Madridismo
- jj_madridista
- Gæst
-
Nej, der er nemlig lige akkurat IKKE en egentlig rød tråd fra førsteholdet og ned igennem ungdomsrækkerne. Det skal man kigge langt efter i Real Madrid. I hvert fald i nyere tid. Dermed ikke sagt, at man ikke gør et godt stykke arbejde, men det kan blive bedre, netop også i forhold til at bringe spillerne op igennem rækkerne og op på førsteholdet. Det, at man ikke er god til det, er netop et klart tegn på, at der længe nu ikke har været en egentlig rød tråd og egentlig filosofi.
Hvis man indfører en rød tråd fra førsteholdet og ned igennem ungdomsrækkerne, så er de unge spillere som tidligere nævnt bedre rustet. Det må du også forstå. Det ville gøre det lettere, at etablere de unge spillere på førsteholdet, uden at de nødvendigvis skal lejes ud. Netop fordi, at når de rykkes op, er vant til den spillestil der er på holdet og ved nøjagtig hvilken rolle de skal udfylde.
Det øger tilliden til de unge spillere og det gør dem lettere at etablere og dermed også give dem en chance. Fordi de kender deres rolle. Selvfølgelig skal de vende sig til niveauet, men under de forudsætninger, at de med sindsro ved hvordan holdet fungerer og hvad deres rolle er, så bliver det også lettere for dem. Det er også en forudsætning for, at man måske tør give dem lidt mere spilletid.
Det er et forfejlet syn du har på det. At spillerne blot skal have mere en 20 minutter i en sæson. Det er forfejlet og naivt på så mange måder og der er så mange faktorer, du ikke tager højde for. Det her er en proces over længere tid og nøgleordene er bl.a. stabilitet, tillid, tryghed og vished, hvilket en egentlig rød tråd kan være med til at skabe.
I Barcelona er man mere tryg ved at sende de unge på græs, mens spillerne i Barcelona er mere trygge ved at blive sendt på græs. Tilliden er langt større. Det er der en simpel forklaring på. Den 'røde tråd'.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Hugol
- Gæst
-
Man er jo kun tryg fordi man har en stamme der fungere i forvejen. Ser vi tilbage til Real Madrids seneste mesterskabs sæson havde Barcelona heller ikke nogle daværende talenter på holdet som fik mange chancer og heller ikke sæsonen efter hvor de vandt mesterskabet. Det er først kommet nu hvor man har en stamme der virkelig fungerer, og derfor kan man også tillade sig at sætte talenterne på. Ja det hjælper selvf at de kender til spillestilen, men jeg mindes at Del Bosque gjorde det samme i hans tid hos Real Madrid hvor det fungerede og uden at man havde en egentlig rød tråd fra første hold og ned. Disse spillere fik chancen og gjorde det ok senere i andre klubber. Det var talenter som ikke alle kunne blive i klubben men Del Bosque formåede at gøre noget særligt ved at give dem chancen.
Problemet har altid ligget i at man satser på udenlandske spillere, for at fylde truppen ud. Ikke at der ikke har været en rød tråd fra første holdet og ned gennem ungdomsafdelingen. I ungdomsafdelingen har der altid været en rød tråd. Selv Real Madrids tidligere talenter har nævnt at problemet ligger i at man ikke har tilliden hos talenterne.
Det gavner det Mourinho er igang med nu. Men skal man virkelig have noget ud af vores talenter så kræver det at man dropper spillere som Altintop, Gago, Garay, Canales osv osv fremover for at tør at bruge egne talenter. Ellers er det sgu ligemeget.
De spillere som jeg nævner tidligere ville sagtens kunne komme frem i Real Madrid, hvis man altså havde lagt en fornuftig plan for hvordan man skal arbejde med spillerne. Jeg har også en tro på at Morata, Sarabia og Alex kan blive til noget men ikke i Real Madrid på nuværende tidspunkt for klubben er ikke dygtig nok til at indlemme dem i 1 holds truppen. Fejlen ligger der og har gjort det i mange sæsoner.
Din egen Mateos er jo også lejet ud snart for endnu en sæson, netop fordi at man får Verane.
