Om Vores Rivaler IX

5 år 10 måneder siden #1777 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

FranciscoISCO skrev: Dette her træk af Messi ender med at blive ligeså afgørende for hans renomme, som samtlige af hans titler med Barca. Diskussionen om hvorvidt Messis fodboldmæssige talent kan måle sig med de allerstørstes - Maradonnas, Peles - er reel. Messis talent er helt klart deroppe ad, hvis ikke større, end nogle andre fodboldspillere, der nogensinde har sat fod på denne planet. Og for lige at understrege, at jeg ikke har noget som helst problem med at være objektiv - Messis talent er, og har altid været, større end vores egen Ronaldos. Dette er allerhøjest nørdet tidsfordriv at tage op til diskussion

Det sagt, så godter jeg mig da naturligvis over, at talismanden hos vores allerstørste rivaler - manden der har voldt mig, som Real Madrid fan, mere smerte end nogle af mine ekskærester nogensinde kunne drømme om at gøre det (tro mig, det gør de) - går ud og ligger en kæmpe lort på sit eget fremtidige eftermæle. Vi måler Messi med de allerbedste, hvilket i den grad er fortjent, men det står nu endelig klart, at han aldrig rigtig vil blive husket på niveau med eksempelvis Maradonna. Maradonna var en leder. Maradonna havde mere end bare talentet. Han var i stand til at tage okay hold, og gøre dem til de bedste - det ved sin tilstedeværelse såvel som sit talent. Maradonna havde X-faktor. Fodboldmæssigt og mentalt (uden for banen endte det hele så i et stort rod, hvilket dog er typisk for sande genier).

Messi har talentet, men hvad han viste os med sit valg i forgårs(?) var stik det modsatte, af samtlige gloser jeg lige har remset op omkring Maradonna. Det Messis seneste træk viste os, er resultatet af en personlighed, der rigtigt nok har været pakket ind i vat siden sine tidligste teenage år. Vi var vidne til vaskeægte tabermentalitet, og tro mig, det vil blive husket.

Hvis du får lyst til at udbrede dit glimrende indlæg:
fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=1&t=2232&start=7230

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #1778 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev:

FranciscoISCO skrev: Dette her træk af Messi ender med at blive ligeså afgørende for hans renomme, som samtlige af hans titler med Barca. Diskussionen om hvorvidt Messis fodboldmæssige talent kan måle sig med de allerstørstes - Maradonnas, Peles - er reel. Messis talent er helt klart deroppe ad, hvis ikke større, end nogle andre fodboldspillere, der nogensinde har sat fod på denne planet. Og for lige at understrege, at jeg ikke har noget som helst problem med at være objektiv - Messis talent er, og har altid været, større end vores egen Ronaldos. Dette er allerhøjest nørdet tidsfordriv at tage op til diskussion

Det sagt, så godter jeg mig da naturligvis over, at talismanden hos vores allerstørste rivaler - manden der har voldt mig, som Real Madrid fan, mere smerte end nogle af mine ekskærester nogensinde kunne drømme om at gøre det (tro mig, det gør de) - går ud og ligger en kæmpe lort på sit eget fremtidige eftermæle. Vi måler Messi med de allerbedste, hvilket i den grad er fortjent, men det står nu endelig klart, at han aldrig rigtig vil blive husket på niveau med eksempelvis Maradonna. Maradonna var en leder. Maradonna havde mere end bare talentet. Han var i stand til at tage okay hold, og gøre dem til de bedste - det ved sin tilstedeværelse såvel som sit talent. Maradonna havde X-faktor. Fodboldmæssigt og mentalt (uden for banen endte det hele så i et stort rod, hvilket dog er typisk for sande genier).

Messi har talentet, men hvad han viste os med sit valg i forgårs(?) var stik det modsatte, af samtlige gloser jeg lige har remset op omkring Maradonna. Det Messis seneste træk viste os, er resultatet af en personlighed, der rigtigt nok har været pakket ind i vat siden sine tidligste teenage år. Vi var vidne til vaskeægte tabermentalitet, og tro mig, det vil blive husket.

