Om Vores Rivaler IX

11 måneder 2 uger siden #11401 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=151549 skrev: Bayern har haft et godt vindue so far.

Mané, Mazraoui, Gravenberch og på jagt efter mere.

De er vel den bedst-handlende klub i nyere tid, sammen med os.

​Syntes at både Bayern og Real er bag Liverpool på det parameter. Deres indkøb har alle været så genialt castede, at mere eller mindre hver eneste virker til at have været er røverkøb. De har brugt mere end Bayern og Real, men uden at bruge voldsomme summer pr. spiller, og pengene er sportsligt og kommercielt kommet til rette.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 måneder 2 uger siden #11402 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

NadaMás post=151550 skrev:

​Syntes at både Bayern og Real er bag Liverpool på det parameter. Deres indkøb har alle været så genialt castede, at mere eller mindre hver eneste virker til at have været er røverkøb. De har brugt mere end Bayern og Real, men uden at bruge voldsomme summer pr. spiller, og pengene er sportsligt og kommercielt kommet til rette.

​Enig... og nu har de fået Darwin Nunez... ham havde jeg virkelig håbet RM havde hentet...

11 måneder 2 uger siden #11403 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Om Vores Rivaler IX

​Enig. Liverpool har virkelig lavet nogle handler, som passede perfekt i systemet. Men ikke mange kan hamle op med city, når de har uendelige penge og samtidig en træner som kan få sine spillere til at præstere. PSG har også uendelige penge, men har ikke en træner som kan få sine spillere til at præstere. 

Jeg ved ikke om jeg vil smide real ind i den kategori af dygtige handelsklubber. Ingen tvivl om, at Flo Perez er en vanvittig handelsmand - men det giver lidt nogle huller i tænderne, når man tænker på at vi har købt Jovic og Hazard for mange penge. Og begge har været kæmpe flops indtil nu. Det mindes jeg hverken at Bayern eller Liverpool har gjort? Jeg vil dog indrømme at Rudiger og Alaba giver Real en del point på kontoen. 

11 måneder 2 uger siden #11404 af NadaMás

Petroleum post=151553 skrev:

​Enig. Liverpool har virkelig lavet nogle handler, som passede perfekt i systemet. Men ikke mange kan hamle op med city, når de har uendelige penge og samtidig en træner som kan få sine spillere til at præstere. PSG har også uendelige penge, men har ikke en træner som kan få sine spillere til at præstere. 

Jeg ved ikke om jeg vil smide real ind i den kategori af dygtige handelsklubber. Ingen tvivl om, at Flo Perez er en vanvittig handelsmand - men det giver lidt nogle huller i tænderne, når man tænker på at vi har købt Jovic og Hazard for mange penge. Og begge har været kæmpe flops indtil nu. Det mindes jeg hverken at Bayern eller Liverpool har gjort? Jeg vil dog indrømme at Rudiger og Alaba giver Real en del point på kontoen. 

​Enig, tænkte lidt det samme.
Det kommer selvfølgelig også an på hvor langt man går tilbage. Alaba, Rudiger, Camavinga, Vini, Rodrygo, Militao og Courtois er alle fantastiske signings i nyere tid, men man skal ikke meget længere tilbage for også at kunne inkludere Fede - Og så ikke nogle år længere derfra for at kunne smide Casemiro og Kroos med deri, for eksempel. Vi er vel også den af de nævnte klubber der har flest spillere med stor anciennitet. 
Men så skal man selvfølgelig også smide Hazard, Jovic, James osv. med i puljen. 

Vi har haft nogle svipsere i den helt dyre ende, som man ikke kan klandre Liverpool og Bayern eksempelvis.

11 måneder 2 uger siden #11405 af NadaMás
​Vi skal nok vente lidt længere, for at kunne vurdere Tchouameni-handlen. Forestiller mig at den gamle midtbane stadig er den foretrukkene næste sæson - Kroos er trods alt den eneste der giver mening at udfase. Hvis Modric bliver ved som hidtil, er alder jo bare et tal. 

