Om Vores Rivaler IX

9 år 2 måneder siden #3409 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om Vores Rivaler IX
Med stadfæstelsen af Atléticos transferforbud kan jeg ikke lade være med at tænke, at det så immervæk vil være ekstra salt i såret på lillesøster hvis rygterne om Theo holder stik. Så bliver der lige skruet en ekstra tak op for morboen, som om det første besøg på deres nye stadion ikke forvejen vil blive hedt...

Man må formode, at Atléti så vidt muligt vil forsøge at holde sammen på truppen nu. Her kunne Theo komme til at få en rolle. Men nu må vi se... :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #3410 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX

raul7=kongen skrev:

Jakobsif555 skrev:

DarioGomez skrev: Kassow - kunne du måske skrive lidt ned for den fornærmede tone?

Og lad os så komme tilbage til noget langt mere relevant:

Valverde til Barcelona.

Jeg hæfter mig ved, at Bartemeu har udtrykt glæde over, at han bruger de yngre spillere ofte. Det er naturligvis rigtigt, men det kræver også, at man har et akademi, der kan levere den vare. Umiddelbart kender jeg ikke så meget til La Masias nuværende talentmasse, men deres resultater i den forgangne sæson har i hvert fald været gode.

Andre, der kan gøre mig lidt klogere? Fremtidsudsigter? Lysende navne?

Alena og deres sydkoreanske kantspiller(kan ikke lige husket navnet) står vel som de største talenter, som er på vej til springet ind i førsteholdstruppen. Alena virker i hvert fald som et lysende talnet på midtbanen(set nogle u-landskampe med ham) Tidligere skrev Madridista også en artikel om at Zidane var interesseret i ham. Derudover kommer Munir stærkere tilbage fra Valencia og kunne udfylde samme plads som Alcacer, hvis han bliver solgt.

Om de går ind og påvirker truppen, som Messi, Pedro og Busquest gjorde næsten fra dag et, er nok mere tvivlsomt.

Marlon virker også spændende. Man kan selvfølgelig diskutere om han har Barca-DNA, men han er trods alt værd at have med. Mon ikke han køres i stilling som 3/4-valg bag Pique og Umtiti til næste sæson? Spørgsmålet er så om han reelt har niveauet over længere tid end to kampe. Forhåbentlig er det ikke tilfældet, for Umtiti ligner et rigtig solidt købt og holder Marlon bare fornuftigt niveau, så vil en del af Barcas defensive kvaler på sigt været løst.

Ellers har de vel også nogle år at løbe på i forhold til ungdommen. MSN har vel trods alt stadig 2-3 gode år i sig endnu, mens midtbanen og de to backs er de store problemer. Selvom det har set skidt ud, så er det trods alt muligt at fikse. Den største udfordring er selvfølgelig at erstatte Iniesta, efter man knap har fået lukket hullet efter Xavi, men før eller siden rammer de vel plet med et midtbanekøb.

Enig. Men Barcas største problem er ikke her og nu. De har en vaklende defensiv, en Busquets som spillede elendigt i efteråret og en Iniesta med for mange skader til, at han kunne give midtbanen det Barca-DNA, vi er vant til at se. Alt dette kan de købe sig ud af.

Problemet for Barca, som jeg ser det, er, at de ikke har en ny Messi i støbeskeen. De har ikke en knægt i akademiet, som bare kommer tilnærmelsesvis tæt på. De har Neymar i mange år endnu, men hvis man følger med i Barcelonas kampe, vil man kunne se hvor god Messi egentlig gør Neymar, for han får ufattelig meget at arbejde med.
Var jeg Barcelona-fan - og dermed satanist, veganer og/eller handikappet - ville jeg virkelig frygte fremtiden. De har ikke fået sat ungdommen i scene, og Enrique var rigtig slem til at køre med samme stamme af spillere uden at give spilletid til yngre talenter. Måske Valverde bliver bedre, men det ændrer ikke på, at Barca mangler den kommende stjerne, som er verdens bedste på sin position, som eksempelvis Messi og Busquets var det.
Fremtiden tilhører Real Madrid.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Real HWL, Fondo_Sur

9 år 2 måneder siden #3411 af El_Juan
Spanien:
Det argentinske fodboldforbund har bekræftet, at Jorge Sampaoli tager over som ny argentinsk landstræner. Han forlader dermed Sevilla efter blot en enkelt sæson i klubben. Eduardo Berizzo står klar til at tage over i Sevilla.

