Om Vores Rivaler IX

1 år 2 måneder siden #13633 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
​hvilke nutidige verdensstjerne har Barca produceret? 

Jeg synes at forskellen mellem deres talenter og vores, mere er at de tør bruge dem, hvorimod vi lejer dem ud eller sælger dem.

Måske havde Alvaro og Arribas haft en større chance hvis de var skolet hos Barca..

Amine Yamal og Ansu , Dest og hvad de nu hedder havde ikke  haft en chance for at komme på vores førstehold før de var 23-24 år. Og det er også et problem, når vi ser hvor mange gode spillere vi har 'mistet' som gær det fint i andre klubber

Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved mohbar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #13634 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

elle44 post=166792 skrev:

Ramos4 post=166791 skrev: Så har vi altså også produceret to af de bedste backs i verden pt. i Theo og Hakimi. Vi har bare solgt dem.

​Theo købte vi

edit: og han var pivhamrende elendig da vi havde ham. 

Alle spillere er jo blevet købt på et eller andet tidspunkt. Messi er fra Argentina og Raúl er skolet i Atletico.

Barcas eneste klare talent lige pt. er Pedri og han er hvert fald ikke selvskabt.

Baldé er en fin venstreback, Gavi er god til at smadre ind i folk. Ellers ved jeg ikke hvem de har lige pt. der er så gode? Hvis man tror Yamal går ind og bliver verdensklasse pga. én god kamp, jamen så er man selvfølgelig velkommen til det.​

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

1 år 2 måneder siden #13635 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
​Vi skal heller ikke glemme at vores Castilla slog deres Barca B, for ikke så lang tid siden i kvalen, hvor Yamal faktisk var med .
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Kiwes.

1 år 2 måneder siden #13636 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=166797 skrev:

elle44 post=166792 skrev:

Ramos4 post=166791 skrev: Så har vi altså også produceret to af de bedste backs i verden pt. i Theo og Hakimi. Vi har bare solgt dem.

​Theo købte vi

edit: og han var pivhamrende elendig da vi havde ham. 

Alle spillere er jo blevet købt på et eller andet tidspunkt. Messi er fra Argentina og Raúl er skolet i Atletico.

Barcas eneste klare talent lige pt. er Pedri og han er hvert fald ikke selvskabt.

Baldé er en fin venstreback, Gavi er god til at smadre ind i folk. Ellers ved jeg ikke hvem de har lige pt. der er så gode? Hvis man tror Yamal går ind og bliver verdensklasse pga. én god kamp, jamen så er man selvfølgelig velkommen til det.​

​Nu blev Theo købt til 25 mio euro som 20’årig. 

Men fair nok, jeg synes nu Balde er et stort og klart talent. Gavi, Fati og Abde er rigtig fine breddespillere at have, Fati havde potentiale til mere, men hans skader har taget toppen af talentet, forståeligt nok. Hvis Gavi bliver ved med at undgå gule og røde kort på helt åbenlyse forseelser, så er han jo et gudetalent ;).

Noget andet, jeg synes tit vores talenter på Castilla kommer for sent op på holdet, jeg føler vi har mange talenter der først kommer og og spille når de er blevet for “gamle” til at spille for juvenil holdene, selvom de ret åbenlyst har talentet til at spille på højere niveau. Det virker lidt underligt i mine øjne. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

1 år 2 måneder siden #13637 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

Kiwes post=166798 skrev: ​Vi skal heller ikke glemme at vores Castilla slog deres Barca B, for ikke så lang tid siden i kvalen, hvor Yamal faktisk var med .

​Det var da også et helt vildt talentfuldt Castilla hold. Mange af spillerne kommer til at spille på topniveau. Måske for Real Madrids førstehold.  

Barca er bare gode til at implementere de her unge spillere, der ikke altid er La Masia produkter, men som også er hentet ind som unge som fx Pedri og Araujo. Desuden er Gavi fra Andalusien, og det kan man godt se på hans spil. 

