18 hold).

De spanske og tyske bundhold tager altså flere points end de britiske.

Hvad der ikke er med i disse tal er, at der i Spanien er et markant drop-off fra 3 til 4, men i alle ligaer er dette eksisterende et sted i tabellen. Således er også kun 2 hold med i den engelske mesterskabskamp med 4 runder igen.

Men de spanske bundhold er i tættere kontakt med resten af ligaen end i andre lande(med undtagelse af den tyske liga). De spanske tophold er med længder bedst i Europa set over de seneste år. De spanske midterhold er ligeledes langt bedre.

Alligevel taler alle om, at den spanske liga ikke er konkurrencedygtig pga. bredden. Jeg finder det egentlig utilstedeligt.

Lige før ovenstående indlæg skulle smides afsted som et skriv til en Madridista Mener eller et af de større medier. Nå, nu får I det i første omgang.

Og så hører det med, at de spanske klubbers økonomi har fået det markant bedre over de seneste år, hvor gælden er nedbragt betragteligt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 1 måned siden #813 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Jeg ser også den eneste grund til at Real, Barca og Atletico er så meget bedre end de andre spanske klubber, er fordi de er bedre end alle andre klubber i verden. Sæt Englands top 3 i Spanien i stedet og vi ville se en meget mindre forskel på top og bund.

10 år 1 måned siden #814 af mat_hattrick
Besvaret af mat_hattrick på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Hvad tænker folk om De Bruyne?

Jeg synes han spiller helt fantastisk for tiden, og er Citys klart bedste spiller - lige nu!

Kunne han blive aktuel for Real? eller vil han kun kunne spille den 10'er rolle som vi ikke lige har på holdkortet?

10 år 1 måned siden #815 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2015-2016 - II

mat_hattrick skrev: Hvad tænker folk om De Bruyne?

Jeg synes han spiller helt fantastisk for tiden, og er Citys klart bedste spiller - lige nu!

Kunne han blive aktuel for Real? eller vil han kun kunne spille den 10'er rolle som vi ikke lige har på holdkortet?

synes ikke umiddelbart, at vi har brug for ham, selvom jeg også er fan af ham som spiller :)

Sælges både Isco OG James i sommervinduet, så mangler unægteligt en lignende spiller med de kvaliteter, der bliver efterspurgt for den lidt svævende 10'er rolle. Som vi spiller nu, er der ikke decideret brug for en spiller som De Bruyne (med mindre han vil spille på kanten), og pengene må gerne bruges andetsteds!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 1 måned siden #816 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2015-2016 - II

mat_hattrick skrev: Hvad tænker folk om De Bruyne?

Vi har vel ganske fint to 10'ere på holdkortet. De hedder James og Isco. I det rette system vil jeg i øvrigt våge den påstand, at de ville være blandt verdens bedste. Lidt ligesom tilfældet med Özil, så må man bare erkende, at den type spillere ikke passer ind i det 4-3-3 koncept Real Madrid er bygget op.

Så længe man har Cristiano, Bale og Benzema vil en 10'er være overflødig. De dræber balancen på holdet og gør os alt for nemme at overspille, da der simpelthen ikke er nok defensiv arbejdsomhed og power i det. Det fungerede kort - men godt - i en periode forrige år, men i den periode var Isco også en terrier af rang med defensiv løbevillighed, den er forstummet siden.

De Bryune er en glimrende spiller, men han vil koste i omegnen af €100 mio. og blive præcis ligeså overflødig som James er det. Man kunne selvfølgelig ændre konceptet, men intet tyder på at man vil røre BBC og slet ikke Cristiano og Bale, hvor den ene vil være nødvendig at ofre, hvis man skal spille med en 10'er.

Forhåbentlig indser den sportslige ledelse dette, ligesom Perez forhåbentlig ikke bliver forblændet når en eller anden tilfældig 10'er spiller en stærk EM-slutrunde til sommer. For det her hold har nærmere brug for en stærk 6'er, en backup 9'er eller backup-tovejsspillere end endnu en 10'er.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, BBB

Leveret af Kunena Forum