Om Vores Rivaler IX

10 år 3 måneder siden #1441 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Mølbat skrev:

Det er selvfølgelig altid skønt at se attraktiv, angrebsivrig fodbold, men jeg er nu ikke glad for idéen om, at Paco Jémez skulle blive Real Madrids næste træner. Som du selv påpeger, så spiller han efter samme koncept - ligemeget om modstanderen er Barcelona eller Getafe - men det ser jeg ikke som en god ting. En træner skal kunne lave justeringer på sit hold ud fra den kommende modstander, så man ikke render ind i en røvfuld, hvilket Rayo jo ofte gør, når de møder et af de store hold (her er gårsdagens resultat så en undtagelse). Det er lidt det samme med Pep Guardiola, som også til tider har set rådvild ud på sidelinjen, hvis den ene form for fodbold, han praktiserer, ikke lige fungerer. Vi så det jo bl.a. imod Real Madrid for nogle sæsoner siden, hvor Bayern bare kunne spille bolden rundt for evigt uden at komme frem til en chance.
Min pointe er, at trænere skal være i stand til at skifte taktik og være fleksible, og det mener jeg simpelthen ikke, at en manager som Paco Jémez er.

Jeg er faktisk ikke enig. For uanset hvordan du spiller, så vil det altid være svært at komme til chancer, hvis modstanderholdet står 11 mand på de første 35 meter af egen banehalvdel. Vi kender det jo selv med Atletico når vi møder dem. Hvis det ene hold ikke vil spille offensivt fodbold, så er 50% af kampen jo ødelagt, og uanset hvilken taktik vi bruger imod Atletico, så vil det jo bare ikke ændre på, at chancer ikke er noget man får mange af.
Derudover skal man ikke undervurdere kvalitet af hver enkelt spiller, for det siger sig selv, at Rayo overhovedet ikke har samme kvalitet som Real Madrid, men deres spillefilosofi har gjort dem ligeså gode som os i 2 kampe. De har jo rent faktisk spillet os ud af banen i begge opgør denne sæson, hvor de hurtigt er kommet foran 2-0. Klasse fornægter sig bare aldrig, og derfor er det også helt naturligt, at Real Madrid kommer igen, eller ihvertfald skaber store chancer.

Netop Pep overmatchede Mourinho, da han gik over til 3-mandsforsvaret. Jeg ville ihvertfald ønske, hvis Real Madrid blev en klub, hvor man spillede på samme måde uanset modstanderen. Jeg tror helt sikkert også det er derfor Pep har haft så stor succes, og Barcelona har haft det i rigtig mange år. Man kan jo bare kigge på pokalskabet, hvis man stadig ikke er overbevist.
Jeg går helt sikkert efter konceptet: "There is no reason to have a plan B because it distracts from plan A."

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #1442 af Friisen
Besvaret af Friisen på emne Om Vores Rivaler IX
@ Raúl 7

Ja det var han faktisk :)!! Og det burde der ikke kunne tvivles om - heller ikke af os, selvom vi har valgt at holde med hans gamle klub...
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved Friisen.

10 år 3 måneder siden #1443 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev:

Doc.juego skrev: Jeg tror vinkler får det til at se "værre" ud end det er. Det er kun i den sidste slow fra en lidt tilbage vinkel - Hvis man kan sige det - at det ligner han går ind med knopperne, men de klip mere oppefra ligne det bare at han hopper ned på siden, hvilket givet meget mening hvis han ikke vil risikere en alvorlig hovedskade.
All in all synes jeg det er en helt fair tackling, det er ikke et Victor Valdez flyvespark, bare en keeper der kaster sig frygtløs ned i en bold, fordi angriberen tager et alt for langt træk. Han kaster sig ikke ud med benene, men på siden så han kan gribe bolden uden at slå hovedet.

Hypotetisk set:

Vi har en mand som står 1 meter offside, men de 2 første gengivelser af episoden er fra en vinkel hvor det er umuligt og se om han er offside eller onside. På den sidste gengivelse ser man det fra en vinkel hvor den er helt tydelig. Mener du så i ramme alvor, at man skal se bort fra den vinkel, hvor det er tydeligt? For det er jo netop det du gør med Navas i situationen!
Det er jo helt tydeligt, at Navas kommer med knopperne forrest. Nuvel, så så jeg det heller ikke før efter kampen, men det gør jo ikke situationen mindre forkert.

Egentlig skal man bare tænde for lyden og høre på hvad Ray Hudson siger. Han er det tætteste man kommer på gud indenfor fodbold, men har lige set den igen, og den er altså rigtig grim den takling.

Nej du du misforstår mig fuldstændigt.
I forhold til dig scenarie er min pointen netop at det på en vinkel kan se ud som om at han ikke er offside, selv om han er det.
Samme her, Jeg mener at de første 2 vinkler bedst viser at han faktisk går ned på siden, og jeg mener at den sidste vinkel får det til at se værre ud end det er, altså at den vinkel snyder lidt, ligesom "forkerte vinkler " kan snyde med offside.

Så det er ikke en afstemning om hvor mange vinklet viser dit og dat, men de bedste vinkler til situationen.

