Om Vores Rivaler IX

3 år 7 måneder siden #12361 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om Vores Rivaler IX
​Argentina (Messi) måtte ikke vinde VM. Det var mit største ønske inden VM…
Så skete det sgu alligevel…. Pis

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #12362 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

Brylle post=156804 skrev: ​Camavinga venstre back er sgu en sjov ide. Men han er nok heller ikke sjov at løbe ind i :D

Jeg synes det virkelig mærkeligt.. kan ikke rigtig se meningen i det :D

3 år 7 måneder siden #12363 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=156807 skrev:

Brylle post=156804 skrev: ​Camavinga venstre back er sgu en sjov ide. Men han er nok heller ikke sjov at løbe ind i :D

Jeg synes det virkelig mærkeligt.. kan ikke rigtig se meningen i det :D

​Samme her - han er altid sindssygt sløv til at komme tilbage i defensiven, og lunter i sine tilbage"løb" - og det fungerer overhovedet ikke som back.

3 år 7 måneder siden #12364 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX
​Herfra skal der i hvert fald lyde et tillykke til Argentina, og til Messi som jeg synes har spillet en rigtig god slutrunde, hvor han ind imellem har lignet den "gamle" Messi. Og kæmpe ros til Lionel Scaloni også, som får spillere der ikke nødvendigvis er topspillere til at præstere på et ekstremt højt niveau, og nu har han altså også vundet både VM og Copa America. Mon ikke der sidder nogle klubber og kigger meget grundigt på ham fremadrettet.

DC19

3 år 7 måneder siden #12365 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

-#7- post=156809 skrev: ​Herfra skal der i hvert fald lyde et tillykke til Argentina, og til Messi som jeg synes har spillet en rigtig god slutrunde, hvor han ind imellem har lignet den "gamle" Messi. Og kæmpe ros til Lionel Scaloni også, som får spillere der ikke nødvendigvis er topspillere til at præstere på et ekstremt højt niveau, og nu har han altså også vundet både VM og Copa America. Mon ikke der sidder nogle klubber og kigger meget grundigt på ham fremadrettet.

​Historien og hvem der er den bedste nogensinde er nu endelig sat på plads, Ronaldo har været fantastisk, men hans største bedrift er nu nok en gang, at han har sået tvivl om hvem af de to der er den bedste. 

3 år 7 måneder siden #12366 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
Nu hvor Messi ikke spiller i Barca er jeg lidt mere objektiv. De havde ikke klaret gruppespillet uden ham.
Samtidig laver Mbappe 4 mål...
Og CR7 render rundt og....

Fed kamp, det kan vi alle være enige om. Så et stort tillykke til alle der så kampen.

3 år 7 måneder siden #12367 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Kæmpe tillykke, absurd finale der havde det hele.
Argentina der spiller Frankrig ud af brættet de første 45 min, den havde jeg ikke set komme.

De Maria er så vanvittig en spiller, Dembele not so much.
Mbappe scorer 4 mål i finalen men alligevel sidder man med fornemmelsen af at han var væk 90% af tiden.

Messi sætter nærmest ikke en fod forkert, sætter konsekvent spillet op og smider så mange perfekt bolde til sine medspillere, fortjent turneringens spiller.
Hvis ikke DK skulle nappe den håbede jeg på Argentina.
Selvom deres målmand og svinet fra PSG er max klamme.

3 år 7 måneder siden #12368 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

elle44 post=156810 skrev:

-#7- post=156809 skrev: ​Herfra skal der i hvert fald lyde et tillykke til Argentina, og til Messi som jeg synes har spillet en rigtig god slutrunde, hvor han ind imellem har lignet den "gamle" Messi. Og kæmpe ros til Lionel Scaloni også, som får spillere der ikke nødvendigvis er topspillere til at præstere på et ekstremt højt niveau, og nu har han altså også vundet både VM og Copa America. Mon ikke der sidder nogle klubber og kigger meget grundigt på ham fremadrettet.

​Historien og hvem der er den bedste nogensinde er nu endelig sat på plads, Ronaldo har været fantastisk, men hans største bedrift er nu nok en gang, at han har sået tvivl om hvem af de to der er den bedste. 

​Det gaar stadig hen og bliver subjektivt, isaer naar man tager landholds fodbold med, for her er det jo umuligt at skifte hold (og opgradere). Tag en spiller som Lewandowski, det ville vaere stort set umuligt for ham at vinde VM med det Polske landshold (alt er naturligvis muligt, men kvaliteten af holdet er bare ikke paa niveau med de stoerste nationer), men hvis nu Lewa havde spiller for Barca og havde lavet praecis ligesaa mange maal og assist som Messi, er han saa en daarligere fordbold spiller paa baggrund af det landshold han spiller for. VM er kaempe stort, men synes ikke (heller ikke med Maradona og Pele) at man kan bruge det som nogen stoere pejle sten ifht hvem der er bedst, ved godt der er mange der er uenige i den, men personligt koeber jeg den ikke. Det skal ikke tale Messi's VM titel paa nogen maade, men synes bare det er en lidt tarvelig pokal at taelle med, for det betyder at spillere fra de smaa nationer stort set aldrig vil have chancen for at blive betegnet som "den bedste".

Donde está la biblioteca?

3 år 7 måneder siden #12369 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Enig. Messi har aldrig behøvet VM for at have været den bedre spiller.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

3 år 7 måneder siden #12370 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om Vores Rivaler IX

elle44 post=156810 skrev: ​Historien og hvem der er den bedste nogensinde er nu endelig sat på plads, Ronaldo har været fantastisk, men hans største bedrift er nu nok en gang, at han har sået tvivl om hvem af de to der er den bedste. 

​Det tror jeg såmænd også er blevet afgjort, efter at deres prime-periode var overstået.

