Om Vores Rivaler IX
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Det er podcasten og generelt skribenterne på siden.Daniel post=146849 skrev: Hvem er I i den her sammenhæng? Podcasten, forum eller noget helt tredje?
Personligt har jeg tiltro til Real Madrid, om du, og andre herinde, så vil kalde det unødvendig arrogance, må sgu stå for egen regning!
Jeg troede på Real Madrid mod PSG. Jeg tror på Real Madrid uagtet modstanderen i CL-kvartfinalerne. Jeg tror på Real Madrid i semifinalerne og vi ved, hvordan det går i finalen (undskyld min rædselsfulde arrogance).
Real Madrid har ALDRIG (selvom en sæson altid byder på svipsere) givet mig nogen grund til ikke at have tiltro. Aldrig!
I har andre skal være hjertens velkommen til at lege forums sortseere. Jeg hopper ikke med på galejen.
For mig er det helt på månen at postulere andet end at det her mesterskab lander i den hvide del af Madrid (undskyld min forfærdelige hovmod). Særligt in mente de svingende resultater fra de andre hold i top 4, hvor Real Madrid klart står ud som det mere stabile hold.
Det er matematisk muligt at smide det hele, ja. Men fortæl mig da gerne, hvor i kampprogrammet, at du ser, Real Madrid sætte det hele over styr? For du må da have haft nogle tanker om det, når du finder det arrogant at postulere, at mesterskabet er vundet, ikke?
DEr er foreskel på at have en tro på at vi vinder det hele, fremfor at påstå, at mesterskabet allerede er vundet. Jeg tror det var dig, Daniel, der i podcasten sagde, at nu er mesterskabet vundet og det var der ingen tvivl om. Og så har der været skribenter der har skrevet tilbage i december måned, at nu var forspringet så stort til Sevilla, så nu var mesterskabet hjemme. Jeg mener ikke det er at være sortseer, hvis man maner til besindighed og siger: ja, vi fører komfortabelt, og ja, vi er kæmpe favoritter til at vinde, men der er stadig masser af point at spille om. Det er bare min subjektive holding, jeg bryder mig ikke om den form for hovmod at tale resten af konkurrenterne ned og sige, med så mange kampe igen, at nu er ligaen allerede vundet.
Men det er måske også bare min mentalitet generelt her i livet, at jeg ikke vil juble, før det sidste fløjt, fordi jeg så mange gange har set, hvad fodbold kan komme med af overraskelser.
jeg så nogle brugere der skrev, at Sevilla ikke havde fået 80point i 30år, så det ville de heller ikke få i år. Den form for argumentation , synes jeg er helt hen i vejret. Leicester havde heller aldrig vundet mesterskabet, men det gjorde de.
Jeg savner Pepe :(
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Det var mig, der sagde det i podcasten i fredags og mig, der skrev det efter spillerunde 17 i LaLiga:Madridista02 post=146865 skrev:
Det er podcasten og generelt skribenterne på siden.Daniel post=146849 skrev: Hvem er I i den her sammenhæng? Podcasten, forum eller noget helt tredje?
Personligt har jeg tiltro til Real Madrid, om du, og andre herinde, så vil kalde det unødvendig arrogance, må sgu stå for egen regning!
Jeg troede på Real Madrid mod PSG. Jeg tror på Real Madrid uagtet modstanderen i CL-kvartfinalerne. Jeg tror på Real Madrid i semifinalerne og vi ved, hvordan det går i finalen (undskyld min rædselsfulde arrogance).
Real Madrid har ALDRIG (selvom en sæson altid byder på svipsere) givet mig nogen grund til ikke at have tiltro. Aldrig!
I har andre skal være hjertens velkommen til at lege forums sortseere. Jeg hopper ikke med på galejen.
For mig er det helt på månen at postulere andet end at det her mesterskab lander i den hvide del af Madrid (undskyld min forfærdelige hovmod). Særligt in mente de svingende resultater fra de andre hold i top 4, hvor Real Madrid klart står ud som det mere stabile hold.
Det er matematisk muligt at smide det hele, ja. Men fortæl mig da gerne, hvor i kampprogrammet, at du ser, Real Madrid sætte det hele over styr? For du må da have haft nogle tanker om det, når du finder det arrogant at postulere, at mesterskabet er vundet, ikke?
DEr er foreskel på at have en tro på at vi vinder det hele, fremfor at påstå, at mesterskabet allerede er vundet. Jeg tror det var dig, Daniel, der i podcasten sagde, at nu er mesterskabet vundet og det var der ingen tvivl om. Og så har der været skribenter der har skrevet tilbage i december måned, at nu var forspringet så stort til Sevilla, så nu var mesterskabet hjemme. Jeg mener ikke det er at være sortseer, hvis man maner til besindighed og siger: ja, vi fører komfortabelt, og ja, vi er kæmpe favoritter til at vinde, men der er stadig masser af point at spille om. Det er bare min subjektive holding, jeg bryder mig ikke om den form for hovmod at tale resten af konkurrenterne ned og sige, med så mange kampe igen, at nu er ligaen allerede vundet.
