Om Vores Rivaler IX
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Nu har vi ingen (og tak for det) nogen rigmænd i LaLiga (hvad jeg ved af), hvor situationen er en helt anden i €leauguF og £leaugeUK. Derfor var LFP nødsaget til at gøre det eneste rigtige, at indføre FFP tidligt og effektivt.
Men bare vent drenge, der går ikke mange år før at Barca siden skyder os i skoene at LFP var vores ide, og den blev sat i kraft af os... Hvis det ikke allerede er sket.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- GuldsmedeN
- Senior bruger
-
Du skal dæleme sælge mange trøjer for at tjene 1 milliard kroner. Adidas/Nike tager jo et stort cut. De store spillere har jo også nogle fordelagtige aftaler ift. hvor meget de beholder af indtægterne fra deres egne sponsorater.GuldsmedeN post=151620 skrev: Det kan godt være at Messi fik en milliard per sæson, men klubben tjente stadig på ham. Tror samme har været / er gældende for Ronaldo i de fleste klubber og Mbappe i PSG
Jeg siger ikke, at du tager fejl for jeg ved ikke nok om det, men jeg siger det bare: 1 milliard lønkroner, hvordan tjener én spiller det hjem *hvert* år?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
Jeg er ikke overbevist om at sådanne spillere tjener deres løn hjem. Især ikke Messi der har været den dyreste i historien.
Jeg har hørt det før, men jeg er ikke overbevist fordi jeg har aldrig set nogen der kunne præsentere nogle tal, der kunne påvise at det var et sandt postulat.
Det er lidt unfair af mig at bede dig om at finde sådanne tal, fordi det virker som en umuligt opgave. Men jeg håber du forstår at jeg ikke er overbevist før jeg ser det.
Man kan også vende den om og spørge sig selv om Messi rent faktisk tjente sin løn hjem når det er gået så skidt med Barcelonas økonomi i så mange år. Laporta og resten af ledelsen har udtalt at økonomien var forfærdelig i mange år under Bartomeu. Ikke kun til aller sidst. Men at Bartomeu skjulte tallene for at få det til at fremstå som om Barcelona havde en stærk økonomi. Hvordan får man en gæld på 12 milliarder kroner under disse forhold når man i forvejen får solgt Neymar for 222 millioner Euro? Der må have været underskud hvert år i en længere periode.
Alaba y nada más
- GuldsmedeN
- Senior bruger
-
Jeg kan desværre ikke finde noget mere konkret end det - selvfølgelig er der ikke udgivet videnskabelige artikler, da det ganske enkelt ikke er forskning eller akademia. Så man kommer nok ikke meget tættere på end det der - måske kan man granske kilderne bag de tal, de 3 mænd bag regnestykket har brugt (fx på twitter) selvom noget af det nok er fortrolig og ikke-tilgængelig data.
Regnestykket har inkluderet merchandize, billetsalg, VIP-medlemmer og at Messi har kunne give klubben betydeligt bedre sponsoraftaler vs et Barca uden messi men med Pedri som stjerne.
Intuitivt overrasker det slet ikke mig, men det er klart at det er kompleks at regne på :D
- GuldsmedeN
- Senior bruger
-
Kan måske også give en indikator om salget af merch - hver eneste sæson har tallene for barcakits med Messi på trøjen nok også været astronomiske.
Selvfølgelig ville en vis andel stadig ha' købt en trøje med en anden spillers navn... Svært at sige noget endegyldigt om. Men uagtet hvordan regnestykket REELT går op for indtægt vs løn på en spiller som Messi, så tror jeg man kan sige rimelig sikkert, at Barca bare har sejlet og gravet sin egen grav af andre årsager,
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Jeg smuttede lige ind på deres hjemmeside, det er jo nærmest kun dårlige nyheder. De har solgt tv rettigheder til et Amerikansk firma, bare for at lukke lidt af det enorme hul de har i kassen. De prøver desperat at afhænde halvdelen af deres trup, selv en Frenkie De Jong som jeg ellers nærmest ser som deres bedste spiller. Det er helt håbløst, og jeg har faktisk nærmest ondt af dem.
Gud jeg er blevet gammel
Enig. Det er skidt for ligaen at Barca er så ringe kørende. Laporta er måske den eneste der kan redde dem.
Det er heller ikke lige så sjovt at slå et svækket hold, som at slå dem i deres prime.
Barcelona kan stadig vinde over os, men skuden synker og jeg elsker det. Vennerne gør så ikke:)
Alle de år med så gode pep og messi... kvalm.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Problemet er, at Real Madrid har brug for Barcelona. Spanien har brug for Barcelona. Real Madrid har brug for at ATM og Barca er i topform, så Real hele tiden holdes til ilden. Hvis det kun er Real der er gode i La Liga, så risikerer vi en situation som i den franske og tyske liga.asp3200 post=151715 skrev: Elsker barcelona er i krise, det er så dejligt. Hvis de går ned overtages de bare ad et andet hold i la liga. Vi skal måle os mod tophold i uk, psg, bayern.
Barcelona kan stadig vinde over os, men skuden synker og jeg elsker det. Vennerne gør så ikke:)
Alle de år med så gode pep og messi... kvalm.
Jeg savner Pepe :(