Om Vores Rivaler IX

1 år 5 måneder siden #15709 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg post=183398 skrev: Jeg synes, det er ærgerligt, at diskussionen og virkelighedssansen altid skal kamme totalt over, når den her dommerdiskussion begynder at fylde.

Der er ingen grund til, at folk skal være rystede over det annullerede mål i går - den er jo god nok, når en mand i offside forhindrer en modspiller i at komme tilbage. Der er heller ingen grund til, at man i den ellers suveræne Managing Madrid-podcast skal sidde og høre dem italesætte Tchouamenis straffe mod Atletico som et fuldstændig ikke-eksisterende straffespark. Det er virkelig et frustrerende et af slagsen, fordi bolden er videre, men billederne viser jo en stempling.

Det mudrer diskussionen, at hvert et straffespark/annulleret mål bliver en skandale i fansenes hoved. Fokusér dog på de kald, der rent faktisk er skandaløse. Der skulle alle dage have været uddelt et rødt kort i kampen mod Espanyol. Vinicius skulle alle dage have haft et straffespark i den situation mod Osasuna, hvor han dribler på kanten af feltet. Det er to helt utilgivelige fejl. Dertil kommer naturligvis en masse episoder, der KAN diskuteres.

​Jeg er ikke enig i de to nævnte situationer, men overordnet er jeg helt enig med dig. Den her tendens til at udpege 5-6 fejl pr. kamp som 9'eren og RMTV gør, overdøver de egentlige fejl og fjerner fokus fra dem. Akkurat som 9'eren også gjorde i Barcas sidste kamp mod Sevilla, hvor han vil have rødt til Gavi, uden at tage højde for dommerens linje også tilgodeser Saul på samme vis. 
Og det er vel præcis det RMTV også gør. Alt hvad der er den mindste tvivl om, kaldes ud som fejl, og det uden at kigge på tvivlsomme domme der falder den anden vej.
Dermed ikke sagt jeg ikke synes vi har været uheldige med dommerne sidste par runder. Jeg kan bare ikke se hvordan RMTV på nogen måde har gavnet klubben i den debat med at overdrive alt. Tværtimod får det os til at se dumme ud og lide af en offermentalitet - noget jeg synes Barca ellers plejer at være gode til mens Real har vist mere klasse. Vi må nok lide med RMTVs pjat så længe Perez er på posten, men jeg håber virkelig der bliver sat en stopper for det herefter.

Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 5 måneder siden #15710 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg forstår bare ikke, hvad folk mener vi skal gøre anderledes. RMTV må ikke gøre noget. Vi må ikke sende breve. Skal vi bare vente på at tingene skifter af sig selv eller hvad?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 5 måneder siden #15711 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=183401 skrev: Jeg forstår bare ikke, hvad folk mener vi skal gøre anderledes. RMTV må ikke gøre noget. Vi må ikke sende breve. Skal vi bare vente på at tingene skifter af sig selv eller hvad?

​RMTV kunne da snildt fortsætte med at kritisere dommerne, men så skal det jo gøres i de korrekte tilfælde, og det er bare ikke tilfældet nu, hvor man på sådan et bold.dk-niveau bruger hver en episode, der bare KAN have snerten af et straffespark eller lignende i sig. 

Og i forhold til dit svar omkring Tchouameni - se den her video: streamin.me/v/0020f806

Jeg har godt set, at folk så siger, at han bare træder ned på sin 'forfod', fordi det er svært for replay'et at fange stemplingen, men come on - få de briller af og nærstudér lige det klip.

1. Det er helt tydeligt, at hans knopper får kontakt med Linos' vrist.
2. Det er fuldstændig ulogisk og unaturligt, at Tchouameni blot skulle træde ned på sin 'forfod' i sådan en situation, hvis der 'bare var græs' under og ikke en modspillers fod. Så ville han træde igennem og lande på sin hæl.
3. Dit modargument er selvfølgelig, at Lino filmer, men den del er også urealistisk. For hvis han slet ikke bliver ramt, hvordan skulle han så vide, at Tchouamenis fodbold var en centimeter fra hans? Du kan se, at han kigger op, da han forsøger at prikke til bolden, så med din tankegang skal han ud af det blå kaste sig teatralsk i håbet om, at Tchouameni helt tilfældigt har sat 'forfoden' ned på en måde, hvor det kan ligne, at den rammer ham? Kan du ikke godt høre, at det lyder åndssvagt?