Deres spillestil gør det helt sikkert nemmere for dem at glide ind på holdet, mens det er sværere i Real Madrid og andre klubber, der er præget af den indbyrdes forståelse mellem spillerne, der jo tager længere tid at opbygge. 

1 år 2 måneder siden #13638 af doven
Besvaret af doven på emne Om Vores Rivaler IX
​Men Barcelona har jo også en klar idé om, at formålet med La Masia er at producere spillere, der kan komme ind og bidrage til førsteholdet, nøjagtig som Yamal gør det lige nu. Det er ikke fordi deres akademi bare er bedre end vores, eller at deres spillere bare er mere talentfulde. Vi ser jo mange spillere, som eksempelvis Hakimi eller Marcos Llorente, der kommer gennem La Fabrica og spiller for topklubber rundt omkring i Europa. Og det tror jeg egentligt også er helt efter planen.

I modsætning til Barcelona, så er succeskriteriet hos vores akademi ikke hvor mange spillere vi kan producere til førsteholdet, men i stedet hvor meget vi kan tjene på dem ved at sælge dem til andre klubber. Selv om jeg og flere andre nok synes det er en skam at se Hakimi spille i PSG, så tror jeg Perez ser det som en kæmpe sejr at kunne sælge en akademi-spiller for så mange penge.

Det er derfor vi ikke ser vores canteranos slå til på førsteholdet på samme måde som de gør hos Barcelona, for det er simpelthen ikke målet.

Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved doven.

1 år 2 måneder siden #13639 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Vores primære opgave i talent akademiet er ikke at sælge unge talenter for at få penge, men at arbejde på at gøre dem en del af første holdet. Det er bare så sjældent det lykkes. Det kan det dog på flere måder og derfor er vi også begyndt at sælge spillerne, men beholde 50% af deres rettigheder. Vi har altid haft en form for udlejning for at se om spillerne har kvalitet nok til at kunne begå sig på første holdet. Fran er købt tilbage af den årsag.

Galactico downfall version 2

1 år 2 måneder siden #13640 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
​De er helt sikkert bedre til at føre deres spillere op på førsteholdet. Nico Paz, havde vel eksempelvis fået flere minutter, hvis han kom fra La Masia.

Man så jo også, da Barcelona havde deres storhedstid fra 2010-2018, at det var betydeligt færre der brød i gennem. Thiago gjorde eksempelvis, men blev nødt til at skifte, for at få fast spilletid. De andre der gjorde, bed sig heller aldrig fast. Der vil altid være perioder hvor springet er for stort, og det var det også i Real i samme periode. Jeg syntes ikke at niveauet er så tårnhøjt på førsteholdet lige nu, at man ikke kunne give, eksempelvis Paz, de sidste 10-20 minutter, hvis kampen gør det muligt. Her har Real jo så også bare købt en masse talenter, til førsteholdet. Arda er jo både samme alder og type som Paz, men ham kommer vi selvfølgelig til at se meget mere til. 

Med det være sagt, syntes jeg også det bliver for let at sige at deres talenter ikke er så store som de er. Balde er vel verdens største vb-talent. Gavi er allerede en publikumsfavorit i Barca. Yamal ligner the real deal, han er på samme alder som da Bellingham gik direkte ind og brændte Birmingham af. Pedri er Pedri. Ansu er i min bog stadig for tidlig at afskrive, men det ligner ikke længere den stjernestatus han var udråbt til. 

Med alt det være sagt, er talentmassen jo ikke større på Barcas førstehold end Reals. 

1 år 2 måneder siden #13641 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Isco Disko MVP 3 kampe i streg for Betis! Flot

1 år 1 måned siden #13642 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
​Joao-dag i Catalonien.

Félix og Cancelo meldes på plads.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

1 år 1 måned siden #13643 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
​Alt imens RMD's angivelige mange millioner forrentes i banken.

1 år 1 måned siden #13644 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Barcelona som ingen penge har - forstærker sig med Felix og Cancelo. Ugh

Leveret af Kunena Forum