Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Men selvfølgelig... bolden er rund og blablabla
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
madrid2000 skrev:
Pelle skrev:
Sahinovic skrev: Jeg kan se på de sociale medier, at FC Barcelona fansene allerede er begyndt med at referere til PSG kampen, og at de sagtens også kan vende denne her, fucking lol!
Men man skal jo aldrig sige aldrig. Formentlig får de ikke svine-heldige mål, et Juve-mandskab der slet ikke møder op eller en dommer, som giver den ene foræring efter den anden :)
Jeg synes du kom med noget anderledes svar sidst jeg pointerede held og dommerhjælp i Barca's sejr over PSG.
Jeg kan sagtens se, at Barca fik en masse hjælp den aften.
Men de kom også med noget vildskab og determination i øjnene, som man kun kan tage hatten af for. Det er forskellen på os to.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Steen skrev: Mange var imod at hente Dybala for ikke så længe siden, da de ikke mente han var en rigtig angriber. Som jeg skrev dengang, så ja, han spiller en anden rolle i denne sæson da de hentede Higuain og derfor vil bruge ham, Higuain og Mandzukic på samme tid. Men en sand angriber, det er den knægt. Hvis man ikke kan hente Hazard, så skal Dybala hentes, og det er ligegyldigt om det skal være i stedet for Ronaldo, Benzema eller Bale.
Bliver i ikke lige lovligt hurtigt revet med?
De to mål han scorer er på en billig baggrund; første mål står han fuldstændigt uopdækket i straffesparksfeltet, han modtager bolden og formår sågar at vende om og skyde på mål, det er jo totalt sløset forsvarsspil. Mål nummer to er jo intet andet end grinagtigt at målmanden ikke tager den, han står endda ude ved stolpen og har tid til at gøre sig klar.
Selvom det er to vigtige kasser mod FC Barcelona i en Champions League kvartfinale, så er jeg mere chokeret over FC Barcelonas forsvarsspil end jeg er imponeret over Dybala.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
Steen skrev: Mange var imod at hente Dybala for ikke så længe siden, da de ikke mente han var en rigtig angriber. Som jeg skrev dengang, så ja, han spiller en anden rolle i denne sæson da de hentede Higuain og derfor vil bruge ham, Higuain og Mandzukic på samme tid. Men en sand angriber, det er den knægt. Hvis man ikke kan hente Hazard, så skal Dybala hentes, og det er ligegyldigt om det skal være i stedet for Ronaldo, Benzema eller Bale.
De to mål han scorer er på en billig baggrund; første mål står han fuldstændigt uopdækket i straffesparksfeltet, han modtager bolden og formår sågar at vende om og skyde på mål, det er jo totalt sløset forsvarsspil. Mål nummer to er jo intet andet end grinagtigt at målmanden ikke tager den, han står endda ude ved stolpen og har tid til at gøre sig klar.
Selvom det er to vigtige kasser mod FC Barcelona i en Champions League kvartfinale, så er jeg mere chokeret over FC Barcelonas forsvarsspil end jeg er imponeret over Dybala.
Haha what! Du har altså nogle helt temmelig uforståelige holdninger sommetider. Vi kan blive enige om, at man ikke skal bygge sin holdning på en kamp, omend jeg synes, at Dybala nu har vist så gode takter, at han bør hentes.
Men at gå ind og negligere gårsdagens to mål på den måde? Du har tydeligvis ikke spillet fodbold på et bare nogenlunde niveau. Jo, ved første mål får han bolden inde i feltet, men han vender forholdsvist hurtigt, danner overblik over situationen og sender den hårdt og køligt ud ved fjerneste - virkelig godt mål.
Det andet mål. Jo, du KAN argumentere for, at Ter Stegen skal tage den, men prøv at se situationen en gang til. Mandzukic' aflevering tilbage i banen bliver rettet af, så Dybala skal i sidste sekund ændre sin rute en smule og på den måde gå tilbage i banen for at møde bolden. Alligevel får han sendt en yderst hård, velplaceret bold afsted, der bliver skygget af Pique. Verdensklasse mål - hvor ingen af vores spiller, måske med undtagelse af Kroos, ville sætte sådan en bold ind.
Jeg synes begge mål er fremragende, og at de sætter et godt billede på, hvilken fremragende spiller - og afslutter - Dybala er. Du ser virkelig få spillere lave to af sådanne mål i en CL-kvartfinale. Hatten af!
Barca står overfor den samme - hvis ikke større - udfordring hjemme mod Juventus d 19 april. Selv hvis de skulle gå videre her, vil det kræve så meget af de her spillere, at de må være mentalt og fysisk udmattede, når de møder os d. 23 april.
Jeg er med på, at vi kan komme i samme situation, men her mener jeg, at vores fantastiske bredde kommer ind i billedet. Vi har råd til at rotere i weekenden mod Gijón. Det har Barca ikke, da de møder et stærkt spillende Real Sociedad på Camp Nou - uden Neymar.
Jeg er hvert fald ret fortrøstningsfuld omkring ligaen, og det er egentlig primært på baggrund af gårsdagens resultat.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Men vi glemmer noget andet som i mine øjne gør ham til kampens bedste: Hans er stort set med i så meget af opspillet og han fighter utroligt meget. Jeg kan ikke huske hvor mange gange han tilbageerobrer bolde... Han er utrolig svær at pille bolden fra fordi han er så snert i sine driblinger. Og hans lave tyngdepunkt gør ham svær at at pille bolden fra i de tætte områder. Og så viser han et superoverblik i pressede situationer i kampen hvor han skiller sig rigtigt godt af med bolden.