Som jeg tidligere har nævnt kan man diskutere det uretfærdige i, at der bliver dømt et straffespark i en situation, der ikke er en chance for Atletico - men at anfægte stemplingen? Det er fjollet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Vinícius, Kimbo

1 år 5 måneder siden #15712 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete post=183397 skrev:

Real HWL post=183390 skrev: ​Rayo er da blevet snydt for et mål og et straffespark. Det straffespark Barca får tildelt er da fuldstændig identisk med det som Rayo ikke får tildelt. 

​Ved Rayos annullerede mål står en spiller i offside, og så vidt jeg kan se på billederne så forhindrer han Eric Garcia (er det vist) i at nå hurtigere frem til Frutos, og har derved indflydelse på spillet. Den er en smule tynd, og i det mindste burde VAR komme indover, men tror det er det han dømmer. Det identiske straffe er et mysterie :) Som en anden bruger skrev for nylig, der dømmes i øst og vest, ingen klar linie overhovedet. 

Jeg har set den igen her til morgen, og jeg kan godt se hvad du mener med spilleren der står i offside, går ind og blokere Garcias løbebane. Selvom Garcia aldrig nogensinde når der hen uanset om han bliver blokeret eller ej. Men at Rayo ikke for straffe for samme holde forseelse som der lige er blevet dømt i modsatte ende er jo tankevækkende. Min lyst til at se fodbold lige nu er total væk. Og efter min mening kan man lige så godt sætte hele sin pension på at Barca vinder La Liga. Jeg kan ikke se nogen andre muligheder med alt det der foregår i øjeblikket. Det er tydeligt at efter Real Madrid har taget kampen op mod dommerforbundet er det gået helt galt. Og jeg tror desværre kun vi har set toppen af isbjerget. De to parter kommer til at bekrige hinanden i noget tid endnu, og i den tid kommer vi til at diskutere mærkværdige kendelser mod os mens Barca bare cruiser derud af med et kæmpe smil på læben.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 år 5 måneder siden #15713 af NickyMad

Ramos4 post=183401 skrev: Jeg forstår bare ikke, hvad folk mener vi skal gøre anderledes. RMTV må ikke gøre noget. Vi må ikke sende breve. Skal vi bare vente på at tingene skifter af sig selv eller hvad?

​Hvordan bidrager RMTV til at tingene skifter, når de laver en video om alle fejl lavet af en dommer forud for han skal dømme kampen? Andet end at sætte ham under unødvendig pres. Som heller ikke er noget man lige er begyndt men har gjort i flere sæsoner. Bedste undskyldning jeg har hørt, er at ingen ser den kanal og man har alligevel gjort det i flere sæsoner. Synes du ikke selv det er helt grotesk?
Jeg synes selv der har været en del ting seneste runder og der er grund til at brokke sig, men ingen kan vitterligt mene klubben eller RMTV har taget den rigtige vej frem.

1 år 5 måneder siden #15714 af Ramos4

Sebberg post=183403 skrev:

​RMTV kunne da snildt fortsætte med at kritisere dommerne, men så skal det jo gøres i de korrekte tilfælde, og det er bare ikke tilfældet nu, hvor man på sådan et bold.dk-niveau bruger hver en episode, der bare KAN have snerten af et straffespark eller lignende i sig. 

Og i forhold til dit svar omkring Tchouameni - se den her video: streamin.me/v/0020f806

Jeg har godt set, at folk så siger, at han bare træder ned på sin 'forfod', fordi det er svært for replay'et at fange stemplingen, men come on - få de briller af og nærstudér lige det klip.

1. Det er helt tydeligt, at hans knopper får kontakt med Linos' vrist.
2. Det er fuldstændig ulogisk og unaturligt, at Tchouameni blot skulle træde ned på sin 'forfod' i sådan en situation, hvis der 'bare var græs' under og ikke en modspillers fod. Så ville han træde igennem og lande på sin hæl.
3. Dit modargument er selvfølgelig, at Lino filmer, men den del er også urealistisk. For hvis han slet ikke bliver ramt, hvordan skulle han så vide, at Tchouamenis fodbold var en centimeter fra hans? Du kan se, at han kigger op, da han forsøger at prikke til bolden, så med din tankegang skal han ud af det blå kaste sig teatralsk i håbet om, at Tchouameni helt tilfældigt har sat 'forfoden' ned på en måde, hvor det kan ligne, at den rammer ham? Kan du ikke godt høre, at det lyder åndssvagt?

Som jeg tidligere har nævnt kan man diskutere det uretfærdige i, at der bliver dømt et straffespark i en situation, der ikke er en chance for Atletico - men at anfægte stemplingen? Det er fjollet.

Det er vildt man kan se en situation så forskelligt. Jeg kan slet ikke se en berøring fra Tchouameni. Og hvis der er en, er den da minimal og sekunder efter bolden er væk.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 år 5 måneder siden #15715 af Ramos4

NickyMad post=183405 skrev:

​Hvordan bidrager RMTV til at tingene skifter, når de laver en video om alle fejl lavet af en dommer forud for han skal dømme kampen? Andet end at sætte ham under unødvendig pres. Som heller ikke er noget man lige er begyndt men har gjort i flere sæsoner. Bedste undskyldning jeg har hørt, er at ingen ser den kanal og man har alligevel gjort det i flere sæsoner. Synes du ikke selv det er helt grotesk?
Jeg synes selv der har været en del ting seneste runder og der er grund til at brokke sig, men ingen kan vitterligt mene klubben eller RMTV har taget den rigtige vej frem.

​Super. Hvad er dit forslag? Du er uenig i fremgangsmåden. Videoer er no-go. Breve er no-go. Hvad er dit løsningsforslag imod korruptionen?

1 år 5 måneder siden #15716 af NickyMad
Jeg er ligeglad med fremgangsmåden, hvis kritikken i det mindste ikke er overdrevet og fair. Dvs. der kun fokuseres på tydelige fejl og ikke enhver tvivlsom dom.
Derudover er det 100% no-go at lave de latterlige videoer om en dommer forud for kampen, det burde være tydeligt for enhver.

1 år 5 måneder siden #15717 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Om Vores Rivaler IX
Videoer og TV shows for at lægge pres på dommeren... Mon ikke det får dommeren til at ville vise omverdenen, at han ikke "bukker under" for presset, og i stedet ikke dømmer 50/50 situationer i vores favør - for netop at vise, at han IKKE bukker under for noget pres udefra. Blot en strøtanke.

I øvrigt er offsiden på Rayos mål god nok. Nogle dommere ville ikke dømme den, og det kan man også argumentere for. Det er et dommerskøn, men det er ikke en fejl. Men jeg kan godt se, at det jo er et lod på vægtskålen af kendelser, der kan gå begge veje.

Jeg synes ikke, at man kan sætte lighedstegn ved de to situationer i feltet. i Barcas kamp. Barcas straffe kan dømmes, men er ofte undladt at blive dømt. Det er et lod på vægtskålen igen. Potentiel straffe til Rayo, der ikke dømmes vurderer jeg er en mildere forseelse end i den anden ende - det er min personlige opfattelse og dommeren må jo have haft samme dommerskøn. Det er igen et lod på vægtskålen.

Samlet set har der været en række kendelser på det seneste, der giver en ubalance på vægtskålen, og der har jo været perioder, hvor det har været omvendt. Aktuelt er situationen bare krydret af, at der er begået réelle fejl (læs: ikke blot et dommerskøn), herunder at der ikke er rødt på tacklingen på Mbappe og vist nok også et straffe eller to (jeg tæller ikke). Lige nu er det bare påfaldende meget ubalance på vægtskålen hvad angår 50/50 situationer, og jeg tror årsagen skal findes i pres på dommerne, måske personlige agendaer. Jeg tror ikke på regelret korruption, men på inkompetence og deraf mangel på objektivitet i dommerskøn.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

1 år 5 måneder siden #15718 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
​givet Negreira samt de seneste begivenheder  ikke mindst at det har vist sig at dommeren i vores sidste kamp har været ganske inhabil, synes jeg det er rigtig fint at Perez, klubben og Madrid TV bliver ved med at rette fokus på dommerpræstationerne. Det er tydeligt at something is rotten - keep digging!!