Der var en der inde der skrev han faktisk havde fået mere respekt for Messi for hans beslutning, fordi han netop går fra det korrupte forbund. :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Zyconith

5 år 10 måneder siden #1779 af FanOfMagicalTeams
Besvaret af FanOfMagicalTeams på emne Om Vores Rivaler IX
Til gengæld er denne tråd ved at udvikle sig ligeså patetisk som Ronaldo tråden på Fc B hjemmesiden. Michael Laudrup stoppede også på landsholdet før tid, ham elsker alle. Jeg er enig i at det på mange måder virker patetisk at han stopper, men lad nu ret være ret. Han rettede kritik af forbundet allerede under COPA og sagde at han ville uddybe efter finalen. Det har han så gjort. Herudover er der ingen af os der ved hvad der reelt ligger bag, og hele tankegangen med at fryde sig over at Messi ikke fik sin Copa og stopper på landsholdet er sgu da patetisk. Vi lever i en tid hvor en fodbold spiller, render rundt i perioder og er langt over alle der nogensinde har spillet. Det havde da været fantastisk hvis den legendestatus blev udbygget, og så er det sgu da pisseligemeget om han spiller for modstanderen til dagligt. Real er sgu da godt kørende! Vandt CHL i år og blev nummer 2 i ligaen hvor man godt kunne have vundet hvis marginalerne havde været der. Det der mindreværd er sgu kedelig læsning! Det er ligesom FCB folk der ikke ønsker at Ronaldo vinder EM... Hvorfor? Det er sgu da pisse fedt at vi i vores tid har 2 så vilde spillere! Lad dem da lykkedes med at få alle de titler overhovedet muligt, så længe det er flid og arbejde og ikke korruption der sikrer det!

5 år 10 måneder siden #1780 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev:

Du må desværre nøjes med en uddybning hér ;) Jeg har aldrig set Maradonna spille, det gør mig dog ikke mindre i stand til, at forholde mig til historiske personer, ligesom vi alle gør, i alle henseender af livet.

De mennesker vi husker, som de allerstørste, havde langt mere end bare talent. Beatles var ikke blot gode til at spille musik, Marylin Monroe var mere end bare smuk, Einstein var mere end en dårlig frisure og et par korrekte mellemregninger, mens Maradonna var mere end en dygtig fodboldspiller. Et minimalt udpluk af historiens helte, havde alle det tilfælles, at de havde meget mere end deres overfladiske talent. Dette er ikke tilfældet ved Messi, det viser han nu på et yderst kritisk tidspunkt for det hold (/land), han er anføre for. Her fik evigt leverpostejsagtige Messi endelig muligheden for at skille sig ud som en stærk leder. Det gjorde han bare ikke, tværtimod.

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved FranciscoISCO.

5 år 10 måneder siden #1781 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX

FanOfMagicalTeams skrev: Til gengæld er denne tråd ved at udvikle sig ligeså patetisk som Ronaldo tråden på Fc B hjemmesiden. Michael Laudrup stoppede også på landsholdet før tid, ham elsker alle. Jeg er enig i at det på mange måder virker patetisk at han stopper, men lad nu ret være ret. Han rettede kritik af forbundet allerede under COPA og sagde at han ville uddybe efter finalen. Det har han så gjort. Herudover er der ingen af os der ved hvad der reelt ligger bag, og hele tankegangen med at fryde sig over at Messi ikke fik sin Copa og stopper på landsholdet er sgu da patetisk. Vi lever i en tid hvor en fodbold spiller, render rundt i perioder og er langt over alle der nogensinde har spillet. Det havde da været fantastisk hvis den legendestatus blev udbygget, og så er det sgu da pisseligemeget om han spiller for modstanderen til dagligt. Real er sgu da godt kørende! Vandt CHL i år og blev nummer 2 i ligaen hvor man godt kunne have vundet hvis marginalerne havde været der. Det der mindreværd er sgu kedelig læsning! Det er ligesom FCB folk der ikke ønsker at Ronaldo vinder EM... Hvorfor? Det er sgu da pisse fedt at vi i vores tid har 2 så vilde spillere! Lad dem da lykkedes med at få alle de titler overhovedet muligt, så længe det er flid og arbejde og ikke korruption der sikrer det!

