Om Vores Rivaler IX

4 år 4 måneder siden #10981 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg post=147214 skrev: ​Haha, du prøver at virke overskudsagtigt, men mærker jeg ikke også lidt frustration ovenpå gårsdasgens kamp? :D

Prøv at hør - jeg er oprigtigt nysgerrig. Barcelona spiller fantastisk fodbold, men alligevel konstaterede du tørt, at man ikke skal frygte dem næste sæson. Det anfægtede jeg før kampen, og i går spillede de os ud på røv og albuer.

Derfor: Helt oprigtigt - hvorfor mener du ikke, at de skal tages seriøst?

​Jeg sidder da akkurat med de samme følelser som majoriteten herinde dagen derpå. Og derfor også dig. Vi er trods alt i samme bås. Vi er Real Madrid-fans. Følelserne er de samme, fordi vi elsker Real Madrid og foragter Barcelona. I går gjorde ondt og det gør lige dele ondt i dag.

For mig er der dog lige det “men” i det hele. Vi bliver stadig spanske mestre. Men derfor skal man selvfølgelig ikke acceptere gårsdagens indsats (og her tænker jeg overvejende på Carlos famlen taktisk fra første fløjt). På nogen måde. Det er klart. 

Jeg svarer på dit spørgsmål i landskampspausen. Så har vi noget at debattere, når den værste irritation/frustration/raseri mm. lige har lagt sig oven på gårsdagens misere. Aftale? :-)
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #10982 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel post=147218 skrev:

Sebberg post=147214 skrev: ​Haha, du prøver at virke overskudsagtigt, men mærker jeg ikke også lidt frustration ovenpå gårsdasgens kamp? :D

Prøv at hør - jeg er oprigtigt nysgerrig. Barcelona spiller fantastisk fodbold, men alligevel konstaterede du tørt, at man ikke skal frygte dem næste sæson. Det anfægtede jeg før kampen, og i går spillede de os ud på røv og albuer.

​Jeg sidder da akkurat med de samme følelser som majoriteten herinde dagen derpå. Og derfor også dig. Vi er trods alt i samme bås. Vi er Real Madrid-fans. Følelserne er de samme, fordi vi elsker Real Madrid og foragter Barcelona. I går gjorde ondt og det gør lige dele ondt i dag.

Jeg svarer på dit spørgsmål i landskampspausen. Så har vi noget at debattere, når den værste irritation/frustration/raseri mm. lige har lagt sig oven på gårsdagens misere. Aftale? :-)

​Aftale, men mon ikke du allerede når at debattere det, når I skal optage :-) 

4 år 4 måneder siden #10983 af Daniel

Sebberg post=147219 skrev:

Daniel post=147218 skrev:

​Aftale, men mon ikke du allerede når at debattere det, når I skal optage :-) 

​Jeg er ikke med i den her uge. Det er ikke planen. Men jeg kan love, at der er lagt i kakkelovnen til en episk snak. Der er stor frustration i vores interne tråd ;-)

4 år 4 måneder siden #10984 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX
​Dig og den interne tråd. 

Jeg allierer mig fandme snart med en hacker, som kan give mig adgang til den med alle de spændende referencer, du fyrer op for :-) 
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

4 år 4 måneder siden #10985 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur post=147210 skrev: @Dios

Du mener vel ikke at Lopetegui er et godt valg? Hans Sevilla spiller mere Zidanesk end Zidane.

Nej jeg synes sådan set ikke Lopetegui har fået skabt sig et slagkraftigt eller spændende mandskab. I Spanien behøver man ikke den stærkeste økonomi for at få et velfungerende godt sammenspillet hold, fordi der er så mange fremragende tekniske spillere, og der synes jeg Lopetegui har fejlet. Hvad det skyldes ved jeg sådan set ikke, da jeg sjældent ser Sevilla spille, men når jeg gør er det aldrig spændende eller interessant.

Når det er sagt, så vil jeg alle dage vælge ham fremfor Ancelotti, for modsat Daniel, så er jeg pisse hamrende ligeglad med et spansk mesterskab, hvis jeg 30 ud af 38 kampe er langt mere frustreret end glad over de 3 point vi får sikret os. Nu hentyder jeg til Daniel, men det kunne ligeså godt have været en hvilken som helst anden med samme holdning som ham :)
Jeg synes Lopetegui var det perfekte valg, da man valgte ham og jeg synes det var en kæmpe fejl at fyrer ham, og i virkeligheden er det hvad jeg synes er det største problem i Real Madrid.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, Kimbo

4 år 4 måneder siden #10986 af Daniel

Dios post=147254 skrev:

Du mener vel ikke at Lopetegui er et godt valg? Hans Sevilla spiller mere Zidanesk end Zidane.

Nej jeg synes sådan set ikke Lopetegui har fået skabt sig et slagkraftigt eller spændende mandskab. I Spanien behøver man ikke den stærkeste økonomi for at få et velfungerende godt sammenspillet hold, fordi der er så mange fremragende tekniske spillere, og der synes jeg Lopetegui har fejlet. Hvad det skyldes ved jeg sådan set ikke, da jeg sjældent ser Sevilla spille, men når jeg gør er det aldrig spændende eller interessant.

Når det er sagt, så vil jeg alle dage vælge ham fremfor Ancelotti, for modsat Daniel, så er jeg pisse hamrende ligeglad med et spansk mesterskab, hvis jeg 30 ud af 38 kampe er langt mere frustreret end glad over de 3 point vi får sikret os. Nu hentyder jeg til Daniel, men det kunne ligeså godt have været en hvilken som helst anden med samme holdning som ham :)
Jeg synes Lopetegui var det perfekte valg, da man valgte ham og jeg synes det var en kæmpe fejl at fyrer ham, og i virkeligheden er det hvad jeg synes er det største problem i Real Madrid.

​Nej. Du skrev Daniel, fordi du håbede på, at jeg ville bide på. Det gør jeg ikke. Der skal mere madding til, Dios. Meget mere. Mit ydre er trods alt ingen hemmelighed ;-)

4 år 4 måneder siden #10987 af Dios

Daniel post=147256 skrev:

Dios post=147254 skrev:

​Nej. Du skrev Daniel, fordi du håbede på, at jeg ville bide på. Det gør jeg ikke. Der skal mere madding til, Dios. Meget mere. Mit ydre er trods alt ingen hemmelighed ;-)

Nej faktisk ikke. Jeg skrev Daniel, fordi det var oplagt med dine 3-4 indlæg, som strider imod min holdning. Du skriver jo ordret det stikmodsatte af hvad jeg mener. Der kommer en kæk kommentar med et men, og i min verden en lille retfærdiggørelse af nederlaget, fordi vi vinder mesterskabet. Jeg siger ikke det er det du prøver på, men det var grunden til jeg nævnte dit navn.

4 år 4 måneder siden #10988 af Daniel
​Men det siger du så. Det er sgu altid nemt at forvrænge ord. Jeg kan se udover nederlaget, fordi vi fortsat rækker ud efter mesterskabet, men jeg kan da ikke retfærdiggøre det. Jeg er ikke komplet idiot.

Men der er nuancer i alt. Det hele kan ikke kun anskue fra ens eget virkelighedsbillede. Livet er sgu mere abstrakt end som så.

Jeg er ligeledes ALTID tilfreds med 3 point (som du også kækt smed en bemærkning efter), men det betyder nødvendigvis ikke, jeg er tilfreds med spillet, der har ført til 3 point.

Nuancer.

Jeg synes omvendt, at det er en vanvittig holdning at være pisse ligeglad med et mesterskab, hvis spillet ikke lige er gået efter ens hoved spillemæssigt i en sæson. Her mangler nuancerne fandeme. 

Den der holdning med hellere at ville tabe pænt fremfor at vinde grimt, når det kræves. Jeg fatter det ikke og kommer aldrig til det. 

Ps. Vi ser fodbold forskelligt. Det ved jeg. Og det ved du. Så vi kommer ikke videre herfra. Jeg er bare meget mere kynisk og pragmatisk anlagt, men jeg læser dine indspark, da de trods alt får mig til at reflektere lidt…. men også kun lidt ;-)
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, DeLaRed

4 år 4 måneder siden #10989 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
Der er ikke så meget at gøre venner. nogle gange må vi bare sande at vi blev slået.

Kortene ligger stadig i vores egne hænder, Måske har barca fået det rygstød som de havde ventet længe på, men holdet bør stå sammen lige nu. det er trods alt et nederlag som vi godt kan tåle, så længe vi rejser os i næste kamp.

jeg håber at det her er en kraftig kraftig påmindelse til Ancelotti
Jeg håber at Perez denne sommer. DENNE sommer vælger at rydde op. DET.KAN.IKKE.LÆNGERE.UDSKYDES.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Ramos4, DeLaRed

4 år 4 måneder siden #10990 af Dios
​​Hvad synes du jeg forvrænger da? I mine øjne har vi lige skyllet glæden væk ved at få et af de mest ydmygende og nedværdigende nederlag i 10 år, eller siden Barca gjorde det der var værre og vandt 5-0. Det er helt fint, at du kan se udover det og alligevel glæde dig over et mesterskab, som blev vundet, eller måske vundet, fordi Barca ledelsen valgte at trække fyringen af Koeman ud. Det er netop derfor jeg refererede til dig, da jeg er stikmodsat og helst ikke vil se udover det. Ikke fordi jeg ikke kan, men fordi jeg ikke kan acceptere det. 

