Om Vores Rivaler IX

10 år 1 måned siden #1789 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Jonas skrev: Nu har jeg set en del af Jer omtale Messi som verdens bedste gennem tiderne, så jeg bliver nødt til lige at aflevere den her (jeg følger ikke op på den); Jeg kan helt ærligt ikke se hvordan folk kan sige at Messi er en bedre spiller en Ronaldo - der i mine øjne med afstand er den bedste spiller igennem tiderne. Man vurderer spillere ud fra deres evne til konsistent at levere på et højt plan. Der er ingen der er verdens bedste efter én fantastisk kamp - det handler om at holde niveauet kamp efter kamp, år efter år. Her er Ronaldo i en anden liga end Messi der både i 13/14 og 15/16 har oplevet formdyk (som i at han decideret underpræsterede over en hel sæson). Det har Ronaldo ikke på samme måde, og han har netop scoret over 50 mål i løbet af sæsonnen for 6. år i træk ! Det er et niveau der aldrig er set før, og jeg tror heller aldrig det kommer til at blive set igen.

Man kan altid tale om hvem man bedst kan lide at se, og hvem man er mest imponeret over som spiller. Man kan sågar tale om hvorvidt Messi ikke har haft individuelt bedre sæsonner ifht. Ronaldo. Jeg mener dog at man udfra definitionen af hvad "den bedste" er kun kan komme til én konklusion; Ronaldo er, på grund af sin kontinuitet, den bedste gennem tiderne - medmindre der er én jeg ikke er opmærksom på der har holdt lignende niveau over 8+ år?

Messi omtales for hovedparten som "en af verdens bedste", ligesom Ronaldo forhåbentlig bliver i Barcelona.

Jeg tror, at parter i begge lejre dækker sig ind under lidt vage udtryk, fordi discussionen simpelthen er blevet for trættende.

I forhold til at præstere over en længere periode så bør du kigge nærmere på denne spiller:

goo.gl/Nmt5zz
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 måned siden #1790 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX

FranciscoISCO skrev:

Zyconith skrev:

FranciscoISCO skrev: Dette her træk af Messi ender med at blive ligeså afgørende for hans renomme, som samtlige af hans titler med Barca. Diskussionen om hvorvidt Messis fodboldmæssige talent kan måle sig med de allerstørstes - Maradonnas, Peles - er reel. Messis talent er helt klart deroppe ad, hvis ikke større, end nogle andre fodboldspillere, der nogensinde har sat fod på denne planet. Og for lige at understrege, at jeg ikke har noget som helst problem med at være objektiv - Messis talent er, og har altid været, større end vores egen Ronaldos. Dette er allerhøjest nørdet tidsfordriv at tage op til diskussion

Det sagt, så godter jeg mig da naturligvis over, at talismanden hos vores allerstørste rivaler - manden der har voldt mig, som Real Madrid fan, mere smerte end nogle af mine ekskærester nogensinde kunne drømme om at gøre det (tro mig, det gør de) - går ud og ligger en kæmpe lort på sit eget fremtidige eftermæle. Vi måler Messi med de allerbedste, hvilket i den grad er fortjent, men det står nu endelig klart, at han aldrig rigtig vil blive husket på niveau med eksempelvis Maradonna. Maradonna var en leder. Maradonna havde mere end bare talentet. Han var i stand til at tage okay hold, og gøre dem til de bedste - det ved sin tilstedeværelse såvel som sit talent. Maradonna havde X-faktor. Fodboldmæssigt og mentalt (uden for banen endte det hele så i et stort rod, hvilket dog er typisk for sande genier).

Messi har talentet, men hvad han viste os med sit valg i forgårs(?) var stik det modsatte, af samtlige gloser jeg lige har remset op omkring Maradonna. Det Messis seneste træk viste os, er resultatet af en personlighed, der rigtigt nok har været pakket ind i vat siden sine tidligste teenage år. Vi var vidne til vaskeægte tabermentalitet, og tro mig, det vil blive husket.

