Om Vores Rivaler IX

10 år 1 måned siden #1765 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg skrev:

SR4 skrev:

Sebberg skrev:

SR4 skrev:

Sebberg skrev: Rolig nu, boys. I skal nok se hans udtalelser som en reaktion - eller rettere afmagt - overfor det argentinske fodboldforbund. Flere spillere har rettet kritik af det gennem slutrunden, og det er jo ikke nogen komplet tilfældighed at hele holdet de 'melder sig ude'.

Når det så er sagt, så må jeg indrømme - og det falder virkelig ikke i god jord herinde - at jeg synes, det er synd for Messi. Han er en fuldstændig gudsbenådet fodboldspiller - den største i min tid - så jeg synes, det er synd, at han nu har tabt tre finaler på så ubarmhjertig vis.

Han er kaptajn for helvede. Maradonna havde ret, Messi er ingen god kaptajn. At stoppe på landsholdet som knap 29-årig, fordi presset er ååh så stort? Han antages som mange af verdens bedste og derfor er der også bare mere kritik af ham. Han kan da være glad for han er spiller for et af verdens stærkeste landshold og spillet i et kontinent, hvor der næsten ingen modstand er. I stedet vælger han at tude, fordi stakkels Messi ikke kan klare de hårde ord fra Maradonna.
Og desuden beviste han igen, at han kun kan i trygge rammer i Barcelona. Han viste intet ekstraordinært i 2X Chilke (den eneste gode modstander i Copa America) og intet til VM fra kvartfinalen af mod Belgien, Holland og Tyskland.
På klubplan er han en kæmpe legende men på landsholdsplan vil han nok hurtigt gå i glemmebogen for at være en spiller der aldrig levede op til potentialet og ikke havde mentaliteten til at fortsætte længere end som 28-årig.

Jeg mener bestemt at Maradannas kommentar er usmagelig og det er kritikken ligeledes også for man skal altid støtte sit lands største stjerne. Men dette retfærdiggør bare aldrig at man stopper som 28-årig.

Jeg tror seriøst, at Ronaldo kunne stille sig op på åben gade med et fuldautomatisk gevær og slagte en menneskemængde, og alligevel ville du argumentere for, at Ronaldo er en større mand, fordi han ikke har snydt i skat. Du er så absurd partisk og blændet af dit tilhørsforhold, og det har du alle dage været.

Derfor forstår jeg ikke, hvorfor jeg diskutere med dig, men jeg kan ikke lade det gå hen. Hvorfor er det, at du ikke forstår, at det har noget med fodboldforbundet at gøre? Det glemmer du fuldstændigt i dit intetsigende og unuancerede indlæg. Du kaster af dig med latterlige og ikke underbyggede ting som ’han har ikke mentaliteten’ – ’han kan ikke klare presset’.

Lad nu vær med at tilintetgør den lille portion troværdighed, som du rent faktisk har. Det er fuldstændig klart, at hele den her ’vi stopper på landsholdet’ handler om én ting – og det er en kritik af fodboldforbundet. Ellers er der jo ikke syv mand, der næsten alle i de sene 20’ere, stopper på landsholdet. Så er det nemt at læse en overskrift på EB og kaste barnlige kommentarer om, at Messi ikke kan klare presse, ikke har mentaliteten og i øvrigt går i glemmebogen for sine indsatser på landsholdet. Det er seriøst patetisk.

Og til den anden bruger – havde du seriøst tænkt dig, at de før finalen eller semifinalen lige ville smide kortet, om at de stopper? Der er helt afgjort været nogle graverende ting omkring fodboldforbundet i løbet af denne turnering, og så har man naturligvis hjernekapicitet nok til at afvente sådan en bombastisk udmelding, til man er røget ud af turneringen.

