Om Vores Rivaler IX

1 år 2 måneder siden #11449 af The European Super League
​Det er næsten ærgerligt at Real Madrid ikke tilbød at købe deres TV-rettigheder :) Det ville have været smukt.

BCD: Bellingham-Camavinga Decade

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #11450 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Uden at vide noget som helst om barca’s økonomi, eller ikke eksisterende økonomi, så har du da haft en meget stærkt transfer vindue indtil videre. I en verden hvor nutidens muskler som city henter Haaland, Liverpool henter Darwin N. og PSG formår at holde fast i Mbappe, så har Laporta og Xavi lagt en plan for hvad de vil og kan til den kommende sæson. Fri transfer for AC og Kessie. Det ligner også at de lander Raphinha og Lewandowski. De tre første er ikke verdensstjerner men rigtig dygtige spiller som passer til der Xavi åbenbart gerne vil. Lewandowski er “gamle” men kommer til at banke en masse kasser ind. 

Lewandowski 
                                   Auba

Fati                                Dembele
              Torres                              Raphinha

De Jong               Pedri
                        Nico                   Gavi

Busquets 
                                     Kessie

Alba         AC       Araujo     Kounde
               Alonso      Pique    Garcia      Dest 

Ter stegen

Måske De Jong bliver solgt til United
Måske Alonso bliver hentet fra Chelsea
Og måske de også ender med at købe Kounde. 

Det er sgu et meget udemærket Barcelona hold hvis de sidste handler også lykkedes. 

1 år 2 måneder siden #11451 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Dybbøl post=151877 skrev: Uden at vide noget som helst om barca’s økonomi, eller ikke eksisterende økonomi, så har du da haft en meget stærkt transfer vindue indtil videre. I en verden hvor nutidens muskler som city henter Haaland, Liverpool henter Darwin N. og PSG formår at holde fast i Mbappe, så har Laporta og Xavi lagt en plan for hvad de vil og kan til den kommende sæson. Fri transfer for AC og Kessie. Det ligner også at de lander Raphinha og Lewandowski. De tre første er ikke verdensstjerner men rigtig dygtige spiller som passer til der Xavi åbenbart gerne vil. Lewandowski er “gamle” men kommer til at banke en masse kasser ind. 

Lewandowski 
                                   Auba

Busquets 
                                     Kessie

Ter stegen

Det er sgu et meget udemærket Barcelona hold hvis de sidste handler også lykkedes. 

​Benzema og Vini er selvfølgelig different class, men jeg synes næsten Barcas offensiv ser bedre ud end vores. Den er hvert fald som minimum bredere. 

Jeg har jo helt sortseer-agtigt (og for at vinde) tippet at Barca vinder ligaen i vores interne tråd. Det er måske et bud der er lige friskt nok, men hvis Benzema eller Vini Jr. er ude et par måneder eller bare ikke rammer formen, så ser jeg sagtens det her Barca-hold gå forbi os.
Men det siger mere om vores offensiv end deres.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Ramos4.

1 år 2 måneder siden #11452 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Deres brede i offensiven er meget stærk ja. 

1 år 2 måneder siden #11453 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
​At sige deres offensiv ser bedre ud end vores synes jeg godt nok er at sende en sviner til benz og vini oven på den sæson de har haft. Jeg tager i hvert fald vini/benz/rodrygo over torres/lewa/dembele anyday. Jeg vil medgive at de på bredden nok står stærkere i offensiven - men det gør vi i den grad også på midten og forsvaret.
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Kiwes.

1 år 2 måneder siden #11454 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX

Dybbøl post=151877 skrev: Uden at vide noget som helst om barca’s økonomi, eller ikke eksisterende økonomi, så har du da haft en meget stærkt transfer vindue indtil videre. I en verden hvor nutidens muskler som city henter Haaland, Liverpool henter Darwin N. og PSG formår at holde fast i Mbappe, så har Laporta og Xavi lagt en plan for hvad de vil og kan til den kommende sæson. Fri transfer for AC og Kessie. Det ligner også at de lander Raphinha og Lewandowski. De tre første er ikke verdensstjerner men rigtig dygtige spiller som passer til der Xavi åbenbart gerne vil. Lewandowski er “gamle” men kommer til at banke en masse kasser ind. 

