Om Vores Rivaler IX

1 måned 2 uger siden #11245 af The European Super League

Fondo_Sur post=149675 skrev: Det er vel forkert at skrive at Barca har en dårlig økonomi. De skylder vel “bare” mange penge, og derfor har de meget svært ved at registrere spillere i La Liga.

De er stadig i top 2 over klubber med mest indtjening. Det kræver bare nogle år før der kommer til udtryk igen, da corona og diverse fejlkøb har slået et stort hul i deres regnskab.

Derudover har sheiken i City jo frit spil, da han ikke skal forholde sig til noget FFP i England?

Ja men indtjening er kun ét parameter, når der skal beregnes overskud. Udgifter er mindst lige så vigtige. Og det er her den går helt gal for FC Barcelona. Alene i denne sæson overstiger deres lønninger med mere end 100.000.000 euro i forhold til hvad de har råd til.

Man kan sige at de er på rette vej. Om et par år eller 5 vil de være tilbage økonomisk.

Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #11246 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

The European Super League post=149677 skrev:

Fondo_Sur post=149675 skrev: Det er vel forkert at skrive at Barca har en dårlig økonomi. De skylder vel “bare” mange penge, og derfor har de meget svært ved at registrere spillere i La Liga.

De er stadig i top 2 over klubber med mest indtjening. Det kræver bare nogle år før der kommer til udtryk igen, da corona og diverse fejlkøb har slået et stort hul i deres regnskab.

Derudover har sheiken i City jo frit spil, da han ikke skal forholde sig til noget FFP i England?

Ja men indtjening er kun ét parameter, når der skal beregnes overskud. Udgifter er mindst lige så vigtige. Og det er her den går helt gal for FC Barcelona. Alene i denne sæson overstiger deres lønninger med mere end 100.000.000 euro i forhold til hvad de har råd til.

Man kan sige at de er på rette vej. Om et par år eller 5 vil de være tilbage økonomisk.

​Præcis. En kæmpe indtjening er ikke meget værd, når man bruger endnu flere og skylder enorme beløb INDEN man skal ud og låne endnu mere til stadionrenovation.

Men enig i, at de er tilbage inden for en overskuelig årrække. Laporta har styr på det.

Pt. er de dog ikke i stand til at tiltrække andet end gratis spillere eller dets lige, så når folk herinde er bange for at de slagter alt og alle næste sæson, så er der ikke megen mening med galskaben. Medmindre man oprigtig er bange for Andreas Christensen og Franck Kessie.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

1 måned 2 uger siden #11247 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Barca er åbenbart tæt på at sælge Frenkie de Jong til United. Jeg er lidt i chok. Synes han er den perfekte Barca spiller inde på deres midtbane. Jeg ved også godt at han har haft en skidt sæson (ligesom resten af holdet). Han et rolig på bolden, god teknisk og spil forståelse og kommer med gode løb i feltet.

Jeg ser det som en svækkelse af Barca hvis de sælger ham. Ingen er nævnt til at erstatte ham endnu.  

1 måned 2 uger siden #11248 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Indrømmet, Ramos4.

Hvis de sælger Frenkie for at tjene penge, så må der godt nok være noget galt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

1 måned 2 uger siden #11249 af Ramos4
Fabrizio siger at Xavi ser De Jong som yderst vigtigt for holdet. Så det er altså udelukkende et pengespørgsmål, hvis de sælger ham.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

1 måned 2 uger siden #11250 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
​​De har jo også kun meget få spillere der er værd at sælge - I hvert fald for en god overgangssum.
Det er vel kun Garcia, De Jong, Pedri, Gavi, Ferran og Fati og til dels Depay. Ingen af spanierne er salgsemner under nogen omstændigheder - Så står man tilbage med De Jong og Depay, og det er trods alt begrænset hvor meget man kan få i kassen for Depay. Så hvis de vil score på en spiller, er det vel Frenkie.

De sikre til at ryge er vel Lenglet, Umtiti og Dest, samt udløb af L. De Jong og Adama. Så må vi se om de formår at holde på Dembele. Tror ikke de sælger De Jong, men hvis de har desperat brug for store penge, bliver det nok ham. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

1 måned 2 uger siden #11251 af Ramos4
www.marca.com/en/football/manchester-cit...a4741a5658b45a9.html

Noget tyder på at Haaland har fået en klausul i sin City-kontrakt.

Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

1 måned 2 uger siden #11252 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
​Nogle der ved hvornår Alaba er tilbage? 

Det bliver jo godt nok en fuld opladet Alaba vi får tilbage inden finalen 

1 måned 2 uger siden #11253 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX

Elto92 post=149783 skrev: ​Nogle der ved hvornår Alaba er tilbage? 

Det bliver jo godt nok en fuld opladet Alaba vi får tilbage inden finalen 

​Han er klar til Betis kampen og spiller den siger Ancelotti.

1 måned 1 uge siden #11254 af Ramos4
Barcelona tæt på at sælge 50% af deres produktionsafdeling/mediehalløj. Og også tæt på CVC aftale. Så der kommer måske penge i kassen der.

1 måned 1 uge siden #11255 af The European Super League

Ramos4 post=149792 skrev: Barcelona tæt på at sælge 50% af deres produktionsafdeling/mediehalløj. Og også tæt på CVC aftale. Så der kommer måske penge i kassen der.

Jeg vil gerne stille dig spørgsmålet
Jeg vil gerne stille resten af forum spørgsmålet
Jeg vil gerne stille Madridista.dk Podcast spørgsmålet

Er det en god beslutning for FC Barcelona? Ville I gøre det samme hvis I stod i deres situation? Er det lidt ligesom at tisse i bukserne for at holde varmen eller vil det her løfte klubben op på et niveau der er så højt at bagsiden af mønten er ubetydelig?

Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer

1 måned 1 uge siden #11256 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

The European Super League post=149793 skrev:

Ramos4 post=149792 skrev: Barcelona tæt på at sælge 50% af deres produktionsafdeling/mediehalløj. Og også tæt på CVC aftale. Så der kommer måske penge i kassen der.

Jeg vil gerne stille dig spørgsmålet
Jeg vil gerne stille resten af forum spørgsmålet
Jeg vil gerne stille Madridista.dk Podcast spørgsmålet

Er det en god beslutning for FC Barcelona? Ville I gøre det samme hvis I stod i deres situation? Er det lidt ligesom at tisse i bukserne for at holde varmen eller vil det her løfte klubben op på et niveau der er så højt at bagsiden af mønten er ubetydelig?

​Jeg føler mig lidt i tvivl - ville du stille et spørgsmål ?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.