Om Vores Rivaler IX
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
BBB skrev:
Kratmus skrev:
BBB skrev:
Kratmus skrev: Måske ikke en rival, men Leicester kan i aften fejre mesterskabet! Det er jo vildt og fortjener lige lidt opmærksomhed til verdens mest kompetitive liga!!
Skulle det være den engelske liga? Jeg tror, at der er noget, du har overset så.
Det er jo tydeligvis den eneste liga, der har mere end 3 seriøse titeludfordrere.
Selvom det er en fordanskning af et fremmedord, troede jeg det tydeligt markerede meningen. Det er ment således, at den engelske liga er den(af de interessante - Superliga tæller ikke) med mest konkurrence set over en længere periode. Nogen vil self mene, at La Liga er det blot fordi Barca smed deres enorme forspring, men det ville være lidt søgt, selvom der trods alt nu er 3 seriøse udfordrere.
Så hvis United, Chelsea, City, Arsenal taber point til hold, der reelt ikke kan gøre sig gældende i den nederste halvdel af La Liga, så er ligaen kompetitiv. Når Barcelona taber i La Liga, så er de dårlige?
Den første sæson City vandt smed to klubber også store forspring, men det kan jeg så forstå er fordi ligaen er kompetitiv. Eller hvad andre vil beskrive som andenrangs.
Kompetitiv beskriver ikke et givent niveau - overhovedet! Det beskriver jævnbyrdigheden.
Der er kortere fra bund til top i Premier League end i La Liga. Det er derfor, RM kan vinde 7-0 over alle bundhold og score over 100 ligamål HVER sæson. Ligaen er mindre kompetitiv end i England, selvom vi godt kan blive enige om, at spansk subtop- og topfodbold er på et LANGT højere niveau.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I England har United vundet den 3 gange. City 2 gange. Chelsea 2 gange og Leicester 1 gang.
Det er vel det der menes? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
BBB skrev:
Kratmus skrev:
BBB skrev:
Kratmus skrev: Måske ikke en rival, men Leicester kan i aften fejre mesterskabet! Det er jo vildt og fortjener lige lidt opmærksomhed til verdens mest kompetitive liga!!
Skulle det være den engelske liga? Jeg tror, at der er noget, du har overset så.
Det er jo tydeligvis den eneste liga, der har mere end 3 seriøse titeludfordrere.
Selvom det er en fordanskning af et fremmedord, troede jeg det tydeligt markerede meningen. Det er ment således, at den engelske liga er den(af de interessante - Superliga tæller ikke) med mest konkurrence set over en længere periode. Nogen vil self mene, at La Liga er det blot fordi Barca smed deres enorme forspring, men det ville være lidt søgt, selvom der trods alt nu er 3 seriøse udfordrere.
Så hvis United, Chelsea, City, Arsenal taber point til hold, der reelt ikke kan gøre sig gældende i den nederste halvdel af La Liga, så er ligaen kompetitiv. Når Barcelona taber i La Liga, så er de dårlige?
Den første sæson City vandt smed to klubber også store forspring, men det kan jeg så forstå er fordi ligaen er kompetitiv. Eller hvad andre vil beskrive som andenrangs.
Det er en umulig sammenligning at lave med hvilke hold i de forskellige ligaer, der kan slå hvilke hold i andre ligaer. Det er kun gisninger, og de må stå for din egen regning. Spiller for spiller kan du self sammenligne, men mon ikke Stoke med fx Shaqiri gør det bedre her? Allerede der nævner du flere titeludfordrere, end der har været i Spanien de seneste mange år, og flere kan tilføjes. Derfor må ligaen i hvert fald i toppen være mere kompetitiv.
Jeg vil ikke mene, at den engelske liga er andenrangs, men blandt de bedste i verden. Den hollandske ser jeg som andenrangs, og fx den danske som tredje/fjerderangs osv. (forstået på den måde, at der er flere ligaer i hver rang). Det må være op til den enkelte er vurdere, hvad de personligt synes.
Ja Dios og Chrill, det er en af de ting, der menes, udover at der selvfølgelig ikke er så langt fra top til bund niveaumæssigt i den engelske liga. Se bare Chelsea og Leicester, der, spillermaterialet taget i betragtning, i denne sæson har rodet rundt i de forkerte ender.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Det er godt nok ambivalent at sidde og se CL i aften. Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig for, hvem jeg helst vil møde i en eventuel finale. Inderst inde kunne det være fedt at få Atletico igen - også selv om man ved, at det bliver en kamp på deres præmisser. En klar Casemiro kunne dog godt gøre det til en mere jævnbyrdig affære på midtbanen.
Mit had til Bayern vil altid gå forud enhver uoverensstemmelse med lillesøster. Hala Atletico, Hala Simeone vs. Kataloniens svar på Lance Armstrong.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Raúl 7
- Gæst
-
Pelle skrev: Det er godt nok ambivalent at sidde og se CL i aften. Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig for, hvem jeg helst vil møde i en eventuel finale. Inderst inde kunne det være fedt at få Atletico igen - også selv om man ved, at det bliver en kamp på deres præmisser. En klar Casemiro kunne dog godt gøre det til en mere jævnbyrdig affære på midtbanen.
Bayern plejer gerne at tabe deres finaler. Men på den anden side så synes jeg klart de virker som det bedste hold. Jeg tror at med Casemiro klar, så vil Atletico være det bedste hold for os. Selvom jeg synes det er lidt kedeligt med en gentagelse af finalen fra 2014.
Tillykke til Atleti med finalepladsen. Bayern brugte tre halvlege på at score et enkelt mål, så chancen for at de scorer to mål indenfor samme halvleg er ret minimal.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Zyconith skrev:
Mit had til Bayern vil altid gå forud enhver uoverensstemmelse med lillesøster. Hala Atletico, Hala Simeone vs. Kataloniens svar på Lance Armstrong.
Mit had til Bayern München går så langt tilbage, at jeg ikke kan holde med dem, undtagen når de møder Barcelona. Det til trods for, at jeg hader at spille mod Atletico, selv om vi godt nok har slået dem i de to foregående CL sæsoner...og det holdt hårdt begge gange.
Det bliver tuff nu, når Bayern skal score to gange på 35 min. Men det kan selvfølgelig lade sig gøre. Omvendt kan luften også gå af ballonen....så er jeg vist garderet ;)
Det er desuden også vildt, at vi kan få to rene spanske finaler i Europa i denne sæson.