Madridismo

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #277 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madridismo
Jeg snakker selvf om perioden hvor Perez valgt at trække sig til han blev genansat som præsident.

Men vi hentede jo langt fra stjerner i kalibre som Zidane før år 2000.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 1 måned siden #278 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Madridismo
268

Katastrofe er lidt hårdt... hvis du ser på at man f.eks. rent sportsligt kun fik een liga-titel efter Beckham-købet, ja så har det været for dårligt... Men du glemmer hvor rig Perez har gjort klubben. Tro mig, ALLE andre danske fans er misundelige over at vi altid har penge. Og denne periode har vist hvor meget han har lært af sine tidligere fejl..

I øvrigt er 8 trofæer på 8 år vel (næsten) godkendt. Jeg ville bare ønske at der var mere end 2 Liga-titler....;)

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #279 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Madridismo
Nu skrev jeg også næsten, men du kan vel se, hvor problematisk det er, at bruge rundt regnet 500 mio euro også stå tilbage med 2 mesterskaber og 1 CL titel som nævneværdige trofæer på 8 år? Og det endda med en rival, der var historisk ringe næsten halvdelen af tiden (Barca anno 2000-2004)

Men igen, enhver idiot ville kunne se udviklingspotentiellet i Real Madrid, så at vi er en god forretning er altså ikke Florentinos fortjeneste. Dernæst, så skal man heller ikke undervurdere betydningen af salgene til kommunen.

Mht. tiltrækningskræften, så var Real Madrid stadig den største klub i verden anno 2000, altså før Florentino tiltrådte.

Det sammenholdt med en rigtig god økonomi gør altså ikke Florentinos bedrifter til noget storslået, her tænker jeg på hans indkøb af stjernespillere.

At vi ikke kunne tiltrække store spillere i perioden 2006-2009 passer jo ikke. Desuden vandt vi 2 mesterskaber i den periode, altså samme antal som Florentino har formået på 8 år.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #280 af Hugol
&quot;At vi ikke kunne tiltrække store spillere i perioden 2006-2009 passer jo ikke.&quot;

Nej du var vist heller ikke med til præsentationerne hvor Calderon blev kritiseret af fansne for at hente spillere som Van der Vaart og Roysten Drenthe istedet for Kaka og Cristiano. Det kan meget vel være at det lykkedes ham til sidst men han solgte det jo selv.

Før Perez tiltrådte tilbage i 2000, var vi ikke istand til at hente spillere som Figo, Zidane, Ronaldo.

&quot;Men igen, enhver idiot ville kunne se udviklingspotentiellet i Real Madrid, så at vi er en god forretning er altså ikke Florentinos fortjeneste. Dernæst, så skal man heller ikke undervurdere betydningen af salgene til kommunen.&quot;

Men det var altså Perez der tog skridtet og det var ham som sørgede for at økonomien kom på rette kurs.

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #281 af LosMerengues30
Og når alt dette er sagt, så skal jeg naturligvis præcisere, at jeg ikke har noget imod Florentino som præsident, men blot godt kan ryste på hovedet af den overdrevne ros han til tider får af enkelte fans og medier. Personen Florentino har jeg heller ikke noget imod, snarere det modsatte.

Når det er sagt, så skal jeg da ikke ligge skjul på, at jeg har været uenig i mange af hans sportslige beslutninger og jeg kan stadig til tider ærger mig over, at hans dårlige dømmekræft bla. var en stor årsag til, at Los Galácticos ikke var mere succesfulde end de var berettiget til, det udtryk vil jeg gerne bruge, selvom ingen pr. automatik er berettiget til succes, men det hold og dets spillestil fortjente bedre!

15 år 1 måned siden #282 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Madridismo
279

Men det vigtigste i denne sammenhæng, er jo nutiden... Du er vel enig i, at Perez har gjort et fantastisk arbejde de seneste to år?;)

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #283 af LosMerengues30
Behovet var der jo ikke for en Kaka. Desuden vandt vi 2 mesterskaber i træk i de år. Derudover lykkedes det jo netop Calderón, at få en aftale i hus med Ronaldo inden Pérez tiltrådte. I princippet er han den eneste stjernespiller man for alvor har købt, foruden floppet Kaká, som jeg personligt godt kunne have været foruden, så den kritik kan Calderon da godt forskånes for i mine øjne!

Vi hentede mig bekendte navne som Cannavaro (havde lige vundet Ballon d'Or), M. Diarra (som dengang var den mest eftertragtede defensive midtbanespiller, foruden Essien), Robben, Sneijder mfl. i den periode. For ikke at nævne Higuain og Marcelo. Eller Pepe, som blev købt for et svimlende højt beløb. Eller RvN. Det er lige før, at Calderón foretog bedre indkøb.

De indkøb er helt på højde med alle de indkøb Perez har foretaget, foruden Kaká, når man kigger på status. Ronaldo blev hentet af Calderón, så ham tæller jeg ikke med.

Tror du ikke bare, at du er forblændet, når det kommer til Pérez? For denne overdrivelse af at alt bare var bedre under Pérez hænger ikke sammen med virkeligheden. Det samme med postulatet - &quot;vi kunne ikke hente stjernespillere mellem 2006-2009&quot;.

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #284 af LosMerengues30
M_linding? Tager du pis på mig? Fantastisk stykke arbejde? Du ved godt, at vi kun har vundet Copa Del Rey på 2 år og brugt rundt regnet 500 mio euro på dette? Ja, fremtiden ser da lovende ud, men indtil videre forholder jeg mig til realiteterne og dem har jeg allerede skrevet.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #285 af Hugol
På to år har Perez rettet op på det sportslige projekt Mijatovic og Calderon kørte i sænk. Vi er nu klar til at smadrer Barcelona, for to år siden havde vi intet at sige og tabte 2-6 på hjemmebane mod Barcelona.

15 år 1 måned siden #286 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Madridismo
LosMerengues30

Årets højdepunkt for madridistas er transfervinduet. Derfor er Perez den bedste præsident, da man altid kan være sikker på at der kommer nogle skinnende navne ind.

Skidt med at han ikke har vundet noget i 5 sæsoner, for det bliver jo bedre næste år.

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #287 af LosMerengues30
Nu må du altså holde op med pinlighederne Hugol. Det er meget muligt, at vi tabte 2-6, men vi formåede stadig at vinde 2 mesterskaber på 3 år. Og du forholder dig heller ikke til alle de stjernespillere jeg nævnte, som vi hentede i den periode. Det harmonerer ikke med dit postulat om, at vi ikke kunne hente nogle stjernespillere.

Og i øvrigt tror jeg du har glemt et vis 5-0 resultat sidste sæson, nu når vi er ved resultater.

15 år 1 måned siden #288 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Madridismo

<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>

Leveret af Kunena Forum