Om Vores Rivaler IX

9 måneder 4 dage siden #11425 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
Reglerne er netop lavet for at redde LaLiga, og klubber som Barca, havde de ikke eksisteret kunne Barca jo i dag stå og være en klub under administration, eller i konkurs. Altså om det uansvarlige forbrug af andres penge havde fået lov til at fortsætte.

Nu har vi ingen (og tak for det) nogen rigmænd i LaLiga (hvad jeg ved af), hvor situationen er en helt anden i €leauguF og £leaugeUK. Derfor var LFP nødsaget til at gøre det eneste rigtige, at indføre FFP tidligt og effektivt.

Men bare vent drenge, der går ikke mange år før at Barca siden skyder os i skoene at LFP var vores ide, og den blev sat i kraft af os... Hvis det ikke allerede er sket.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 måneder 4 dage siden #11426 af GuldsmedeN
Besvaret af GuldsmedeN på emne Om Vores Rivaler IX
Det kan godt være at Messi fik en milliard per sæson, men klubben tjente stadig på ham. Tror samme har været / er gældende for Ronaldo i de fleste klubber og Mbappe i PSG

9 måneder 4 dage siden #11427 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

GuldsmedeN post=151620 skrev: Det kan godt være at Messi fik en milliard per sæson, men klubben tjente stadig på ham. Tror samme har været / er gældende for Ronaldo i de fleste klubber og Mbappe i PSG

​Du skal dæleme sælge mange trøjer for at tjene 1 milliard kroner. Adidas/Nike tager jo et stort cut. De store spillere har jo også nogle fordelagtige aftaler ift. hvor meget de beholder af indtægterne fra deres egne sponsorater.

Jeg siger ikke, at du tager fejl for jeg ved ikke nok om det, men jeg siger det bare: 1 milliard lønkroner, hvordan tjener én spiller det hjem *hvert* år?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

9 måneder 4 dage siden #11428 af The European Super League
@GuldsmedeN​

Jeg er ikke overbevist om at sådanne spillere tjener deres løn hjem. Især ikke Messi der har været den dyreste i historien.

Jeg har hørt det før, men jeg er ikke overbevist fordi jeg har aldrig set nogen der kunne præsentere nogle tal, der kunne påvise at det var et sandt postulat.

Det er lidt unfair af mig at bede dig om at finde sådanne tal, fordi det virker som en umuligt opgave. Men jeg håber du forstår at jeg ikke er overbevist før jeg ser det.

Man kan også vende den om og spørge sig selv om Messi rent faktisk tjente sin løn hjem når det er gået så skidt med Barcelonas økonomi i så mange år. Laporta og resten af ledelsen har udtalt at økonomien var forfærdelig i mange år under Bartomeu. Ikke kun til aller sidst. Men at Bartomeu skjulte tallene for at få det til at fremstå som om Barcelona havde en stærk økonomi. Hvordan får man en gæld på 12 milliarder kroner under disse forhold når man i forvejen får solgt Neymar for 222 millioner Euro? Der må have været underskud hvert år i en længere periode.

Alaba y nada más

9 måneder 1 dag siden #11429 af GuldsmedeN
www.sport.es/es/noticias/barca/brutal-ci...enera-barca-11491695

Jeg kan desværre ikke finde noget mere konkret end det - selvfølgelig er der ikke udgivet videnskabelige artikler, da det ganske enkelt ikke er forskning eller akademia. Så man kommer nok ikke meget tættere på end det der - måske kan man granske kilderne bag de tal, de 3 mænd bag regnestykket har brugt (fx på twitter) selvom noget af det nok er fortrolig og ikke-tilgængelig data.

Regnestykket har inkluderet merchandize, billetsalg, VIP-medlemmer og at Messi har kunne give klubben betydeligt bedre sponsoraftaler vs et Barca uden messi men med Pedri som stjerne.

Intuitivt overrasker det slet ikke mig, men det er klart at det er kompleks at regne på :D
Sidste redigering: 9 måneder 1 dag siden ved GuldsmedeN.

9 måneder 4 timer siden #11430 af GuldsmedeN
www.sportbible.com/football/lionel-messi...shirts-sold-20220624

Kan måske også give en indikator om salget af merch - hver eneste sæson har tallene for barcakits med Messi på trøjen nok også været astronomiske.
Selvfølgelig ville en vis andel stadig ha' købt en trøje med en anden spillers navn... Svært at sige noget endegyldigt om. Men uagtet hvordan regnestykket REELT går op for indtægt vs løn på en spiller som Messi, så tror jeg man kan sige rimelig sikkert, at Barca bare har sejlet og gravet sin egen grav af andre årsager,

8 måneder 3 uger siden #11431 af Ramos4
Mesterskabskampen bliver en del mere tæt, hvis det lykkes Barca at hente Lewandowski. Godt for ligaen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

8 måneder 3 uger siden #11432 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Hold op jeg er blevet gammel... For 10-15 år siden hadede jeg Barca som pesten, fordi de dominerede så hårdt under Pep. Jeg GLÆDEDE mig til den dag de lå nede i mudret. Det gør de så nu og jeg kan ikke engang nyde det :-/
Jeg smuttede lige ind på deres hjemmeside, det er jo nærmest kun dårlige nyheder. De har solgt tv rettigheder til et Amerikansk firma, bare for at lukke lidt af det enorme hul de har i kassen. De prøver desperat at afhænde halvdelen af deres trup, selv en Frenkie De Jong som jeg ellers nærmest ser som deres bedste spiller. Det er helt håbløst, og jeg har faktisk nærmest ondt af dem.

Gud jeg er blevet gammel
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

8 måneder 3 uger siden #11433 af Ramos4
@Kimbo

Enig. Det er skidt for ligaen at Barca er så ringe kørende. Laporta er måske den eneste der kan redde dem.

Det er heller ikke lige så sjovt at slå et svækket hold, som at slå dem i deres prime.

8 måneder 3 uger siden #11434 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX
Ja de går en meget hård tid i møde. Trist for hele ligaen.

8 måneder 3 uger siden #11435 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om Vores Rivaler IX
​Elsker barcelona er i krise, det er så dejligt. Hvis de går ned overtages de bare ad et andet hold i la liga. Vi skal måle os mod tophold i uk, psg, bayern.

Barcelona kan stadig vinde over os, men skuden synker og jeg elsker det. Vennerne gør så ikke:)

Alle de år med så gode pep og messi... kvalm.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991, Franksk, The European Super League

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
8 måneder 3 uger siden #11436 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Om Vores Rivaler IX

asp3200 post=151715 skrev: ​Elsker barcelona er i krise, det er så dejligt. Hvis de går ned overtages de bare ad et andet hold i la liga. Vi skal måle os mod tophold i uk, psg, bayern.

Barcelona kan stadig vinde over os, men skuden synker og jeg elsker det. Vennerne gør så ikke:)

Alle de år med så gode pep og messi... kvalm.

​Problemet er, at Real Madrid har brug for Barcelona. Spanien har brug for Barcelona. Real Madrid har brug for at ATM og Barca er i topform, så Real hele tiden holdes til ilden. Hvis det kun er Real der er gode i La Liga, så risikerer vi en situation som i den franske og tyske liga. 

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

Leveret af Kunena Forum
Annonce