11 måneder 2 uger siden #11406 af The European Super League
​Hvis Bayern og Liverpool havde været lige så dygtige til at købe succesfulde spillere, så ville de stå med flere CL titler end os.

Det gør de ikke.

Hvorfor rose deres indkøbspolitik når den ikke er lige så god som vores? De har brugt flere penge men fået et dårligere fodboldhold ud af det. Det må være fordi man måler på andet end kampene på banen.

Alaba y nada más

11 måneder 2 uger siden #11407 af NadaMás

The European Super League post=151556 skrev: ​Hvis Bayern og Liverpool havde været lige så dygtige til at købe succesfulde spillere, så ville de stå med flere CL titler end os.

Det gør de ikke.

Hvorfor rose deres indkøbspolitik når den ikke er lige så god som vores? De har brugt flere penge men fået et dårligere fodboldhold ud af det. Det må være fordi man måler på andet end kampene på banen.

​Det er en noget unuanceret vinkel. 
Først og fremmest fordi at gode indkøb ikke kan oversættes 1:1 til trofæer - Der er flere interne og eksterne parametre der påvirker dette.

Dertil har Bayern, til alles overraskelse, været sværrere end ventet. Liverpool vil jeg stadig mener er et bedre fodboldhold end Real, omend vi vandt den finale eller ej. Omvendt har vi været stærkere end ventet, hvilket der skal tilskrives Ancelotti først og fremmest.

Og ja, når man snakker indkøb måler man selvfølgelig også på andet end hvad der foregår på banen - Eksempelvis pris. Hvis den faktor ikke var i spil, kunne man da også hive PSG og City ind i ligningen. 

Men selvfølgelig er det trofæerne der vejer, klart, tungest - Så kan man have en så ansvarlig transferpolitik som man nu vil.

11 måneder 2 uger siden #11408 af The European Super League
Jeg tillader mig at dele dit citat op i flere små sektioner. Puha det var svært på dette tidspunkt af døgnet :)

NadaMás post=151557 skrev: Det er en noget unuanceret vinkel.
Først og fremmest fordi at gode indkøb ikke kan oversættes 1:1 til trofæer - Der er flere interne og eksterne parametre der påvirker dette.

Jeg synes helt klart at det er spillerne, der vinder kampene på banen. Og når man vinder nok kampe, så vinder man titler.

NadaMás post=151557 skrev: Dertil har Bayern, til alles overraskelse, været sværrere end ventet.

Jamen er det ikke bare et udtryk for at indkøbene netop ikke var lige så gode som du/I/vi/alle troede?

NadaMás post=151557 skrev: Liverpool vil jeg stadig mener er et bedre fodboldhold end Real, omend vi vandt den finale eller ej. Omvendt har vi været stærkere end ventet, hvilket der skal tilskrives Ancelotti først og fremmest.

Men det var jo det jeg skrev. Hvis man roser deres indkøbspolitik må det være fordi man måler på noget andet end kampene på banen. Fordi der var vi bedst. Og Ancelotti/Klopp er også indkøb så hvis man tilskriver sejren til Ancelotti, så skal man da også rose Real Madrid for indkøbet.

NadaMás post=151557 skrev: Og ja, når man snakker indkøb måler man selvfølgelig også på andet end hvad der foregår på banen - Eksempelvis pris. Hvis den faktor ikke var i spil, kunne man da også hive PSG og City ind i ligningen.

Præcis. Hvis man køber en spiller billigt, så har man råd til flere. Hvis man køber en spiller dyrt, har man ikke råd til flere. Medmindre man er PSG og City. Så en god indkøbsstrategi medfører mange CL titler i længden fordi man er god til at købe de rigtige spillere til de rigtige priser. Det bedste eksempel på dette i nyere tid er: Real Madrid CF. De andre nævnte klubber gør det okay men ikke fantastisk.

Okay godnat :) Jeg kan ikke svare de næste 9 timer.

