Om Vores Rivaler IX

9 år 4 måneder siden #2653 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

RJ skrev: Ham Mbappe er altså en giftig herre!

Jeg er nyforelsket i Monaco... Jeg elsker deres tilgang til fodbold.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 4 måneder siden #2654 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Om Vores Rivaler IX

RJ skrev: Ham Mbappe er altså en giftig herre!

Tænk vi har haft Fabinho under vores vinger... han ville ellers have givet en spændende dimension til vores til tider ensformigt midtbane.

Casemiro, Llorrente, Fabinho, Modric, Kroos, Kovacic - havde været en fed midtbane!

No solo soy perfecto, también soy Madridista

9 år 4 måneder siden #2655 af RJ
Besvaret af RJ på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg har sgu også et lille crush på dem. Især Mbappe, Lemar og Silva.

Samtidig vil jeg også være lidt betænkelig ved at møde dem. Forestil jer Mbappe over for Danilo :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 4 måneder siden #2656 af RJ
Bliver Guardiolas evner som manager udstillet på det groveste? City har jo intet modsvar til det pres, Monaco ligger.

9 år 4 måneder siden #2657 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg er vild med monacos venstre back. Fysik, hurtighed og teknik. Hvis vi ikke kan få alaba så køb ham. Marcelo vil få problemer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, 2:18

9 år 4 måneder siden #2658 af ChrillRM14

RJ skrev: Bliver Guardiolas evner som manager udstillet på det groveste? City har jo intet modsvar til det pres, Monaco ligger.

Enten dét, eller også tænker de, at de bare skal være tålmodige. De mangler kun et enkelt mål, og chancen skal måske nok komme. Klarer man den til halvleg, kan man starte friskt ud i den næste. Men hold nu op, hvor jeg håber, at Monaco går videre. De er en sjovere underdog at have med end .... Leicester....

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

9 år 4 måneder siden #2659 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Om Vores Rivaler IX
Dejligt af Monaco i oejeblikket.
Hold den nu for guds skyld. Hvor ville det vaere skoent at se hykleren samt et engelsk hold ryge ud.

Mange naevner Mbappé. Skal vi for alvor til at holde oeje med ham? Gutten er kun 18 aar. Jeg Haaber Perez har kiggerten skarpt rettet mod ham, som han praesterer i oejeblikket.

9 år 4 måneder siden #2660 af RJ

ChrillRM14 skrev:

RJ skrev: Bliver Guardiolas evner som manager udstillet på det groveste? City har jo intet modsvar til det pres, Monaco ligger.

Enten dét, eller også tænker de, at de bare skal være tålmodige. De mangler kun et enkelt mål, og chancen skal måske nok komme. Klarer man den til halvleg, kan man starte friskt ud i den næste. Men hold nu op, hvor jeg håber, at Monaco går videre. De er en sjovere underdog at have med end .... Leicester....

Jeg kan bare ikke forestille mig, at dette spil er med Citys gode vilje. De laver også nogle svinske frispark, så de ser desperate og irriterede ud. For mig viser det bare, at Pep ikke er mere fantastisk. Han har haft to af verdens bedste mandskaber under sig - og kun lavet resultater med det ene. Jeg kan hvert fald personligt ikke forstå dem, der mener, at han er verdens bedste manager :-)

9 år 4 måneder siden #2661 af ChrillRM14

RJ skrev:

ChrillRM14 skrev:

Jeg kan bare ikke forestille mig, at dette spil er med Citys gode vilje. De laver også nogle svinske frispark, så de ser desperate og irriterede ud. For mig viser det bare, at Pep ikke er mere fantastisk. Han har haft to af verdens bedste mandskaber under sig - og kun lavet resultater med det ene. Jeg kan hvert fald personligt ikke forstå dem, der mener, at han er verdens bedste manager :-)

Det er han så sandelig heller ikke :P
Jeg tror, City erkender, at de ikke bare kan gå ud, så længe Monaco spiller så fremadrettet og har den medvind, og tage styringen. Det handler først og fremmest om ikke at knække sammen og indkassere et tredje. Det er ikke værre lige nu, end at de "blot" skal sætte sig på spillet, og så skal Agüero nok få en chance. Jeg tipper den til 50/50 pt.
Problemet er for Monaco, at de ikke er fantastiske til af forsvare - særligt uden Glik - så deres bedste forsvar er angreb. Det skal man også lige huske på :/

Følgende bruger(e) sagde tak: RJ

9 år 4 måneder siden #2662 af MadridistaPorVida
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Om Vores Rivaler IX
Mbappes idol er Zidane. Zidane prøvede at lokke ham over i 2013 og mon ikke vi for ham at se i en nær fremtid istedet for Benzemøj

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Sidste redigering: 9 år 4 måneder siden ved MadridistaPorVida.