- jj_madridista
- Gæst
-
Dog er og var de i nyere tid fortsat bedre til at føre spillerne op igennem ungdomsrækkerne og op på førsteholdet. Det skyldes ene og alene arbejdet i La Masia, som blev igangset af Cruyff i sin tid.
Hovedparten af de spillere, som du refererer til fra Del Bosques tid var netop heller ikke gode nok til Real Madrid. 'Zidanes y Pavones' var håbløst, netop fordi hovedparten af de spillere der kom frem, ikke var gode nok. Succesen var mig bekendt også begrænset, om end spillet var godt i store perioder, men det skyldtes jo primært holdets individualister og 'Galácticos'. Grundstammen var god nok, men det var de unge bestemt ikke.
"Problemet har altid ligget i at man satser på udenlandske spillere, for at fylde truppen ud. Ikke at der ikke har været en rød tråd fra første holdet og ned gennem ungdomsafdelingen."
Giver det ikke også sig selv, hvis man ikke er tryg ved de unge spillere. Det er jo også en egentlig erkendelse af manglen på en rød tråd og at de unge spillere ikke er eller har været gode nok. Jeg gentager: Nej, der har IKKE været en egentlig rød tråd i nyere tid. Så forstå det dog. Du forstår jo tydeligvis heller ikke begrebet om en 'rød tråd', siden du påståeligt bliver ved med at tro, at der har været det.
Tilliden ville endvidere nok være større til de unge spillere, hvis man var mere tryg ved at sende dem på græs, eller de selv var mere trygge ved at gå på græs.
Du forstår det jo bare generelt set ikke. Er det så svært at indse, at det er en proces over lang tid. Selvfølgelig skal man ikke droppe breddespillerne, fremfor de unge spillere. Her og nu handler det om at vinde titler. Det handler om øjeblikkelig succes. Det kræver erfaring og spillere der kan præstere nu og her. Ikke spillere der er igennem en oplæringsproces. Der er ikke råd til det lige nu, så simpelt er det egentlig.
"[...] hvis man altså havde lagt en fornuftig plan for hvordan man skal arbejde med spillerne."
Det var godt du lige fik det med! Så forstår du det måske trods alt lidt alligevel! Der er nemlig lige akkurat ikke en plan eller en rød tråd. Godt du kan modsige dig selv. Ellers er din modargumentation ikke eksisterende.
Du er en håbløs romatinker, som tydeligvis mangler forståelse for hvordan det egentlige foregår. Som sagt, så er det et forfejlet syn du har på det. Det er forfejlet og naivt på så mange måder og der er så mange faktorer, du ikke tager højde for. Det her er en proces over længere tid og nøgleordene er bl.a. stabilitet, tillid, tryghed og vished, hvilket en egentlig rød tråd kan være med til at skabe.
Det er ufatteligt, at man kan have så lidt indsigt i det, men alligevel tro at man er kongen og tror man har styr på og ved det hele.
- Hugol
- Gæst
-
Vi har jo bare hvert vores synspunkt. Men dit indlæg består jo hovedsageligt i at forklarer mig hvad jeg ikke forstår. Endvidere ser jeg også at du glipper at læse mit indlæg rigtigt. Derfor vil jeg kort komme ind på nogle punkter om at det ikke er den røde tråd der mangler for den har altid været der i ungdomsafdelingen.
Vi har landsholdsspillere på ungdomslandsholdende og vi har spillere som gør sig meget bemærket men alligevel får de ikke chancen. Det er blandt andet fordi der er skabt en kultur de seneste år, hvor man hellere ønsker at have spillere udefra end at forholde sig til sin egne. Det er de bredde spillere du snakker om, men disse bredde spillere er der stor udskiftning i blandt hver evig eneste sæson. Jeg kan nævne mange, men vi kan nu forholde os til Pedro Leon, Canales, Adebayor fra denne sæson og Faubert, Drenthe, Gago med flere fra andre sæsoner.
