Om Vores Rivaler IX
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
SR4 skrev: Messi: "Don't think I will (return). I made up my mind. I did everything possible to win and it's done. It's four finals we lost."
Hvis man bare er en patetisk fanboy, der er blændet af sit tilhørsforhold, fordi man mener ovenstående er tabermentalitet, så ja, så skal jeg nok erkende at jeg er en patetisk fanboy :D
Helt enig - så kan forbundet være nok så kritisabelt, men det er jo vanvittigt, at en spiller, der hyldes som værende en af de bedste spillere i historien og for at være så vanvittigt "afgørende", stopper på landsholdet grundet tabte finaler i en alder af 29.... Helt ærligt... Så kan det da godt være, at det er nemmere at vinde trofæer med Barca, men hvor filan er fightermentaliteten, når det pludselig ikke er så nemt mere?? Hvad er det dog for et signal at sende til ens land??
Jeg synes virkelig, det viser noget om, at Messi ikke vil stå for skud for ikke at kunne vinde en turnering, han stiller op i... og ja, count me in as a pathetic fanboy
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ChrillRM14 skrev:
SR4 skrev: Messi: "Don't think I will (return). I made up my mind. I did everything possible to win and it's done. It's four finals we lost."
Hvis man bare er en patetisk fanboy, der er blændet af sit tilhørsforhold, fordi man mener ovenstående er tabermentalitet, så ja, så skal jeg nok erkende at jeg er en patetisk fanboy :D
Helt enig - så kan forbundet være nok så kritisabelt, men det er jo vanvittigt, at en spiller, der hyldes som værende en af de bedste spillere i historien og for at være så vanvittigt afgørende, stopper på landsholdet grundet tabte finaler i en alder af 29.... Helt ærligt... Så kan det da godt være, at det er nemmere at vinde trofæer med Barca, men hvor filan er fightermentaliteten, når det pludselig ikke er så nemt mere?? Hvad er det dog for et signal at sende til ens land??
Jeg synes virkelig, det viser noget om, at Messi ikke vil stå for skud for ikke at kunne vinde en turnering, han stiller op i... og ja, count me in as a pathetic fanboy
Og Barca's ledelse har da også været med i almuligt svindel og korruption med blandt andet Neymar sagen. Venter da spændt på at Messi så også stopper i Barca :D
Messi trives når han er pakket ind i vat, og har et skræddersyet hold omkring sig. Hans mentalitet som sportsmand er jeg ikke umiddelbart imponeret af...:)
BBB skrev: Hvad er det helt konkret forbundet skulle have gjort?
Alle medlemmerne fra forbundet sad med lommelasere, og blændede Messi da han skulle sparke straffe. På den måde er det forbundets skyld, at Argentina tabte... ;)
M_linding skrev:
BBB skrev: Hvad er det helt konkret forbundet skulle have gjort?
Alle medlemmerne fra forbundet sad med lommelasere, og blændede Messi da han skulle sparke straffe. På den måde er det forbundets skyld, at Argentina tabte... ;)
Så blandt andet noget med at ligaen i Argentina er udskudt pga. de ikke har styr på så meget og de har ingen præsident. Altså ligner det et chaos.
Men det er da dejligt jeg ikke er den eneste der ikke rigtig ser nogen årsagssammenhæng mellem det og man bliver nødt til at stoppe karriereren. :D
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det var da en absurd angreb på SR4. Hvis du vil se hyldester til Messi og høre alverdens absurde forsvars-argumenter for enhver Messi handling, så skulle du måske skifte over til FCBarcelona.dk.Sebberg skrev:
SR4 skrev:
Sebberg skrev: Rolig nu, boys. I skal nok se hans udtalelser som en reaktion - eller rettere afmagt - overfor det argentinske fodboldforbund. Flere spillere har rettet kritik af det gennem slutrunden, og det er jo ikke nogen komplet tilfældighed at hele holdet de 'melder sig ude'.
Når det så er sagt, så må jeg indrømme - og det falder virkelig ikke i god jord herinde - at jeg synes, det er synd for Messi. Han er en fuldstændig gudsbenådet fodboldspiller - den største i min tid - så jeg synes, det er synd, at han nu har tabt tre finaler på så ubarmhjertig vis.
Han er kaptajn for helvede. Maradonna havde ret, Messi er ingen god kaptajn. At stoppe på landsholdet som knap 29-årig, fordi presset er ååh så stort? Han antages som mange af verdens bedste og derfor er der også bare mere kritik af ham. Han kan da være glad for han er spiller for et af verdens stærkeste landshold og spillet i et kontinent, hvor der næsten ingen modstand er. I stedet vælger han at tude, fordi stakkels Messi ikke kan klare de hårde ord fra Maradonna.
Og desuden beviste han igen, at han kun kan i trygge rammer i Barcelona. Han viste intet ekstraordinært i 2X Chilke (den eneste gode modstander i Copa America) og intet til VM fra kvartfinalen af mod Belgien, Holland og Tyskland.
