Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu forstår man bedre hvorfor Laporta er blevet Perez’s nye partner in crime. Det er jo deres eneste udvej til at komme tilbage på sporet økonomisk. Der skal tjenes mange mange flere penge når man bruger 110 % på løsninger.
Og tænk hvis det hele ender med, at Messi tager til PSG og vi får Mbappé. Så tager jeg virkelig hatten af for Perez!
A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles
Det er vildt hvordan Barcelona har bygget klubben op om én spiller alle disse år. Jeg er trods alt glad for at vi ikke har samme idoldyrkelse. De fleste af deres fans er jo ikke engang fans af klubben.
I det mindste ved vi, at de fans der tuner ind for at se Real Madrid er fans af klubben, for der er sgu ingen individuel spiller, der er værd at tune ind for :D
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Symbolpolitik. Eller også bare panik.Bismo post=140123 skrev: Barcas medlemmer forsøger lige nu at blokere Messis skifte til PSG på baggrund af FFP. Kan ikke helt se fidusen i det, for han kommer under alle omstændigheder ikke til at spille for Barca. Hvad er meningen i at forhindre ham i at komme videre? Det rammer da lige så meget Messi som PSG.
1. Messi skriver kontrakt med en anden klub. Den klub udlejer Messi til Barca og den udlejende klub betaler hele Messis løn. Barca aftaler med den udlejede klub at de betaler en fair kompensation til den klub, når de kan.
2. Barca øger indtægterne markant så de har råd til at have Messi i deres lønbudget. Det kan fx ske ved at få en eller flere nye sponsorere ind. Dette bør være muligt.
3. Barca kan sælge navnerettighederne til Camp Nou, for lad os sige, en fem-årig periode (eller en anden passende periode) og bruge de penge de får ind til at hæve indtægterne så der derved bliver råd til Messi.
4. Barca kan give spillere væk gratis som Griezmann, Coutinho, Pjanic, Umtiti, Lenglet Braithwaite, Neto, Dembélé (og måske flere). På den måde vil Barca spare alle disse spilleres løn. Uden at jeg kender de samlede lønomkostninger til alle disse spillere burde det give luft i budgettet til Messi ved at komme af med disse spillere. Ja, Barca mister disse spillere gratis så og får ingen indtæger for dem, men det vægter højere at beholde Messi. Disse spillere kan så erstattes af spillere fra B-holdet og La Masia. De spillere derfra er dygtige nok. Tror på dem og giv dem chancen. Lev op til klubbens værdier.
5. Barca kan gentoptage forhandlingerne med La Liga og blive enige med dem om, at La Liga sænker kravene til løn-reglerne, fordi vi er inde i en speciel periode, hvor covid har ramt de fleste klubber på økonomien, hvis ikke alle klubber. Disse regel-ændringer kan være fleksible, så når økonomierne i klubberne rundt omkring er ved at være mere normalle igen, så kan La Liga igen hæve løn-reglerne tilbage til hvad de var. Disse regler fra La Liga er i øvrigt gode, fordi det hjælper klubberne med at være økonomisk ansvarlige, men reglerne bør være fleksible, så de kan tilpasses til uforudsigelige tider som her med corona. Ligaens regler spænder ben for dem selv lige nu. På grund af ligaens regler står de til at miste ligaens bedste spiller og nok også største kilde til indtjening (Messi trækker mange sponsorere med videre til ligaen).
6. Barca kan bede om donationer fra alle deres fans, som kan være med til at øge indtægterne og skabe plads i lønbudgettet til Messi.
7. Barca kan bede om Donationer fra rigmænd verden over.
8. Barca kan skabe en ny indtægtskilde. Begynd at lave en serie som følger spillernes dagligdag i klubben. Udgiv det på Barca TV+ som et særskilt abonnement til en bestemt pris. Det er der mange som gerne vil betale for. Dette vil skabe mange penge i kassen.
8. Barca kan indgå en ny sponsoraftale med en ny hovedsponsor der kan give langt flere penge i kassen end de får nu.
9. Barca kan spørge verdens rigeste mand Jeff Besoz om han vil donere 20 milliarder til klubben.
10. Barca kan begynde at sælge flere trøjer hvor alle spillerne har skrevet autografer på. De kan sælge dem for en bestemt pris. Det vil fans gerne købe.
11. Barca kan forhandle alle spillerne i førsteholdstruppen 50% ned i løn. Det burde give råd til at beholde Messi. Barca kan lave en aftale med spillerne om, at de kan få pengene på et senere tidspunkt, når klubben har råd til det. Eller spillerne kan helt frivilligt give afkald på de penge også.
12. Barca kan skabe en ny indtægtskilde ved at starte en serie om spillernes liv i dagligdagen. Det er der sikkert rigtig mange som gerne vil se og betale for.