Sjovt du allerede starter debatten med at snakke om skattesnyd. Jeg har i hvertfald ikke inddraget det i noget som helst her.
Og du synes det er vildt at kritisere en spiller som stopper på landsholdet, som 28-årig og tilmed er kaptajn? Hvordan er det forbundets skyld at de taber? Hvad der er patetisk er at man retfærdiggør en tabermentalitet på baggrund af problemer forbundet? Ja det er faktisk komisk.
Du er altid klar til at kritisere Ronaldo for at have en tabermentalitet, men heldigvis i dag så vi hvad tabermentalitet I VIRKELIGHEDEN ER.

Og hvorfor stoppede han ikke for et år siden? Nårh ja der var jo lige en slutrunde til året efter så ærgerligt at stoppe når man lige har en SIDSTE chance for at vinde den.
Og du tror seriøst Messi havde stoppet hvis han havde vundet den turnering? Snak om troværdighed..
Og læser man hans egne udtalelser så udtaler han at han bare ikke tror på at han kan vinde med Argenina så ja, jeg har i den grad mine argumenter for at det er TABERMENTALITET han viser.

Og ja lad os da lege at Messi stopper fordi det store stygge fodboldforbund gør at han ikke kan præstere mod Chile som mod Panama. Hvorfor i alverden viser han da så ikke lederegenskaber og kæmper for landet i stedet for at vende dem ryggen til? Så selv hvis man seriøst tror på det med forbundet, så er det stadig tabermentalitet.

Jeg melder fra. Jeg var ved at skrive et langt, argumenterende indlæg, men jeg opgav. Jeg er selv journalist, og jeg kender til de folk, der læser en overskrift og bygger alt ud fra den - sådanne personer kan man ikke diskutere med.

Måske jeg bare skal erkende, at det er håbløst at diskutere sådan noget herinde.

Jeg har efterspurgt oplysninger om, hvad forbundet har gjort. Det kunne være, at du fik mere opbakning, hvis du underbyggede, hvad forbundet har gjort, der kan genere Messi. At forbundet ikke har styr på den hjemlige liga, ville ikke få en dansk spiller til at stoppe på landsholdet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 måned siden #1766 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

M_linding skrev:

Zyconith skrev:

M_linding skrev: Jeg tør da slet ikke tænke på, hvor meget Ronaldo var blevet svinet til, hvis han var stoppet som 29-årig. Og nu gør Messi det så, efter at have oplevet 10% af det negative tryk af pres og beskyldninger, som Ronaldo har "lagt krop" til igennem årene.

Messi trives når han er pakket ind i vat, og har et skræddersyet hold omkring sig. Hans mentalitet som sportsmand er jeg ikke umiddelbart imponeret af...:)

M_linding skrev:
Alle medlemmerne fra forbundet sad med lommelasere, og blændede Messi da han skulle sparke straffe. På den måde er det forbundets skyld, at Argentina tabte... ;)

Keep it going!

Jeg er glad for at se, at man godt må lave lidt gas med en rival, i så bizar en situation.. :)

Men jeg må hellere stoppe, før der er nogen der bliver tossede (for det er der helt sikkert, når det er Messi det drejer sig om).

Amen, Messi skal til at tage dig sammen. Om end mine øjenlåg faldt i et par gange (Udover tidspunktet kandiderede den til samlingen af kedelige og ligegyldige kampe fra EM) forhindrede det mig ikke i at være vidne til en lousy indsats fra Messi, hvis brændte straffespark meget fint indkapsler hans præstation.

At han hopper fra landsholdet må han jo selv om. Vat jeg Argentina fan ville jeg være lykkelig over at en anden får chancen.

Så tillykke til Chile for mesterskabet, tillykke til Argentina for at være sluppet af med la pulga, og må SR4 få betalt sin skat, så Sebberg kan rette sit dybdeborende blik mod noget mere relevant.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved Zyconith.

10 år 1 måned siden #1767 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg skrev:

SR4 skrev:

Sebberg skrev:

SR4 skrev:

Sebberg skrev: Rolig nu, boys. I skal nok se hans udtalelser som en reaktion - eller rettere afmagt - overfor det argentinske fodboldforbund. Flere spillere har rettet kritik af det gennem slutrunden, og det er jo ikke nogen komplet tilfældighed at hele holdet de 'melder sig ude'.