Det er jo spillere som ikke er nødvendige i en klub som Real Madrid men man henter dem igen fordi man ikke stoler på egne talenter. Jeg har skrevet at man skal have en plan med talenterne men det ved du jo ikke hvad går ud på eller hvor den skal træde i kræft, derfor er din kommentar om at jeg modargumenterer mig selv helt forkert. Jeg har blandt andet forklaret hvad man kan gøre tidligere for at give dem en bedre chance på første holdet. Den røde tråd er der jo i ungdoms akadamiet i og med at vi stort set hver evig eneste sæson ligger med og vinder vores rækker.
Et stort bevis for at det er fordi man ikke giver dem tilliden og at en fælles rød tråd ikke er nødvendig ligger jo i at talenterne slår til i andre klubber i Spanien og senere bliver hentet tilbage. I disse klubber har man jo ikke en fælles rød tråd med Real Madrid men i disse klubber får de chancen. Derfor kan jeg ikke se hvor det skulle været afgørende for om vi får talenterne op i fremtiden selvom jeg er enig i at Mourinho bør have mere ansvar og at Real Madrid skal ændrer deres indstilling. Det er godt med forandring.
Men i længden kan alt det arbejde være ligegyldigt hvis man bliver ved med at forholde sig til spillere som Faubert og Adebayor med flere og ikke giver vores talenter chancen. I næste sæson kan vi godt forvente at der ingen talenter kom op og heller ikke næste fordi vi bliver satse på udenlandske spillere. Det er her problemet har været de sidste 6 år.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Men jeg vil erkende mig enig med jer begge to. Jeg er enig med Hugol i at det vigtigste der har manglet er tillid og chancer til vores Canteranos (samtidig kræver det ro omkring klubben/første holdet, hvilket i høj grad har manglet, men er lidt uden for denne debats rammer). Der har været adskillige Canteranos som ville kunne have gjort det bedre eller lige så godt, som nogle af de spillere som vi ellers har hentet ind. Det er umuligt at sige hvilke spillere der vil slå igennem, men hvis man havde satset mere på vores Canteranos de seneste år, så var talentet der til at i hvert fald nogen af dem ville slå til.
Og så er jeg enig med JJ_madridista på et mere filosofisk plan. Om den røde tråd har manglet er svært at sige når man kigger ude fra, men den har i hvert fald ikke været der på samme måde som i Barcelona. Og netop Barcelona er vel det primære sammenlignings grundlag. Denne sammenligning synes jeg dog er lidt farlig.
Det de har gjort i Barcelona er ganske enestående og vel næsten den perfekte opskrift for hvordan man former talenter og får dem integreret på førsteholdet. Men det betyder ikke nødvendigvis at vi kan eller skal gøre det samme. Barcelona har deres velkendte spillestil, mens vi ikke har nogen. Og skal vi så til at opfinde én bare for at have én? Det skader selvfølgelig ikke at vi prøver at ensrette en smule. Men er der nogen grund til at tro at der ikke allerede er denne ensretning i La Fabrica, men fokus på det tekniske og hurtige spil? Jeg troede egentlig at de fleste hold i La Fabrica spillede 4-2-3-1, og at vi derfor for en gangs skyld havde en træner der gjorde det samme, men dette er ifølge Mourinho ikke tilfældet. Men så ofte som vi skifter træner/formation (hvilket vi burde holde op med) kan dette det dog være svært.
Problemet kan bedst beskrives ved at summere hvad hvad problemerne for Barcelona er eller kan være:
1. De mister diversitet. Barcelona fremavler en bestemt type spillere, men det betyder også at der er en række spillere som er anderledes, som ikke kommer frem. En Sami Khedira eller J. Martinez kunne jeg forestille mig ville have haft det svært i deres unge år og havde måske aldrig blevet professionelle hvis de havde været igennem La Masia. Dette kunne meget vel være grunden til at vi har produceret flere talenter til La Liga end de har i Barcelona. Og almen teori om talentudvikling fortæller at stor bredde skaber elite, så egentlig burde vi være på rette vej.
2. Svært at købe spillere. Barcelona har haft umådeligt svært at købe spillere til deres system, fordi der findes meget få spillere der passer ind. Det siger sig selv at dette kan være ganske farligt og det gør dem ret...