Men det er måske også bare min mentalitet generelt her i livet, at jeg ikke vil juble, før det sidste fløjt, fordi jeg så mange gange har set, hvad fodbold kan komme med af overraskelser.
jeg så nogle brugere der skrev, at Sevilla ikke havde fået 80point i 30år, så det ville de heller ikke få i år. Den form for argumentation , synes jeg er helt hen i vejret. Leicester havde heller aldrig vundet mesterskabet, men det gjorde de.
- Real Madrid er støt og roligt på vej mod sit 35. mesterskab efter sejren på 2-0 hjemme over Atlético Madrid i går.
Det var den tredje sejr i december mod et af topholdene og dermed har Real Madrid revet LaLiga midt over og skabt sig et stort hul ned til forfølgerne.
Siden er de resterende kampe blevet færre og afstanden mellem holdene blevet større. Kald det endelig bare arrogance, eller hvad du vil, men for mit vedkommende giver det ikke mening at tale om spænding om det mesterskab. Barcelona er de mest formstærke af dem og Sevilla lige nu (de har ikke hentet ind på Real Madrid i 2022), så lad os forestille os, at de vinder de 11 kampe, så ender de på 84 points. Det kan Real Madrid nå med seks sejre i de efterfølgende 9 kampe. Og så skal man måske bruge et point i de øvrige tre kampe, hvis Barcelona er bedst indbyrdes efter på søndag./Jesper
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Disclaimer; som tidligere vært på madridista.dk podcast og generelt mangeårig skribent herinde, så er jeg med på, at jeg måske har lidt en anden tilgang til emnet her, men jeg prøver alligevel at give mit besyv med.
Jesper, han kan nok huske det bedre end de fleste andre, ved, at jeg under min tid på madridista.dk altid har været en kende insisterende omkring det med tilstræbt objektivitet i dækningen af Real Madrid - selv for en fansides vedkommende.
For mig betyder det, at vi forholder os kritisk og nøgternt til de oplysninger, vi måtte modtage omkring Real Madrids gøren og laden - det være sig udtalelser fra præsidenten, spillernes opførsel og et kig på klubbens sportslige muligheder - fx den at vinde et mesterskab i indeværende sæson. (Det vender vi lige tilbage til)
Helt generelt har jeg et stort problem med dækningen af FC Barcelona og Real Madrid fra henholdsvis AS, Marca, MD og Sport - hvornår var sidste gang, man stillede et kritisk spørgsmål til ledelse af den klub, man 'holder med'? Jeg kan ikke huske det, end ikke SuperLeague fik deres journalister ud af busken, hvorved de fremstår omtrent så kritiske som Putins medier. Jeg vil meget nødigt, at madridista.dk går ned ad samme gade.
OG - det synes jeg faktisk heller ikke, at de gør. Hverken skriftligt eller mundligt.
Så når jeg Jesper udtaler og skriver, at Real Madrid er sikre mestre, så er det naturligvis en tilsnigelse, men forspringet er kun blevet større, den eneste reelle trussel (Sevilla) er kun blevet svagere og forspringet på 10 point, kan jeg ikke huske, at noget hold har smidt (og dermed tabt et mesterskab) i lange tider. Naturligvis skal kampene afvikles, bolden er rundt og Xavi vil stadig fortsætte med at skabe gode resultater hos FCB, men det betyder helt objektivt og nøgternt IKKE, at Real Madrid ikke fortsat er snublende tæt på at blive mestre.
Herudover er der delen med om stikpillerne til Barcelona (og Paris) er nødvendige. Så længe de er sjove / virklighedstro, så fungerer det fint - og det synes jeg faktisk, at Jesper, Christian, Malthe, Niklas og Daniel lykkes fint med i 99% af tilfældende, er der svipsere, uden tvivl, men overordnet set, så leder man vist efter sølvfisken i melblandingen, hvis man synes, det er et problem.
--
Ovenstående skal også læses i den kontekst, at jeg ikke mener, at nærværende side er perfekt - sorry guys - men jeg mener alligevel, at man med afstand levererer noget af den bedste, dansksprogede klubdækning du finder - og det gælder for alle klubber, ikke kun spanske.
--
/Gomez out
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Og så i forhold til selve Madridista.dk, så er der ingen tvivl om , at det er den bedste fodbold hjemmeside. Jeg tror jeg har brugt den i de sidste 15år, og er taknemmelig for, at der er folk, der gider engagere sig så meget i, at viderformidle nyheder, om min klub!
Det passer vist meget godt på Madrid fans.