Lewandowski 
                                   Auba

Busquets 
                                     Kessie

Ter stegen

​Romano melder nu om at Raphinha er i hus. Dembele står også til at forlænge.

Jeg tror dog man skal være meget optimistisk på deres vejene for at mene at de kan holde på De Jong, og samtidigt købe Lewan, Kounde og Alonso.

Nu må vi se - De bliver helt sikkert en anden størrelse at kæmpe med i denne sæson, og Lewan vil som du selv siger være den forstærkning.

Det ligner ikke at vi får en ny højrekant eller backs, hvilket vel var det de fleste af os havde øverst på listen. Der må man sige, til Barcas cadeau, at det ligner at de får styrket hele truppen, både i startopstillingen og bredden.

1 år 2 måneder siden #11455 af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne Om Vores Rivaler IX
​Barcelona kan noget i offensiven som Real Madrid ikke kan; rotere og spare spillere. 
Det gik jo meget godt sidste sæson for RM, men at der groft sagt kun er 3 spillere til de 3 offensive pladser er faktisk en skandale med tanke på hvilken klub det er!
Hvorfor er RM ikke gået efter Alonso og Raphina..?

1 år 2 måneder siden #11456 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX

JesperThomsen post=151882 skrev: ​Barcelona kan noget i offensiven som Real Madrid ikke kan; rotere og spare spillere. 
Det gik jo meget godt sidste sæson for RM, men at der groft sagt kun er 3 spillere til de 3 offensive pladser er faktisk en skandale med tanke på hvilken klub det er!
Hvorfor er RM ikke gået efter Alonso og Raphina..?

Alonso? Vi har Mendy, Alaba og Nacho som kan dække pladsen + Miguel Gutiérrez, som vi vel også gerne vil se lidt mere til på førsteholdet i den ideelle verden? 

Raphina? Han kommer ud af en sæson med Leeds, hvor han scorede 11 mål og lavede 3 oplæg i 35 Premier League-kampe som den helt store profil. Jeg har læst en statistik om, at blot 6 af Raphinas 11 mål er scoret i åben spil, og det er bestemt også værd at have med i sine overvejelser. 

Til sammenligning scorede Asensio 12 mål og lavede 2 oplæg på tværs af alle turneringer. 
Rodrygo med 9 mål og 10 oplæg på tværs af alle turneringer i 49 kampe - langt fra som starter i de fleste af dem. Han var er bæst afslutningvis i Champions League og sæsonen sådan helt generelt. Og så kan Valverde ligeledes varetage højrekanten, og helt ærligt, og med den verdens bedste duo i Vini Jr. og Benzema, så har jeg det mere end fint med El Halcón derude lidt endnu (bare han er på banen).

Vi har OK mange muligheder derude og isoleret på snakken om Raphina, så foretrækker jeg faktisk status quo fremfor at brænde 65-75 millioner euro af på brasilianeren. 

Kunne Real Madrids højrekant så godt trænge til noget fornyelse/mere kvalitet? Ja da. Men som jeg ser det, så har Rodrygo stadig tonsvis af potentiale at udfolde. 

Summasummarum: Raphina styrker Barcelona bredde. Raphina gør Barcelona bedre. Real står imidlertid fortsat med det klart bedste angreb som tingene ser ud i skrivende stund. Herudover har vi verdens bedste målmand, et mere end bundsolidt forsvar, hvor mulighederne er mange, og en midtbane, der er fuldstændig vanvittig på bredden. 

Jeg kan godt forstå, at hverken Alonso eller Raphina har været på Real Madrids radar. Der skal ikke købes bare for at købe, så må vi se om der opstår en god mulighed senere i transfervinduet, som man er nødt til at reagere på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, Kiwes, Madrid1998, Fondo_Sur, Kimbo, The European Super League

1 år 2 måneder siden #11457 af JesperThomsen
​Det er virkelig som om at Real Madrid nødigt skulle styrke sig, selvom konkurrenterne gør det, det kan jeg slet ikke forstå..
Hvis både Chelsea og Barcelona kan bruge feks. Raphina - så kan Real Madrid også.
Hvorfor er der så mange spillere som bare skal spille konstant fordi der ikke er en back-up eller en bedre spiller?
Real er ikke gearet til skader på centrale positioner som mange andre hold. 
De fleste har under “forudsigelser” nævnt Haaland som topscorer i CL, men omvendt er der også enighed om at ham kan vi ikke bruge for vi har jo Benzema.. man skulle nødigt forstærke sig og tænke fremad…

1 år 2 måneder siden #11458 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX
​Jeg tror, at jeg efterlyser en mellemvej. Jeg synes, Barcelonas transferstrategi er desperat og komisk. Hvad vil man med både Ferran, Raphinha OG Dembelé, der alle kan have deres udgangspunkt i højre side og trække ind i banen med et godt venstre ben?

Når det så er sagt, så bliver man sgu også træt af vores konservative stil og vores evige forblændelse efter en sæson med titler.

Det var fantastisk, at vi vandt både LL og CL, men alle og enhver kunne jo se, hvordan alt beroede på Vinicius og Benzema. Vi var meget begunstiget af, at de to var fit for fight de sidste par måneder, og selvom Rodrygo i den grad steppede op, så havde han de første otte måneder præsteret så udueligt, at vi simpelthen ikke kan lægge alle æg i den kurv.

Javel - vi havde regnet med Mbappé - men selvom vi ikke fik ham, ændrer det jo ikke på, at en skade til Vinicius eller Benzema vil svække vores hold ekstremt meget. 

Det er tydeligt for enhver, så hvorfor satser man ikke på en mand som Gnabry? Han er ikke dyr, er ganske målfarlig og kommer fra en stor klub, hvor han har præsteret kontinuerligt. I stedet holder vi fast i et eller andet princip omkring Asensio og hans pris, hvilket jo bare ender med, at han bliver i klubben og daffer gratis næste sommer. 

Der mangler sgu lidt big-dick-energy over vores transferstrategi, og det handler ikke om at lave dumme handler. Det handler bare om, at vi ikke kan have en trup, der offensivt beror på to spillere, fordi det heldigvis gik godt i den forgangne sæson. 

Lige dér - på bredden - er Barcelona længder foran os. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, NadaMás, El Siete, JesperThomsen, Ramos4

1 år 2 måneder siden #11459 af The European Super League
​Selvfølgelig er de længder foran os når de bruger længder flere penge end os.

Den ene klub er ansvarlig. Den anden er BR Legetøj (Både i seriøsitet og i logo farver).

Hvordan forventer de at den næste præsident skal vende op på alt Laportas økonomiske uansvarlighed om 5 år når der er præsidentvalg i 2027, Raphinha er en gammel fodboldspiller, klubben stadig ejes 25 % af Sixth Street og kun har 75 % af sine indtægter tilbage fordi alle pengene er snoldet op i 2022?

BCD: Bellingham-Camavinga Decade

1 år 2 måneder siden #11460 af JesperThomsen

The European Super League post=151886 skrev: ​Selvfølgelig er de længder foran os når de bruger længder flere penge end os.

Den ene klub er ansvarlig. Den anden er BR Legetøj (Både i seriøsitet og i logo farver).

Hvordan forventer de at den næste præsident skal vende op på alt Laportas økonomiske uansvarlighed om 5 år når der er præsidentvalg i 2027, Raphinha er en gammel fodboldspiller, klubben stadig ejes 25 % af Sixth Street og kun har 75 % af sine indtægter tilbage fordi alle pengene er snoldet op i 2022?

​Seriøsitet?
De handler offensivt ind for at komme tilbage på sporet.. det mindes jeg også RM har gjort en del gange efterhånden!

Hazard til salg, Mayoral ligeså. Bale og Isco er væk.. Asensio er Asensio.. Så er der Vini, Benz og Rodrygo tilbage til 50+ kampe.. det er useriøst!
(Jeg synes ikke nogle af de førstnævnte er gode nok til Real Madrid, men der skal altså være alternativer til en aldrende Benz og Vini som stadig sparker den ud af stadion)
Haaland og Mbappe glippede, og så er det fint at Perez sidder og sover mens konkurrenterne (City, Bayern, Barcelona, PSG osv.) opruster.. det er også useriøst!

Leveret af Kunena Forum
Annonce