3. ... Afhængig at deres egne talenter. Men da talentudvikling på ingen måde er samlebåndsarbejde, vil der med garanti være perioder, hvor der er længere mellem talenterne. Barcelona er inde i en gylden periode, men de har jo som bekendt også haft deres dårlige perioder, og de vil også få dem igen, og så er de ekstra udsat fordi de ikke har nogen...
4. ... Plan B. Barcelona kender kun én måde at spille fodbold på, hvilket på den ene side er en styrke, da de kan deres plan A rigtig godt, men også en svaghed da de ikke har nogle alternativer, hvis der begynder at gå skidt.
Jeg siger ikke at Barcelona derfor skal ændre deres filosofi, for de gør det på en god måde. Men hvis vi forsøger at kopiere deres koncept er jeg bange for at vi får flere af ulemperne end af fordelene. Og Barcelonas koncept kræver at man holder fast, og hvis man ikke gør det så går det skidt. Og vi er desværre ikke ret gode til at holde fast i en kurs.
Overordnede retningslinjer som at vi så vidt muligt spiller med 4-2-3-1, med offensive backs, teknisk, hurtig og offensiv fodbold og lignende kan være ganske fint. Vi skal dog passe på med at vi ikke kvæler de beviselige dygtige trænere i vores ungdomsafdeling med 1.000'er af sider med vejledninger og opgaver. Det er selvfølgelig en overdrivelse, men det er vigtigt at vise dem tillid og give dem frihed til udføre deres arbejde. Det er jo netop ikke samlebåndsarbejde.
Og så er 99,9 % af verdens talenter kommet frem uden den samme røde tråd, som der er i Barcelona. Det gør vel lidt af det samme i Ajax, men ellers kan det jo sagtens lade sig gøre uden.
Og så var jeg vist ikke helt enig med JJ_madridista alligevel, men den røde tråd du taler om er selvfølgelig vigtig. Spørgsmålet er bare hvor langt man skal trække den (og jeg siger ikke at det jeg argumenterer imod er din holdning ;-))
Der er et spansk ord for det, som jeg ikke kan huske, men det er (selvfølgelig) det hurtige og direkte (omstillings)spil.. Meget ofte har dette været i en 4-5-1 eller en skæv 4-3-3... Hvis du ser hvordan man spiller på La Fabrica, vil du se at især Castilla spiller på præcis samme måde... Hvis modstander holdet har haft et angreb eller hjørne og Castilla erobrer bolden, stormer Morata, Sarabia, Juan Carlos og Juanfran frem ad banen med bolden og spiller den hurtigt og præcist. Det er som at se Di Maria, Ozil, Ronaldo og Benzema:)
Det største "problem" for talenterne må næsten være, at vi har Europas største førsteholdstrup, hvor der er købt ind til alle tænkelige situationer... Jeg er selv fortaler for en smallere trup og er, som tidligere nævnt, modstander af købet af en spiller som Coentrao:)
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Spillede holdene i La Cantera også Pellegrinis 4-2-2-2 formation...? Enten skifter det meget eller også er det et rent tilfælde at Castilla, ifølge dig, spiller ligesom første holdet...
Og Mourinho blev spurgt hvorfor ungdomsholdne ikke spillede ligesom førsteholdet, hvortil han svarede at det også skulle ændres.
4-4-2, 4-2-2-2, 4-2-3-1 osv.... Det er bare tal, som skal gøre det lettere at forstå formationen. Men det er "analoge koder" som ikke fortæller præcist hvilke roller spillerne har. Overordnet set synes jeg godt at man kan se den røde tråd i den måde som Castilla og førsteholdet spiller. Og jeg tror ikke på at det er på et filosofisk plan, at man skal finde svaret på hvorfor der ikke er mere spilletid til talenterne...
Men det kan da kun gavne at Mourinho tager mere over, og gør overgangene imellem årgangene mere flydende:) Dog uden at vi behøver køre en Ajax-model...
- jj_madridista
- Gæst
-
Det er rigtig, at der en hvis kultur og mentalitet i klubben. Det har der altid været. Det gælder i hele institutionen. Det bunder selvfølgelgi også lige så vel i Madridismoens værdier. Det har dog, som sagt, ikke som sådan noget at gøre med en egentlig rød tråd.