Ifølge MARCA er Valencias nye træner, Marcelino, ude efter en ny 6'er til holdets midtbane. Málagas Ignacio Camacho og Fiorentinas Milan Badelj skulle stå øverst på ønskelisten.

Benficas 23-årige højreback, Nélson Semedo, er ifølge A Bola på vej til FC Barcelona.

Everton er ude efter Málagas unge angriber, Sandro Ramírez. Atlético Madrid var også interesserede, men grundet transferforbuddet har de trukket deres interesse.

Det var forventet, at Alexandre Lacazette ville skifte fra Lyon til Atlético Madrid denne sommer, men transferforbuddet forhindrer et skifte. Lyons præsident har erkendt, at de forventede et salg, men situationen er kompliceret. Seneste nyt omkring Lacazette er at Manchester United, ifølge Daily Mirror, nu skulle have rettet deres interesse mod franskmanden, eftersom Griezmann nu formentlig bliver i Atlético mindst en sæson mere.

Resten af Europa:
Borussia Dortmund har forhørt sig om Nice-træner, Lucien Favre, som bl.a. har en fortid i Mönchengladbach, men den franske klub har slået fast, at de ikke ønsker at slippe deres schweiziske træner. Ifølge Kicker er Peter Stöger (FC Köln) og Peter Bosz (Ajax) nu de to favoritter til at tage over efter Thomas Tuchel. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Paulo Sousa ikke er i spil.

Radamel Falcao har forlænget sin kontrakt med AS Monaco frem til 2020. Selv samme Monaco er ifølge tyske Kicker interesseret i de to Bayern München-spillere, Douglas Costa og Renato Sanches.

Manchester United er tæt på at sikre sig Ivan Perisic. De skulle være tæt på lukke en handel der sender £45,3 mio. i Inters retning.

Yaya Touré har, lidt overraskende, forlænget sin kontrakt med Manchester City med yderligere et år (frem til næste sommer).

Kicker mener at vide, at RB Leipzig er tæt på at sikre sig Galatasarays portugisiske offensiv-spiller, Bruma, for €18 mio. Han skal erstatte David Selke som skifter til Hertha Berlin.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

9 år 2 måneder siden #3412 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Om Vores Rivaler IX

El_Juan skrev: Manchester United er tæt på at sikre sig Ivan Perisic. De skulle være tæt på lukke en handel der sender £45,3 mio. i Inters retning.

Vel ikke positivt for os, hvis vi havde forstillet os at afhaende James/Bale til United?

Hala

9 år 2 måneder siden #3413 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX

zizou21 skrev:

El_Juan skrev: Manchester United er tæt på at sikre sig Ivan Perisic. De skulle være tæt på lukke en handel der sender £45,3 mio. i Inters retning.

Vel ikke positivt for os, hvis vi havde forstillet os at afhaende James/Bale til United?

Jeg tror ikke Bale er til salg.
Jeg kan ikke forestille mig, at man vil bruge £45,3 mio på Perisic, hvis man kunne får Bale til det dobbelte. Bale var trods alt med afstand den bedste spiller i PL og når han er skadesfri, så er han top 5 over bedste spiller i verden, specielt hvis han spiller i en formation der passer til ham.

9 år 2 måneder siden #3414 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om Vores Rivaler IX

madrid2000 skrev:

zizou21 skrev:

Jeg tror ikke Bale er til salg.
Jeg kan ikke forestille mig, at man vil bruge £45,3 mio på Perisic, hvis man kunne får Bale til det dobbelte. Bale var trods alt med afstand den bedste spiller i PL og når han er skadesfri, så er han top 5 over bedste spiller i verden, specielt hvis han spiller i en formation der passer til ham.