Når det så er sagt, så må jeg indrømme - og det falder virkelig ikke i god jord herinde - at jeg synes, det er synd for Messi. Han er en fuldstændig gudsbenådet fodboldspiller - den største i min tid - så jeg synes, det er synd, at han nu har tabt tre finaler på så ubarmhjertig vis.

Han er kaptajn for helvede. Maradonna havde ret, Messi er ingen god kaptajn. At stoppe på landsholdet som knap 29-årig, fordi presset er ååh så stort? Han antages som mange af verdens bedste og derfor er der også bare mere kritik af ham. Han kan da være glad for han er spiller for et af verdens stærkeste landshold og spillet i et kontinent, hvor der næsten ingen modstand er. I stedet vælger han at tude, fordi stakkels Messi ikke kan klare de hårde ord fra Maradonna.
Og desuden beviste han igen, at han kun kan i trygge rammer i Barcelona. Han viste intet ekstraordinært i 2X Chilke (den eneste gode modstander i Copa America) og intet til VM fra kvartfinalen af mod Belgien, Holland og Tyskland.
På klubplan er han en kæmpe legende men på landsholdsplan vil han nok hurtigt gå i glemmebogen for at være en spiller der aldrig levede op til potentialet og ikke havde mentaliteten til at fortsætte længere end som 28-årig.

Jeg mener bestemt at Maradannas kommentar er usmagelig og det er kritikken ligeledes også for man skal altid støtte sit lands største stjerne. Men dette retfærdiggør bare aldrig at man stopper som 28-årig.

Jeg tror seriøst, at Ronaldo kunne stille sig op på åben gade med et fuldautomatisk gevær og slagte en menneskemængde, og alligevel ville du argumentere for, at Ronaldo er en større mand, fordi han ikke har snydt i skat. Du er så absurd partisk og blændet af dit tilhørsforhold, og det har du alle dage været.

Derfor forstår jeg ikke, hvorfor jeg diskutere med dig, men jeg kan ikke lade det gå hen. Hvorfor er det, at du ikke forstår, at det har noget med fodboldforbundet at gøre? Det glemmer du fuldstændigt i dit intetsigende og unuancerede indlæg. Du kaster af dig med latterlige og ikke underbyggede ting som ’han har ikke mentaliteten’ – ’han kan ikke klare presset’.

Lad nu vær med at tilintetgør den lille portion troværdighed, som du rent faktisk har. Det er fuldstændig klart, at hele den her ’vi stopper på landsholdet’ handler om én ting – og det er en kritik af fodboldforbundet. Ellers er der jo ikke syv mand, der næsten alle i de sene 20’ere, stopper på landsholdet. Så er det nemt at læse en overskrift på EB og kaste barnlige kommentarer om, at Messi ikke kan klare presse, ikke har mentaliteten og i øvrigt går i glemmebogen for sine indsatser på landsholdet. Det er seriøst patetisk.

Og til den anden bruger – havde du seriøst tænkt dig, at de før finalen eller semifinalen lige ville smide kortet, om at de stopper? Der er helt afgjort været nogle graverende ting omkring fodboldforbundet i løbet af denne turnering, og så har man naturligvis hjernekapicitet nok til at afvente sådan en bombastisk udmelding, til man er røget ud af turneringen.

Sjovt du allerede starter debatten med at snakke om skattesnyd. Jeg har i hvertfald ikke inddraget det i noget som helst her.
Og du synes det er vildt at kritisere en spiller som stopper på landsholdet, som 28-årig og tilmed er kaptajn? Hvordan er det forbundets skyld at de taber? Hvad der er patetisk er at man retfærdiggør en tabermentalitet på baggrund af problemer forbundet? Ja det er faktisk komisk.
Du er altid klar til at kritisere Ronaldo for at have en tabermentalitet, men heldigvis i dag så vi hvad tabermentalitet I VIRKELIGHEDEN ER.