Hvis du får lyst til at udbrede dit glimrende indlæg:
fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=1&t=2232&start=7230

Du må desværre nøjes med en uddybning hér ;) Jeg har aldrig set Maradonna spille, det gør mig dog ikke mindre i stand til, at forholde mig til historiske personer, ligesom vi alle gør, i alle henseender af livet.

De mennesker vi husker, som de allerstørste, havde langt mere end bare talent. Beatles var ikke blot gode til at spille musik, Marylin Monroe var mere end bare smuk, Einstein var mere end en dårlig frisure og et par korrekte mellemregninger, mens Maradonna var mere end en dygtig fodboldspiller. Et minimalt udpluk af historiens helte, havde alle det tilfælles, at de havde meget mere end deres overfladiske talent. Dette er ikke tilfældet ved Messi, det viser han nu på et yderst kritisk tidspunkt for det hold (/land), han er anføre for. Her fik evigt leverpostejsagtige Messi endelig muligheden for at skille sig ud som en stærk leder. Det gjorde han bare ikke, tværtimod.

Alligevel vildt så imponeret du er over Maradona, og ikke én gang har du formået at stave hans navn rigtigt ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

10 år 1 måned siden #1791 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev:

FranciscoISCO skrev:

Zyconith skrev:

FranciscoISCO skrev: Dette her træk af Messi ender med at blive ligeså afgørende for hans renomme, som samtlige af hans titler med Barca. Diskussionen om hvorvidt Messis fodboldmæssige talent kan måle sig med de allerstørstes - Maradonnas, Peles - er reel. Messis talent er helt klart deroppe ad, hvis ikke større, end nogle andre fodboldspillere, der nogensinde har sat fod på denne planet. Og for lige at understrege, at jeg ikke har noget som helst problem med at være objektiv - Messis talent er, og har altid været, større end vores egen Ronaldos. Dette er allerhøjest nørdet tidsfordriv at tage op til diskussion

Det sagt, så godter jeg mig da naturligvis over, at talismanden hos vores allerstørste rivaler - manden der har voldt mig, som Real Madrid fan, mere smerte end nogle af mine ekskærester nogensinde kunne drømme om at gøre det (tro mig, det gør de) - går ud og ligger en kæmpe lort på sit eget fremtidige eftermæle. Vi måler Messi med de allerbedste, hvilket i den grad er fortjent, men det står nu endelig klart, at han aldrig rigtig vil blive husket på niveau med eksempelvis Maradonna. Maradonna var en leder. Maradonna havde mere end bare talentet. Han var i stand til at tage okay hold, og gøre dem til de bedste - det ved sin tilstedeværelse såvel som sit talent. Maradonna havde X-faktor. Fodboldmæssigt og mentalt (uden for banen endte det hele så i et stort rod, hvilket dog er typisk for sande genier).

Messi har talentet, men hvad han viste os med sit valg i forgårs(?) var stik det modsatte, af samtlige gloser jeg lige har remset op omkring Maradonna. Det Messis seneste træk viste os, er resultatet af en personlighed, der rigtigt nok har været pakket ind i vat siden sine tidligste teenage år. Vi var vidne til vaskeægte tabermentalitet, og tro mig, det vil blive husket.

Hvis du får lyst til at udbrede dit glimrende indlæg:
fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=1&t=2232&start=7230

Du må desværre nøjes med en uddybning hér ;) Jeg har aldrig set Maradonna spille, det gør mig dog ikke mindre i stand til, at forholde mig til historiske personer, ligesom vi alle gør, i alle henseender af livet.

