Om Vores Rivaler IX

9 år 2 måneder siden #2797 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX

MadridistaPorVida skrev: Man kan da heller ikke kalde dig andet siden du lyder så sikker på dig selv, altså Barca kan da sagtens også miste point mod Villareal, Espaniol, Las Palmas, Real Sociedad og selv Eibar, som også vi tabte point hjemme imod. Alt kan jo ske især når de taber så mange dumme point som igår hvor du også sagde at vi lige havde mistet mesterskabet, hvor vi efter Malaga kampen faktisk var kommet et point tættere på La liga. At vi har "langt" det sværeste kampprogram er jo ikke rigtig, du nævner også at vi skal møde Malaga. De hold som Barca har tabt imod har vi alle vundet over. Og de resterende hold Barca skal møde er alle højere oppe i la liga end Malaga undtagen Osasuna. Ellers skal vi faktisk møde flere hold som ligger under malaga end Barca, så igen alt kan jo ske. At ligaen formentlig vil være sikret kan du jo sige om alle de resterende weekender hvor barca taber og vi vinder især fordi vi har en kamp i baglommen.

Må jeg ikke komme med min egen holdning? Stop dog dig selv.

Hvis du oprigtigt mener, at vi har et nemmere kampprogram, så tror jeg bare vi lader den ligge. Så er vi ganske enkelt for langt fra hinanden.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Pelle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #2798 af Pelle
AS har lagt et uddrag ind fra dommerens referat efter kampen, hvor det nævnes, at Neymar klapper hånligt af 4. Dommeren på vej ud. Hvis det står i rapporten, kan Neymar vel ikke undgå at få minimum 2 spilledages karantæne?

9 år 2 måneder siden #2799 af MadridistaPorVida
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg giver dig ret i at vi har et sværere kampprogram, men så meget sværere er den altså heller ikke. Og din holdning ser jo meget fin ud, men alt kan jo ske.. Synes bare at Barca virkelig ser dumme ud fortiden, hvordan kan de ikke stille op med den stærkeste trup igår. Det jo bare for dumt man. Og at de mister Neymar i næste opgør gør ikke tingene meget bedre for dem.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

9 år 2 måneder siden #2800 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev: AS har lagt et uddrag ind fra dommerens referat efter kampen, hvor det nævnes, at Neymar klapper hånligt af 4. Dommeren på vej ud. Hvis det står i rapporten, kan Neymar vel ikke undgå at få minimum 2 spilledages karantæne?

Forhåbentlig! Så får Pique også lidt at konspirere over.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

9 år 2 måneder siden #2801 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Pelle skrev:

Jeg er rasende over, at vi ikke kan mose videre, når vi kommer foran. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man sætter et hold til at forsvare, som er så elendige til det. Det nager mig, og det er Zidane, der fejler endnu engang.

Jeg har gået og tænkt over netop dette. Og jeg tror simpelthen det ligger så dybt i mange af spillerne under Mourinho tiden. For vi så det samme under Ancelotti, hvor vi også konstant trak os når vi kom foran. I Bayern under Ancelotti der ser vi bare et hold kører på, og det har været deres mentalitet i utallige af år.

Medmindre vi får en træner som arbejder med netop dette, så tror jeg ikke det ændre sig med de nuværende spillere. Det er trods alt halvdelen af holdet stort set, som spillede 2-3 sæsoner under Mourinho, som ikke var bleg for at stille med 11 mand i eget felt for at kører en sejr hjem.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 2 måneder siden #2802 af Laustfw
Besvaret af Laustfw på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Pelle skrev:

Jeg er rasende over, at vi ikke kan mose videre, når vi kommer foran. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man sætter et hold til at forsvare, som er så elendige til det. Det nager mig, og det er Zidane, der fejler endnu engang.

Jeg har gået og tænkt over netop dette. Og jeg tror simpelthen det ligger så dybt i mange af spillerne under Mourinho tiden. For vi så det samme under Ancelotti, hvor vi også konstant trak os når vi kom foran. I Bayern under Ancelotti der ser vi bare et hold kører på, og det har været deres mentalitet i utallige af år.

Medmindre vi får en træner som arbejder med netop dette, så tror jeg ikke det ændre sig med de nuværende spillere. Det er trods alt halvdelen af holdet stort set, som spillede 2-3 sæsoner under Mourinho, som ikke var bleg for at stille med 11 mand i eget felt for at kører en sejr hjem.

Måske på nær Bayern, som du nævner blot ""kører på", så er det altså et generelt fænomen i de større/vigtige kampe at holdet der er foran til sidst ofte mister initiativ. Hvor ofte har vi ikke set vores eget hold i samme situation hvor det er os som jagter? Den jagtende vil alt andet lige have mere at vinde, og de forsvarende mere at tabe, hvorfor der kan komme nervøsitet og fokus på "ikke at tabe" fremfor at fokusere på at vinde. Jeg synes at Zidane med indskiftningerne af Isco og Lucas viser et ønske om at styre kampen til det sidste, men han kan jo ikke gøre det selv. Det er trods alt spillerne som skal levere, og det gjorde de ikke. Zidane skal i min optik ikke være skydeskive for resultatet igår. Din tanke omkring Mourinho og hvorvidt hans mentalitet stadig spiller ind kan der måske være noget i, men jeg hælder personligt mere til at det er sådan balancen i kampe mellem to store hold ofte er. Det ene hold kommer foran og vil naturligt miste en smule kontrol og dette skyldes nærmere et øget pres fra det jagtende hold end den forsvarende holds mentalitet :).

Jeg undskylder for den lange uopfordrede kommentar, men synes ofte at Zidane bliver skydeskive for noget som jeg ikke mener er trænerens ansvar. Jeg er tilhænger af kontinuitet og jeg håber inderligt at Zidane fortsætter :).
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Gribben, ElMadrid

9 år 2 måneder siden #2803 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev: Chrill: Jeg forstår dig, det gør jeg virkelig. Men sidst Barca var presset til at skabe noget stort, lavede de et historisk resultat.
Min frygt for at tabe mesterskabet, handler ikke om Barca styrke, men vores eget svage, fantasiløse spil.

Jeg har været skuffet over spillet længe nu. Og med BBC ændrer det sig bare ikke. Når Zidane samtidig sælger holdet med sine taktiske dispositioner (eller mangel på samme), så falder korthuset for mig.

Jeg kan mærke, at jeg stadig er pisse irriteret over 1-1 i går, vi havde dem lige hvor vi ville. Jeg er rasende over, at vi ikke kan mose videre, når vi kommer foran. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man sætter et hold til at forsvare, som er så elendige til det. Det nager mig, og det er Zidane, der fejler endnu engang.

Sidst Barca var presset til at lave noget stort tabte de 2-0 til Malaga!
Du skriver Barca langt fra stillede i deal opstillingen. Det var jo ikke fordi De manglede Messi, Neymar og Suarez. De roterede på få positioner og tabte. Vi stillede med mangle flere reserver mod Leganes og Vandt. Seneste to La Liga kampe har vi vundet og spillet uafgjord. Alligevel er det en selvfølge for dig, at Barcelona vinder på Bernabeu.
Real har spillet nogenlunde stabilt uden at imponere, men de er heller ikke blevet splittet på samme måde som Barca mod PSG og de var heller ikke kommet videre uden Dommerhjælp. Det fantastiske historiske resultat var langt fra det bedste kamp Barca nogensinde har spillet. De første par mål var pisse heldige, hvorefter dommeren tog over og vandt kampen for Barca.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Gribben, ChrillRM14

9 år 2 måneder siden #2804 af Pelle

madrid2000 skrev:

Pelle skrev: Chrill: Jeg forstår dig, det gør jeg virkelig. Men sidst Barca var presset til at skabe noget stort, lavede de et historisk resultat.
Min frygt for at tabe mesterskabet, handler ikke om Barca styrke, men vores eget svage, fantasiløse spil.

Jeg har været skuffet over spillet længe nu. Og med BBC ændrer det sig bare ikke. Når Zidane samtidig sælger holdet med sine taktiske dispositioner (eller mangel på samme), så falder korthuset for mig.

Jeg kan mærke, at jeg stadig er pisse irriteret over 1-1 i går, vi havde dem lige hvor vi ville. Jeg er rasende over, at vi ikke kan mose videre, når vi kommer foran. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man sætter et hold til at forsvare, som er så elendige til det. Det nager mig, og det er Zidane, der fejler endnu engang.

Sidst Barca var presset til at lave noget stort tabte de 2-0 til Malaga!
Du skriver Barca langt fra stillede i deal opstillingen. Det var jo ikke fordi De manglede Messi, Neymar og Suarez. De roterede på få positioner og tabte. Vi stillede med mangle flere reserver mod Leganes og Vandt. Seneste to La Liga kampe har vi vundet og spillet uafgjord. Alligevel er det en selvfølge for dig, at Barcelona vinder på Bernabeu.
Real har spillet nogenlunde stabilt uden at imponere, men de er heller ikke blevet splittet på samme måde som Barca mod PSG og de var heller ikke kommet videre uden Dommerhjælp. Det fantastiske historiske resultat var langt fra det bedste kamp Barca nogensinde har spillet. De første par mål var pisse heldige, hvorefter dommeren tog over og vandt kampen for Barca.

Jeg ser Barca vinde fordi, de har et bedre topniveau end vi har. Hvis du ikke kan se det, er du for farvet. Et forsigtigt bud vil være, at 9/10 neutrale fodboldseere mener dette. Hvis de rammer dagen, hvilket de har gjort nogle gange på det seneste, så får vi det svært. Men hvis du gad ulejlige dig selv med at læse, hvad jeg skriver: Barca er ikke mit problem. Mit problem er vores eget spil, som ikke byder på ret meget andet end indlæg, dødbolde og sideskift. Zidane har ingen filosofi for, hvordan vi skal spille, og BBC ligner mere og mere et dødt bekendtskab, som ikke tilbyder nok til et verdensklasse hold, som vi alt andet lige er.

Hvis du vil diskutere mit indlæg, så forhold dig til, hvad jeg skriver. Det handler udelukkende om os selv, og her er jeg ualmindeligt skuffet over, at vi ikke har fundet melodien i løbet af 2017 - og lang tid før det - endnu.

EDIT: At du negligerer Barcas sejr over PSG, siger ret så meget om dig. Jeg har kun hovedrysten til overs for, at man ser så sørgeligt på det.

Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Pelle.

9 år 2 måneder siden #2805 af Pelle

Laustfw skrev:

Dios skrev: Pelle skrev:

Måske på nær Bayern, som du nævner blot ""kører på", så er det altså et generelt fænomen i de større/vigtige kampe at holdet der er foran til sidst ofte mister initiativ. Hvor ofte har vi ikke set vores eget hold i samme situation hvor det er os som jagter? Den jagtende vil alt andet lige have mere at vinde, og de forsvarende mere at tabe, hvorfor der kan komme nervøsitet og fokus på "ikke at tabe" fremfor at fokusere på at vinde. Jeg synes at Zidane med indskiftningerne af Isco og Lucas viser et ønske om at styre kampen til det sidste, men han kan jo ikke gøre det selv. Det er trods alt spillerne som skal levere, og det gjorde de ikke. Zidane skal i min optik ikke være skydeskive for resultatet igår. Din tanke omkring Mourinho og hvorvidt hans mentalitet stadig spiller ind kan der måske være noget i, men jeg hælder personligt mere til at det er sådan balancen i kampe mellem to store hold ofte er. Det ene hold kommer foran og vil naturligt miste en smule kontrol og dette skyldes nærmere et øget pres fra det jagtende hold end den forsvarende holds mentalitet :).

Jeg undskylder for den lange uopfordrede kommentar, men synes ofte at Zidane bliver skydeskive for noget som jeg ikke mener er trænerens ansvar. Jeg er tilhænger af kontinuitet og jeg håber inderligt at Zidane fortsætter :).

Vil det være en fair antagelse, at vi skal sammenligne os selv med hold som Barca, Bayern, Dortmund, Arsenal, United, City, mv? Jeg ser aldrig de hold trække sig ned og forsvare en 1-0 føring - heller ikke i deres derbis. Måske Alavés eller Mainz gør sådan. Men de store hold gør ikke. Pånær Real Madrid. Det er virkelig en attitude-mæssig forandring, der skal igang her, og Zidane bliver nødt til at adressere det.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 2 måneder siden #2806 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Laustfw skrev:

Problemet med Real Madrid er, at det også sker i de langt mindre opgør. Det er ikke en tendens som opstår når vi møder større modstandere. Det er en tendens som opstår så snart vi kommer foran. Det skal jo ikke ske i Real Madrid når vi har så solide boldspillere på banen.