Og hvorfor stoppede han ikke for et år siden? Nårh ja der var jo lige en slutrunde til året efter så ærgerligt at stoppe når man lige har en SIDSTE chance for at vinde den.
Og du tror seriøst Messi havde stoppet hvis han havde vundet den turnering? Snak om troværdighed..
Og læser man hans egne udtalelser så udtaler han at han bare ikke tror på at han kan vinde med Argenina så ja, jeg har i den grad mine argumenter for at det er TABERMENTALITET han viser.

Og ja lad os da lege at Messi stopper fordi det store stygge fodboldforbund gør at han ikke kan præstere mod Chile som mod Panama. Hvorfor i alverden viser han da så ikke lederegenskaber og kæmper for landet i stedet for at vende dem ryggen til? Så selv hvis man seriøst tror på det med forbundet, så er det stadig tabermentalitet.

Jeg melder fra. Jeg var ved at skrive et langt, argumenterende indlæg, men jeg opgav. Jeg er selv journalist, og jeg kender til de folk, der læser en overskrift og bygger alt ud fra den - sådanne personer kan man ikke diskutere med.

Måske jeg bare skal erkende, at det er håbløst at diskutere sådan noget herinde.

Brug dine journalistiske evner som skribent. Der vil de blive værdsat ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 1 måned siden #1768 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX

BBB skrev:

Sebberg skrev:

SR4 skrev:

Sebberg skrev:

SR4 skrev:

Jeg har efterspurgt oplysninger om, hvad forbundet har gjort. Det kunne være, at du fik mere opbakning, hvis du underbyggede, hvad forbundet har gjort, der kan genere Messi. At forbundet ikke har styr på den hjemlige liga, ville ikke få en dansk spiller til at stoppe på landsholdet.

Nu har vi jo ikke mange oplysninger i denne sag. Det eneste vi ved er, at syv spillere tilsyneladende har sagt farvel til landsholdet, hvilket jeg aldrig tror, jeg har oplevet. Så selvom jeg ikke kan sige 'det har de gjort', så synes jeg det er naivt at kalde Messi en taber, fordi han - naturligvis - har udtalt sig som om, at han giver op. Vi ved vel, hvordan professionelle sportsudøvere som udgangspunkt agere, så det skulle da være meget besynderligt, hvis syv verdensstjerner pludselig forlod deres landshold, fordi de var trætte af at tabe.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

10 år 1 måned siden #1769 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX
Tror egentlig at Masch fra start har villet smutte fra landsholdet taget hans alder i betragtning. Resten ligner lidt en effekt af at de ikke tror på det længere efter at Messi nu stopper. Eller måske et forsøg på at lægge pres på at Argentina "pleaser" Messi lidt mere og sænker for kritikken for at han igen er tilbage.
Men indtil videre er det kun rygter og der intet sikkert og det kan ligeså godt være et forsøg fra medierne på at puste en historie op, eftersom den jo er ekstra sandsynlig i takt med Messi stopper.

10 år 1 måned siden #1770 af Sebberg

SR4 skrev: Sjovt når nu du står alene med din holdning, men så må du vel mene at hele forummet er umulige at diskutere med?
Men tillykke med din jounalistuddannelse, selvom det vidst ikke på nogen måde virkede særlig relevant at slynge ud? :D

EDIT: Først citerer du mig for skattesnyd og nu for at jeg har dannet min mening på baggrund af overskrifter? Indtil videre er jeg den eneste af os 2, der faktisk har dokumenteret argumenterne ud fra udtalelser fra Messi selv.
Jeg er så tilgengæld ikke journalist, men min erfaring siger mig, at når man ikke kan argumentere mod modparten så opfinder man egne udsagn for at få ret :)

Jeg må da også indrømme, at det ikke ligefrem er de brugere, som jeg har mest respekt for, der har kastet bræk efter Messi i denne omgang - måske med undtagelse af M_L. Kommentaren om skattesnyd skulle du ikke tage så bogstaveligt, og det ved du godt.