Som jeg ser det, så var prime-Ronaldos styrker: (1) hans acceleration på den lange bane med fart i sig selv, (2) hans acceleration på den korte bane, hvor driblingernes årsag var FARTEN, og (3) hans høje krop, hvor mål kunne omsættes på hovedstød.

Prime-Messis styrker var (1) hans acceleration på den korte bane, hvor driblingers årsag var sit LAVE TYNGDEPUNKT (og dermed ikke farten), og (2) evnen til at lave formidable pasninger.

Så længe de begge var i 20'erne var det svært at se, hvem af dem var bedst, og de havde hver deres egne styrker.

Men efter 30'erne mistede Ronaldo 2 af sine 3 styrker af indlysende grunde: Acceleration på den lange bane mister man automatisk i 30'erne som fodboldspiller, og (2) accelerationen på den korte bane, hvor driblingers årsag er FARTEN, mister man også.

Men Messi efter 30'erne mistede ikke nogen af sine styrker af også indlysende grunde: Hans lave tyngdepunkt gør at hans acceleration på den korte bane ikke mistes, hvor driblingers årsag var hans LAVE TYNGDEPUNKT, og den mister man ikke i 30'erne. Pasningsevner mister man heller ikke i 30'erne. 

Ronaldos styrker mister man i 30'erne, modsat Messi's styrker, der kan bibeholdes i 30'erne, og det gjorde udslaget, som jeg ser det.

Trods alt føler jeg ikke at Messis Barca kom til at sejre over os, selvom de oplevede deres største glansperiode. Selv ikke blandt Culers føler de det. Vores CL triumf i 14, 16,17 og 18, mens Messi stadig var i Barca, har ligesom gjort at vi har taget glansen fra Barcelonas mest succesfulde periode. Og at Barca er i økonomisk ruin, mens Real Madrid er velfinansieret og endda står med et spritnyt Bernabeu udstiller det endnu mere.

Det bliver spændende at se, om kommentatorer og journalister nu vil referere til Messi som en af de bedste sammen med Pele og Maradona eller om Messi "blot" kommer til at ligge under dem sammen med spillere som Di Stefano, Puskas, Cryuff, Beckenbauer, Luiz Ronaldo, Zidane og Cristiano Ronaldo. 

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 3 år 7 måneder siden ved Kasillas.

3 år 7 måneder siden #12371 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX
For mig har han altid været den bedste spiller af de to, men for pokker hvor har Ronaldo dog gjort meget med et talent, som jeg anser for at være langt mindre end Messis.

3 år 7 måneder siden #12372 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Om Vores Rivaler IX

Kasillas post=156815 skrev:

elle44 post=156810 skrev: ​Historien og hvem der er den bedste nogensinde er nu endelig sat på plads, Ronaldo har været fantastisk, men hans største bedrift er nu nok en gang, at han har sået tvivl om hvem af de to der er den bedste. 

​Det tror jeg såmænd også er blevet afgjort, efter at deres prime-periode var overstået.

Som jeg ser det, så var prime-Ronaldos styrker: (1) hans acceleration på den lange bane med fart i sig selv, (2) hans acceleration på den korte bane, hvor driblingernes årsag var FARTEN, og (3) hans høje krop, hvor mål kunne omsættes på hovedstød.

Prime-Messis styrker var (1) hans acceleration på den korte bane, hvor driblingers årsag var sit LAVE TYNGDEPUNKT (og dermed ikke farten), og (2) evnen til at lave formidable pasninger.

Så længe de begge var i 20'erne var det svært at se, hvem af dem var bedst, og de havde hver deres egne styrker.

Men efter 30'erne mistede Ronaldo 2 af sine 3 styrker af indlysende grunde: Acceleration på den lange bane mister man automatisk i 30'erne som fodboldspiller, og (2) accelerationen på den korte bane, hvor driblingers årsag er FARTEN, mister man også.

Men Messi efter 30'erne mistede ikke nogen af sine styrker af også indlysende grunde: Hans lave tyngdepunkt gør at hans acceleration på den korte bane ikke mistes, hvor driblingers årsag var hans LAVE TYNGDEPUNKT, og den mister man ikke i 30'erne. Pasningsevner mister man heller ikke i 30'erne. 

Ronaldos styrker mister man i 30'erne, modsat Messi's styrker, der kan bibeholdes i 30'erne, og det gjorde udslaget, som jeg ser det.

Trods alt føler jeg ikke at Messis Barca kom til at sejre over os, selvom de oplevede deres største glansperiode. Selv ikke blandt Culers føler de det. Vores CL triumf i 14, 16,17 og 18, mens Messi stadig var i Barca, har ligesom gjort at vi har taget glansen fra Barcelonas mest succesfulde periode. Og at Barca er i økonomisk ruin, mens Real Madrid er velfinansieret og endda står med et spritnyt Bernabeu udstiller det endnu mere.

Det bliver spændende at se, om kommentatorer og journalister nu vil referere til Messi som en af de bedste sammen med Pele og Maradona eller om Messi "blot" kommer til at ligge under dem sammen med spillere som Di Stefano, Puskas, Cryuff, Beckenbauer, Luiz Ronaldo, Zidane og Cristiano Ronaldo. 

​Jeg er overordnet enig med dig - Cristiano's driblinger var primært bare bygget på at han kunne løbe fra de andre, hvor det ikke var tilfældet for Messi. Dog synes jeg klart at Messi har mistet en del ift driblinger, primært fordi hans fodskifte ikke er nær så hurtigt idag - i gamle dage var bolden klistret til han fod, fordi han kunne flytte den så hurtigt - det samme er ikke helt tilfældet idag, omend han stadig er en super dribler - det går bare ikke helt ligeså hurtigt som tidligere.

Leveret af Kunena Forum