Alaba y nada más

11 måneder 1 uge siden #11409 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om Vores Rivaler IX
Alle klubber rammer forbi en gang i mellem, også med store handler hvor man nærmest tænker det umuligt kan gå galt.

I sommeren 2009 husker jeg det som at flertallet, mig selv inklusiv, var mere oppe at ringe over Kaka', end Ronaldo. Hazard lå også lige til højrebenet. Modric blev kåret til årets dårligste signing i La Liga den sæson han kom, han kunne sagtens være blevet kastet på porten. Marcelo lignede længe en middelmådig winger der aldrig ville blive en dygtig back, Casemiro var købt til Castilla.

Der er mange ting der spiller ind, held og timing er en ting, hvordan spillerne falder til har heller ikke nødvendigvis kun noget med spillet på banen at gøre. Vi har selvfølgelig også brændt penge på store transfers der ikke er gået som vi havde håbet, men en afgørende forskel i forhold til mange andre klubber synes jeg, har været Reals evne til at finde nogle spillere tidligt, for mindre beløb.

Det går ikke altid godt (Gago, Drenthe osv.) og der er også ramt groft forbi med nogle dyre semi-etablerede spillere som James, Illarra, Danilo (Jovic), men overordnet har strategien med at sprede risikoen og købe tidligt været fornuftig. Vinicius, Rodrygo og Reinier kostede vel 100 mio euro tilsammen, og havde de alle været busts så havde det set dumt ud, det er et spil med kæmpe varians, men jeg kan bedre lide det end hvis vi havde givet de 100 for Dembele.. Men der er man selvfølgelig også lidt biased af bagklogskabens klare lys. Jeg er skeptisk hvis man har givet i nærheden af 100 for Tchoaumeni, men Real er pt. nok også ramt lidt af at alle klubber ved ret tydeligt hvad Real er ude efter og har godt med penge, og derfor kan vride armen lidt.

11 måneder 1 uge siden #11410 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Om Vores Rivaler IX
PSGs præsident har til en fransk avis udtalt noget i stil med at der ikke altid er sammenhæng mellem hvad man kunne tænke sig, og hvad man kan få fat i, at man skal være realistiske, og påstår samtidig at der aldrig har været kontakt mellem dem og Zizou, og at det ikke bliver ham der skal træne dem næste sæson.

Han adresserede ikke Pochettino...

11 måneder 1 uge siden #11411 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

JesperA post=151582 skrev: PSGs præsident har til en fransk avis udtalt noget i stil med at der ikke altid er sammenhæng mellem hvad man kunne tænke sig, og hvad man kan få fat i, at man skal være realistiske, og påstår samtidig at der aldrig har været kontakt mellem dem og Zizou, og at det ikke bliver ham der skal træne dem næste sæson.

​Han fortsætter med at lukke lort ud. Trist at ingen kalder ham ud.

Holder fast i, at Real Madrid tilbød Mbappe mere end PSG gjorde.
Mener nu også at Mbappe faktisk gerne ville blive sidste sommer. 

Til spørgsmålet omkring Javier Tebas klage til UEFA, svarer spaden: "Hvem er denne Tebas?"
Ynkelig lille sheik. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Sidste redigering: 11 måneder 1 uge siden ved Ramos4. Begrundelse: *
Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

11 måneder 1 uge siden #11412 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Om Vores Rivaler IX

JesperA post=151582 skrev: PSGs præsident har til en fransk avis udtalt noget i stil med at der ikke altid er sammenhæng mellem hvad man kunne tænke sig, og hvad man kan få fat i, at man skal være realistiske, og påstår samtidig at der aldrig har været kontakt mellem dem og Zizou, og at det ikke bliver ham der skal træne dem næste sæson.

Det var vist Marca, han har indvilget i et interview med, og han ser ud til at lyve til højre og venstre om Mbappe, Zidane og Real Madrid i det hele taget. 
Sympatisk karl…eller noget :(

Leveret af Kunena Forum
Annonce