Lad mig lige skære det hele ud i pap for dig. Messi siger efter kampen i går, at han forlader landsholdet. Når man læser/lytter til hans udtalelser bærer de præg af, at manden er en dårlig taber. Og det er så lige DER, at dit had til Messi bremser din videre tankevirksomhed omkring sagen. Alle dine argumenter bygger du på de udtalelser. Hvis du bare i stedet havde gjort dig LIDT overvejelser om hele sagen, så ville du vide, at man måske ikke skulle tage de udtalelser for gode varer. Ét er, at verdens bedste fodboldspiller nok ikke bare quitter, fordi han har tabt tre finaler. Noget andet er, at der i lang tid har været en kritik - især fra Messi - af det argentinske fodboldforbund. Noget tredje er - og det er det vigtigste - at seks holdkammerater også vælger at forlade landsholdet.

Ud fra de efterfølgende observationer, som du let kunne have foretaget, så virker det lidt søgt at kalde Messis handling for taberagtig. Så er det naturligvis rigtigt, at vi ikke ved, hvad det argentinske fodboldforbund har gang i, men det behøver ikke at betyde, at vi så helt ignorante skal bygge vores argumentation på nogle udtalelser, som vi godt ved ikke indebærer hele sandheden.

10 år 1 måned siden #1771 af Sebberg

SR4 skrev: Tror egentlig at Masch fra start har villet smutte fra landsholdet taget hans alder i betragtning. Resten ligner lidt en effekt af at de ikke tror på det længere efter at Messi nu stopper. Eller måske et forsøg på at lægge pres på at Argentina "pleaser" Messi lidt mere og sænker for kritikken for at han igen er tilbage.
Men indtil videre er det kun rygter og der intet sikkert og det kan ligeså godt være et forsøg fra medierne på at puste en historie op, eftersom den jo er ekstra sandsynlig i takt med Messi stopper.

Ved du hvad - vil du ikke lade være med at svare på mit seneste indlæg. Du læser tydeligvis situationen på en helt anden måde, end jeg kunne tro, man ville. Igen meget præget af dit forudindtaget tanke om Messi. Jeg gider ikke diskutere det mere nu :-)

God dag!

10 år 1 måned siden #1772 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg skrev: Nu har vi jo ikke mange oplysninger i denne sag. Det eneste vi ved er, at syv spillere tilsyneladende har sagt farvel til landsholdet, hvilket jeg aldrig tror, jeg har oplevet. Så selvom jeg ikke kan sige 'det har de gjort', så synes jeg det er naivt at kalde Messi en taber, fordi han - naturligvis - har udtalt sig som om, at han giver op. Vi ved vel, hvordan professionelle sportsudøvere som udgangspunkt agere, så det skulle da være meget besynderligt, hvis syv verdensstjerner pludselig forlod deres landshold, fordi de var trætte af at tabe.

Nu refererer du selv til det i et senere indlæg, så hvad har Messi kritiseret forbundet for? Jeg spørger fordi, at jeg ikke ved det, men når du væver i dine svar, så fremstår det ikke vildt troværdigt.

10 år 1 måned siden #1773 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg har ville vente lidt med at fælde dom over Messi og hans beslutning, indtil jeg fik en idé om der lå mere bag. Jeg har så, forgæves, forsøgt at komme frem til hvad der foregår med det argentinske fodboldforbund, men noget nær det eneste jeg har kunne finde, er et uddrag fra en Guardian-artikel om Chiles sejr:

During this summer’s Copa, the team’s atmosphere was constantly disrupted. Messi and his best friend, Agüero, had publicly expressed their discomfort over organisational issues at the Argentinian Football Association. Used to the smooth running of European football, players were angry over the treatment they received from the Argentinian FA in the United States: time wasted in airports and hotel lobbies, the absence of board members, a lack of budget to hire private planes or even take Argentinian youngsters to act as sparring partners. A rumour that the team could be forced out of the competition over a political brawl within the AFA, forced Messi to declare via Instagram: “Once again waiting in a plane to reach our destination. What a disaster the AFA are, my God!”

www.theguardian.com/football/blog/2016/j...gentina-lionel-messi

Men hvis det bare er dét, noget ventetid og budgetproblemer (og presset), så virker det godt nok både barnligt, forkælet og, ja, det nu famøse ord, taberagtigt.

