Om Vores Rivaler IX
Vi kan intet gøre noget ved hvem der vinder PL, og i princippet er det heller ikke så vigtigt. Det der er vigtigst er om vi kan konkurrere med de største klubber i europa.Kasillas post=175842 skrev: Apropos Man Citys mesterskab, så ser jeg flere grunde til at være ovenud tilfredse med at lige netop dén klub løb med trofæet. Og det skyldes ikke, at jeg har sympati for den klub eller er ubevidst om den sportswashing de bedriver, men det har udelukkende at gøre med underminerende aspekter, som er til Real Madrids og La Ligas fordel:
1. For det første er La Liga blevet skudt i skoen for at være "farmer league" 😂😂 af Premier League-fansene, men når City har vundet 7 af de 8 seneste mesterskaber og de seneste 4 mesterskaber da bliver det svært at opretholde facaden. Specielt når de seneste 8 års spanske mestre har været afvekslende mellem Real Madrid, Barca og til dels Atletico.
2. For det andet er City pt. anklaget for de famøse "115 charges", som vi endnu ikke kender konsekvensen af. Sker det at City bliver dømt, da vil det smadre Premier Leagues image endnu mere og det vil gøre folk mere bevidste om sportswashing.
3. For det tredje og i forlængelse af forrige punkt, så er City tydeligvis et sportswashings-projekt, og dette vil aflede "jalousi/had" mod City. Jalousi/had mod andre klubber er ofte opstået fordi andre har succes. Alle store klubber som er succesfulde vil automatisk tiltrække jalousi/had, da man gerne vil være i deres situationen. Real Madrid er succesfulde lige nu, men kan City også være succesfuld vil hadet kunne kanaliseres til City, og da City netop er et sporswashings-projekt er det nemmere at hade dem end Real Madrid. Bare se på tyskerne som heppede på Real Madrid i kampen mod City: At vi var en "nemmere" modstandere end City var ikke hovedårsagen for at tyskerne heppede på os, hovedårsagen var simpelthen at tyskerne var imod sportswashing. Det er derfor de fleste tyskere holder med Real Madrid i kampen mod City, det indrømmede de på stime i reddit. Præcist derfor fjernede de "Qatar" fra Bayern Munchens trøje for noget tid siden. Og jeg er klar over Real Madrids trøjesponsor også er sportswashing på en måde, dog i en helt anden og nedskaleret kontekst, som jeg dog fortsat ønsker fjernet forgæves.
Så, alt i alt: Jeg håber at City vinder de næste mange engelske mesterskaber i træk, og på samme tid håber at det er sandt med de "115 charges" og at de bliver dømt. Det vil være en sadistisk mavepuster til vores tætteste sportslige- og økonomisk konkurrent, og ligeledes til Premier Leagues image.
Galactico downfall version 2
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
- Platin bruger
I Liverpool hylder de ham for al hans succes i klubben.
Hvad er jeres holdning? Er han bestået? Personligt er jeg ikke imponeret over et gennemsnit på 1 titel per år sådan cirka.
- Siempre Madrid
- Administrator
Det er bestået i en klub på Liverpools størrelse. I Real Madrid ar gan for længst røget ud på røv og albuer.Estadio Santiago Bernabéu post=175848 skrev: Jürgen Klopp er færdig i Liverpool.
Hvad er jeres holdning? Er han bestået? Personligt er jeg ikke imponeret over et gennemsnit på 1 titel per år sådan cirka.
Han er mest af alt ordinær. Sådan virkelig ordinær.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Estadio Santiago Bernabéu post=175844 skrev:
Lars1991 post=175840 skrev: Korruptionen er dog allerede bevist ifht Barcelona, spørgsmålet er nu kun hvor stor en effekt det havde på selve kampene og hvem der kan blive dømt pga af det. At Barcelona har givet penge under bordet til vice-præsidenten af dommerforbundet er jo allerede en kendsgerning. Hvad de præcist har fået ud af det ved vi ikke.
Mener du at der er forelagt bevis?
Eller har en dommer afsagt dom ved domstolen?
Den første er ligegyldig og den anden er afgørende.
Ah ok, my bad. Troede beviser og erkendelser betød noget. Det nok mig bare der er fjollet.
- Platin bruger
Lars1991 post=175853 skrev: Ah ok, my bad. Troede beviser og erkendelser betød noget. Det nok mig bare der er fjollet.
Svar på spørgsmålet i stedet for det der?
Estadio Santiago Bernabéu post=175854 skrev:
Lars1991 post=175853 skrev: Ah ok, my bad. Troede beviser og erkendelser betød noget. Det nok mig bare der er fjollet.
Men hvad skal jeg svare på det? Du ved det jo i forvejen.
Det handler jo meget om hvordan man vender den. Han har fået +90 point i tre-fire sæsoner, hvilket normalt bør være nok - Bare ikke mod City. Han har været i tre Chl-finaler, men kun vundet én - Fordi de andre to var mod Real.Siempre Madrid post=175851 skrev:
Det er bestået i en klub på Liverpools størrelse. I Real Madrid ar gan for længst røget ud på røv og albuer.Estadio Santiago Bernabéu post=175848 skrev: Jürgen Klopp er færdig i Liverpool.
Han er mest af alt ordinær. Sådan virkelig ordinær.
Hans hold har periodisk spillet vildt seværdigt. Han får det absolut bedste ud af sine spillere. “Ordinære” spillere har lignet verdensstjerner under ham.
Han tog i mod en klub der længe havde været i krise, lige udover året hvor de blev båret af Suarez. Han genopbyggede den med ufatteligt kloge transfers. Listen af røverkøb der har været i gennem klubben i Klopps tid er meget lang.
Sidst men ikke mindst, så er han jo super likeable. Han oser af Liverpool som Carlo efterhånden snart oser af Madrid.
Jeg ser virkelig ikke noget ordinært ved Klopp.
At trofæskabet ikke er fyldt nok, skal jo selvfølgelig falde tilbage på ham. Det er vel et af de bedste Liverpool hold nogensinde i slut 10’erne - Men de kunne stadig ikke hamle op med City og Real. Men med det værende sagt, har Klopp leveret et enormt stykke arbejde i Liverpool, at påstå andet er sgu næsten blasfemisk. Uden bundløse lommer som mange af konkurrenterne, stod han i spidsen for at skabe et vildt godt hold. Periodisk Europas bedst spillende.
City er irriterende for alle i Premier League, som Real er irriterende for alle i Champions - Der ligger en del af forklaringen på manglende trofæer der, selvom det lyder taberagtigt at sige.
- Platin bruger
Lars1991 post=175856 skrev:
Aha. Det lød ellers på dig som om du var sikker i din sag. Vi lukker den her. Vi venter på en dom i sagen før vi drager flere konklusioner.
Estadio Santiago Bernabéu post=175858 skrev:
Lars1991 post=175856 skrev:
Aha. Det lød ellers på dig som om du var sikker i din sag. Vi lukker den her. Vi venter på en dom i sagen før vi drager flere konklusioner.
"Du" kan vente. Og måske skal du læse op på hvad det hele handler om, hvis du sådan helt seriøst tror at det er op til debat om der er sket betalinger under bordet eller ikke. Det kan jeg næsten ikke tro at du ikke ved, men det lyder jo sådan. Det er jo hele grundlaget for retssagen....