Det er fuldstændig korrekt, at man har stor succes i ungdomsrækkerne og man procuderer en masse spillere til diverse ungdomslandshold. Det vidner selvfølgelig også om, at der er masser af talent, hvilket jeg heller ikke betvivler.
De vinder jo rub og stub i ungdomsrækkerne. Det skyldes selvfølgelig, at der er en vindermentalitet og at der er masser af talent. Råmaterialet fejler ikke noget. Det er heller ikke der problemet ligger. Problemet ligger i, at man stadig ikke er god nok til at føre de unge spillere op igennem ungdomsrækkerne og op på førsteholdet. Det skyldes ikke manglen på talent, men manglen på kontinuitet og stabilitet. Manglen på en egentlig rød tråd.
Lige nu er det baseret på det individuelle talent. En rød tråd er med til, ikke alene at udvikle dette, men også til at gøre det lettere for spillerne at komme tættere på førsteholdet. Så ville det også være lettere at integrere spillerne, fremfor at leje dem ud med en tilbagekøbsklausul.
Hvis det ikke var nødvendigt med erfarne og dygtige breddespillere, så ville man nok ikke hente dem, men i stedet satse på egne unge. Virkeligheden forholder sig dog nu en gang sådan, at klubben skal ud og vinde titler og til det formål, så skal man have en slagkraftigt og bred trup.
De spillere der er købt under Mourinhos tid, med undtagelse af Canales og Pedro León, som er Valdanos indkøb om man vil, er alle spillere der er købt fordi de matcher den profil Mourinho spejder efter i sammensætningen af truppen. Før købte man ind pga. navnene. Under Mourinho har man købt ind, så det passer til holdets behov og til den måde, som man gerne vil spille fodbold på.
Det er jo netop hensigten, at arbejdet med en rød tråd skal være med til, at de unge spillere i længden kan spille en stor rolle. De skal tilpasses og klargøres til førsteholdet. Det vil også, med tiden, mindske indkøb af breddespillere, med mindre man kan finde spillere, som kan forstærke holdet og matcher den profil som man søger til at supplere truppen med.
"I næste sæson kan vi godt forvente at der ingen talenter kom op og heller ikke næste fordi vi bliver satse på udenlandske spillere."
Selvfølgelig, og det skal heller ikke være anderledes. Lige nu handler det om en ting, nemlig at vinde titler. Det er klart, at man også skal arbejde med fremtiden imens, men det er som nævnt en lang proces. De unge man har nu er ikke klar til den opgave der venter og det pres der venter. Hvis de er og var, så ville de også spille en større rolle.
Man må også godt lige vise forståelse for, hvad forudsætningerne er her og nu og at det er en længere proces at integrere de unge spillere.
#257: Raul 4 ever
Der er en simpel grund til, at man har større tillid til de unge og tør give dem nogle flere chancer i en klub som Barcelona. Det, at de kender spillestilen og at de er afklaret med deres rolle, gør det nu en gang væsentlig lettere, både for holdet og for spilleren. De er bedre rustet og det gør også, at man har mere tillid til spillerne.
Det er ikke uden for debattens rammer, at der har manglet ro i Real Madrid. Det er også en helt afgørende faktor. Det har jeg også beskrevet i #251.
Nu er Barcelona ikke det eneste eksempel på hvordan dette fungerer. Det er de så langt fra de eneste der gør. Det er dog et skoleeksempel. Der er masser af andre gode eksempler: Manchester United, Arsenal, Ajax, FC København, det spanske landshold, det tyske landshold, det danske landshold. Blot for nu at nævne nogle andre.
Man skal ikke opfinde noget, bare for at gøre det. Der skal være en egentlig idé med det. Det er jo netop fidusen i en rød tråd. Barcelona spiller jo heller ikke en statisk 4-3-3. Det er fejlagtigt at tro. Det er en tal-kombination og det er ikke det, som det i sidste ende handler om. Der handler det om, at have en egentlig filosofi og måde, som man gerne vil spille på.
Der er to ting i det her, som er helt essentielle:
1) Faktum er, at man i nyere tid ikke har været god nok til at bringe spillerne op igennem ungdomsrækkerne og op på førsteholdet. Så kan man snakke nok så meget om tillid og chancer, men det er jo ikke der problemet er.