Det er jo så netop derfor det er ærgerligt han stopper på landsholdet. Han er en kæmpe legende allerede så forstår jeg ikke hvorfor han vælge at skade sin legendestatus som hårdt som han nu gør.
Følgende bruger(e) sagde tak: FanOfMagicalTeams

5 år 10 måneder siden #1782 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX

FanOfMagicalTeams skrev: Til gengæld er denne tråd ved at udvikle sig ligeså patetisk som Ronaldo tråden på Fc B hjemmesiden. Michael Laudrup stoppede også på landsholdet før tid, ham elsker alle. Jeg er enig i at det på mange måder virker patetisk at han stopper, men lad nu ret være ret. Han rettede kritik af forbundet allerede under COPA og sagde at han ville uddybe efter finalen. Det har han så gjort. Herudover er der ingen af os der ved hvad der reelt ligger bag, og hele tankegangen med at fryde sig over at Messi ikke fik sin Copa og stopper på landsholdet er sgu da patetisk. Vi lever i en tid hvor en fodbold spiller, render rundt i perioder og er langt over alle der nogensinde har spillet. Det havde da været fantastisk hvis den legendestatus blev udbygget, og så er det sgu da pisseligemeget om han spiller for modstanderen til dagligt. Real er sgu da godt kørende! Vandt CHL i år og blev nummer 2 i ligaen hvor man godt kunne have vundet hvis marginalerne havde været der. Det der mindreværd er sgu kedelig læsning! Det er ligesom FCB folk der ikke ønsker at Ronaldo vinder EM... Hvorfor? Det er sgu da pisse fedt at vi i vores tid har 2 så vilde spillere! Lad dem da lykkedes med at få alle de titler overhovedet muligt, så længe det er flid og arbejde og ikke korruption der sikrer det!

Det er alt sammen meget smukt, men det er altså også noget ævl.

Som fan af Real Madrid skal jeg ikke sidde og ønske Lionel Messi succes, selv om han utvivlsomt er en af de bedste fodboldspillere gennem tiderne. Det er da en del af den indbyrdes rivalisering, at man ønsker hinandens spillere alt mulig "stolpe-ud" på banen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.

5 år 10 måneder siden #1783 af FanOfMagicalTeams
Hahaha I er fandme nogle fanatikere er i ;) ;) ;)

Følelser slår nogle gange bare rationalitet :P

Set udefra virker det forkert, men jeg lægger mig fladt ned og indrømmer at jeg måske hvis jeg var helt hardcore fan af 1 klub kunne komme til at tænke på samme måde. Det burde man dog ikke :)

Sidste tilføjelse herfra ift. den debat så tror jeg nu at han spiller VM i 2018 når de Sydamerikanske følelser har lagt sig.

Edit: men hey! I skal også have ros! 90% af tiden er I ret rationelle og velargumenterede hvilket også er grunden til at det her er det eneste fodboldforum jeg har en bruger på. De andre smuglæser jeg blot.
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved FanOfMagicalTeams.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, M_linding, andreashn

5 år 10 måneder siden #1784 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om Vores Rivaler IX

Men taler du ikke lidt i vest og os andre i øst?

Det der gives udtryk for i tråden, er jo ikke så meget en fryd over at Messi ikke vandt turneringen (selvom det dog nok er den generelle holdning), som det er en uforståelse over for, og en hån af hans, for at være ærlig, barnlige, forkælet og, ja, taberagtige beslutning om at forlade landsholdet.

Hvis han ikke kan tåle presset som historiens måske bedste spiller, så skulle han f.eks. prøve at være Cristiano Ronaldo for bare én dag. Messi spiller på et af verdens bedste landshold, der har været i 3 finaler på 3 år, har gudsbenåede spillere omkring sig (hvad alle andre landshold dog ikke ville gøre for at have en af de udskældte Aguero eller Higuain som angriber) og alligevel er det presset og forbundets opvartning af spillerne, han (og de andre) brokker sig over og ikke vil finde sig i? Selvfølgelig skal han da høre for det.