9 år 4 måneder siden #2663 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX
Skid hul i Guardioloa og hans "evner," eller manglen på samme. Jeg er dybt imponeret over dette Monaco-hold. Jeg synes de er stærkt undervurderede og hvis de ender med at slå Manchester City ud, som de er på vej til, så er de i mine øjne lidt en joker til at gå hele vejen. Jeg mener de kan spille lige op med alle de andre hold.

Det der især slår mig er at stammen på holdet ligesom er blevet bygget op over nogle år nu. De har formået at bygge et rigtig stærkt kollektiv op over de seneste par år, også selv om de undervejs har solgt nogle profiler (såsom James, Abdennour, Martial, Kondogia, Carvalho mv.) De har et godt mix af rutinerede spillere, spillere som virkelig er ved at slå igennem og nogle spændende unge spillere fra egne rækker. Og de har i den grad formået at købe rigtig godt ind over en overrække nu.

Alt i alt er det et homogent og sammentømret mandskab som fungerer rigtig godt som en enhed. De er et skoleeksempel på hvordan et fodboldhold - et homogent og sammespillet mandskab - bygges op. Og så har de dygtig træner i Leonardo Jardim. Det fungerede ellers ikke rigtig i starten efter Jardim overtog holdet, men de valgte at holde fast i ham og det har vist sig at være klogt, for han har virkelig formået at bygge et stærkt hold op og få det til at fungere.

Tag et kig på holdet de stiller med i dag. Der er kun tre af de startende som er over 25. Subasic (32), Raggi (32) og Germain (26). Ellers er de omkring de 21-24 år, med undtagelse af det blot 18-årige angrebstalent, Kylian Mbappé. Og så er de endda uden Falcao og Kamil Glik i dag, mens de har dygtige og rutinerede spillere som Moutinho, Dirar og De Sanctis på bænken, sammen med nogle af de unge knægte.

Det er i øvrigt lidt pudsigt, at de råder over to spillere som tidligere har været i Real Madrid. Førnævnte Kamil Glik, som er midterforsvarer. 29-årig polsk landsholdsspiller, som kom til klubben sidste sommer fra Torino, efter seks stærke år i italiensk fodbold. Han var to sæsoner hos Real Madrid C for godt og vel 10 år siden.

Og så er der selvfølgelig Fabinho, som har udviklet sig helt vanvittigt siden har skiftede fra Real Madrid til AS Monaco. Han fik en enkelt sæson hos Castilla, hvor han ligeledes nåede at få debut på førsteholdet, inden han skiftede til Monaco på en to-årig lejeaftale, som i 2015 blev vekslet til en permanent aftale. Han startede som højre back, men har senere udviklet sig helt vanvittigt som central defensiv midtbanespiller. Han er en utrolig alsidig spiller, med en kæmpe arbejdsradius og et størt løbepensum. Så er han kun 23 år gammel den dag i dag.

Der er i det hele taget rigtig mange spændende spillere på det hold. Deres to backs, Sidibé og Mendy. De alsidige forsvarsspiller, Almamy Touré. Midterforsvareren Jemerson, som på et tidspunkt var rygtet til Real Madrid. Deres stærke centrale midtbaneduo, Fabinho og Bakayoko. De to unge kanter, Bernardo Silva og Thomas Lemar, som begge er to uhyrre interessante og teknisk dygtige fodboldspillere. Og Kylian Mbappé behøver ikke nogen videre introduktion. Han er et megatalent. Måske et endnu større talent end Martial blev udskreget til.

Så er der den 20-årige venstre back, Jorge, som blev hentet til i januar fra brasiliansk fodbold. Den 21-årige offensive midtbanespiller, Boschilia. En anden ung og talenfuld angriber i skikkelse af den 19-årige Irvin Cardona. Og de tre unge og interessante forsvarsspillere i Diallo, Touré og N'Doram.

Det bliver spændende at følgende dem. Der er ingen tvivl om, at flere europæiske storklubber lurer på flere af disse spillere. Og mon ikke de igen til sommer skal ud og ombygge holdet lidt, for jeg tvivler på de kan holde på alle disse profiler. Gudskelov har de vist sig at være stærke til at genopbygge holdet tidligere. Så har de også vist i UEFA Youth League, at de har endnu flere talentfulde unge spillere på vej frem. Det er imponeret med de unge spillere de har formået at producere igennem årene.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, RJ

9 år 4 måneder siden #2664 af RJ
Så langt og godt indlæg, El_Juan - og så ender Monaco alligevel med at ryge ud ;-)

Vildt der er så stor forskel på Monacos spil i de to halvlege - det er som dag og nat. Synd og skam, men de spiller simpelthen bare nogle håbløse 2. Halvlege. Skulle de ryge ud, efterlader de stadig et virkelig positivt indtryk!
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, R7CR7GB11

Leveret af Kunena Forum