Om Vores Rivaler IX

4 dage 15 timer siden #11425 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Bismo post=151609 skrev: Virker til at La Liga er de eneste der håndhæver FFP. Godt nok ligger Barca som de selv har redt, men at man ikke i det mindste kunne finde en løsning, der kunne tillade Messi at forsætte i Barca, eller at de kan investere lidt i år uden at sælge ud af deres stjerner, kommer jo i sidste ende til at svække ligaen.

Det gavner jo ingen, at La Liga har strammere regler end de andre ligaer. Og nu bruger de Barcas økonomiske situation til at presse dem til at skrive under på CVC.

​Enig i at det er noget skidt for ligaen. Men havde LFP bøjet sig for Barca, så havde vi jo sat det samme eksempel som alle andre ligaer. Barca ligger som de selv har redt - og det er Barcas skyld at ligaen nu daler i værdi, det er ikke ligaens skyld.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 dage 11 timer siden #11426 af The European Super League

Bismo post=151609 skrev: Virker til at La Liga er de eneste der håndhæver FFP. Godt nok ligger Barca som de selv har redt, men at man ikke i det mindste kunne finde en løsning, der kunne tillade Messi at forsætte i Barca, eller at de kan investere lidt i år uden at sælge ud af deres stjerner, kommer jo i sidste ende til at svække ligaen.

Det gavner jo ingen, at La Liga har strammere regler end de andre ligaer. Og nu bruger de Barcas økonomiske situation til at presse dem til at skrive under på CVC.

Man skal bare huske på at reglerne ikke er lavet for at ødelægge Barcelona. De er lavet for at fremhæve fair play og skabe lige konkurrence. Og reglerne er til gavn for Barcelona. Ikke til ulempe. Hvis de ikke selv kan se det, så er det deres eget problem.

Og reglerne blev lavet før Barcelona skabte problemer for sig selv.

I virkeligheden så hedder den "I må kun bruge de penge som I har" og Barcelona er ærgerlige/vrede over at de ikke kan få lov til at bruge penge, de ikke har.

I sidste sæson havde de et underskud på næsten en milliard på lønkontoen. Er der nogen fornuftig grund til at de fik lov til at købe Ferran Torres? De havde jo slet ikke råd. Og det var til trods for at de fik alle deres spillere ned i løn i to omgange og endda fik Aguero til at stoppe med at modtage løn selvom han havde fortjent at få det resten af kontrakten. I sidste sæson gik deres gæld fra 10 milliarder til 12 milliarder. Forestil jer hvis de også havde Messi, de gav en milliard hver sæson.

Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer

4 dage 19 minutter siden #11427 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
Reglerne er netop lavet for at redde LaLiga, og klubber som Barca, havde de ikke eksisteret kunne Barca jo i dag stå og være en klub under administration, eller i konkurs. Altså om det uansvarlige forbrug af andres penge havde fået lov til at fortsætte.

Nu har vi ingen (og tak for det) nogen rigmænd i LaLiga (hvad jeg ved af), hvor situationen er en helt anden i €leauguF og £leaugeUK. Derfor var LFP nødsaget til at gøre det eneste rigtige, at indføre FFP tidligt og effektivt.

Men bare vent drenge, der går ikke mange år før at Barca siden skyder os i skoene at LFP var vores ide, og den blev sat i kraft af os... Hvis det ikke allerede er sket.

3 dage 16 timer siden #11428 af GuldsmedeN
Besvaret af GuldsmedeN på emne Om Vores Rivaler IX
Det kan godt være at Messi fik en milliard per sæson, men klubben tjente stadig på ham. Tror samme har været / er gældende for Ronaldo i de fleste klubber og Mbappe i PSG

3 dage 14 timer siden #11429 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

GuldsmedeN post=151620 skrev: Det kan godt være at Messi fik en milliard per sæson, men klubben tjente stadig på ham. Tror samme har været / er gældende for Ronaldo i de fleste klubber og Mbappe i PSG

​Du skal dæleme sælge mange trøjer for at tjene 1 milliard kroner. Adidas/Nike tager jo et stort cut. De store spillere har jo også nogle fordelagtige aftaler ift. hvor meget de beholder af indtægterne fra deres egne sponsorater.

Jeg siger ikke, at du tager fejl for jeg ved ikke nok om det, men jeg siger det bare: 1 milliard lønkroner, hvordan tjener én spiller det hjem *hvert* år?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

3 dage 14 timer siden #11430 af The European Super League
@GuldsmedeN​

Jeg er ikke overbevist om at sådanne spillere tjener deres løn hjem. Især ikke Messi der har været den dyreste i historien.

Jeg har hørt det før, men jeg er ikke overbevist fordi jeg har aldrig set nogen der kunne præsentere nogle tal, der kunne påvise at det var et sandt postulat.

Det er lidt unfair af mig at bede dig om at finde sådanne tal, fordi det virker som en umuligt opgave. Men jeg håber du forstår at jeg ikke er overbevist før jeg ser det.

Man kan også vende den om og spørge sig selv om Messi rent faktisk tjente sin løn hjem når det er gået så skidt med Barcelonas økonomi i så mange år. Laporta og resten af ledelsen har udtalt at økonomien var forfærdelig i mange år under Bartomeu. Ikke kun til aller sidst. Men at Bartomeu skjulte tallene for at få det til at fremstå som om Barcelona havde en stærk økonomi. Hvordan får man en gæld på 12 milliarder kroner under disse forhold når man i forvejen får solgt Neymar for 222 millioner Euro? Der må have været underskud hvert år i en længere periode.

Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer

14 timer 29 minutter siden #11431 af GuldsmedeN
Besvaret af GuldsmedeN på emne Om Vores Rivaler IX
www.sport.es/es/noticias/barca/brutal-ci...enera-barca-11491695

Jeg kan desværre ikke finde noget mere konkret end det - selvfølgelig er der ikke udgivet videnskabelige artikler, da det ganske enkelt ikke er forskning eller akademia. Så man kommer nok ikke meget tættere på end det der - måske kan man granske kilderne bag de tal, de 3 mænd bag regnestykket har brugt (fx på twitter) selvom noget af det nok er fortrolig og ikke-tilgængelig data.

Regnestykket har inkluderet merchandize, billetsalg, VIP-medlemmer og at Messi har kunne give klubben betydeligt bedre sponsoraftaler vs et Barca uden messi men med Pedri som stjerne.

Intuitivt overrasker det slet ikke mig, men det er klart at det er kompleks at regne på :D
Sidste redigering: 13 timer 54 minutter siden ved GuldsmedeN.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.