Enig.
Bale har desværre vist sig at have glasben. Jeg vil give ham én sæson mere for at se om hans skadeshistorik forsætter eller ej. Hvis den forsætter skal han absolut sælges sommer 2018. En Bale i topform (meget sjældent) derimod er Real Madrids bedste spiller. Hvem husker ikke hans vanvittige form under EM sidste sommer, hvor han med lethed efterfølgende kunne være solgt til 700-800 mio kr den sommer.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Raul7-2880.

9 år 2 måneder siden #3415 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev: Enig. Men Barcas største problem er ikke her og nu. De har en vaklende defensiv, en Busquets som spillede elendigt i efteråret og en Iniesta med for mange skader til, at han kunne give midtbanen det Barca-DNA, vi er vant til at se. Alt dette kan de købe sig ud af.

Problemet for Barca, som jeg ser det, er, at de ikke har en ny Messi i støbeskeen. De har ikke en knægt i akademiet, som bare kommer tilnærmelsesvis tæt på. De har Neymar i mange år endnu, men hvis man følger med i Barcelonas kampe, vil man kunne se hvor god Messi egentlig gør Neymar, for han får ufattelig meget at arbejde med.
Var jeg Barcelona-fan - og dermed satanist, veganer og/eller handikappet - ville jeg virkelig frygte fremtiden. De har ikke fået sat ungdommen i scene, og Enrique var rigtig slem til at køre med samme stamme af spillere uden at give spilletid til yngre talenter. Måske Valverde bliver bedre, men det ændrer ikke på, at Barca mangler den kommende stjerne, som er verdens bedste på sin position, som eksempelvis Messi og Busquets var det.
Fremtiden tilhører Real Madrid.

Jeg er grundlæggende enig med dig, men for debattens skyld er det sjovere at lege Djævlens Advokat(udtrykket har aldrig været mere rammende! ;)).

For sandheden er jo, at titler giver ro og mulighed for implementering af unge spillere. Barca skal altså blot starte næste sæson ud med en sejrsstime, samt et par Madrid-nederlag, for at man køber sig rigeligt med muligheder for at køre unge spillere ind. Barcas største problem i denne sæson var, at man i store dele af sæsonen spillede catch-up, ikke fik hvilet MSN og havde for lavt et bundniveau - særligt i bagkæderne. Får man fat i en solid højre back, eksempelvis Nelsinho(eller Vidal tilbage i gear), finder Alba sit gamle niveau og formår Valverde igen at bruge Rakitic fornuftigt, så er Barcas start-11'er bestemt konkurrencedygtig.

Dertil skal de så 'blot' have suppleret op med talenter og finde et alternativ for deres spillere i front. Munir kommer tilbage og vil givetvis hjælpe fremme. Generelt er der tid til at finde løsningerne, da langt det som nævnt 'blot' er Iniesta som har udløbsdato de kommende par år. Han skal selvfølgelig erstattes og spørgsmålet er vel om Barca snart går efter at få lidt fysik på midtbanen eller fortsat vil gøre alt for at få en boldspiller - sidstnævnte er Verratti bedste bud på. Førstnævnte er svær at se.

Selvom Madrid står bedst, så tænker jeg dog, at Barca trods alt har tid til at finde løsningerne, så længe MSN holder niveau. Men det bliver for alvor bekymrende for dem, hvis én af de tre er ude i længere tid eller falder virkeligt i niveau.

At Valverde så kommer fra et job, hvor han nærmest har ødelagt alt med talent, og stort set kun spillet gamle folk, i en klub som ellers har en lang tradition for det modsatte, det ser vi lige bort fra i dette tilfælde.

9 år 2 måneder siden #3416 af El_Juan

zizou21 skrev:

Både og. Jeg tror ikke Bale skifter under alle omstændigheder. James er lidt en anden sag. Der er flere andre bejlere, heriblandt Chelsea og Inter. Arsenal kunne også godt gå hen og melde sig på banen hvis de mister enten Alexis eller Özil.

Jeg vil heller ikke helt udelukke, at James ikke stadig skulle kunne ende i Manchester United selv om de henter Perisic. Perisic huserer primært på kanterne, hvorimod James er mere centralt liggende. Hvis de ender med at skille sig af med både Rooney, Mata og Martial, så skulle der nok kunne findes plads til både Perisic og James.

