Om Vores Rivaler IX

5 måneder 2 uger siden #10117 af PMO
Besvaret af PMO på emne Om vores rivaler VII

Kiwes post=140062 skrev:

PMO post=140061 skrev:

Ramos4 post=140060 skrev:

PMO post=140058 skrev: Det er ud til at Messi skifter til PSG og bliver præsenteret foran Eiffeltårnet. 

Tænk at få Wijnaldum, Ramos, Donnarumma og Messi på en fri transfer og så i samme vindue. Deres over-all balance på transfers er “kun” 69 millioner €. 

​Deres lønudgifter må være enorme. 

De *skal* sælge nogen. Hvis de ikke kan få Di Maria, Icardi etc. solgt, så er de vel på den ift. FFP.

​https://salarysport.com/football/ligue-1/paris-saint-germain/
salarysport.com/football/la-liga/real-madrid/
salarysport.com/football/la-liga/barcelona/

Nu ændrer det sig selvfølgelig med tilgangen af nye spillere, men det er jo ikke fordi Paris er stukket af. Mon ikke de også sælger en spiller eller to inden 1. september. 

​Marca skriver at messi for en løn på 40mil så alene den flytter altså 20% - www.marca.com/futbol/liga-francesa/2021/...2704e13428b463a.html. Og mon ikke de andre også har fået gode kontrakter.

Nu skrev jeg også det ændrer sig, men faktor er bare, at når det kommer til høje lønninger, er RM og Barcelona de sidste klubber som skal snakke højt. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #10118 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX
​Hvis PSG tjener 100 gange mere end Real Madrid, så er det omsonst at sammenligne lønningerne. Jeg gætter dog på, at de tjener noget mindre end RM/Barca.

5 måneder 2 uger siden #10119 af PMO
Besvaret af PMO på emne Om Vores Rivaler IX

BBB post=140065 skrev: ​Hvis PSG tjener 100 gange mere end Real Madrid, så er det omsonst at sammenligne lønningerne. Jeg gætter dog på, at de tjener noget mindre end RM/Barca.

Lionel Messi single-handedly makes the club 30 percent of their total revenue so it was no wonder that Josep Bartomeu did not want to let him go. According to Ciria, Messi’s goal scoring abilities have made it very profitable to sponsor the club. It is instant recognition for the brand. However, there are two options for sponsors, one without the player and one including him. The Messi clause can bump the sponsorship total by 50 percent. Apart from that, the player also makes the club a ton of money through ticketing, VIP passes, and shirt sales. Ciria suggests that eight out of 10 Barcelona shirts carry his name.

Marc Ciria, a Barca socio, and CEO of Diagonal Investments has found out just exactly how much money the club legend brings in for Barcelona. He did this with the help of Josep Fabra, a financier, and Ivan Cabeza, an economist. Together they have managed to find Messi’s value to the club and to no one’s surprise, the player brings in much more than he is paid. The player made 383,655,000 euros over the 3 years but he has generated 619,265,000 euros in the same time period. This means that the player has made the club a profit of 235,610,000 euros.

Det boost som Messi giver PSG, på alle parametre, er enormt. Langt de fleste børn/unge med Barcelona(Messi) trøjer er fan af ham, og ikke nødvendigvis klubben. De kommer til at gå i PSG trøjer nu. PSG har dags dato (7. august 2021) 38 millioner følgere på Instagram, et tal som for en uge siden var 37,5 millioner. 
Tallene i ovenstående citater er fra Sport, og skal måske tages med et gran salt - men ingen tvivl om at Messi som brand er meget, meget profitabelt.

5 måneder 2 uger siden #10120 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
​Messis ankomst er selvfølgelig guld værd for PSG - Om så det sportsligt ´kun´ er tre år der er tale om betyder knap så meget, da de følger der kommer til at være uden for banen giver et gigantisk boost til klubbens udvikling, som vil gavne mange år frem.
Men hvordan tror i det kommer til at påvirke Mbappe?
Der er vel to mulig udfald.
1) At det bliver mere spiseligt for PSG at slippe ham denne sommer, såfremt rygterne om at han ikke vil forlænge sin kontrakt taler sandt. De skal møde kravene fra FFP for at kunne skrive kontrakt med Messi, og hvis de allerede ved at Mbappe ikke har i sinde at forlænge sin kontrakt, kan de gøre dette ved at sælge ham.
2) At han laver en kovending og vil underskrive en langvarig kontrakt, med udsigten til at danne frontrio Messi og Neymar. Han har tilmed udtalt at hans største drøm på nuværende tidspunkt er at vinde Chl med PSG, hvilket ser betydeligt mere sandsynligt ud med Donnarumma, Ramos, Hakimi, Wijnaldum og Messi. 