Min kritik af Zidane under Atletico kampen handler om, at man tager vores stabiltetsspiller ud og sætter en offensiv midtbanespiller ind. Det vidner i mine øjne om manglende taktisk forståelse, eller negligering af Kroos indflydelse på kampen. Havde man derimod pillet Bale ud med Isco, så havde det givet stor mening, da man får en boldsikker spiller ind uden det går udover holdets forfatning. Kroos er ikke nogen verdensklasse defensiv spiller, men han dækker et område på banen, hvor hullet opstår under Griezmann's scoring. Så kan man klandre Isco nok så meget, men man spiller ham ude af position, og det kan kun være Zidane's ansvar.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

9 år 2 måneder siden #2807 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Hummels meldes ude på onsdag. Lewansowski lider i øvrigt af smerter i skulderen, hvilket ikke skal undervurderes.

Nachodazo skal dog nok holde styr på det ...

9 år 2 måneder siden #2808 af Laustfw
Besvaret af Laustfw på emne Om Vores Rivaler IX
Vil det være en fair antagelse, at vi skal sammenligne os selv med hold som Barca, Bayern, Dortmund, Arsenal, United, City, mv? Jeg ser aldrig de hold trække sig ned og forsvare en 1-0 føring - heller ikke i deres derbis. Måske Alavés eller Mainz gør sådan. Men de store hold gør ikke. Pånær Real Madrid. Det er virkelig en attitude-mæssig forandring, der skal igang her, og Zidane bliver nødt til at adressere det.[/quote]

Selvfølgelig skal vi sammenligne os selv med dem, og de med os, men såvidt jeg husker det er vi da selv kommet fra baghjul mod nogle af de hold du nævner. Vores seneste møde med Barca var vel et eksempel på at de kom foran og at vi derefter viste større initiativ og vilje? Jeg ser ikke særlig mange kampe med Bayern og Dortmund, men jeg ser ofte de engelske kampe da de fleste af mine venner af uransagelige årsager foretrækker engelsk fodbold fremfor spansk. Heller ikke her ser jeg den sikkerhed som du mener de fleste andre tophold er i besiddelse af. De engelske derbier er jo om nogen eksempler på at der er to halvlege i en fodbold kamp hvor hverken City, Arsenal eller United har kunne holde de øvrige tophold fra scoringer i år. Atletico Madrid kan vi vel også kalde et tophold og at sige at det er en fiasko at de får en 1-1 forstår jeg ikke. Jeg er klar over at du ikke umiddelbart taler om resultatet, men kontrollen over kampen og i forhold til den så mener jeg som sagt ikke at problemet ligger hos Zidane. Jeg har gang på gang været nervøs i vores kampe i år, store som små, fordi at vores front tre ikke har haft evnerne til skabe eller score på deres chancer. Når det er tilfældet så er det svært at lukke kampene og bevare kontrollen - i min optik. Hvis det er en attitude ændring der skal til, så synes jeg da man skal få kigget på det, men jeg har svært ved at tro at det kan gøre det. Barca har ikke styret deres kampe siden Xavi, Iniesta og ham der skuespilleren var på sit højeste. Har det noget at gøre med attituden eller typen af spillere der er i klubben? Jeg tror på at vi med kontinuiteten kan skabe et hold med et klart udtryk, og med spillere som træneren ønsker og tror på. Dios argumenterer for at vi med den kvalitet vi har på banen bør kontrollere kampene, men kroos, modric og casemiro kan i min optik ikke spille trekants fodbold med hinanden en hel kamp. Vores angribere deltager jo nærmest ikke i opspillet og formår desværre i år blot at spille chancerne mindre fremfor større. Jeg mener vel egentlig blot, at vi i stedet for at pege fingre af den skaldede franskmand på sidelinjen bør se på materialet på banen samt præsidenten på lægterne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, AmorMadrid

Leveret af Kunena Forum