Er der en eller anden der kan fortælle, om der lægger mere bag? For ellers er jeg da i den grad også på tabermentalitets-vognen. Og det samme gælder Aguero og Pipita, hvis de også stopper.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved Jaken.

10 år 1 måned siden #1774 af SR4

Sebberg skrev:

SR4 skrev: Sjovt når nu du står alene med din holdning, men så må du vel mene at hele forummet er umulige at diskutere med?
Men tillykke med din jounalistuddannelse, selvom det vidst ikke på nogen måde virkede særlig relevant at slynge ud? :D

EDIT: Først citerer du mig for skattesnyd og nu for at jeg har dannet min mening på baggrund af overskrifter? Indtil videre er jeg den eneste af os 2, der faktisk har dokumenteret argumenterne ud fra udtalelser fra Messi selv.
Jeg er så tilgengæld ikke journalist, men min erfaring siger mig, at når man ikke kan argumentere mod modparten så opfinder man egne udsagn for at få ret :)

Jeg må da også indrømme, at det ikke ligefrem er de brugere, som jeg har mest respekt for, der har kastet bræk efter Messi i denne omgang - måske med undtagelse af M_L. Kommentaren om skattesnyd skulle du ikke tage så bogstaveligt, og det ved du godt.

Lad mig lige skære det hele ud i pap for dig. Messi siger efter kampen i går, at han forlader landsholdet. Når man læser/lytter til hans udtalelser bærer de præg af, at manden er en dårlig taber. Og det er så lige DER, at dit had til Messi bremser din videre tankevirksomhed omkring sagen. Alle dine argumenter bygger du på de udtalelser. Hvis du bare i stedet havde gjort dig LIDT overvejelser om hele sagen, så ville du vide, at man måske ikke skulle tage de udtalelser for gode varer. Ét er, at verdens bedste fodboldspiller nok ikke bare quitter, fordi han har tabt tre finaler. Noget andet er, at der i lang tid har været en kritik - især fra Messi - af det argentinske fodboldforbund. Noget tredje er - og det er det vigtigste - at seks holdkammerater også vælger at forlade landsholdet.

Ud fra de efterfølgende observationer, som du let kunne have foretaget, så virker det lidt søgt at kalde Messis handling for taberagtig. Så er det naturligvis rigtigt, at vi ikke ved, hvad det argentinske fodboldforbund har gang i, men det behøver ikke at betyde, at vi så helt ignorante skal bygge vores argumentation på nogle udtalelser, som vi godt ved ikke indebærer hele sandheden.

Well, tror både jeg og flere brugere herinde venter på du poster noget info om hvad fodboldforbundet har gjort, der er SÅ FORFÆRDELIGT, at man ligefrem vælger at stoppe. Helt ærligt, så virker det langt mere realistisk at Messi stopper fordi han er en dårlig taber NETOP omstændighederne taget i betragtning. Og han udtaler direkte "Det er bare ikke meningen han skal vinde noget med landsholdet". Helt ærligt hvis det ikke var årsagen, kunne han nok have formuleret sig på en anden måde, men for mig er det rimelig tydeligt. Hvis du synes at det så betyder at jeg er blændet af mit "had" (og hele forummet i øvrigt) af Messi så må du det.