På klubplan er han en kæmpe legende men på landsholdsplan vil han nok hurtigt gå i glemmebogen for at være en spiller der aldrig levede op til potentialet og ikke havde mentaliteten til at fortsætte længere end som 28-årig.
Jeg mener bestemt at Maradannas kommentar er usmagelig og det er kritikken ligeledes også for man skal altid støtte sit lands største stjerne. Men dette retfærdiggør bare aldrig at man stopper som 28-årig.
Jeg tror seriøst, at Ronaldo kunne stille sig op på åben gade med et fuldautomatisk gevær og slagte en menneskemængde, og alligevel ville du argumentere for, at Ronaldo er en større mand, fordi han ikke har snydt i skat. Du er så absurd partisk og blændet af dit tilhørsforhold, og det har du alle dage været.
Derfor forstår jeg ikke, hvorfor jeg diskutere med dig, men jeg kan ikke lade det gå hen. Hvorfor er det, at du ikke forstår, at det har noget med fodboldforbundet at gøre? Det glemmer du fuldstændigt i dit intetsigende og unuancerede indlæg. Du kaster af dig med latterlige og ikke underbyggede ting som ’han har ikke mentaliteten’ – ’han kan ikke klare presset’.
Lad nu vær med at tilintetgør den lille portion troværdighed, som du rent faktisk har. Det er fuldstændig klart, at hele den her ’vi stopper på landsholdet’ handler om én ting – og det er en kritik af fodboldforbundet. Ellers er der jo ikke syv mand, der næsten alle i de sene 20’ere, stopper på landsholdet. Så er det nemt at læse en overskrift på EB og kaste barnlige kommentarer om, at Messi ikke kan klare presse, ikke har mentaliteten og i øvrigt går i glemmebogen for sine indsatser på landsholdet. Det er seriøst patetisk.
Og til den anden bruger – havde du seriøst tænkt dig, at de før finalen eller semifinalen lige ville smide kortet, om at de stopper? Der er helt afgjort været nogle graverende ting omkring fodboldforbundet i løbet af denne turnering, og så har man naturligvis hjernekapicitet nok til at afvente sådan en bombastisk udmelding, til man er røget ud af turneringen.
Det er ikke sikkert, hvorfor han stopper på landsholdet. Det kan sagtens være en kombination af flere ting, men en ting er sikkert, når han har sundet sig lidt, så er han self. tilbage på landsholdet. Jeg tror personligt han stopper fordi han ikke får samme anerkendelse i hjemlandet og at han er ekstremt skuffet over, at tabe 3 store finale på stribe.
M_linding skrev: Jeg tør da slet ikke tænke på, hvor meget Ronaldo var blevet svinet til, hvis han var stoppet som 29-årig. Og nu gør Messi det så, efter at have oplevet 10% af det negative tryk af pres og beskyldninger, som Ronaldo har "lagt krop" til igennem årene.
Messi trives når han er pakket ind i vat, og har et skræddersyet hold omkring sig. Hans mentalitet som sportsmand er jeg ikke umiddelbart imponeret af...:)
M_linding skrev:
Keep it going!
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
M_linding skrev: Jeg tør da slet ikke tænke på, hvor meget Ronaldo var blevet svinet til, hvis han var stoppet som 29-årig. Og nu gør Messi det så, efter at have oplevet 10% af det negative tryk af pres og beskyldninger, som Ronaldo har "lagt krop" til igennem årene.
Messi trives når han er pakket ind i vat, og har et skræddersyet hold omkring sig. Hans mentalitet som sportsmand er jeg ikke umiddelbart imponeret af...:)M_linding skrev:
Keep it going!
Jeg er glad for at se, at man godt må lave lidt gas med en rival, i så bizar en situation.. :)
Men jeg må hellere stoppe, før der er nogen der bliver tossede (for det er der helt sikkert, når det er Messi det drejer sig om).
SR4 skrev:
Sebberg skrev:
SR4 skrev:
Sebberg skrev: Rolig nu, boys. I skal nok se hans udtalelser som en reaktion - eller rettere afmagt - overfor det argentinske fodboldforbund. Flere spillere har rettet kritik af det gennem slutrunden, og det er jo ikke nogen komplet tilfældighed at hele holdet de 'melder sig ude'.
Når det så er sagt, så må jeg indrømme - og det falder virkelig ikke i god jord herinde - at jeg synes, det er synd for Messi. Han er en fuldstændig gudsbenådet fodboldspiller - den største i min tid - så jeg synes, det er synd, at han nu har tabt tre finaler på så ubarmhjertig vis.
Han er kaptajn for helvede. Maradonna havde ret, Messi er ingen god kaptajn. At stoppe på landsholdet som knap 29-årig, fordi presset er ååh så stort? Han antages som mange af verdens bedste og derfor er der også bare mere kritik af ham. Han kan da være glad for han er spiller for et af verdens stærkeste landshold og spillet i et kontinent, hvor der næsten ingen modstand er. I stedet vælger han at tude, fordi stakkels Messi ikke kan klare de hårde ord fra Maradonna.