Og så har jeg i øvrigt ikke tænkt mig at sidde og ærgre mig over at en af de mest priviligerede, feterede og vindende spillere igennem tiden, der samtidig spiller for ærkerivalen, ikke vinder en forholdsvis ligegyldig jubilæumsudgave af en temmelig overkommelig turnering.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved Jaken.

5 år 10 måneder siden #1785 af FanOfMagicalTeams

Jaken skrev:

Men taler du ikke lidt i vest og os andre i øst?

Det der gives udtryk for i tråden, er jo ikke så meget en fryd over at Messi ikke vandt turneringen (selvom det dog nok er den generelle holdning), som det er en uforståelse over for, og en hån af hans, for at være ærlig, barnlige, forkælet og, ja, taberagtige beslutning om at forlade landsholdet.

Hvis han ikke kan tåle presset som historiens måske bedste spiller, så skulle han f.eks. prøve at være Cristiano Ronaldo for bare én dag. Messi spiller på et af verdens bedste landshold, der har været i 3 finaler på 3 år, har gudsbenåede spillere omkring sig (hvad alle andre landshold dog ikke ville gøre for at have en af de udskældte Aguero eller Higuain som angriber) og alligevel er det presset og forbundets opvartning af spillerne, han (og de andre) brokker sig over og ikke vil finde sig i? Selvfølgelig skal han da høre for det.

Og så har jeg i øvrigt ikke tænkt mig at sidde og ærgre mig over at en af de mest priviligerede, feterede og vindende spillere igennem tiden, der samtidig spiller for ærkerivalen, ikke vinder en forholdsvis ligegyldig jubilæumsudgave af en temmelig overkommelig turnering.

Jeg syntes jeg læste lidt at det hele herinde, og forsøgte så blot at nuancere debatten lidt :)

Jeg er enig i at det er ynkeligt at han stopper hvis der ikke kommer mere frem end der er nu. Jeg argumentere så bare for at jeg syntes han har gjort det han har sagt han ville indtil videre, i forhold til at han sagde han ville udrede tingene efter finalen. Hvis der så ikke kommer noget konkret vi kan forholde os til, ja så er jeg enig i at man kan drage konklusionen at han enten er for vattet, da der ikke er nogen reel grund, ELLER at han er for vattet fordi han ikke kommer ud med hvad grunden er og simpelthen er for konfliktsky!
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

5 år 10 måneder siden #1786 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om Vores Rivaler IX

Smuk tankegang, dog så romantiseret at den desværre bliver virkelighedsfjern.

Rivalisering er en del af sporten. Sport er konkurrence; hvor der er en vinder, vil der også altid være en taber. Det gør ondt at tabe. Når jeg siger, at Messi har voldt mig megen smerte gennem tiderne, så er der ikke blot tale om fancy sætningssammensætning. Derfor er jeg - givet, det er desværre langt fra alle, der er det - stadig i stand til at hylde ham, for de ting han bør hyldes for. Men når han placere sin røv i klaskehøjde, så skal den også klaskes. Når klasket kommer fra en Real Madrid fan, så klaskes der naturligvis igennem.

Messi har i dette tilfælde, i den grad, placeret sin røv i klaskehøjde. Du kan ingenlunde sammenligne dette med M. Laudrups stop i 98. Michael var på det tidspunkt 34, og han gjorde det ovenpå en kvartfinaleplacering, hele nationen var stolte og taknemmelig for. Han stoppede ovenpå et af vores lille nations landsholdmæssige højdepunkter. Messi gjorde det modsatte, og dermed er der givetvis en verden til forskel. Modgangen blev for meget, og han trak sig. Det er for mig sagens kerne. Så kan det da godt være, at det argentinske fodboldforbund, på mange skalaer blegner ved siden af de europæiske, Messi er vant til herhjemme. Det kan godt være, at kampen mod Chile nok i sidste ende ikke går hen og bliver hans sidste for landsholdet. Det tvivler jeg såmænd også selv på. Det vil dog aldrig ændre på, at den beslutning Messi, som anføre, tog, da kedlen var på sit højeste blus, i den grad afslørede skuffende lav karakterstyrke.