1 år 5 måneder siden #15719 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Sandheden er dog, at der ikke er sket noget med Negeira sagen. Det har været en stor gasballon, der er fløjet længere og længere væk. Det nye med Manuera kommer sjovt nok lige efter Osasuna kampen. Er det ikke bare Madrid-aviser, der prøver at finde et rationale bag frygten af, at dommerstanden er imod Real Madrid? Det er der nogen, der skriver. Det ender sikkert som Negeria sagen. Ingen beviser. Men medierne får en masse opmærksomhed fra Real Madrid fans og sælger aviser.

Manuera er dog med sikkerhed en kæmpe idiot, der ikke kan lide Real Madrid. Fuldstændig ude af stand til at dømme en Real Madrid kamp, der ligesom alle andre kampe kræver neutralitet.

I barca lejren tror de, at størstedelen af dommerne holder med Real Madrid, og at barca er en slags minoritet, der kæmper imod systemet. Sandheden er, at dommerne holder med alle mulige hold, og at der er nogle, der måske har økonomiske incitamenter for at holde med nogle bestemte hold.

Efter Negreira sagen har Real Madrid og andre klubber ret til at få dommerne undersøgt og udtrykke mistro. Sålænge der ikke bliver gjort noget og gasballonen bare flyver væk, vokser mistroen. Når man ikke har tillid til systemet, hvis der ikke er gennemsigtighed, hvad nytter det så at deltage i turneringerne. Den største klaphat må være Tebas. Hvornår træder han af. Han laver ikke andet end at sige upassende ting og modtage penge fra Saudi under bordet. 
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, NickyMad

1 år 5 måneder siden #15720 af Ramos4

Fondo_Sur post=183415 skrev: Sandheden er dog, at der ikke er sket noget med Negeira sagen. Det har været en stor gasballon, der er fløjet længere og længere væk. Det nye med Manuera kommer sjovt nok lige efter Osasuna kampen. Er det ikke bare Madrid-aviser, der prøver at finde et rationale bag frygten af, at dommerstanden er imod Real Madrid? Det er der nogen, der skriver. Det ender sikkert som Negeria sagen. Ingen beviser. Men medierne får en masse opmærksomhed fra Real Madrid fans og sælger aviser.

Manuera er dog med sikkerhed en kæmpe idiot, der ikke kan lide Real Madrid. Fuldstændig ude af stand til at dømme en Real Madrid kamp, der ligesom alle andre kampe kræver neutralitet.

I barca lejren tror de, at størstedelen af dommerne holder med Real Madrid, og at barca er en slags minoritet, der kæmper imod systemet. Sandheden er, at dommerne holder med alle mulige hold, og at der er nogle, der måske har økonomiske incitamenter for at holde med nogle bestemte hold.

Efter Negreira sagen har Real Madrid og andre klubber ret til at få dommerne undersøgt og udtrykke mistro. Sålænge der ikke bliver gjort noget og gasballonen bare flyver væk, vokser mistroen. Når man ikke har tillid til systemet, hvis der ikke er gennemsigtighed, hvad nytter det så at deltage i turneringerne. Den største klaphat må være Tebas. Hvornår træder han af. Han laver ikke andet end at sige upassende ting og modtage penge fra Saudi under bordet. 

​Barcelona HAR betalt millioner til Negreira. Om man så tror på at det var for...dommerrapporter...eller hvad det nu var de prøvede at bilde os ind - det må man så selv afgøre.

Men prøv lige at kigge på tallene inden du falder i fælden som så mange andre med "dommerne holder med alle mulige hold" - "dommerne er generelt dårlige" osv.

Fra 2004-2018 fik Real Madrid 7 røde kort FLERE end deres direkte modstandere. Barcas modstandere fik i samme periode 48 flere røde kort end Barca. Smag på den statistik og vend tilbage til mig.

I denne sæson har Barcas direkte modstandere fået 14 mål annulleret af VAR. Madrids modstandere? 2.
Siden VARs indtog i La Liga har både Barca og Atletico fået klart flere fordele af VAR end vi har. Det er bare facts. Og vi kan jo se i en kamp som den seneste, hvor subjektivt/tilfældigt det er, hvilke ting der skal kigges igennem og hvilke der ikke skal.

Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved Ramos4.

Leveret af Kunena Forum