Og iøvrigt vil jeg faktisk gerne have dokumentation på at Messi er så træt af forbundet som du giver udtryk for, der fører til så en ekstrem en beslutning. Barca har som sagt været indblandet i så meget korruption og al mulig der ligger langt tættere op af Messi, der så trods alt spiller der på daglig basis. Samtidig har han netop haft retssager kørende i Spanien. Det har ikke skræmt ham væk. Så ja for at være helt ærlig, så har jeg begrundet mine tanker omkring Messi, alene på baggrund af logik, hvilket jeg stadig venter på at du ditto gør.

Og stop nu med al det pjat med at du ikke gider svarer og bla bla jeg bare hater. DU starter med at angribe og DU fyrer postulater af. Jeg har stadig kun argumenteret ud fra fakta.
Og det med resten af landsholdet er for det første ikke bekræftet endnu og faktisk ligner det indtil videre ikke at det fører noget med sig og det er det jeg forholder mig til INDTIL VIDERE. Og reaktionen kunne sagtens være, at de store spillere ligeså godt ikke har mentaliteten til at komme igennem at deres bedste spiller og kaptajn stopper.

Og selv hvis vi antager at det hele er forbundets skyld (Stadig helt urealistisk, at de kan have gjort så meget at Messi vælger at stoppe og landsholdet har jo egentlig ikke holdt sig tilbage med at nå langt i slutrunder) så ændre det vel ikke på at han stadig stikker af fra problemerne.

Ja nu har du fået mine logiske argumenter på sagen. Og hvis du stadig ikke kan bygge dine argumenter på fakta så ja så gør du både mig og samtlige brugere herinde der nu flere gange har efterspugt fakta en stor tjeneste, ved ikke at svare os.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, ElMadrid

10 år 1 måned siden #1775 af SR4
I øvrigt ret sjovt jeg er den eneste du bliver ved med at gå personligt til. Jeg er altså ikke den eneste som eftersøger fakta fra dig, men det gør af en eller anden grund ondt på dig, når jeg spørg? Har jeg da været ond imod dig? :D

10 år 1 måned siden #1776 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om Vores Rivaler IX
Dette her træk af Messi ender med at blive ligeså afgørende for hans renomme, som samtlige af hans titler med Barca. Diskussionen om hvorvidt Messis fodboldmæssige talent kan måle sig med de allerstørstes - Maradonnas, Peles - er reel. Messis talent er helt klart deroppe ad, hvis ikke større, end nogle andre fodboldspillere, der nogensinde har sat fod på denne planet. Og for lige at understrege, at jeg ikke har noget som helst problem med at være objektiv - Messis talent er, og har altid været, større end vores egen Ronaldos. Dette er allerhøjest nørdet tidsfordriv at tage op til diskussion

Det sagt, så godter jeg mig da naturligvis over, at talismanden hos vores allerstørste rivaler - manden der har voldt mig, som Real Madrid fan, mere smerte end nogle af mine ekskærester nogensinde kunne drømme om at gøre det (tro mig, det gør de) - går ud og ligger en kæmpe lort på sit eget fremtidige eftermæle. Vi måler Messi med de allerbedste, hvilket i den grad er fortjent, men det står nu endelig klart, at han aldrig rigtig vil blive husket på niveau med eksempelvis Maradonna. Maradonna var en leder. Maradonna havde mere end bare talentet. Han var i stand til at tage okay hold, og gøre dem til de bedste - det ved sin tilstedeværelse såvel som sit talent. Maradonna havde X-faktor. Fodboldmæssigt og mentalt (uden for banen endte det hele så i et stort rod, hvilket dog er typisk for sande genier).

Messi har talentet, men hvad han viste os med sit valg i forgårs(?) var stik det modsatte, af samtlige gloser jeg lige har remset op omkring Maradonna. Det Messis seneste træk viste os, er resultatet af en personlighed, der rigtigt nok har været pakket ind i vat siden sine tidligste teenage år. Vi var vidne til vaskeægte tabermentalitet, og tro mig, det vil blive husket.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, andreashn

Leveret af Kunena Forum