Det er ikke i medgangsperioder, at bukkende frigøre sig fra fårene. Messi har placeret sig selv i en diskussion om de allerstørste fodboldspiller nogensinde - velfortjent via sit talent. Jeg kunne dog, for hans vedkommende, frygte at dette nu for alvor er ved at blive sat over styr.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, MadridistaPorVida

5 år 10 måneder siden #1787 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Om Vores Rivaler IX
Nu har jeg set en del af Jer omtale Messi som verdens bedste gennem tiderne, så jeg bliver nødt til lige at aflevere den her (jeg følger ikke op på den); Jeg kan helt ærligt ikke se hvordan folk kan sige at Messi er en bedre spiller en Ronaldo - der i mine øjne med afstand er den bedste spiller igennem tiderne. Man vurderer spillere ud fra deres evne til konsistent at levere på et højt plan. Der er ingen der er verdens bedste efter én fantastisk kamp - det handler om at holde niveauet kamp efter kamp, år efter år. Her er Ronaldo i en anden liga end Messi der både i 13/14 og 15/16 har oplevet formdyk (som i at han decideret underpræsterede over en hel sæson). Det har Ronaldo ikke på samme måde, og han har netop scoret over 50 mål i løbet af sæsonnen for 6. år i træk ! Det er et niveau der aldrig er set før, og jeg tror heller aldrig det kommer til at blive set igen.

Man kan altid tale om hvem man bedst kan lide at se, og hvem man er mest imponeret over som spiller. Man kan sågar tale om hvorvidt Messi ikke har haft individuelt bedre sæsonner ifht. Ronaldo. Jeg mener dog at man udfra definitionen af hvad "den bedste" er kun kan komme til én konklusion; Ronaldo er, på grund af sin kontinuitet, den bedste gennem tiderne - medmindre der er én jeg ikke er opmærksom på der har holdt lignende niveau over 8+ år?
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

5 år 10 måneder siden #1788 af Rasmus75
Besvaret af Rasmus75 på emne Om Vores Rivaler IX

FranciscoISCO skrev:

Smuk tankegang, dog så romantiseret at den desværre bliver virkelighedsfjern.

Rivalisering er en del af sporten. Sport er konkurrence; hvor der er en vinder, vil der også altid være en taber. Det gør ondt at tabe. Når jeg siger, at Messi har voldt mig megen smerte gennem tiderne, så er der ikke blot tale om fancy sætningssammensætning. Derfor er jeg - givet, det er desværre langt fra alle, der er det - stadig i stand til at hylde ham, for de ting han bør hyldes for. Men når han placere sin røv i klaskehøjde, så skal den også klaskes. Når klasket kommer fra en Real Madrid fan, så klaskes der naturligvis igennem.

Messi har i dette tilfælde, i den grad, placeret sin røv i klaskehøjde. Du kan ingenlunde sammenligne dette med M. Laudrups stop i 98. Michael var på det tidspunkt 34, og han gjorde det ovenpå en kvartfinaleplacering, hele nationen var stolte og taknemmelig for. Han stoppede ovenpå et af vores lille nations landsholdmæssige højdepunkter. Messi gjorde det modsatte, og dermed er der givetvis en verden til forskel. Modgangen blev for meget, og han trak sig. Det er for mig sagens kerne. Så kan det da godt være, at det argentinske fodboldforbund, på mange skalaer blegner ved siden af de europæiske, Messi er vant til herhjemme. Det kan godt være, at kampen mod Chile nok i sidste ende ikke går hen og bliver hans sidste for landsholdet. Det tvivler jeg såmænd også selv på. Det vil dog aldrig ændre på, at den beslutning Messi, som anføre, tog, da kedlen var på sit højeste blus, i den grad afslørede skuffende lav karakterstyrke.

Det er ikke i medgangsperioder, at bukkende frigøre sig fra fårene. Messi har placeret sig selv i en diskussion om de allerstørste fodboldspiller nogensinde - velfortjent via sit talent. Jeg kunne dog, for hans vedkommende, frygte at dette nu for alvor er ved at blive sat over styr.

Jeg tror der henvises til at M.Laudrup stoppede på landsholdet i 91 (mener jeg det var), på et tidspunkt hvor han var en verdens bedste på sin plads hvis ikke den bedste.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.