13. Messi kan investere hele sin formue i Barca og derved kan Barca øge indtægterne så de får råd til ham.
14. Barca kan øge indtægterne ved at deltage i forskellige træningskampe rundt omkring i verden. Det kan de tjene rigtig mange penge på.
15. Barca kan øge indtægterne ved at holde åbne træninger, hvor tilhængere og hvem ellers der vil se med kan komme og se træningen. Det kan de tjene rigtig mange penge på.
16. Barca kan sælge et abonnement hvor man kan se klubbens træninger live.
17. Barca kan sælge billetter til foredrag som spillerne kan holde. En spiller kan holde et foredrag pr. dag om deres rejse til at spille for Barca, om deres liv og så videre. Hvad er der? 20-25 spillere i truppen? Så en spiller kan hver dag holde et foredrag, og så en ny spiller den næste dag. Og så når alle spillere har været igennem, så starter de forfra med den spiller som startede. Det er der mange der gerne vil se. Og der bør være nok Barca-fans til at man kan gøre dette vedvarende over en længere periode. Der kan også sælges virtuelle billetter så fans kan se dette online.
18. Barca kan sælge eksklusive VIP møder med spillerne, hvor man kan komme til at møde den spiller man nu gerne vil tale med. Det er der rigtig mange som gerne vil betale mange penge for. Selvfølgelig kan Messi nok ikke tale med 100 millioner mennesker på en dag, men man kan godt finde en god måde det kan lade sig gøre på.
19. Barca kan begynde at lave mini dokumentarer om spillerne og så sætte kinesisk tale på og sælge det til de kinesiske fans. Det er sikkert mange kinesiske Barca-fans der vil købe det. Barca kan også oversætte disse mini dokumentarer til andre sprog og sælge dem til Barca-fans i andre lande med de landes respektive sprog. Spillerne skal ikke tale de sprog, de skal bare tale deres eget sprog, og så sætter klubben tale på med det sprog som nu passer til det pågældende land.
20. Barca kan sælge eksklusive billetter hvor man kan komme til at træne med spillerne på træningsanlægget.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Personligt elsker jeg 9eren..........altså forslag 9 ;-)
Hej, Jeff. Vi står sgu lige og mangler 20 millarder €. Hvad siger du, gamle jas, er du frisk!?
Jeg har hermed et forslag til podcast'en. Paa naeste podcast, mener jeg saa absolut at i live skal ringe til Jeff og bede ham om et sponsorat til Madridista.dk, det virker jo til at det er meget lige til at hente 20 milliarder (i kan evt underbyde Barca og bede om 19.5 Milliarder istedet, tror Jeff er en sucker for en god deal), og saa taenker jeg at i kan bruge beloebet paa at goere en smule mere ud af osasuna.dk ;-)Administrationen post=140153 skrev: Tak, PMO!
Hej, Jeff. Vi står sgu lige og mangler 20 millarder €. Hvad siger du, gamle jas, er du frisk!?
Donde está la biblioteca?
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Jeg kan godt lide, at alle hans forslag ender med "Det er der rigtig mange som gerne vil betale mange penge for."
Er du sikker på, at det ikke er sarkasme?
madrid2000 post=140156 skrev: Hold kæft det er comedy på et højt niveau.
Jeg kan godt lide, at alle hans forslag ender med "Det er der rigtig mange som gerne vil betale mange penge for."
Er du sikker på, at det ikke er sarkasme?
Jeg aner det ikke, det er en mulighed, men en mulighed er også, at brugeren intet ved om økonomi.
hvis ikke Bez tager telefonen så prøv at ring til Musk. er sikker på han lynhurtigt kan lave en overførsel. I kan vifte med at de måske kan låne det nye fleksible Bernabeu som affyringsrampe til deres spaceX...altså de dage hvor der ikke er kamp..DeLaRed post=140154 skrev:
Jeg har hermed et forslag til podcast'en. Paa naeste podcast, mener jeg saa absolut at i live skal ringe til Jeff og bede ham om et sponsorat til Madridista.dk, det virker jo til at det er meget lige til at hente 20 milliarder (i kan evt underbyde Barca og bede om 19.5 Milliarder istedet, tror Jeff er en sucker for en god deal), og saa taenker jeg at i kan bruge beloebet paa at goere en smule mere ud af osasuna.dk ;-)Administrationen post=140153 skrev: Tak, PMO!
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det er skuda langt ude. Bernabeu ligger i et tætbefolket område, derfor vil det være uforsvarligt, at fyre raketter derfra.mohbar post=140158 skrev:
hvis ikke Bez tager telefonen så prøv at ring til Musk. er sikker på han lynhurtigt kan lave en overførsel. I kan vifte med at de måske kan låne det nye fleksible Bernabeu som affyringsrampe til deres spaceX...altså de dage hvor der ikke er kamp..DeLaRed post=140154 skrev: