Om Vores Rivaler IX

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 8 måneder siden #11437 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Jesus Fortea, krigen er startet. Når man tror at El Frente får lov at tværer mudder på Alfredo di Stefano, så smider vi de tunge skyts. Så nu skal der gåes på ævlerov i naboens have.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11438 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=151709 skrev: @Kimbo

Enig. Det er skidt for ligaen at Barca er så ringe kørende. Laporta er måske den eneste der kan redde dem.

Det er heller ikke lige så sjovt at slå et svækket hold, som at slå dem i deres prime.

Og ATM, Sevilla, Bilbao etc. Tænk sig at Barca blev nummer 2 sidste sæson…Nummer 2???  De burde have endt max midt i ligaen med det spil, træner skifte, elendig trup, dårlig økonomi, idiotiske præsidenter. Jeg frygter reelt for La Liga i de kommende år. ​
Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11439 af The European Super League
​FC Barcelona har startet deres kampagne mod Frenkie de Jong.

Bellingham Camavinga Tchouameni

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11440 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
www.marca.com/en/football/manchester-cit...6163f936b8b45bb.html

Det er præcis derfor vi ikke hentede Haaland. Det havde intet at gøre med, at vi fokuserede for meget på Mbappe. Det var udelukkende pga. kravet om en frikøbsklausul.

Men det er et perfekt scenarie for os nu. Når Benzema er færdig aktiverer vi Haalands frikøbsklausul.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11441 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=151755 skrev: www.marca.com/en/football/manchester-cit...6163f936b8b45bb.html

Det er præcis derfor vi ikke hentede Haaland. Det havde intet at gøre med, at vi fokuserede for meget på Mbappe. Det var udelukkende pga. kravet om en frikøbsklausul.

Men det er et perfekt scenarie for os nu. Når Benzema er færdig aktiverer vi Haalands frikøbsklausul.

​til den tid er han også kun 24 år, så det er et perfekt scenarie. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11442 af The European Super League
​Men.. Hvis han ville have en frikøbsklausul i 2022.. Vil han så ikke også have en i 2024 eller 2025 når vi skriver kontrakt med ham?
Vil det ikke være det samme problem for klubben til den tid?

Bellingham Camavinga Tchouameni

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 8 måneder siden #11443 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
PL klubberne skulle ha brugt næsten 600 millioner euro mere i transfers end de spanske klubber har brugt.

De spanske klubber har brugt 132 millioner euro ca i alt.

Nå så en klub som Villarreal der ligger nummer 7 i den spanske liga, spiller semifinale mod Liverpool. Så viser det flere ting!

PL klubberne køber skrald for mange penge. Overpris.
De spanske klubber er stadig de bedste i verden til at lave talenter.
De spanske klubber henter gode unge talenter i god tid.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11444 af The European Super League
​Så hvad tænker I andre om at FC Barcelona er i gang med at sælge ud af klubben? Den klub har godt nok været meget på min hjerne på det seneste. Hold da op et cirkus.

De har officielt solgt 10 % af alle deres TV indtægter fra La Liga kampe i de kommende 25 år. Dette svarer til at man får 0 indtægter i 2,5 sæson. Dette gjorde de på sidstedagen af sidste regnskabsår for at undgå at skulle aflægge endnu et rødt regnskab. De er nu for første gang i tre år en klub der lever op til Finansial Fair Play. De kan altså ikke forstærke sig for disse penge. De kan ikke afdrage på deres lån for disse penge. Det var blot for at betale udgifter for den afsluttede sæson. Pengene er væk nu.

Nu er de i gang med at sælge 15 % yderligere. Hvis salget går igennem, står de tilbage med 75 % af deres indtægter fra TV-rettighederne til La Liga de næste 25 år. Til gengæld kan disse penge bruges til at forstærke truppen. Ifølge rygterne vil de stå med cirka 400 millioner Euro på hånden.

Det som jeg ikke kan forstå er årsagen til at lave denne ekstra manøvre på de næste 15 %.
* Hvis de vil bruge 400 millioner Euro på at købe spillere, så er det godt nok et voldsomt træk og et kæmpe sats. Hvad hvis det bliver endnu en Dembele, Coutinho, Griezmann, Pjanic, Malcom?
* Men hvis de til gengæld ikke har tænkt sig at bruge dem på spillere fordi de vil gøre noget ansvarligt og betale af på deres gigantiske gæld (som ingen rigtig helt forstår hvor stor er lader det til...) ville det så ikke bare være smartere at beholde sine indtægtskilder og afdrage i fremtiden i stedet?

Fordi en ting er helt sikkert. Firmaet der har købt rettighederne fra FC Barcelona tjener penge på denne handel. Ellers ville de ikke lave den. Firmaet hedder Sixth Street og et et investeringsselskab med 60 milliarder danske kroner under deres vinger. Det er ikke FC Barcelona, der kommer til at lave en god handel her.

Er vi i gang med at se klubbens sidste krampetrækninger inden den imploderer om 5-10 år?
Hvordan kan de forvente at kunne følge med når de laver sådanne anti investeringer?

Er der nogen der er klogere end mig der kan gøre mig klogere?
- Emil Rasmussen

ps. vi kan også vælge bare at lade emnet være og lade vores konkurrent være vores konkurrent. Jeg synes personligt det er enormt specielt at være vidne til denne deroute. I staterne er de fleste jeg kender gået fra at være Barca fans til at følge Chelsea. Jeg ved ikke om det er en global trend.