Og desuden beviste han igen, at han kun kan i trygge rammer i Barcelona. Han viste intet ekstraordinært i 2X Chilke (den eneste gode modstander i Copa America) og intet til VM fra kvartfinalen af mod Belgien, Holland og Tyskland.
På klubplan er han en kæmpe legende men på landsholdsplan vil han nok hurtigt gå i glemmebogen for at være en spiller der aldrig levede op til potentialet og ikke havde mentaliteten til at fortsætte længere end som 28-årig.
Jeg mener bestemt at Maradannas kommentar er usmagelig og det er kritikken ligeledes også for man skal altid støtte sit lands største stjerne. Men dette retfærdiggør bare aldrig at man stopper som 28-årig.
Jeg tror seriøst, at Ronaldo kunne stille sig op på åben gade med et fuldautomatisk gevær og slagte en menneskemængde, og alligevel ville du argumentere for, at Ronaldo er en større mand, fordi han ikke har snydt i skat. Du er så absurd partisk og blændet af dit tilhørsforhold, og det har du alle dage været.
Derfor forstår jeg ikke, hvorfor jeg diskutere med dig, men jeg kan ikke lade det gå hen. Hvorfor er det, at du ikke forstår, at det har noget med fodboldforbundet at gøre? Det glemmer du fuldstændigt i dit intetsigende og unuancerede indlæg. Du kaster af dig med latterlige og ikke underbyggede ting som ’han har ikke mentaliteten’ – ’han kan ikke klare presset’.
Lad nu vær med at tilintetgør den lille portion troværdighed, som du rent faktisk har. Det er fuldstændig klart, at hele den her ’vi stopper på landsholdet’ handler om én ting – og det er en kritik af fodboldforbundet. Ellers er der jo ikke syv mand, der næsten alle i de sene 20’ere, stopper på landsholdet. Så er det nemt at læse en overskrift på EB og kaste barnlige kommentarer om, at Messi ikke kan klare presse, ikke har mentaliteten og i øvrigt går i glemmebogen for sine indsatser på landsholdet. Det er seriøst patetisk.
Og til den anden bruger – havde du seriøst tænkt dig, at de før finalen eller semifinalen lige ville smide kortet, om at de stopper? Der er helt afgjort været nogle graverende ting omkring fodboldforbundet i løbet af denne turnering, og så har man naturligvis hjernekapicitet nok til at afvente sådan en bombastisk udmelding, til man er røget ud af turneringen.
Sjovt du allerede starter debatten med at snakke om skattesnyd. Jeg har i hvertfald ikke inddraget det i noget som helst her.
Og du synes det er vildt at kritisere en spiller som stopper på landsholdet, som 28-årig og tilmed er kaptajn? Hvordan er det forbundets skyld at de taber? Hvad der er patetisk er at man retfærdiggør en tabermentalitet på baggrund af problemer forbundet? Ja det er faktisk komisk.
Du er altid klar til at kritisere Ronaldo for at have en tabermentalitet, men heldigvis i dag så vi hvad tabermentalitet I VIRKELIGHEDEN ER.
Og hvorfor stoppede han ikke for et år siden? Nårh ja der var jo lige en slutrunde til året efter så ærgerligt at stoppe når man lige har en SIDSTE chance for at vinde den.
Og du tror seriøst Messi havde stoppet hvis han havde vundet den turnering? Snak om troværdighed..
Og læser man hans egne udtalelser så udtaler han at han bare ikke tror på at han kan vinde med Argenina så ja, jeg har i den grad mine argumenter for at det er TABERMENTALITET han viser.
Og ja lad os da lege at Messi stopper fordi det store stygge fodboldforbund gør at han ikke kan præstere mod Chile som mod Panama. Hvorfor i alverden viser han da så ikke lederegenskaber og kæmper for landet i stedet for at vende dem ryggen til? Så selv hvis man seriøst tror på det med forbundet, så er det stadig tabermentalitet.
Jeg melder fra. Jeg var ved at skrive et langt, argumenterende indlæg, men jeg opgav. Jeg er selv journalist, og jeg kender til de folk, der læser en overskrift og bygger alt ud fra den - sådanne personer kan man ikke diskutere med.
Måske jeg bare skal erkende, at det er håbløst at diskutere sådan noget herinde.
Men tillykke med din jounalistuddannelse, selvom det vidst ikke på nogen måde virkede særlig relevant at slynge ud? :D
EDIT: Først citerer du mig for skattesnyd og nu for at jeg har dannet min mening på baggrund af overskrifter? Indtil videre er jeg den eneste af os 2, der faktisk har dokumenteret argumenterne ud fra udtalelser fra Messi selv.
Jeg er så tilgengæld ikke journalist, men min erfaring siger mig, at når man ikke kan argumentere mod modparten så opfinder man egne udsagn for at få ret :)
- Pjalles
- Gæst
-