Om Vores Rivaler IX
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Sahinovic nej din pointe var dette:
Sahinovic skrev: Har vi egentligt ikke også vundet de fleste kampe, hvor Ronaldo ikke har haft muligheden for at være med på holdet?
Og den påstand har vi endnu ikke set bevist. Der er tale om en mavefornemmelse, der ikke har ben at gå på.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Artiklen er fra d. 22/4-16, derfor mangler der lidt kampe til statistikken - dem kan man næsten selv regne sig frem til :-)
Så må I måle tissemænd om, hvem der har ret eller ej. Det er vi alligevel vant til at skulle trækkes med her på forum et par gange om ugen.
Sæt i gang!
Sahinovic skrev:
Har vi egentligt ikke også vundet de fleste kampe, hvor Ronaldo ikke har haft muligheden for at være med på holdet?
Og den påstand har vi endnu ikke set bevist. Der er tale om en mavefornemmelse, der ikke har ben at gå på.
Har jeg netop ikke bevist, at denne påstand er rigtig eftersom Ronaldo har misset 51 kampe, og 37 af dem har vi vundet, 4 uafgjorte, og 9 tabte!?!!
@Daniel
Jeg ved godt at artiklen er lidt ældre, men husker ikke at Ronaldo missede super mange kampe efter den 22/4/2016? Det er trods alt i slutningen af sæsonen med fire La Liga kampe tilbage, så det vil ikke ændre det helt store, at artiklen er lidt ældre.
EDIT: Jeg fandt så hurtigt ud af at han både missede kampen mod Rayo den 23/4, (vundet), og Real Sociedad 30/4 (vundet).
Florentino Pérez
Pelle skrev: En væsentlig forskel - hvis man skal være bare en smule objektiv - er, at Ronaldo ikke just gør noget godt for Reals spil, mens Messi gør en helt masse godt for Barcas. Hvis ikke han har 2. sidste fod på bolden, så har han 3.sidste fod på. Én ting er sikkert. Jeg vil langt hellere møde Barca uden Messi end med Messi.
Ronaldo gør en hel masse. Dog noget mindre de sidste 1-2 end de første par år. Jeg husker tydeligvis hvor meget bedre han gjorde Di Maria, da han spillede venstre midt. Den masse plads han fik pga. at Ronaldo træk spillere med sig, gjorde Di Maria utrolig farlig, da han træk frem på banen.
Den slags ligger man nok ikke mærke til, da man bedre ligger mærke til spillernes evner MED bolden.
Desuden er det nok meget simpel logik er et hold er farligst MED deres bedste spiller end UDEN. Selvom der selvfølgelig har været kampe her og der, hvor de 2 spillere ikke har været så dominerende, hvor man måske havde kunne løfte niveauet, hvis man i de enkelte kampe kunne bygge spillet omkring andre på banen.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Sahinovic skrev: Har jeg netop ikke bevist, at denne påstand er rigtig eftersom Ronaldo har misset 51 kampe, og 37 af dem har vi vundet, 4 uafgjorte, og 9 tabte!?!!
Svaret på dit spørgsmål er "Nej"
BBB gav os en statistik, der viste os, at Barcelona vinder flere kampe uden Messi end de gør med Messi og den samme statistik viser os at Barcelona scorer flere mål uden Messi frem for med Messi.
Dine tal har ikke vist noget endnu. Hvad kan vi bruge det til, hvis vi ikke kan sammenligne?
Det vi er interesserede i er hvor gode Real Madrid har været (Sejre, mål) med Ronaldo kontra uden Ronaldo.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: BBB gav os en statistik, der viste os, at Barcelona vinder flere kampe uden Messi end de gør med Messi og den samme statistik viser os at Barcelona scorer flere mål uden med frem for med Messi.
Statistikken var nu, at de vinder 1 procentpoint flere kampe med Messi end uden Messi. De scorer bare (markant) færre mål, når han er på banen. :-)
Jeg er enig i din pointe om sammenlignelighed.
Sahinovic skrev: Kassow-Rossing skrev:
Sahinovic skrev:
Har vi egentligt ikke også vundet de fleste kampe, hvor Ronaldo ikke har haft muligheden for at være med på holdet?
Har jeg netop ikke bevist, at denne påstand er rigtig eftersom Ronaldo har misset 51 kampe, og 37 af dem har vi vundet, 4 uafgjorte, og 9 tabte!?!!
EDIT: Jeg fandt så hurtigt ud af at han både missede kampen mod Rayo den 23/4, (vundet), og Real Sociedad 30/4 (vundet).
Real har vundet 72,5% af deres kampe uden Ronaldo. Vi ved stadig ikke hvor mange de har vundet med?
Synes nu I begge 2 må slappe lidt mere af i stedet for at angribe hinanden af lyst.
- www.bt.dk/sport/suarez-banker-ronaldo-og...etter-ny-vild-rekordI øvrigt har Luis Suarez' mange målbidrag hjulpet FC Barcelona til sejre i 80 procent af de første 100 kampe. For Cristiano Ronaldo og Lionel Messi var sejrsandelen kun 76 procent og 67 procent i de første 100 kampe.
I Ronaldo's første 100 kampe lå hans sejrsrate i hvert fald over, hvad den gør for Real uden Ronaldo.
SR4 skrev:
Sahinovic skrev: Kassow-Rossing skrev:
Sahinovic skrev:
Real har vundet 72,5% af deres kampe uden Ronaldo. Vi ved stadig ikke hvor mange de har vundet med?
Synes nu I begge 2 må slappe lidt mere af i stedet for at angribe hinanden af lyst.
Min pointe til at starte med, var at man ikke kunne bruge disse type statistikker til noget. Manden spiller jo nærmest 95% af Real Madrid kampe, og derfor finder jeg det ikke interessant at stille det op imod 51 kampe.
Så vi kan aldrig nogensinde ud fra disse tal konkludere om Real Madrid reelt set er bedre med, eller uden Ronaldo. Simple as that, men det kan selvfølgelig blive svært for nogle at forstå.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Min pointe til at starte med, var at man ikke kunne bruge disse type statistikker til noget. Manden spiller jo nærmest 95% af Real Madrid kampe, og derfor finder jeg det ikke interessant at stille det op imod 51 kampe.
Så vi kan alrig nogensinde ud fra disse tal konkludere om Real Madrid reelt set er bedre med, eller uden Ronaldo. Simple as that, men det kan selvfølgelig blive svært for nogle at forstå.
Det er ikke så vigtigt, hvor stor en procentdel han spiller, men i stedet antallet af kampe, som han ikke spiller. Hvis han spiller 99% af alle kampe, og Real Madrid spiller 1.000.000 kampe, så har vi stadig et udsnit på 10.000 kampe. Messi har misset omkring 40 kampe (La liga + CL) siden Ronaldo kom til Real Madrid, og jeg vil skyde på at Ronaldo har misset ca. det samme antal, men jeg har ikke undersøgt det nærmere.