Bellingham Camavinga Tchouameni

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11445 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
@ESL

Omvendt så har jeg læst, at Barca vist nok ejer alle deres merch-indtægter, mens Real Madrid og mange andre topklubber ikke gør. Adidas får fx en andel i hver solgte Real Madrid trøje. Man kan vende og dreje den på mange måder, men det er i hvert fald ikke så dystert for klubben, som du gør det til. Ellers ville de heller ikke renovere deres stadion om få år.

Jeg er ikke ekspert, men betragter det udefra. Barcas indtægter er top to verdenen over.

De lider dog af, at de (præsidenten) også gerne vil have sportslig succes i disse år. De kunne fx sælge Frenkie De Jong og købe Soler fra Valencia, men de vil hellere lave løsninger som at sælge TV rettighederne, og det er kritisabelt. Det er jeg enig i. Men derfor tyder det nok ikke på, at klubben på vej til total forfald, men mere om at de gerne vil konkurrere med de bedste i de kommende år, og at de 10%+ TV rettigheder vurderes underordnede i det henseende. Altså er det mere et spørgsmål om præsidentens strategi end om total økonomisk forfald.

Eller skrevet på en klare måde:
De har råd til at sælge nogle af deres rettigheder i et par årtier, men klubbens image (som de lever af) har ikke råd til at blive banket af Frankfurt i Europa League i de kommende år. 
Sidste redigering: 1 år 8 måneder siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11446 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
Der snakkes om at forlænge med Dembele, og samtidigt hente Lewandowski, Raphinha, Bernardo, Kounde, Azpi og Alonso.
Jeg tror og håber på at Laporta er rette mand til at føre dem i gennem krisen, og jeg er som sådan grundliggende af den holdning at en sund forretnings fundament er produktet - I dette tilfælde god fodbold. Jeg ved dog ikke om at tage et lån i fremtidige indtægter à samlet €600 mio mod en afskrivelse af 1/4 af TV-indtægter over 25 år er det rette - Det er om ikke andet meget voldsomt, men det er deres situation jo også.

Er der nogen der ved hvor meget de hev hjem i TV-penge i 21/22-sæsonen? Og muligvis kan se procentvis udvikling i indtjening over en fx. 10-årig periode? Med de tal vil vi kunne komme nærmere på hvor meget de rent faktisk afskriver.

Om ikke andet er det jo helt vildt mange penge at få i kassen, og der skal selvfølgelig betales kreditorer, lønkroner som de har udskudt, faste omkostninger samt transfers. Hvis de formår at spille sig tilbage i den europæiske varme, kommer de jo også til at generere mere der. Ligeledes har de sikkert fået en renoveringsaftale af stadion som er ganske fordelagtig, som vi selv fik. 

Bliver spændende at se hvad det hele munder ud i, trup, økonomi etc. Laporta tager konsekvensen og sælger ud af indtægtskilder - Bare pengene ikke alle bliver brugt et sted. 

Sidenote: Tror Christensen og Kessié begge bliver ganske hæderlige signings.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11447 af baggins
Besvaret af baggins på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke helt forstår Barcas ageren.
De forlænger kontrakterne med en række vigtige spillere, hvilket på papiret er godt. Men disse spillere skal nok have en vis lønstigning. Samtidig vil man bruge omkring 60 mil euro på Raphinha og penge på Lewandowski samt andre. Man henter også lige en nogle transfer frie spillere. Det kan være at man får alle disse til en relativ billig løn ift. hvad de kunne få andre steder.
MEN, der er et stort men. For angivligt skylder man Pique ca 42 mil pund, Messi 52 mil euro og de Jong 100 mil euro. Og det kun tre ud af en hel trup. Så hvor mange penge skylder man spillere i alt? For det virker som usundt mange penge samtidig med at man vil bruge flere penge på nye spillere.
Som nuværende spiller, uanset kærlighed til klubben, kan man da heller ikke være tilfreds med den situation.

Edit: angivligt vil Bayern have alle penge fra et evt Lewandowski salg med det samme, da de ikke tror at Barca eksistere om nogle få år

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Sidste redigering: 1 år 8 måneder siden ved baggins.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #11448 af The European Super League

NadaMás post=151776 skrev: Er der nogen der ved hvor meget de hev hjem i TV-penge i 21/22-sæsonen? Og muligvis kan se procentvis udvikling i indtjening over en fx. 10-årig periode? Med de tal vil vi kunne komme nærmere på hvor meget de rent faktisk afskriver.


Barcelona fik 165,6 millioner Euro for La Liga sæson 2020/2021.

Hvis vi leger med tanken om at Barcelona sælger de sidste 15 % til den samme sats, så mister de 25 % af alle deres TV indtægter fra La Liga de næste 25 år.

25% = 1/4 x 165,6 = 41,4 x = 1035

Hvis Barcelona får udbetalt det samme beløb hvert år de næste 25 år vil Sixth Street ende med at få 1035 millioner Euro.

De har betalt 207,5 for de første 10 % og forventes at betale cirka 400 for de næste 15 = 607,5 millioner Euro.

1035 - 607,5 = 427,5 millioner Euro

Konklusion:
Sixth Street vil dermed have tjent 427,5 millioner Euro på denne handel med Barcelona. Og på samme måde siger Barcelona farvel til en lige så stor en pose penge hvis de sælger de sidste 15 % til den forventede sats. Disse tal forudsætter en hel del. Først og fremmest er det ikke sikkert at de sidste 15 % bliver solgt for 400 millioner Euro. Men en endnu større usikkerhed er det at Barcelona's TV-indtægter ikke kommer til at ændre sig henover årene. Hvis Barcelona bliver mindre og mindre attraktivt at se på, vil handlen blive marginalt bedre for Barcelona. Hvis klubben bliver mere og mere spændende at se på, vil handlen blive tilsvarende dårligere for dem.

Bellingham Camavinga Tchouameni
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce