Om Vores Rivaler IX
BBB skrev:
Roesen7 skrev:
Mølbat skrev: Det sjove er, at et par Barcelona-fans brokkede sig højlydt over Keylor Navas tidligere i dag på bold.dks debatforum, hvor de mente, at han begik straffespark, og skulle have haft et rødt kort, men nu var dommerfejlene lige pludselig ikke afgørende, så det var ligemeget.
Hvilken situation var dog det? :-)
streamable.com/2nq7
I hvert fald den der blev diskuteret på Twitter.
De går begge meget hårdt til den, men Keylor kommer først og dermed er der i min optik mere frispark til Keylor end straffe.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Roesen7 skrev:
BBB skrev:
Roesen7 skrev:
Mølbat skrev: Det sjove er, at et par Barcelona-fans brokkede sig højlydt over Keylor Navas tidligere i dag på bold.dks debatforum, hvor de mente, at han begik straffespark, og skulle have haft et rødt kort, men nu var dommerfejlene lige pludselig ikke afgørende, så det var ligemeget.
streamable.com/2nq7
De går begge meget hårdt til den, men Keylor kommer først og dermed er der i min optik mere frispark til Keylor end straffe.
Forskellen er, at Keylor kommer med knopperne forrest. Embarba trækker sig lidt i tacklingen, efter det er blevet tydeligt, at han ikke kan nå den. Han har dog kastet sig.
Jeg hæfter mig dog også ved, at Keylor er der først. Det bliver først farligt, når en angriber, som ikke kan nå bolden, fortsætter efter den.
BBB skrev:
Roesen7 skrev:
BBB skrev:
Roesen7 skrev:
streamable.com/2nq7
Forskellen er, at Keylor kommer med knopperne forrest. Embarba trækker sig lidt i tacklingen, efter det er blevet tydeligt, at han ikke kan nå den. Han har dog kastet sig.
Jeg hæfter mig dog også ved, at Keylor er der først. Det bliver først farligt, når en angriber, som ikke kan nå bolden, fortsætter efter den.
Enig - Keylor kommer helt klart for hårdt ud i den ved at komme med knopperne først. Umiddelbart tænker jeg dog ikke, at reglerne kan gradbøjes efter hvilken kropsdel du kommer med først, hvorfor det ikke kan give straffe, da der i så fald vil være straffe i ALLE kampe. Hvilken kropsdel du tackler med kan "kun" afgøre hvilket kort et evt. frispark måtte koste.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
- Raúl 7
- Gæst
-
Det er uheldigt, at Embarba glider, og taklingen bliver værre end tænkt, men jeg hader den beskyttelse af målmanden, og havde det været omvendt, så havde Embarba sikkert ikke spillet mere af bare karantæne dage.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Ja, jeg har godt set den. Det ligner et rødt kort til keeperen. Men den er svær at se for dommeren. Selve sammenstødet er de vel nogenlunde lige gode om. Men når man ser på den sidste slow, hvordan målmanden springer ud med knopperne forrest, så er det jo ret vanvittigt. Det er i hvert fald MINDST straffespark og gult kort. Jeg synes, den kan bære et rødt kort - men det afhænger jo lidt af, hvor "hændeligt" man tolker det.
All in all synes jeg det er en helt fair tackling, det er ikke et Victor Valdez flyvespark, bare en keeper der kaster sig frygtløs ned i en bold, fordi angriberen tager et alt for langt træk. Han kaster sig ikke ud med benene, men på siden så han kan gribe bolden uden at slå hovedet.
Doc.juego skrev: Jeg tror vinkler får det til at se "værre" ud end det er. Det er kun i den sidste slow fra en lidt tilbage vinkel - Hvis man kan sige det - at det ligner han går ind med knopperne, men de klip mere oppefra ligne det bare at han hopper ned på siden, hvilket givet meget mening hvis han ikke vil risikere en alvorlig hovedskade.
All in all synes jeg det er en helt fair tackling, det er ikke et Victor Valdez flyvespark, bare en keeper der kaster sig frygtløs ned i en bold, fordi angriberen tager et alt for langt træk. Han kaster sig ikke ud med benene, men på siden så han kan gribe bolden uden at slå hovedet.
Hypotetisk set:
Vi har en mand som står 1 meter offside, men de 2 første gengivelser af episoden er fra en vinkel hvor det er umuligt og se om han er offside eller onside. På den sidste gengivelse ser man det fra en vinkel hvor den er helt tydelig. Mener du så i ramme alvor, at man skal se bort fra den vinkel, hvor det er tydeligt? For det er jo netop det du gør med Navas i situationen!
Det er jo helt tydeligt, at Navas kommer med knopperne forrest. Nuvel, så så jeg det heller ikke før efter kampen, men det gør jo ikke situationen mindre forkert.
Egentlig skal man bare tænde for lyden og høre på hvad Ray Hudson siger. Han er det tætteste man kommer på gud indenfor fodbold, men har lige set den igen, og den er altså rigtig grim den takling.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Doc.juego skrev: Jeg tror vinkler får det til at se "værre" ud end det er. Det er kun i den sidste slow fra en lidt tilbage vinkel - Hvis man kan sige det - at det ligner han går ind med knopperne, men de klip mere oppefra ligne det bare at han hopper ned på siden, hvilket givet meget mening hvis han ikke vil risikere en alvorlig hovedskade.
Hypotetisk set:
Vi har en mand som står 1 meter offside, men de 2 første gengivelser af episoden er fra en vinkel hvor det er umuligt og se om han er offside eller onside. På den sidste gengivelse ser man det fra en vinkel hvor den er helt tydelig. Mener du så i ramme alvor, at man skal se bort fra den vinkel, hvor det er tydeligt? For det er jo netop det du gør med Navas i situationen!
Det er jo helt tydeligt, at Navas kommer med knopperne forrest. Nuvel, så så jeg det heller ikke før efter kampen, men det gør jo ikke situationen mindre forkert.
Egentlig skal man bare tænde for lyden og høre på hvad Ray Hudson siger. Han er det tætteste man kommer på gud indenfor fodbold, men har lige set den igen, og den er altså rigtig grim den takling.
Ray Hudson var helt oppe at køre hele kampen igennem. Han r fuldstændig fantastisk.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- ElGordo
- Gæst
-
statsbomb.com/2016/02/the-fascinating-nature-of-paco-jemez/
Selv mod barcelona på udebane formår Rayo at spille bolden nede fra og op uden at gå i panik.
ElGordo skrev: Interessant artikel om Paco Jemez. Han måtte gerne blive vores næste træner efter Zidane. Når man tænker på det materiale han arbejder med i Rayo, at han stadig formår at spille så attraktiv og god fodbold vidner om en mand med gode kvaliteter - og så er der også lidt mafia colness over ham :D
statsbomb.com/2016/02/the-fascinating-nature-of-paco-jemez/
Selv mod barcelona på udebane formår Rayo at spille bolden nede fra og op uden at gå i panik.
Det er selvfølgelig altid skønt at se attraktiv, angrebsivrig fodbold, men jeg er nu ikke glad for idéen om, at Paco Jémez skulle blive Real Madrids næste træner. Som du selv påpeger, så spiller han efter samme koncept - ligemeget om modstanderen er Barcelona eller Getafe - men det ser jeg ikke som en god ting. En træner skal kunne lave justeringer på sit hold ud fra den kommende modstander, så man ikke render ind i en røvfuld, hvilket Rayo jo ofte gør, når de møder et af de store hold (her er gårsdagens resultat så en undtagelse). Det er lidt det samme med Pep Guardiola, som også til tider har set rådvild ud på sidelinjen, hvis den ene form for fodbold, han praktiserer, ikke lige fungerer. Vi så det jo bl.a. imod Real Madrid for nogle sæsoner siden, hvor Bayern bare kunne spille bolden rundt for evigt uden at komme frem til en chance.
Min pointe er, at trænere skal være i stand til at skifte taktik og være fleksible, og det mener jeg simpelthen ikke, at en manager som Paco Jémez er.