Så Perez, venligst sælg Bale og skaf 300 mil ekstra så har vi ham signet!
Edit: se link:
Jeg gør mig dog nogle tanker som er små skræmmende, som fan af Spansk fodbold har det været en fornøjelse at se at vi i årevis været vant til at Spanien har domineret Europæisk fodbold... Er vi på vej ned ?
Både Barca og vores kære Madrid har vel spillet de mest svingende sæsoner i mands minde, umiddelbart er vi distanceret af både et Italiensk og et Tysk hold..
Næste sæson bliver virkeligt spændende, jeg har ingen anelse om hvor stærke vi står og hvor stærke Barca står efter sommerferien.
De andre spanske hold i den øvre halvdel af tabellen sejler også i år. Hvis det nu skulle ske at Messi skrider nu her, så falder Barca vel 50% i niveau, han er deres eneste spiller der præsterer, i går var ingen undtagelse. Ud med ham og Barca daler langt udenfor top 5 i Europa, ja hvis ikke ud af top 10.
Få Dybala ind, Hazard, kvalitet der kan holde Madrid oppe, få skudt Ronaldo og Bale af. Hiv Lewa i Bayern. Så ser jeg ingen grund til at Madrid ikke
kan hive de næste år mange Spanske mesterskaber i land.
Sahinovic skrev:
Ak ja. Gad vide om du havde ytret det samme, hvis spilleren hed Benzema. ;)
Kimbo skrev: Jeg er slet ikke i tvivl om at vi napper ligaen, men CL ? Næppe, tvivler meget på vi overvinder Bayern, og skulle vi mod alle odds gøre det så tror jeg heller ikke vi ville komme forbi Juve. Hold da op for en gejst de kommer ud med. Barca må nøjes med Copa.
Jeg gør mig dog nogle tanker som er små skræmmende, som fan af Spansk fodbold har det været en fornøjelse at se at vi i årevis været vant til at Spanien har domineret Europæisk fodbold... Er vi på vej ned ?
Både Barca og vores kære Madrid har vel spillet de mest svingende sæsoner i mands minde, umiddelbart er vi distanceret af både et Italiensk og et Tysk hold..
Næste sæson bliver virkeligt spændende, jeg har ingen anelse om hvor stærke vi står og hvor stærke Barca står efter sommerferien.
De andre spanske hold i den øvre halvdel af tabellen sejler også i år. Hvis det nu skulle ske at Messi skrider nu her, så falder Barca vel 50% i niveau, han er deres eneste spiller der præsterer, i går var ingen undtagelse. Ud med ham og Barca daler langt udenfor top 5 i Europa, ja hvis ikke ud af top 10.
Få Dybala ind, Hazard, kvalitet der kan holde Madrid oppe, få skudt Ronaldo og Bale af. Hiv Lewa i Bayern. Så ser jeg ingen grund til at Madrid ikke
kan hive de næste år mange Spanske mesterskaber i land.
Er villig til at sælge CL for Ligaen i år. Vi skal selvfølgelig kæmpe for vores chance, bevares, men Ligaen er prioriteten, den SKAL i hus.
Lad os nu lige spille kampen i aften så kan vi diskutere spansk fodbolds plads i hierarkiet :)
Måske det forkerte sted, men kunne vi, i et ønskescenarie, spille Dybala til højre, Hazard til venstre og Ronaldo/Benzema midt?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Men at gå ind og negligere gårsdagens to mål på den måde? Du har tydeligvis ikke spillet fodbold på et bare nogenlunde niveau. Jo, ved første mål får han bolden inde i feltet, men han vender forholdsvist hurtigt, danner overblik over situationen og sender den hårdt og køligt ud ved fjerneste - virkelig godt mål.
Jeg har spillet fodbold på et forholdsvis højt niveau, jeg fik sågar penge for at spille det i en række år, og aldrig har jeg oplevet i en kamp, at stå så fri og have tid til at vende i modstanderens straffesparksfelt som tilfældet ved Dybala. Det er helt sikkert fint lavet af ham, men det sker på en meget billig baggrund, og det er simpelthen indiskutabelt som billedet under illustrere:
Sebberg skrev:
Det andet mål. Jo, du KAN argumentere for, at Ter Stegen skal tage den, men prøv at se situationen en gang til. Mandzukic' aflevering tilbage i banen bliver rettet af, så Dybala skal i sidste sekund ændre sin rute en smule og på den måde gå tilbage i banen for at møde bolden. Alligevel får han sendt en yderst hård, velplaceret bold afsted, der bliver skygget af Pique. Verdensklasse mål - hvor ingen af vores spiller, måske med undtagelse af Kroos, ville sætte sådan en bold ind.
At du overhovedet kan forsvare Ter Stegen i situationen, og prøver på at gøre Dybala bedre i situationen ved at bruge et så irrelevant et argument som, at Mandzukic' aflevering tilbage i banen bliver rettet af (så meget bliver den heller ikke rettet af vel?), vidner vidst om hvor højt et niveau du har spillet på:
Florentino Pérez