Om Vores Rivaler IX
Det er sikkert rigtigt dømt men jeg synes det er en fjollet regel når det overhovedet ikke er i nærheden af bolden.
Hvorfor ikke bare give inddirekte frispark ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeeeeeg ved sgu snart ikke mere. Det er ikke den eneste mærkelige kendelse i den kamp. Rayo har en lignende situation i den anden ende, som ikke bliver dømt. Et annulleret mål. Men VAR virker meget selektiv. Man kan jo næsten ikke rigtig tro at de ville gøre det så tydeligt overlagt, det jo for dumt. Men det et utroligt tilfælde når vi lige har haft vores Osasuna kamp.
Til gengæld synes jeg også det er utroligt tyndt at Rayos mål bliver annulleret.
Jeg tror 100% at dommerstanden hævner sig på Madrids brev og RMTVs indslag. Og på den måde understreger de jo så bare den oprindelige pointe kan man sige.Lars1991 post=183387 skrev: Jeg tænker de der situationer sker hele tiden, især på hjørnespark. Hvis bolden ikke er i nærheden plejer dommeren bare at lade spillere køre videre.
Jeeeeeg ved sgu snart ikke mere. Det er ikke den eneste mærkelige kendelse i den kamp. Rayo har en lignende situation i den anden ende, som ikke bliver dømt. Et annulleret mål. Men VAR virker meget selektiv. Man kan jo næsten ikke rigtig tro at de ville gøre det så tydeligt overlagt, det jo for dumt. Men det et utroligt tilfælde når vi lige har haft vores Osasuna kamp.
Jeg tror ikke nødvendigvis samtlige dommere er korrupte. Barca får også domme imod sig. Det er klart. Men der er som minimum dommere der har et antiparti mod os. Når man så kigger på statistikkerne for røde kort og VAR-kendelser i den periode Barca har betalt Negreira, så står det rimelig klart at der foregår noget helt skummelt.
Men derfor kan der jo samtidig godt være dommere, der ikke kan lide Barca. Det er bare ikke i nær det samme omfang. Og de er stadig de eneste der rent faktisk har brugt penge på at forsøge at ændre dommernes udfald - hvad vi ved af.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=183389 skrev:
Jeg tror 100% at dommerstanden hævner sig på Madrids brev og RMTVs indslag. Og på den måde understreger de jo så bare den oprindelige pointe kan man sige.Lars1991 post=183387 skrev: Jeg tænker de der situationer sker hele tiden, især på hjørnespark. Hvis bolden ikke er i nærheden plejer dommeren bare at lade spillere køre videre.
Jeg tror ikke nødvendigvis samtlige dommere er korrupte. Barca får også domme imod sig. Det er klart. Men der er som minimum dommere der har et antiparti mod os. Når man så kigger på statistikkerne for røde kort og VAR-kendelser i den periode Barca har betalt Negreira, så står det rimelig klart at der foregår noget helt skummelt.
Men derfor kan der jo samtidig godt være dommere, der ikke kan lide Barca. Det er bare ikke i nær det samme omfang. Og de er stadig de eneste der rent faktisk har brugt penge på at forsøge at ændre dommernes udfald - hvad vi ved af.
Jeg ved sgu heller ikke hvad der er deres motivation. Korruption, antipati, hævn, bias imod specifikke spillere, I don't know. Men jeg synes ikke der er meget tilfældighed over hvad der foregår mere, så et eller andet er der. Det godt nok demotiverende og svært at sætte sig op til at se liga kampe.
La Liga referee’s feel ‘they are alone.' They do NOT rule out a protest. @marcaLars1991 post=183391 skrev:
Ramos4 post=183389 skrev:
Jeg ved sgu heller ikke hvad der er deres motivation. Korruption, antipati, hævn, bias imod specifikke spillere, I don't know. Men jeg synes ikke der er meget tilfældighed over hvad der foregår mere, så et eller andet er der. Det godt nok demotiverende og svært at sætte sig op til at se liga kampe.
Damn, tal om at være tonedøv.
Der er da helt sikkert gode og ærlige dommere imellem, men hvis det er den sammenhængende følelse hos dommerstanden, så skal de simpelthen til at kigge indad. Dommerne i La Liga elsker at sætte sig selv i centrum. De har et kæmpe ego og forstår på ingen måde, at en god dommer er en dommer man ikke lægger mærke til.
Ham der var dommer mod Osasuna er i øvrigt af La Liga blevet indstillet til at spille euræpæiske kampe. De sidste 5 år har UEFA så kvitteret med lige præcis 0 Champions League kampe, 0 Europa League kampe og 1 Conference League kamp til ham. Det siger jo lidt om niveauet hos ham. UEFA gider ikke røre spanske dommere med en ildtang. 9'eren postede vist statistikken andetsteds forleden.
Vi har jo sjovt nok aldrig noget at klage over i Champions League. Jeg lægger hvert fald sjældent mærke til store graverende fejl i vore kampe. Modstanderne får rent faktisk gule kort for at save Vini ned. Bellingham bliver aldrig vist ud osv. Når de bedste europæiske dommere er sat på en Real Madrid kamp, så er der mærkeligt nok næsten aldrig noget kontroversielt at spotte. Hmm.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ved Rayos annullerede mål står en spiller i offside, og så vidt jeg kan se på billederne så forhindrer han Eric Garcia (er det vist) i at nå hurtigere frem til Frutos, og har derved indflydelse på spillet. Den er en smule tynd, og i det mindste burde VAR komme indover, men tror det er det han dømmer. Det identiske straffe er et mysterie :) Som en anden bruger skrev for nylig, der dømmes i øst og vest, ingen klar linie overhovedet.Real HWL post=183390 skrev: Rayo er da blevet snydt for et mål og et straffespark. Det straffespark Barca får tildelt er da fuldstændig identisk med det som Rayo ikke får tildelt.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Der er ingen grund til, at folk skal være rystede over det annullerede mål i går - den er jo god nok, når en mand i offside forhindrer en modspiller i at komme tilbage. Der er heller ingen grund til, at man i den ellers suveræne Managing Madrid-podcast skal sidde og høre dem italesætte Tchouamenis straffe mod Atletico som et fuldstændig ikke-eksisterende straffespark. Det er virkelig et frustrerende et af slagsen, fordi bolden er videre, men billederne viser jo en stempling.
Det mudrer diskussionen, at hvert et straffespark/annulleret mål bliver en skandale i fansenes hoved. Fokusér dog på de kald, der rent faktisk er skandaløse. Der skulle alle dage have været uddelt et rødt kort i kampen mod Espanyol. Vinicius skulle alle dage have haft et straffespark i den situation mod Osasuna, hvor han dribler på kanten af feltet. Det er to helt utilgivelige fejl. Dertil kommer naturligvis en masse episoder, der KAN diskuteres.
Du har simpelthen ikke set den rigtige vinkel, hvis du mener Tchouameni stempler nogen som helst mod Atletico. Bolden er langt væk, da Tchouameni så træder ned på sin forfod uden at ramme Atleti-spilleren. VAR viste bare ikke præcis de billeder til hverken TV-seere eller dommeren.Sebberg post=183398 skrev: Jeg synes, det er ærgerligt, at diskussionen og virkelighedssansen altid skal kamme totalt over, når den her dommerdiskussion begynder at fylde.
Der er ingen grund til, at folk skal være rystede over det annullerede mål i går - den er jo god nok, når en mand i offside forhindrer en modspiller i at komme tilbage. Der er heller ingen grund til, at man i den ellers suveræne Managing Madrid-podcast skal sidde og høre dem italesætte Tchouamenis straffe mod Atletico som et fuldstændig ikke-eksisterende straffespark. Det er virkelig et frustrerende et af slagsen, fordi bolden er videre, men billederne viser jo en stempling.
Det mudrer diskussionen, at hvert et straffespark/annulleret mål bliver en skandale i fansenes hoved. Fokusér dog på de kald, der rent faktisk er skandaløse. Der skulle alle dage have været uddelt et rødt kort i kampen mod Espanyol. Vinicius skulle alle dage have haft et straffespark i den situation mod Osasuna, hvor han dribler på kanten af feltet. Det er to helt utilgivelige fejl. Dertil kommer naturligvis en masse episoder, der KAN diskuteres.