De mennesker vi husker, som de allerstørste, havde langt mere end bare talent. Beatles var ikke blot gode til at spille musik, Marylin Monroe var mere end bare smuk, Einstein var mere end en dårlig frisure og et par korrekte mellemregninger, mens Maradonna var mere end en dygtig fodboldspiller. Et minimalt udpluk af historiens helte, havde alle det tilfælles, at de havde meget mere end deres overfladiske talent. Dette er ikke tilfældet ved Messi, det viser han nu på et yderst kritisk tidspunkt for det hold (/land), han er anføre for. Her fik evigt leverpostejsagtige Messi endelig muligheden for at skille sig ud som en stærk leder. Det gjorde han bare ikke, tværtimod.

Alligevel vildt så imponeret du er over Maradona, og ikke én gang har du formået at stave hans navn rigtigt ;-)

A dyslexic man walks into a bra...

Altid Real Madrid.

10 år 1 måned siden #1792 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Om Vores Rivaler IX
Ronaldos statement

Kan ikke lige finde ud af at indsætte billedet, men har han virkelig sagt dette?

10 år 1 måned siden #1793 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
Hate Ronaldo all you want but he would never quit like Messi

www.goal.com/euro2016/en/article/hate-ro...caxy4li1150pmabotuus
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved mohbar.

10 år 1 måned siden #1794 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om Vores Rivaler IX

Rasmus75 skrev:

FranciscoISCO skrev:

FanOfMagicalTeams skrev: Til gengæld er denne tråd ved at udvikle sig ligeså patetisk som Ronaldo tråden på Fc B hjemmesiden. Michael Laudrup stoppede også på landsholdet før tid, ham elsker alle. Jeg er enig i at det på mange måder virker patetisk at han stopper, men lad nu ret være ret. Han rettede kritik af forbundet allerede under COPA og sagde at han ville uddybe efter finalen. Det har han så gjort. Herudover er der ingen af os der ved hvad der reelt ligger bag, og hele tankegangen med at fryde sig over at Messi ikke fik sin Copa og stopper på landsholdet er sgu da patetisk. Vi lever i en tid hvor en fodbold spiller, render rundt i perioder og er langt over alle der nogensinde har spillet. Det havde da været fantastisk hvis den legendestatus blev udbygget, og så er det sgu da pisseligemeget om han spiller for modstanderen til dagligt. Real er sgu da godt kørende! Vandt CHL i år og blev nummer 2 i ligaen hvor man godt kunne have vundet hvis marginalerne havde været der. Det der mindreværd er sgu kedelig læsning! Det er ligesom FCB folk der ikke ønsker at Ronaldo vinder EM... Hvorfor? Det er sgu da pisse fedt at vi i vores tid har 2 så vilde spillere! Lad dem da lykkedes med at få alle de titler overhovedet muligt, så længe det er flid og arbejde og ikke korruption der sikrer det!

Smuk tankegang, dog så romantiseret at den desværre bliver virkelighedsfjern.

Rivalisering er en del af sporten. Sport er konkurrence; hvor der er en vinder, vil der også altid være en taber. Det gør ondt at tabe. Når jeg siger, at Messi har voldt mig megen smerte gennem tiderne, så er der ikke blot tale om fancy sætningssammensætning. Derfor er jeg - givet, det er desværre langt fra alle, der er det - stadig i stand til at hylde ham, for de ting han bør hyldes for. Men når han placere sin røv i klaskehøjde, så skal den også klaskes. Når klasket kommer fra en Real Madrid fan, så klaskes der naturligvis igennem.

Messi har i dette tilfælde, i den grad, placeret sin røv i klaskehøjde. Du kan ingenlunde sammenligne dette med M. Laudrups stop i 98. Michael var på det tidspunkt 34, og han gjorde det ovenpå en kvartfinaleplacering, hele nationen var stolte og taknemmelig for. Han stoppede ovenpå et af vores lille nations landsholdmæssige højdepunkter. Messi gjorde det modsatte, og dermed er der givetvis en verden til forskel. Modgangen blev for meget, og han trak sig. Det er for mig sagens kerne. Så kan det da godt være, at det argentinske fodboldforbund, på mange skalaer blegner ved siden af de europæiske, Messi er vant til herhjemme. Det kan godt være, at kampen mod Chile nok i sidste ende ikke går hen og bliver hans sidste for landsholdet. Det tvivler jeg såmænd også selv på. Det vil dog aldrig ændre på, at den beslutning Messi, som anføre, tog, da kedlen var på sit højeste blus, i den grad afslørede skuffende lav karakterstyrke.