Enig i at man ikke skal sælge skindet før bjørnen er skudt. Jeg tænker der må være et midter-niveau mellem dét og så at bide negle over at Barca nu er kommet igang - for det synes jeg er lige så hen i vejret.Madridista02 post=146868 skrev: Der er ingen tvivl om, at det her mesterskab, det ligger fuldstændig til højrebenet. Og glipper det, så er det en kæmpe skandale, netop fordi vi er så store favoritter og nærmest har været det inden sæsonen gik i gang. Jeg tror bare den her debat, handler om, at jeg synes det er forkert, at juble før kampen er færdigspillet. Vi er alle forskellige, nogle hoverer og jubler før det er forbi, og så ender det nogle gange med at bide dem i røven, jeg foretrækker at gøre det efter sidste fløjt. Også af respekt for konkurrenterne og af respekt for, at fodbold er en sport, hvor det meget hurtigt kan ændre sig. I januar mdr. Var Sevilla fem point bagefter os, så vidt jeg husker.
Og så i forhold til selve Madridista.dk, så er der ingen tvivl om , at det er den bedste fodbold hjemmeside. Jeg tror jeg har brugt den i de sidste 15år, og er taknemmelig for, at der er folk, der gider engagere sig så meget i, at viderformidle nyheder, om min klub!
Vi fører komfortabelt og er klare favoritter, men har ikke vundet endnu. Så enkelt kan det vel siges.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
Præcis! Eller da Zidane overtog for Benitez i sin tid, der mener jeg han indhentede 15point ind på Barca, så vi kun sluttede ét point efter.Real HWL post=146873 skrev: Den gang Capello blev ansat i 2006, hvor mange point var det Real indhentede for til sidst at vinde mesterskabet?
Du kan lege lidt med det selv her: LaLiga - Form table | TransfermarktReal HWL post=146873 skrev: Den gang Capello blev ansat i 2006, hvor mange point var det Real indhentede for til sidst at vinde mesterskabet?
Men seks point som det maksimale, om end jeg godt kan have misset et eller andet ;-) Sevilla var også seks point foran os på et tidspunkt i dén sæson.
Det er virkelig mange penge. Men er det nu også det når man for de 2 milliarder kroner sælger, bryst-placeringen (dyreste placering på trøjen) på kamp trøjer for både herre og dame holdet, man sælger pladser til Sportify logo på diverse trænings dragter, samt de får deres navn ind i stadion navnet.
Det forventes offentliggjort her iaften kl 21.00
Du blander tingene lidt sammen :-) Benitez' sæson var ikke så skidt. Her havde man ikke alverden op til Atlético Madrid og Barcelona, da han blev fyret. Det var grundet så mange andre omstændigheder ditto. Det var vel 4-5 point man havde op. Man sluttede dog ét point efter Barcelona i tabellen, som du rigtig nok er inde på. Barcelona med 91 point - os selv med 90 point.Madridista02 post=146874 skrev:
Præcis! Eller da Zidane overtog for Benitez i sin tid, der mener jeg han indhentede 15point ind på Barca, så vi kun sluttede ét point efter.Real HWL post=146873 skrev: Den gang Capello blev ansat i 2006, hvor mange point var det Real indhentede for til sidst at vinde mesterskabet?
Det var Lopetegui/Solari/Zidane sæsonen i 18/19, der var helt skidt, hvor vi var 12 point efter, da Solari blev fyret og Zidane sat ind på ny. Man endte 9 point efter i tabellen. Jeg er ikke sikker på de eksakte kampe, men jeg har brugt Transfermarkt så godt som muligt. Men prøv jer selv frem derinde ;-)
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det er mig, der har brugt det som argument, at Sevilla ikke har fået 80 point de sidste mange mange år.Madridista02 post=146865 skrev:
Jeg synes egentlig det er et ret godt argument. Sevilla kommer heller ikke i år til at få 80 point.
Dit argument med Leicester er også helt legitim. Forskellen er bare, at sandsynlighed for Sevilla ikke igen få 80 point er meget større end der sker en Leicester. Det er jo helt simpelt sandsynlighedsregning.
Jeg er som udgangspunkt enig i, at man ikke skal sælge skindet før Bjørnen er skudt, men Sevilla har jeg aldrig troet på i mesterskabskampen, da de netop ikke kan få 80 point. Jeg har hele tiden frygtet Atletico mere, men de er faldet fuldstændig sammen. Nu er Barcelona kommet frem. Vinder Barcelona på Bernabeu, så er vi stadigvæk 9 point foran med 9 kampe igen. Self kan det går galt, men sandsynlighed for RM mesterskab på nuværende tidspunkt er ca. 99.5%. De sidste 10 kampe, hvor Barcelona er blomstret op har de indhentet hele 1 point på Real Madrid.