Du taler meget om nuancer, men tænker ikke selv over, at min holdning er langt mere nuanceret end enten eller? :D Det kommer vel an på præmissen. Fodbold er underholdning, og ligeså snart underholdningen er væk, så er glæden også væk for mig. Jeg kan sagtens se det korte i, at sikre sig de 3 point på en mindre underholdende måde, hvis det er eneste alternativ, eller er vores bedste måde at vinde på. Det handler ikke om at tabe pænt, men om at yde sit bedste på den mest værdige måde. Jeg vil hellere have vi går på banen og prøver at spille vores eget spil end at omstille sig på modstanderen, og så ende ud i og spille Modric som angriber.
Det handler ikke om, at jeg ikke kan se udover 5-8 grimme kampe for at sikre sig de 3 point. Det handler langt mere om, at vi ikke skal spille 25 kampe, hvor vi med nød og næppe lige slår Granada med 2-1, hvor intet fungere. 
Jeg har utrolig svært ved at glæde mig over et spansk mesterskab når jeg ikke føler vi er det bedste hold i Spanien, og det føler jeg på ingen måde vi er nu. Og det er jo nok netop her vi går mod hinanden, for kan huske en debat med Jesper og dig for rigtig mange år siden, hvor i skrev, at vinderen altid var den bedste. For mig er det en sandhed, som er så ensporet, og jeg vil ikke hænge dig op på det, da det trods alt er mange mange år siden, men som du selv siger, så er du kynisk og jeg er det stik modsatte.

Jeg har ikke brug for at du reflektere over mine indlæg. Jeg har brug for, at du bliver ligesom mig. Tro mig, så ville vi slet ikke have en snak om, at tabe pænt ;D 

Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

4 år 4 måneder siden #10991 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Dios post=147300 skrev: ​​Hvad synes du jeg forvrænger da? I mine øjne har vi lige skyllet glæden væk ved at få et af de mest ydmygende og nedværdigende nederlag i 10 år, eller siden Barca gjorde det der var værre og vandt 5-0. Det er helt fint, at du kan se udover det og alligevel glæde dig over et mesterskab, som blev vundet, eller måske vundet, fordi Barca ledelsen valgte at trække fyringen af Koeman ud. Det er netop derfor jeg refererede til dig, da jeg er stikmodsat og helst ikke vil se udover det. Ikke fordi jeg ikke kan, men fordi jeg ikke kan acceptere det. 

Du taler meget om nuancer, men tænker ikke selv over, at min holdning er langt mere nuanceret end enten eller? :D Det kommer vel an på præmissen. Fodbold er underholdning, og ligeså snart underholdningen er væk, så er glæden også væk for mig. Jeg kan sagtens se det korte i, at sikre sig de 3 point på en mindre underholdende måde, hvis det er eneste alternativ, eller er vores bedste måde at vinde på. Det handler ikke om at tabe pænt, men om at yde sit bedste på den mest værdige måde. Jeg vil hellere have vi går på banen og prøver at spille vores eget spil end at omstille sig på modstanderen, og så ende ud i og spille Modric som angriber.
Det handler ikke om, at jeg ikke kan se udover 5-8 grimme kampe for at sikre sig de 3 point. Det handler langt mere om, at vi ikke skal spille 25 kampe, hvor vi med nød og næppe lige slår Granada med 2-1, hvor intet fungere. 
Jeg har utrolig svært ved at glæde mig over et spansk mesterskab når jeg ikke føler vi er det bedste hold i Spanien, og det føler jeg på ingen måde vi er nu. Og det er jo nok netop her vi går mod hinanden, for kan huske en debat med Jesper og dig for rigtig mange år siden, hvor i skrev, at vinderen altid var den bedste. For mig er det en sandhed, som er så ensporet, og jeg vil ikke hænge dig op på det, da det trods alt er mange mange år siden, men som du selv siger, så er du kynisk og jeg er det stik modsatte.

Jeg har ikke brug for at du reflektere over mine indlæg. Jeg har brug for, at du bliver ligesom mig. Tro mig, så ville vi slet ikke have en snak om, at tabe pænt ;D 

​Hvordan kan du skrive vi ikke er det bedste hold i Spanien? Barca er i bedre form lige i dette øjeblik, men når sæsonen er ovre er faktum at vi har ligget nr. 1 næsten hele vejen og Barca aldrig gjorde det. Barca røg ud i gruppespillet i CL. Vi er i kvartfinalen. Vi har klart været det bedste hold i Spanien denne sæson. 

At vi så ikke har spillet det flotteste fodbold, er en helt anden snak. 

Jeg kan godt se, du skriver at det er hvad du føler. Men hvem følte du så var bedre end os i efteråret, da vi slog Barca, Sevilla, Atletico? 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Ramos4.

4 år 4 måneder siden #10992 af Dios
​@Ramos4. 

Simpelt. Det bedste hold taber ikke 0-4 på hjemmebane i en total ydmygende stil. 
Ligaen spilles over 8 måneder og vi var det klart bedste hold de første 4 måneder af sæsonen. Nu er vi det bare ikke længere. Nu maler vi fanden på væggen. Vi vinder mesterskabet med 1 point ned til Barca. Er vi stadig det bedste hold i Spanien selvom vi vinder?
Barca vil så have hentet 11 point ind på os siden Xavi’s ansættelse. Så er forskellen så
minimal, og forskellen ville være hvornår Barca fyrede Koeman og ikke hvor overbevisende vores efterår så var. 

Jeg kan sagtens gå med til, at vinderen er det bedste hold, men så lad mig bare slå fast, at det bliver vi ikke de næste mange år, hvis Barca som jeg desværre tror køber de rigtige spillere til sommer. 

Leveret af Kunena Forum