Man kan selvfølgelig kun gætte på hvad der sker i hovederne på spillere og ledelsesfolk, men hvilket af scenarierne tror i er mest umiddelbare?

5 måneder 2 uger siden #10121 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

NadaMás post=140067 skrev: ​Messis ankomst er selvfølgelig guld værd for PSG - Om så det sportsligt ´kun´ er tre år der er tale om betyder knap så meget, da de følger der kommer til at være uden for banen giver et gigantisk boost til klubbens udvikling, som vil gavne mange år frem.
Men hvordan tror i det kommer til at påvirke Mbappe?
Der er vel to mulig udfald.
1) At det bliver mere spiseligt for PSG at slippe ham denne sommer, såfremt rygterne om at han ikke vil forlænge sin kontrakt taler sandt. De skal møde kravene fra FFP for at kunne skrive kontrakt med Messi, og hvis de allerede ved at Mbappe ikke har i sinde at forlænge sin kontrakt, kan de gøre dette ved at sælge ham.
2) At han laver en kovending og vil underskrive en langvarig kontrakt, med udsigten til at danne frontrio Messi og Neymar. Han har tilmed udtalt at hans største drøm på nuværende tidspunkt er at vinde Chl med PSG, hvilket ser betydeligt mere sandsynligt ud med Donnarumma, Ramos, Hakimi, Wijnaldum og Messi. 

Man kan selvfølgelig kun gætte på hvad der sker i hovederne på spillere og ledelsesfolk, men hvilket af scenarierne tror i er mest umiddelbare?

​Jeg haelder mest til scenarie 2, hvis og sa frem PSG kan faa det til at haenge sammen oekonomisk. Jeg tror dog ikke han forlaenger nu, men derimod bliver i klubben og iloebet af seasonen saa underskriver en ny kontrakt, og det tror jeg ogsaa PSG bet'er paa. Det afhaenger dog af hvordan det rent oekonomisk kommer til at fungere, for selvom PSG har nok af penge i ryggen til at faa det til at loebe rundt, saa skal de vel ogsaa passe paa at de ikke bliver fanget i en slags FFP faelde (omend FFP hidtil oftests har vist sig som en kaempe joke)
Nogen der ved hvor stor PSG's loen udgifter bliver hvsi Messi underskriver? (Taenker ikke de ligefrem har spaert penge vs sidste season med ankomsten af Donna, Ramos og Wijnaldum, og hvis man saa ligger Messi oveni i den hat, saa maa det vel vaere den stoerste loen-udgift i fodbold historien. (jeg tvivler paa at Hakimi er paa samme budget som ovenstaaende, saa han har nok ikke flyttet meget i det store regnskab)

Donde está la biblioteca?

5 måneder 2 uger siden #10122 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Man skal oveni lægge, at hvis Mbappe forlænger så har PSG lovet ham en kraftig stigning i løn også. Det løber op det hele.

Edit: Jeg tror godt PSG kan snige sig til at beholde Mbappe denne sæson. Men at give ham en næsten fordobling af lønnen, for at ramme Neymars niveau, som PSG har lovet ham, det bliver rigtig dyrt når man har hentet Messi, Ramos, Donna og co. ind. Det virker urealistisk imo. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved Ramos4.

5 måneder 2 uger siden #10123 af PMO
Besvaret af PMO på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=140072 skrev: Man skal oveni lægge, at hvis Mbappe forlænger så har PSG lovet ham en kraftig stigning i løn også. Det løber op det hele.

