Om Vores Rivaler IX
Spændende weekend-runde i vente om en uge, hvor vi skal til Villarreal og Barca skal til Atletico.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
En endnu større skændsel at Lewa spiller kampen fra start
Lars1991 post=156979 skrev: Hvad lavede han af fejl i dag? Udover de to røde til Espanyol, hvor kun det ene bliver omstødt.
Det var en helt rolig kamp. Ingen tænding overhovedet. En anden dommer havde snildt sat sig i respekt, da der så kom en lille smule tænding mod slutningen. Det er udelukkende pga. Lahoz' manglende evner til at kontrollere affæren, at det ender i en kort-fest. Unødvendigt. Spillet var også afbrudt alt for længe fordi han skulle snakke med samtlige spillere, udskiftere, trænere, folk på tribunen og alle i Barcelona-området.
Han elsker bare at være centrum for begivenhederne og det er ikke dommerens rolle imo.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=156981 skrev:
Lars1991 post=156979 skrev: Hvad lavede han af fejl i dag? Udover de to røde til Espanyol, hvor kun det ene bliver omstødt.
Det var en helt rolig kamp. Ingen tænding overhovedet. En anden dommer havde snildt sat sig i respekt, da der så kom en lille smule tænding mod slutningen. Det er udelukkende pga. Lahoz' manglende evner til at kontrollere affæren, at det ender i en kort-fest. Unødvendigt. Spillet var også afbrudt alt for længe fordi han skulle snakke med samtlige spillere, udskiftere, trænere, folk på tribunen og alle i Barcelona-området.
Han elsker bare at være centrum for begivenhederne og det er ikke dommerens rolle imo.
Hvis det på grund af hans stil og ikke fejldomme, så må jeg bare sige at kritikken er ekstrem, efter min mening :D jeg synes også han snakker for meget, men ja det et spørgsmål om stil, og hans er helt klart meget i den ene ende..
Og jeg synes ikke det hans skyld, hvis spillerne ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt, men man kan da godt komme med kritik af hans autoritet - men igen, ekstremt med den hetz der er af ham, hvis det pga sådan nogle ting.
Men ja, jeg så også først kampen lige efter Albas røde kort, også derfor jeg spørger. Hans to røde kort kort efter var helt hen i hampen, forstår ikke VAR ikke kigger på det første. Der er aldrig nogensinde et andet gult kort der, medmindre jeg har misset et eller andet ved gengivelsen!
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Jeg er enig i at det ikke er en hårdt spillet kamp i dag, det var den heller ikke mellem Argentina og Holland, og ja Lahoz kan godt lide at snakke, og være i centrum.
I dagens kamp blev der lagt en hård linje i spillet, de fik lov at takle igennem, til fordel for Espanyol skulle jeg mene, og det samme linje vil jeg påstå blev lagt mellem Argentina og Holland.
Lahoz snakker meget, jeg ved ikke hvad han siger, men det er ganske tydeligt at han ikke finder sig i at blive omringet, eller irettesat, helt i linje med hvad jeg forventer mig af en verdensklasse dommer.
Om Lahoz så efter xx minutter bliver træt og mangler ilt til hjernen skal jeg ikke gøre mig klog på, men han ligger i hvert fald en ny linje og acceptere ikke en skid, og deler 5-6 gule ud på et par minutter.
At spillerne så ikke fatter at, "Hov, måske jeg skal holde kæft nu og spille fodboldt, han er jo totalt hjernedød".
Ja det er jo op til spillerne, og trænerne.
Men det er for let som altid at skylde skylden på dommeren, det burde være enklere at fokusere på at spille fodboldt.
Men i ved jo alle hvem der er skyldige her :) Real Madrid naturligvis.
Men jeg mener også, at dommeren skal være med til at holde "styr" på en kamp. Alle de der gule kort og småsnak hele tiden, gør ikke at Lahoz får kontrol over kampen. Tværtimod.
15 gule kort (hvoraf 2 var dobbelte) ser på papiret ud som om, vi havde med en utrolig grim og ond kamp at gøre. Intet kunne være længere fra sandheden. Det var en fair kamp uden den store gnist, som udelukkende tændte af pga. ringe dommerarbejde. Imo.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Forskellen her er at Vini ved når han skal holde kæft (efter han har fået et gult kort) , og flere af hans bedste kampe har han haft efter et gult kort.
Havde et af holdene i dag kunne beherske sig i 90 minutter havde de helt sikkert vundet.
15 gule kort viser i min bog mest af alt hvilke 2 klamme klubber vi har at gære med.
Dejligt at starte 2023 på førstepladsen, om jeg bare kunne huske hvem som skrev at Barca ikke kommer tabe mange kampe med Lewan på holdet... lol Nu håber jeg han misser de 3 næste og så er der bare 10 kampe tilbage inden det er sommer i LaLiga.
Godt Nytår til all, håber go forventer mig masser af god og respektfuld debat i 2023!
Fedt for Premier League hvis Arsenal kan holde hjem. 7 point foran nu. Penge er måske ikke alt.Matamoro post=156987 skrev: Hvad er der sket med Ødegaard. Han leger jo med hele premier League
Ift. Ødegaard, så er der noget med at være på det rette sted på det rette tidspunkt. Han var så uheldig at være i Madrid på et tidspunkt, hvor Modric og Kroos dominerede. Martin ville ikke vente på sin chance og nu blomstrer han i London. Win-win for alle parter.
Jeg ser Bellingham som den perfekte spiller for Real Madrid.