Der er jo en egentlig grund til, at spillerne ikke har tilliden og får chancerne. Det er jo et klart tegn på, at der er noget som ikke fungerer ordentligt. Derfor giver jeg ikke noget for jeres snak om tillid og chancer, når det så åbenlyst stikker dybere end blot dette.
2) En rød tråd er også gavnligt for førsteholdet. Man har en klar filosofi og spillestil og derfor en klar profil af den træner og de spillere, som man gerne vil have. Det er også essentielt i det vedvarende arbejde med dette.
Dette er endvidere noget, som en ny præsident og en ny træner i princippet kan ødelægge endnu hurtigere, end det er blevet stablet på benene. Det kræver selvfølgelig kontinuitet.
Du har selv lige skrevet det: "Og Mourinho blev spurgt hvorfor ungdomsholdne ikke spillede ligesom førsteholdet, hvortil han svarede at det også skulle ændres."
Hvorfor skal det ændres? Fordi det som sagt gør det lettere at integrere spillerne på førsteholdet og dermed også mere tilbøjelighed til, at de får den fornødne tillid og at de få chancen i højere grad end tidligere.
#258: M_linding
Det er først efter Mourinhos ankomst, og ikke mindst efter Torils ankomst til Castilla, at Castilla også for alvor begyndte at praktisere en lignende spillestil og formation som på førsteholdet under Mourinho.
- Hugol
- Gæst
-
Egentlig er jeg jo heller ikke uenig med at det ville være godt med en rød tråd. Det jeg blot ligger vægt på i forhold til den røde tråd er at det ikke nødvendigvis er det som er udslagsgivende for om de får succes på 1 holdet. Jeg mener at det er chancerne der mangler og de mange indkøb vi gør os som er problemet men også som du nævner; Der mangler ro omkring første holdet. Seneste udmelding fra Perez er jo at vi stopper ikke før vi har nået la decima, underforstået at talenterne må desværre vente endnu.
Jeg er glad for at Mourinho tager talenterne til sig men jeg er ikke glad for at vi stadig henter spillere som Adebayor, Altintop med flere da man mindsker chancerne til vores egne.
Det var min sidste kommentar i denne debat.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Nu er definitionen af "at have en egentlig filosofi og måde, som man gerne vil spille på" frygtelig upræcis, så jeg tror det bliver svært at komme det nærmere. Anderledes kan det desværre nok ikke være.
Men jeg er ret overbevidst om at rollerne på holdet og træningsøvelserne der anvendes i Barcelona er langt mere snævert defineret end de er i de andre klubber.
Hvad der kunne være mere interessant at debattere - da det er noget som der er et mere klart svar på - er om klubben skal igangsætte en ensretning, der følger Mourinhos principper. Igen bliver det firkantet, men groft sagt om man skal forsøge at fremavle spillere som Di Maria, Coentrao, Altintop og Khedira. Nu vil jeg ikke nævne deres "modsætninger", men spillere som generelt har lidt mere "spansk finesse" og er lidt mindre arbejdsomme (til de samme pladser).
Jeg har ikke den store tiltro til at Mourinho bliver ret længe. Altså max, max, max 4 år i alt. Derefter kan man selvfølgelig håbe at det mere eller mindre er hans ideer der føres videre efterfølgende, men det er ikke så sandsynligt. Derfor skal man på ingen måde forsøge at lave definitionerne af spillefilosofien alt for snæver, som den er i Barcelona. Det er der nok heller ikke nogen der har tænkt sig, men spørgsmålet er så hvor snæver definitionen skal være?
Skal vi både kunne udvikle en Khedira og en Busquets til samme plads, eller skal en Busquets være væsentligt mere talentfuld før han vil blive foretrukket i ungdomsafdelingen?
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Nu har de ensrettet La Masia siden Cruyff og hvor mange storhedsperioder har de lige haft, hvor man kan datere det tilbage til egne rækker?
Netop: Blot denne ene!
Det bliver ævlet op til en masse, fordi de netop nu er inde i en - indrømmet - allerhelvedes god periode.
Jeg mener ikke, at vi skal ensrette ungdommen til at spille et bestemt system.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.