Det er ikke i medgangsperioder, at bukkende frigøre sig fra fårene. Messi har placeret sig selv i en diskussion om de allerstørste fodboldspiller nogensinde - velfortjent via sit talent. Jeg kunne dog, for hans vedkommende, frygte at dette nu for alvor er ved at blive sat over styr.

Jeg tror der henvises til at M.Laudrup stoppede på landsholdet i 91 (mener jeg det var), på et tidspunkt hvor han var en verdens bedste på sin plads hvis ikke den bedste.

Ah, jamen fair nok, så er der jo rent faktisk tale om et glimrende eksempel :)

Jeg vil dog mene at i Michaels tilfælde, der var talentet så langt foran de øvrige, i diskussionen om den bedste danske spiller gennem tiderne, at talentet faktisk var nok til at opnå, samt vedholde, denne status. Men når vi snakker den bedste af de bedste, så vil der bare altid være uendeligt mange faktorer på spil. Messis stunt - i særdeleshed hvis dette er hans sidste aktion for landsholdet - vil nu også blive taget med i snakken om de bedste, hvilket ikke ligefrem gavner ham.

Altid Real Madrid.

10 år 1 måned siden #1795 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

mohbar skrev: Hate Ronaldo all you want but he would never quit like Messi

www.goal.com/euro2016/en/article/hate-ro...caxy4li1150pmabotuus

Hvor meget jeg end hader, at hver gang Messi siger noget, så skal det vejes op imod Ronaldo og omvendt, så er pointen jo reel. Ronaldo vil - ego eller ej - altid være på banen for mere... om han taber eller vinder, og det er sgu noget af det, man bare må vippe på hatten for hos vores målmager.

Det skulle ikke undre mig, om Ronaldo går ud og total-smadrer Polen som symbolsk reaktion på Messis deroute...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

10 år 1 måned siden #1796 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
Nolito - næsten - på plads hos hykleren. Umtiti til Barcelona for 30 millioner €.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 1 måned siden #1797 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

Siempre Madrid skrev: Nolito - næsten - på plads hos hykleren. Umtiti til Barcelona for 30 millioner €.

Umtiti er en spændende spiller, men synes ikke som sådan, at det er en handel, som efterlader mig med åben mund og arrig af misundelse... Men apropos forsvarsspillere, så ville det være rart, hvis RMs ledelse også begyndte at se realiteterne i øjnene og lede efter unge forstærkninger til denne post. Jeg er i så fald sikker på, at man vil kunne finde en bedre + yngre spiller end Umtiti, og det ville da være et stærkt statement.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved ChrillRM14.

10 år 1 måned siden #1798 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
Så skulle den være godt nok: Zlatan til Manchester United.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 1 måned siden #1799 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX
Passende... En aldrende spiller med sin bedste tid bag sig til en storklub med sin største tid bag sig ;)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 1 måned siden #1800 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Om Vores Rivaler IX

Kassow-Rossing skrev: Passende... En aldrende spiller med sin bedste tid bag sig til en storklub med sin største tid bag sig ;)

Mærkeligt køb. Men Mourinho elsker gamle angribere. Drogba skulle også tilbage til Chelsea af uvisse årsager. Og Eto'o hentede han såmend også til Chelsea.

Det er måske mere for at booste klubbens pr tænker jeg. Og når han nu er transferfri slipper United trods alt forholdsvis billigt.

Leveret af Kunena Forum