Edit: Jeg tror godt PSG kan snige sig til at beholde Mbappe denne sæson. Men at give ham en næsten fordobling af lønnen, for at ramme Neymars niveau, som PSG har lovet ham, det bliver rigtig dyrt når man har hentet Messi, Ramos, Donna og co. ind. Det virker urealistisk imo. 

Det tror jeg ærlig talt ikke kommer til at være et problem. Det er kun pga corona krisen at RM og Barcelona har skullet sænke deres lønninger, så med mere normale tilstande i næste sæson, samt de penge der følger med Messi, tror jeg der er rigeligt med penge til at forlænge med Mbappé. 

5 måneder 2 uger siden #10124 af Ramos4

PMO post=140073 skrev:

Ramos4 post=140072 skrev: Man skal oveni lægge, at hvis Mbappe forlænger så har PSG lovet ham en kraftig stigning i løn også. Det løber op det hele.

Det tror jeg ærlig talt ikke kommer til at være et problem. Det er kun pga corona krisen at RM og Barcelona har skullet sænke deres lønninger, så med mere normale tilstande i næste sæson, samt de penge der følger med Messi, tror jeg der er rigeligt med penge til at forlænge med Mbappé. 

​Måske. Jeg mener at vi lå omkring 70% inden Corona - som er hvad UEFA anbefaler er max.

Jeg ved dog ikke hvordan FFP fungerer omkring lønninger - eller om det kun er transferbudgettet der skal gå op. 

5 måneder 2 uger siden #10125 af Ramos4
Men det er sådan set også underordnet. Målet er det samme som altid; At Mbappe skal foretrække os fremfor PSG næste sommer. Så er det ligegyldigt om PSG kan betale ham eller ej.

5 måneder 2 uger siden #10126 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om vores rivaler VII

PMO post=140061 skrev:

PMO post=140058 skrev: Det er ud til at Messi skifter til PSG og bliver præsenteret foran Eiffeltårnet. 

Tænk at få Wijnaldum, Ramos, Donnarumma og Messi på en fri transfer og så i samme vindue. Deres over-all balance på transfers er “kun” 69 millioner €. 

De *skal* sælge nogen. Hvis de ikke kan få Di Maria, Icardi etc. solgt, så er de vel på den ift. FFP.

Nu ændrer det sig selvfølgelig med tilgangen af nye spillere, men det er jo ikke fordi Paris er stukket af. Mon ikke de også sælger en spiller eller to inden 1. september. 

​Tag Ramos' og Messis lønkroner, fra disse lister, 70M, og smid over på PSG og tilføj derefter Donnarumma, Wijnaldum og Hakimis lønninger (Ca. 30M, så vidt jeg kan Google frem) og du har måske 100M ekstra udgifter for PSG - hvor vores og Barcelonas er blevet mindre. Læg dertil at PSG har betydeligt færre indtægter en os og Barcelona, så selvfølgelig stikker det af, og burde jo ikke kunne fungere for dem. 

Hverken Barcelona og RM er nogle helgener ifht lønninger, men dette ville være et nyt niveau synes jeg. 

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: longwind, DeLaRed

5 måneder 2 uger siden #10127 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII

El Siete post=140080 skrev:

PMO post=140061 skrev:

​Tag Ramos' og Messis lønkroner, fra disse lister, 70M, og smid over på PSG og tilføj derefter Donnarumma, Wijnaldum og Hakimis lønninger (Ca. 30M, så vidt jeg kan Google frem) og du har måske 100M ekstra udgifter for PSG - hvor vores og Barcelonas er blevet mindre. Læg dertil at PSG har betydeligt færre indtægter en os og Barcelona, så selvfølgelig stikker det af, og burde jo ikke kunne fungere for dem. 

Hverken Barcelona og RM er nogle helgener ifht lønninger, men dette ville være et nyt niveau synes jeg. 

Får Navas ikke 12-13 millioner euro om året? Så må Donnarumma vel få de 14-15. Jeg tror ikke, at 30 millioner ekstra kan gøre det.

PSG bliver så sindssygt vilde i FM og FIFA.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

5 måneder 2 uger siden #10128 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

PMO post=140073 skrev:

Barcelona har hele tiden skullet sænke deres lønomkostningerne. Siden Neymar salget har de jo fuldstændig formøblet deres formue.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.