Nogle gange kan fx sværge at der er kontakt i en tackling fra en vinkel, men når du så ser den fra en anden vinkel kan man pludselig se at en spiller kaster sig.
Håber it makes sense

10 år 3 måneder siden #1444 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Mølbat skrev:

Det er selvfølgelig altid skønt at se attraktiv, angrebsivrig fodbold, men jeg er nu ikke glad for idéen om, at Paco Jémez skulle blive Real Madrids næste træner. Som du selv påpeger, så spiller han efter samme koncept - ligemeget om modstanderen er Barcelona eller Getafe - men det ser jeg ikke som en god ting. En træner skal kunne lave justeringer på sit hold ud fra den kommende modstander, så man ikke render ind i en røvfuld, hvilket Rayo jo ofte gør, når de møder et af de store hold (her er gårsdagens resultat så en undtagelse). Det er lidt det samme med Pep Guardiola, som også til tider har set rådvild ud på sidelinjen, hvis den ene form for fodbold, han praktiserer, ikke lige fungerer. Vi så det jo bl.a. imod Real Madrid for nogle sæsoner siden, hvor Bayern bare kunne spille bolden rundt for evigt uden at komme frem til en chance.
Min pointe er, at trænere skal være i stand til at skifte taktik og være fleksible, og det mener jeg simpelthen ikke, at en manager som Paco Jémez er.

Jeg er faktisk ikke enig. For uanset hvordan du spiller, så vil det altid være svært at komme til chancer, hvis modstanderholdet står 11 mand på de første 35 meter af egen banehalvdel. Vi kender det jo selv med Atletico når vi møder dem. Hvis det ene hold ikke vil spille offensivt fodbold, så er 50% af kampen jo ødelagt, og uanset hvilken taktik vi bruger imod Atletico, så vil det jo bare ikke ændre på, at chancer ikke er noget man får mange af.
Derudover skal man ikke undervurdere kvalitet af hver enkelt spiller, for det siger sig selv, at Rayo overhovedet ikke har samme kvalitet som Real Madrid, men deres spillefilosofi har gjort dem ligeså gode som os i 2 kampe. De har jo rent faktisk spillet os ud af banen i begge opgør denne sæson, hvor de hurtigt er kommet foran 2-0. Klasse fornægter sig bare aldrig, og derfor er det også helt naturligt, at Real Madrid kommer igen, eller ihvertfald skaber store chancer.

Netop Pep overmatchede Mourinho, da han gik over til 3-mandsforsvaret. Jeg ville ihvertfald ønske, hvis Real Madrid blev en klub, hvor man spillede på samme måde uanset modstanderen. Jeg tror helt sikkert også det er derfor Pep har haft så stor succes, og Barcelona har haft det i rigtig mange år. Man kan jo bare kigge på pokalskabet, hvis man stadig ikke er overbevist.
Jeg går helt sikkert efter konceptet: "There is no reason to have a plan B because it distracts from plan A."

Helt sikkert, det kunne være lækkert med et mere defineret og kontinuerligt udført spilkoncept. Det ændrer ikke på det faktum, at omstillingsparathed og fleksibilitet altid er et gode, i tilfælde af at plan a ikke virker. Modstanderen aflæser Peps strategi, tilpasser sig og overvinder den. Det så man tilfælde af i Barcelona, såvel som nu i Bayern.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

10 år 3 måneder siden #1445 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@Doc.juego.

Jeg tror ikke jeg misforstår dig, for ellers skal jeg misforstå dig igen? :D

Du vælger blot at tro på, at det ser værre ud end det er. Jeg vælger at tro på, at det man ser sker. Jeg kan se Navas komme flyvende med knopperne først, og det er det jeg forholder mig til :)

@Zyconith.

Og her kommer den største misforståelse, for det ene udelukker vel ikke det andet? Du kan jo sagtens være meget boldbesiddende samtidig med, at du kører omstillinger. Der er jo ingen som siger, at man skal trille bolden rundt 5 gange før den må slås dybt, og der er jo heller ingen som siger, at man skal stå 11 mand bag bolden for at lave en kontra. Dortmund og Bayern viste jo fint, at man sagtens kan begge dele :) Det var jo også samme slags fodbold vi spillede i slut 90'erne start 00'erne, og det klart bedste bold jeg nogensinde har set.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 3 måneder siden #1446 af Raúl Madrid
Besvaret af Raúl Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
3 spilledages karantæne til Simeone! Spændende afslutning
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #1447 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Om Vores Rivaler IX
Nu er Atletico ved at vinde over Bayern også. Det er godt nok imponerende. Hvis vi får dem i finalen tror jeg de er så opsatte på revanche at vi får det rigtigt svært.

• rene
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #1448 af rene
Besvaret af rene på emne Om Vores Rivaler IX

Raúl 7 skrev: Nu er Atletico ved at vinde over Bayern også. Det er godt nok imponerende. Hvis vi får dem i finalen tror jeg de er så opsatte på revanche at vi får det rigtigt svært.

Tro nu for fanden lidt på tingene, vi slår dem da IGEN, HALA MADRID!

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #1449 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Om Vores Rivaler IX

rene skrev:

Raúl 7 skrev: Nu er Atletico ved at vinde over Bayern også. Det er godt nok imponerende. Hvis vi får dem i finalen tror jeg de er så opsatte på revanche at vi får det rigtigt svært.

Tro nu for fanden lidt på tingene, vi slår dem da IGEN, HALA MADRID!

Man behøver ikke være blåøjet for at være fan ;)

Men ja, forhåbentlig vinder vi.

10 år 3 måneder siden #1450 af Chamartin
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Roesen7

10 år 3 måneder siden #1451 af unicum
Besvaret af unicum på emne Om Vores Rivaler IX
Det var igen en fighter kamp af lillesøster. Det skal nok blive en spændende finale, om det bliver Bayern eller Atletico.
Kan også godt være lidt misundelig på at de har Saul, han har en lys fremtid foran sig

10 år 3 måneder siden #1452 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX
Føler Atletico er det stærkeste hold i Spanien på en eller anden måde.

Leveret af Kunena Forum