9 år 2 måneder siden #3417 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
United vil nok være en dårlig klub for James. Pt. en rodebutik og styret af ... Mourinho.

Arsenal ville klæde ham gevaldigt.

9 år 2 måneder siden #3418 af El_Juan
Rafinha rygtes fra FC Barcelona til Liverpool. Mens Atlético Madrid ifølge The Sun skulle være tæt på at hente Diego Costa tilbage til klubben. Et skifte vil i så fald gå igennem til januar næste år. Og skal man tro MARCA, så er mexicanske Cruz Azul ude efter Fernando Torres.

Bayern München og Manchester City er angiveligt begge ude efter Alexis Sánchez. Der er blevet slået kraftigt tvivl om både Sánchez' og Mesut Özils Arsenal-fremtid i den seneste tid. Skulle en eller begge forlade Arsenal, så kunne en mulig erstatning for en af dem være Leicesters Riyad Mahrez. Til beIN Sports har Wenger i hvert fald for nyligt talt varmt om Leicesters algeriske stjerne. Også FC Barcelonas Arda Turan skulle være et emne i Arsenal.

Sky Italy mener at vide, at Juventus skulle være tæt på at sikre sig Arsenals polske keeper, Wojciech Szczęsny, for 16 mio. €. Den 27-årige målmand har været udlejet til AS Roma de seneste to sæsoner hvor han har holdt et højt niveau. Samtidig mener Daily Star at vide, at Juventus skulle være interesserede i Liverpools tyske midtbanespiller, Emre Can.

Fondo_Sur skrev: United vil nok være en dårlig klub for James. Pt. en rodebutik og styret af ... Mourinho.

Arsenal ville klæde ham gevaldigt.

Uniteds trupsammensætning har ikke været god i den netop overståede sæson. Det har været lidt en rodebutik. Så langt kan vi godt blive enige. Men når det så er sagt, så kommer der til at ske store ændringer i deres trup i løbet af denne sommer. Der bliver renset ud og truppen vil i højere grad komme til at bære præg af, at det er Mourinhos trupsammensætning og ikke bare en rodebutik. I det projekt kan jeg sagtens se James passe ind og få en central rolle. Mourinho er kendt for gerne at vil have en hårdtarbejdende 10'er, som vi har set med Deco, Sneijder og Özil. I den rolle vil James passe perfekt og derfor synes jeg ikke nødvendigvis det vil være en dårlig klub for ham.

Jeg synes han ville passe godt ind både i Manchester United og Arsenal. Og for den sags skyld også i Chelsea.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 2 måneder siden #3419 af El_Juan
Engelske medier skriver flittigt om Manchester Uniteds påståede interesse for både James, Morata og Bale. Mens visse dele af den engelske presse også har travlt med, at Arsenal skulle være klar til at hente Kylian Mbappé.

Spanien:
Daily Mail mener at vide, at Sevilla vil hente Manchester Citys Nolito på en lejeaftale med købsoption.

FC Barcelona vil skille sig af med Arda Turan. Arsenal og Inter meldes interesserede. Samtidig beretter A Bola fortsat om Barcelonas interesse i at hente Benficas højreback, Nélson Semedo.

Resten af Europa:
Ifølge Sky har AC Milan rettet deres interesse mod Wolfsburgs Ricardo Rodríguez og Celtics Moussa Dembélé efter at have forstærket sig med Mateo Musacchio (Villarreal) og Franck Kessié (Atalanta)

Ifølge Bild er Borussia Dortmund tæt på at kunne præsentere den nuværende Ajax-træner, Peter Bosz, som deres nye træner. Og så melder Sky Italia, at Inter er tæt på at kunne offentliggøre Luciano Spalletti som deres nye træner.

Ifølge Mirror skulle Manchester City være tæt på at sikre sig Southamptons stærke midterforsvarer, Virgil van Dijk. Prisen lyder på omkring 60 mio. £.
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 2 måneder siden #3420 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Om Vores Rivaler IX
Barcelona B er i gang med 1 kamp i kval om oprykning. Den står 1-2 til Barcelona.
Racing Santander er ved at glippe endnu en oprykning og er bagud 2-0 med kort tid igen i første kamp også.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Hugol.

Leveret af Kunena Forum